nieuwbouwhuis

12-12-2014 23:12 2859 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn misschien van plan om een nieuwbouw huis te kopen.

Ik ben mij aan het verdiepen in kosten, dingen waar je rekening mee moet houden enz.

Nu vraag ik mij af zijn er meer mensen die een nieuwbouw woning (redelijk recent) hebben gekocht? Zo ja op wat voor kosten kun je rekenen na het tekenen van de koopakte? Ik lees termen als bouwrente en depotrente.

Wat ik mij verder nog afvroeg was, Stel je ondertekend de koopakte in Maart. Je huis wordt opgeleverd in januari het jaar daarop. Moet je dan al betalen voor je hypotheek? Hoe gaat dit in zijn werk?

Hopelijk zijn er mensen hier op het viva forum die wat ervaringen willen delen.
Alle reacties Link kopieren
@kaartje, ik heb vorig jaar dat hele feest mogen doen met de belasting. Ik heb toen eerst in januari de voorlopige aanslag gedaan, maar ben daar toen echt 5 uur mee bezig geweest, ook omdat ik een heleboel dingen moest opzoeken, omdat je dan ook nog geen jaaroverzichten hebt. Toen het eenmaal tijd was voor de daadwerkelijke aanslag, was ik er redelijk snel door. Het was niet heel moeilijk, maar ik zou misschien van te voren zo'n aanslag doorlopen om te kijken welke gegevens je nodig hebt, en die zo goed mogelijk verzamelen.
Alle reacties Link kopieren
@amby ook jij bedankt voor de tips.



Wij hebben bij de hypotheker onze hypotheek afgesloten. Daar bieden ze als service (tenminste onze vestiging) dat zij voor 80euro de belasting aangifte eenmalig willen doen. Soms denk ik er wel eens over om dit door hun te laten doen voor die 80 euro.

Aan de andere kant denk ik van ja we kunnen het vast zelf ook wel. Het is gelukkig nog geen maart:)
Alle reacties Link kopieren
Deze week weer een bezichtiging gehad, volgens de makelaar waren de mensen erg enthousiast! Nu maar wachten of ze een goed bod gaan doen. :D
Alle reacties Link kopieren
Kaartje,

Voor afgelopen jaar belastingaangifte gedaan. Dat was niet zo lastig als ik dacht.

Er staat vrij duidelijk waar je wat in moet vullen. Ik zou het zelf proberen.....kom je er niet uit dan kan je het altijd nog uitbesteden.



Leeuwarden,

Spannend! Hopelijk volgt er een mooi bod!



Jua,

Wij krijgen een zwart glanzend composiet blad....hopelijk deel ik straks de ervaring van de andere.

Wat een verschil qua vordering van de bouw per blok hé?!

Keramisch parket is echt prachtig....ik kan niet wachten tot het bij ons ligt.



Shadowfox,

Wat een mazzel zeg! Dat bespaard jullie echt duizenden euro's!

Fijn hoor.



Iusco,

Voor jullie juist wat meer pech. Duurt inderdaad erg lang. Kan me voorstellen dat je het wachten wel eens zat bent.



Zo ik heb me best gedaan....geen idee wat ik verder nog gelezen heb, dus sorry als ik iemand vergeet.



Met mijn zwangerschap gaat het goed. Sinds gister 34weken zwanger. De tijd vliegt voorbij. Waarschijnlijk omdat de focus voornamelijk op het huis ligt en wat daar voor allemaal geregeld moet worden.

Maar ik geniet er toch volop van hoor.

Het is een heerlijk bewegelijk kindje.



Hier helaas op het laatste moment wat problemen, gelukkig niet met de aannemer, maar met de ontwikkelaar. We zijn al ruim een maand aan het wachten om ons geld voor een niet gebruikte keukencheck terug te krijgen. De toezeggingen worden niet na gekomen en het is een kastje naar de muur verhaal aan het worden.

Het is toch €5000 die voor onze keuken bestemd is.....

Hopelijk komt het goed.

De oplevering komt snel dichterbij.....erg spannend!
Hopelijk komt de keukencheque terug fonteyn! Boel geld.



Wij hebben vloerverwarming en iedereen adviseerde ons een gietvloer. Maar we hadden al een idee voor een keuken en dat was gebaseerd op een houten vloer of laminaat.

Mooier qua kleur.

Zo'n gietvloer kwamen we qua kleur niet uit. Toen kregen we een tip over houtlook tegels.

(lijkt wel reclame maar is het niet hoor ).

We hebben het ook bij iemand bekeken en inderdaad meer wat we zoeken.

Ik had eerde bedacht dat je dan een soort lelijk plastic hout ofzo zou krijgen maar het ziet er echt mooier uit dan ik dacht.

Echt een opluchting. Ik vind houtachtige vloer toch het mooist.
Alle reacties Link kopieren
@groepje: die houtlook tegels, dat is keramisch parket . Daar gaat het veel over in dit topic en veel forummers hebben/krijgen dat ook. Misschien heeft iemand nog tips voor je!



Enne, een gietvloer zou ik sowieso niet snel voor kiezen. We hebben dat serieus overwoge n en veel onderzoek naar gedaan. Maar het is erg kwetsbaar en het krast heel snel. Ik ben nu zo blij met mijn keramische tegels!
quote:suuz393 schreef op 24 september 2016 @ 10:12:

@groepje: die houtlook tegels, dat is keramisch parket . Daar gaat het veel over in dit topic en veel forummers hebben/krijgen dat ook. Misschien heeft iemand nog tips voor je!



Enne, een gietvloer zou ik sowieso niet snel voor kiezen. We hebben dat serieus overwoge n en veel onderzoek naar gedaan. Maar het is erg kwetsbaar en het krast heel snel. Ik ben nu zo blij met mijn keramische tegels!







Ik dacht heeeel bijzonder te zijn. Wat een flater weer
Alle reacties Link kopieren
haha @hetgroepje ik moest er ook wel om lachten.



Hier komt pvc op de vloer, ook vloer verwarming. Kan niet wachten totdat de vloer en de keuken in de woning zitten.

Ik moet trouwens ook wel zeggen. Ik lees in de informatie folder dat onze vloer in 'planken' kan, dat doen wij of in tegels. Die tegels zijn volgens mij houtlook tegels. Dus zo veel verschil zal er wel niet in zitten. Of heb ik dat nu helemaal mis?
Alle reacties Link kopieren
@fontyen fijn dat het tot nu toe goed met je zwangerschap gaat. Nu ook lekker met verlof?

Wel erg vervelend van de keukencheck.Daar had je natuurlijk wel op gerekend! Ik hoop dat die snel naar jullie toe komt.



Wij hebben voor in onze keuken trouwens een natuurstenen blad. Wij vinden dat het mooist. .
Alle reacties Link kopieren
Het groepje

Houtlook tegels zijn inderdaad keramisch parket.

Gietvloer zou ik ook echt niet doen.



Kaartje,

Pvc zijn dunne(2-2,5mm dik) flexibele planken en tegels zijn echt dikke zware tegels. Kan het niet zijn dat ze bedoelen tegelprint ipv houtprint? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze tegels pvc noemen.



Wat voor een vloerverwarming krijgen jullie allemaal? Wij krijgen een warmtepomp systeem die zowel koelt als verwarmd. Het water gaat in buizen naar de tuin, waar het tot ongeveer 30m diep de temperatuur van de aarde over neemt. In de winter dus de warmte van de aarde en in de zomer de temperatuur van de koele aarde. Natuurlijk zit er ook een machine aan vast die het water meer verwarmt en die ook het kraanwater verwarmt.
Alle reacties Link kopieren
@fonteyn bij nader inzien denk ik dat je gelijk hebt.haha



Qua vloerverwarming zou ik binnenkort even moeten uitzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan ook voor keramisch! Gietvloer hebben we in de winkel ook bekeken, maar de verkoper zei gelijk dat moet je absoluuuut! niet doen als je een hond hebt, die nageltjes krassen de hele vloer open. Hij deed t even voor met zn sleutel, en idd, dat zag er niet zo goed uit
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
@fonteyn dat gaat hard zowel zwangerschap als huis.

Keukenblad , ieder zijn smaak / mening....ik krijg dus de kriebels als je steeds vlekken ziet haha....



@keramisch pakket, populair dus. Lijkt ons ook het meest ideale combinatie met vloerverwarming. Pvc ook even naar gekeken maar vond het niet zo mooi.

Ik vind het alleen nog zo moeilijk inschatten hoe een hele kamer er met die tegels uitziet. Nog nooit bij iemand in echt gezien.

Ook weinig winkels gevonden om te het in echt te zien.

Binnenkort wel knoop doorhakken welke kleur enzo.
Alle reacties Link kopieren
Gietvloer trouwens ook niet onze smaak. En heb het nu al 2 keer in een nieuwbouw huis gezien van maximaal 3 jaar oud waar er echt kleurverschillen ed waren ontstaan door werking....
Alle reacties Link kopieren
Handig om hier alvast allerlei ervaringen te lezen over vloeren, keukens etc!



Als wij het huis krijgen, krijgen we infrarood verwarming. Gen ervaring mee maar het schijnt erg fijn te zijn i.v.m. weinig luchtverplaatsing. Ook handig voor mensen met allergieën schijnt.



Gister zijn we nog even weer bij het info punt langsgeweest. De nieuwbouwmakelaar gaf aan dat zich nog niet heel veel mensen hebben ingeschreven voor het project waar wij interesse in hebben en dat er verder naast ons nog niemand is geweest die interesse had in het bouwnummer dat wij persé willen i.v.m. de bedrijfsruimte. Dat klinkt dus super positief voor ons!! Mensen kunnen zich nog t/m morgen inschrijven dus hopelijk blijft het gewoon zo. Dinsdag horen we of wij het huis dan kunnen krijgen. Was wel een heel leuk gesprek verder, we hebben verteld waarom wij dit bouwnummer ontzettend graag willen en de nieuwbouwmakelaar was enthousiast over onze plannen en ging het meenemen. Ik heb er een goed gevoel over! :D
Alle reacties Link kopieren
@leeuwarden: dat klinkt inderdaad positief voor jullie kavel! Wel minder positief voor het project. Meestal starten ze pas met de bouw als 70% verkocht is. Weet je of dat bij jullie ook zo is? Dat zou ik dan nog wel even navragen.
Alle reacties Link kopieren
Dat is bij alle andere projecten hier inderdaad ook zo, dus ik denk bij 'die van ons' ook. Het gaat gelukkig maar om zes huizen. Dus dan zit je wel sneller op 70% dan bij veel meer huizen natuurlijk haha.
Alle reacties Link kopieren
Jeeeeeeeeeee eindelijk een happy geluidje :-) benedenverdieping staat nu en vrijdag ook de 2e verdieping



Mijn vriend heeft zih nog rotgelachen om mij. We gingen zaterdag bouwterrein op om te kijken. Andere bewoners hadden dat al vaker gedaan en wij nog niet. Nou ik scheet 7 kleure stront haha. Er staan 2 cameras bij elke ingang. Ons huis staat bij die ene. Mijn vriend klom in ons huis en ik bleef braaf erbuite want stel je voor er komt iemand dan kan ik zo wegrennen

Uiteindelijk uitgekeken en gingen we terug. Ik liep voor zegt mijn vriend van achter ineens van politie ik zette m meteen op het rennen bleek het een grap te zijn. Kon achteraf wel lachen erom.



Maar ff over het huis ik vond m klein ogen terwijl de maten kloppen. Hadden jullie dat ook??



Hier nemen keramischvloer



Leeuwarden88 wat apart infrarood verwarming? Wat moet ik me daarbij voorstellen??



Wbt muren je ziet tegenwoordig ook beton op de muren ipv op de gronddot was laatst nog bij VTwonen. Heeft iemand van jullie dit?? Zag er wel mooi uit.
Alle reacties Link kopieren
@pat haha ik vind het een goede grap van je vriend! Fijn dat de beneden staat. Dat vond ik ook een heel gaaf moment.

Ik vond toen de beneden verdieping stond alles nog wel heel groot lijken. Maar misschien kwam dit ook omdat er nog een binnenmuren in ons huis zaten. Nu deze muren er wel in zitten vind ik het ook wat klein ogen.
Alle reacties Link kopieren
Ja kan er nu wel om lachen. Toen schoot de adrenaline mega hoog haha.



De binnenmuren staan nog niet hoor. Het is 5.11m bij 10m nog wat. Het is zowiezo ruimer dan wat we nu hebben maar jeetje ik keek naar binnen en dacht echt van o o. De muren moeten er nog in. Zal wel optisch bedrog zijn als je het van buitenaf bekijkt?



Kaartje hoe gaat het met je huis, al helemaal gesettelt :-) en .....alle anderen die net verhuist zijn :-)
Dat het klein of groot lijkt krijg je nog vaker. Het ligt maar net wat voor spullen er omheen staan. In ons huidige huis vonden we de kavel eerst erg groot. Toen het huis erop staat er klein en de binnenkant ook. Eenmaal in gericht was het weer best groot.



Bij ons nieuwe huis staan nu veel bouw spullen in de tuin, dus lijkt alles klein. Voor de bouwer zijn onze de laatste die gebouwd worden. Alles verhuist dus naar onze tuinen.
Alle reacties Link kopieren
@pat78:



Dat zou ook iets voor ons zijn alleen denk ik dat het eerder andersom zou zijn haha.



Ik denk dat je je over de afmetingen niet teveel zorgen moet maken, Tien meter is een behoorlijk eind hoor. Ik kan me voorstellen dat het er nu kleiner uitziet. Dat heb ik ook wel als ik ergens ga kijken waar de fundering al ligt. Maar als het huis er eenmaal staat kan het zomaar ineens weer een kast van een huis lijken.



Wij krijgen vandaag de te horen of we zijn ingeloot!!! Aaaaaahhhhhhhh!!!!



Over infraroodverwarming: ik moet me er nog in verdiepen hoor, maar hier alvast even een stukje van internet erover:



Voordelen



U hoeft geen leidingen aan te leggen #blogpost

U bespaart op uw energierekening

De besparing is afhankelijk van uw situatie. Een bloemenwinkel wist onlangs een besparing van 75% te realiseren.

U creëert een gezond en comfortabel binnenklimaat #blogpost

U beperkt de luchtcirculatie en ronddwarrelend stof #blogpost

U kunt ventileren zonder warmte te verliezen #blogpost

U bespaart ruimte doordat u geen radiatoren hoeft te plaatsen

U geniet direct na het aanzetten van de warmte van de panelen

Zoals u meteen de warmte voelt als de zon doorbreekt

U kunt de verwarming online regelen #informatie

Bijvoorbeeld met uw smartphone, tablet of pc

U kunt de warmte in de zone regelen #blogpost

Bijvoorbeeld meer warmte bij de deur en minder in de rest van de ruimte



Nadelen



U dient elektriciteitskabels aan te leggen om de panelen op aan te sluiten #blogpost

U dient verwarmingspanelen aan het plafond te bevestigen #informatie

Desgewenst kan dit ook aan de muur, hoewel het rendement dan lager is



De gevoelstemperatuur schijnt hoger te zijn waardoor de thermostaat lager kan, wat weer energiezuinig is.
Alle reacties Link kopieren
@leeuwarden die infrarood verwarming klinkt wel spannend!



Hier even een kleine tegenvaller. Vanmorgen in ons huis geweest met een mannetje van de keukenwinkel. Keuken even inmeten.

Dat was allemaal prima! Geen probleem.

Ik zag toevallig dat ze al bezig waren met het betegelen van de wc beneden. Wat mij opviel was dat de tegels staand op de muur werden gemetseld. Wij hadden gekozen om de tegels liggend te plaatsen. Dus in de breedte richting zeg maar.

Thuis gekomen meteen gekeken in de offerte van het meer/minder werk. Wat blijkt er staat idd dat ze standaard staand worden geplaatst. Ik baal echt dat ons dat niet is opgevallen/wij dat niet goed hebben door gelezen.

Ik voel me wel een beetje verkeerd voorgelicht door het bouwbedrijf. Die hebben wij mondeling duidelijjk gemaakt hou wij het wouden hebben. Hij begreep het en heeft ons ook voorbeeld laten zien van liggend en staand. Wij kozen toen unaniem voor liggend. Helaas we hadden beter moeten lezen......
Alle reacties Link kopieren
oja @pat ons huis is trouwens nog niet klaar:). Eind november is de verwachtte oplever data.
Alle reacties Link kopieren
@kaartje1: Oh dat is balen zeg!! Maar die mondelinge afspraak, kun je daar niet iets mee??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven