Nieuwe keuken

15-01-2016 21:09 182 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze huidige keuken is volledig op. Koelkast kapot, vaatwasser loopt op laatste loodjes. Elektrische kookplaat: 1 kapot en alle keukenkastjes hangen scheef.



Dus nu aan een tocht bezig langs keukenboeren.

Geef gerust jullie input : wat is bij jullie echt een gouden greep geweest?



Stoomoven ja/ nee ? Wie heeft er een en hoe vaak gebruik je hem? Waarom wel of niet?

Quooker ? Ja / nee , waarom?



Er komt een vaatwasser, kookplaat 4 pits) oven, magnetron (combi???)

Mogelijk een quooker en mogelijk stoom oven.

Laat gerust weten wat jouw gouden aankoop is geweest, wat achteraf gezien niet handig was etc.
Wat een leuke ideetjes en tips hier allemaal. Wij zijn 7 jaar geleden in dit huis komen wonen en de keuken was toen 9 jaar oud. Wel met allemaal NEFF apparaten. Nu is inmiddels vorig jaar de afwasmachine kapot gegaan (vervangen voor siemens), de ovendeur (is vervangen) en de inductieplaat ging kapot, vervangen door 2e hands pelgrim op MP. Omdat ook nu van de deurtjes het kunststof los gaat laten en er een barst zit in aanrechtblad, wordt het tijd om naar een ander te kijken. Er zat in deze keuken een losse Quooker, wat mij onzin leek, maar die super bevalt. Paar maand geleden een nieuw binnenwerk in gezet (moet zo na 6 a 7 jaar), dus die kan ook nog even mee.

We hebben een rechte keuken van ong 5,2 meter en we denken aan het volgende: links hoge kast met koel/vriescombinatie en bovenkastje, daarnaast hoge kast met onder lade, daarboven vaatwasser op hoogte (rugklachten), kunnen de siemens overbouwen, daarboven magnetron en daarboven kastje. Dan lade blok 60cm, lade 90 cm (met spoelbak erboven), lade blok 90cm, oven 90cm met lade eronder en 80cm inductieplaat erboven en daarnaast ladenblok 60cm. Boven het aanrecht een smalle klepkast van 120cm voor glazen en mokken. We denken om alles binnen budget te houden de Quooker en afwasmachine over te zetten en een los boilertje erbij te plaatsen, omdat een 3-1 Quooker best wel duur is. We denken aan een composiet werkblad van Ceasarstone, hebben jullie ervaring? We vinden gezoet mooier dan gepolijst, wat is jullie advies in gebruik? We vinden een onderbouw spoelbak mooier, maar verkoper raadde het af ivm stoten van de rand, dat schijnt wel kwetsbaar te zijn (en we hebben pubers :-) ). We vinden een vierkante bak heel mooi, maar zo te lezen niet handig? Achterwand zijn ook nog niet over uit, liever geen tegels met voegen, hoe hoge smetplint? We denken ook aan 70cm werkblad voor extra ruimte. Onze voorkeur gaat uit naar (gebroken) wit hoge kasten (ivm donkere hoek) en eikenhout kleur ladeblokken (want minder steriel dan alleen wit) , met mooie lange grepen over de breedte. Ladenblokken in verhouden 4-2-1. Losse laden in een lade lijkt ons niet praktisch. Mijn ouders en broer hebben de keuken bij Ekelhof in Nordhorn gekocht, schijnt goede en goedkope zaak te zijn. We zijn net bij een zaak in nederland geweest (goed bedrijf) maar daar komen we met prijs niet uit. We willen graag siemens of neff apparatuur en oven mag van Atag zijn, want in 90 cm breed zijn die erg duur.
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand ervaring met een lade onder de spoelbak. Of zijn toch kastjes handiger?



Heb je al een keuken gekocht? Wij hebben namelijk ook een (lange) keuken en daarna een bijkeuken. We hebben de bijkeuken nu verbouwd omdat we een nieuwe keuken kopen.
Alle reacties Link kopieren
Wij! Maar niet een gewone lade. Het ziet er aan de buitenkant uit als een kastje, maar je trekt hem in 1 keer open als een lade. In die hele diepe lade staan 3 prullenbakken, waarin we direct afval kunnen scheiden. Daarnaast is dan nog ruimte voor een stuk of 8 flessen schoonmaakmiddel. En er zit een plankje in voor doekjes, vaatwastabletten, afvalzakjes, stoffer en blik, etc. Ik vind het een fantastische oplossing en kan het iedereen aanraden!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben twee lades onder de spoelbak. Ideaal.



I lades.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon grote lades? Of zo n lade wat om je spoelbak heen gebouwd wordt? Met dus een gat in het midden als je de lade open hebt?



De keuken man zei dat je dan minder ruimte hebt en beter een kast kon doen ook omdat een lade weer duurder is.



Maar ben toch bang dat ik spijt krijgt van kastjes. Heb toch al wel bovenkasten. En aan de andere kant (parallel keuken) ook 3 kusjes en 2 trek kasten. En een bijkeuken met kasten haha
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een tijd een nieuwe keuken. Hij bevalt echt super, op een punt na. Onze wasbak zit vlak voor de hoek van onze keuken. Dit houdt in dat wij een kast met een loze hoek hebben onder de wasbak. Omdat wij een Quooker hebben, staat deze in de hoek. Verder doen we er niets mee, want je kan er niet bij en het is niet efficiënt. Aan de andere kant van de hoek hebben we een lade. De kant van de hoek staat trouwens niet aan een muur (maar aan een bar).



Hebben jullie nog mooie oplossingen?
Alle reacties Link kopieren
Snap niet helemaal wat je bedoelt. Maar is een carrousel niet iets voor in de hoek?



Hier komen ze deze week de keuken opmeten. handig al die tips.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mrs30 schreef op 24 september 2016 @ 21:26:

Gewoon grote lades? Of zo n lade wat om je spoelbak heen gebouwd wordt? Met dus een gat in het midden als je de lade open hebt?



De keuken man zei dat je dan minder ruimte hebt en beter een kast kon doen ook omdat een lade weer duurder is.



Maar ben toch bang dat ik spijt krijgt van kastjes. Heb toch al wel bovenkasten. En aan de andere kant (parallel keuken) ook 3 kusjes en 2 trek kasten. En een bijkeuken met kasten haha



Lades, lades, lades. Echt waar!;)



Onder onze spoelbak hebben wij twee evengrote lades. Gewone normale lades. Dus nergens omheen gebouwd of wat dan ook. Daar waar de spoelbak zit, kunnen we natuurlijk niets zetten, maar verder goed bruikbaar.
Alle reacties Link kopieren
Handig als die tips!



Wij kunnen de opstelling helaas niet meer veranderen anders had ik dat wellicht nog gedaan ( tijdsdruk voor leidingwerk bij start van de bouw)

Ik ben bang dat we nu te weinig werkruimte hebben.

Krijgen een lage kant , van bijna 4 meter met extra diep werkblad en kasten. 2x 80 cm lades onder de kookplaat, vaatwasser, gootsteenkast je nog in twijfel wat we er mee doen. Lades of 1 binnenlade. Kost echt veel meer maar ben bang dat ik spijt krijg van een gewoon kastje. Daarnaast nog een kastje van 60 cm.

Er tegen over een hoge kant van 180 lang met koelkast op hoogte, oven en een 60 cm brede kast met binnen lades.

Twijfel nog voor bovenkastjes. In ons tijdelijke huis hebben wij die niet en te weinig plek voor glazen en dat soort dingen op handige hoogte.

En hebben we genoeg werkruimte. Misschien in hoekje hoge kant nog laag kastje voor werkblad. Maar of dat mooi is?



Tips over aparatuur zijn ook welkom.

Een zelfreinigende oven lijkt mij ideaal maar collega van mijn man kwam met verhaal dat alle keukenkasten aangepast moesten dan omdat hij zo heet wordt.

Het lijkt mij dat de oven ervoor gemaakt is, lees er ook nergens wat over.

ik ben ondertussen met de aparatuur bezig. Online scheelt het zo'n 1000,00 tov de keuken leverancier dus denk dat we dat dus doen.
Alle reacties Link kopieren
En wat vinden jullie van die 5 apparaten zelfde merk = 5 jaar garantie?

Ik vind het dubbel......mijn koelkast moet nog steeds langer dan 2 jaar naar behoren werken of ik nu 1 siemens apparaat heb of 5
Alle reacties Link kopieren
quote:jua schreef op 05 oktober 2016 @ 12:57:



Tips over aparatuur zijn ook welkom.

Een zelfreinigende oven lijkt mij ideaal maar collega van mijn man kwam met verhaal dat alle keukenkasten aangepast moesten dan omdat hij zo heet wordt.

Het lijkt mij dat de oven ervoor gemaakt is, lees er ook nergens wat over.

ik ben ondertussen met de aparatuur bezig. Online scheelt het zo'n 1000,00 tov de keuken leverancier dus denk dat we dat dus doen.



Ik heb inmiddels alweer ruim 10 jaar zo'n oven en je ziet er niets van aan de keukenkasten. Er is niets speciaal aangepast. Als je volgens de instructies inbouwt is er niets aan de hand.



Ik heb toendertijd 5 apparaten van hetzelfde merk gekocht, niet ivm met de extra garantie overigens. Maar gewoon omdat ik dat merk wilde. Uiteraard nooit gebruik van gemaakt. Apparatuur is naar 10 jaar ook nog probleemloos.
Ik heb een 6 pits gaskookplaat en daaronder een extra grote oven.Deze zitten in een extra diepe onderkast,ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Niet alles gelezen.. maar toppers zijn de twee wasbakken, extra hoog en lang aanrecht en het 6 pits gasstel. Op mijn gasstel passen meer grote pannen dan de grote 5 pits bij de buren.

En ik heb spijt dat ik geen apothekerskast heb genomen en niet gelijk uitschuiflades in de benedenkasten heb laten maken. Doen we nog wel zeiden we toen. Maar zitten er tien jaar later nog niet in.
Alle reacties Link kopieren
@jua: onze keukenverkoper zei dat de 5 jaar garantie bij 5 apparaten een beetje onzin is. Volgens mij was het iets met dat ze alleen fabrieksfouten terugnemen en die komen er in de eerste 2 jaar ook wel uit. Juist die slijtage dingetjes die je in de jaren daarna krijgt, daar bieden ze dan weer geen garantie op.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bluegreen schreef op 05 oktober 2016 @ 17:01:

Niet alles gelezen.. maar toppers zijn de twee wasbakken, extra hoog en lang aanrecht en het 6 pits gasstel. Op mijn gasstel passen meer grote pannen dan de grote 5 pits bij de buren.

En ik heb spijt dat ik geen apothekerskast heb genomen en niet gelijk uitschuiflades in de benedenkasten heb laten maken. Doen we nog wel zeiden we toen. Maar zitten er tien jaar later nog niet in.



Hier hetzelfde met de apothekerskast. Gingen we ook later nog doen

Ik mis hem nu nog
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
Overig zag ik bij siemens dat het bij 4 of meer apparaten is. Niet 5 dus.

Willen sowieso al een stuk of 4 siemens. Iig kookplaat en oven maar ga nog eens goed kijken of alles daarvan handig is
Alle reacties Link kopieren
Wij nemen alles van Siemens. Je hebt standaard garantie. Als je op de dag van plaatsing je inschrijft bij Siemens heb je langer garantie.

Word hier een kookplaat 5 pits, oven, magnetron. Geen apothekerskast maar een kast met 3 grote uittreklades:) met daarboven de magnetron. Dan 6 cm lades (3) dan oven onder de kookplaat. Dan weer 60 cm lades. En dan gootsteen. En dan vaatwasser.



Hier aanbieding alles voor de helft. De hele keuken dus. ivm 15 jaar bestaan van de winkel!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mrs30 schreef op 06 oktober 2016 @ 11:14:

Wij nemen alles van Siemens. Je hebt standaard garantie. Als je op de dag van plaatsing je inschrijft bij Siemens heb je langer garantie.

Word hier een kookplaat 5 pits, oven, magnetron. Geen apothekerskast maar een kast met 3 grote uittreklades:) met daarboven de magnetron. Dan 6 cm lades (3) dan oven onder de kookplaat. Dan weer 60 cm lades. En dan gootsteen. En dan vaatwasser.



Hier aanbieding alles voor de helft. De hele keuken dus. ivm 15 jaar bestaan van de winkel!En dat geloof je?
Alle reacties Link kopieren
Yes. Heb zelf de normale prijzen gezien. Nu alles 50% en gratis monteren. En natuurlijk nog verder de prijs naar beneden gepraat. Ook bij anderen geweest en de keuken die wij krijgen heb je niet ergens anders voor deze prijs.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn aan het kijken bij Superkeukens, waar we opzich een prima keuken in elkaar hebben gezet. Maar lees veel negatieve reacties over de montages (al ligt dat natuurlijk niet aan de winkel maar de monteur die je krijgt). Hier ervaringen met Superkeukens en de kwaliteit van de materialen ?
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
quote:Mrs30 schreef op 24 september 2016 @ 18:53:

Heeft er iemand ervaring met een lade onder de spoelbak. Of zijn toch kastjes handiger?



Heb je al een keuken gekocht? Wij hebben namelijk ook een (lange) keuken en daarna een bijkeuken. We hebben de bijkeuken nu verbouwd omdat we een nieuwe keuken kopen.Sorry, reactie niet meer gezien. We hebben vorig jaar het plan in de lade gelegd ivm burn out. Dit jaar weer opgepakt en over 4 weken hopen we de nieuwe keuken te krijgen. Geslaagd bij Ekelhoff in Nordhorn en ja, laden onder spoelbak. En vaatwasser op hoogte
het lukt me niet hier afbeelding van nieuwe keuken te plaatsen, de link wordt gewoon niet gepakt.
quote:vitamined schreef op 02 oktober 2016 @ 20:03:

[...]





Lades, lades, lades. Echt waar!;)



Onder onze spoelbak hebben wij twee evengrote lades. Gewone normale lades. Dus nergens omheen gebouwd of wat dan ook. Daar waar de spoelbak zit, kunnen we natuurlijk niets zetten, maar verder goed bruikbaar.Zo hebben wij het ook gedaan! onder het aanrecht alleen laden behalve onder 80cm inductiekookplaat, daar zit een 90 cm oven met een lade. En een extra diep aanrechtblad van 70cm met 10cm smetplint. Lijkt me heerlijk meer ruimte op je aanrecht, zeker ook rond kookplaat met grote pannen.
quote:jua schreef op 05 oktober 2016 @ 19:34:

Overig zag ik bij siemens dat het bij 4 of meer apparaten is. Niet 5 dus.

Willen sowieso al een stuk of 4 siemens. Iig kookplaat en oven maar ga nog eens goed kijken of alles daarvan handig isBij Ekelhoff krijgen we gewoon op alle Siemens apparaten 5jaar garantie, ook op showmodel, en je hoeft niet perse een aantal apparaten af te nemen. Want onze 2 jaar oude (siemens) vaatwasser wordt overgebouwd. De grote oven wordt van Boretti/m system en de koel/vrieskast van VIVA (by Siemens. De combi oven, afzuigkap en inductieplaat hebben we dus wel van Siemens. Maar op deze 3 apparaten dus gewoon 5 jaar. Als dat niet zo was dan hadden we de koel vriezer of oven van Siemens genomen, want het voelt wel lekker om langer garantie te hebben. Nu dit niet nodig was hebben we toch naar budget gekeken en omdat de VIVA by Siemens identiek was aan de Siemens maar ruim 100 euro goedkoper, scheelt dat toch weer.
dubbel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven