Wat vind jij ervan?, ons zogenaamd mooie wereld?

22-09-2016 09:27 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zit me iets enorm dwars, zat vanmorgen bij een autodealer de krant te lezen..en wat zie ik?...uit Nigeria geloof ik, een moeder liggend met haar kind, omkomend van de honger, dat raakte mij zo diep, ik kan er gewoon njet over uit.

Al helemaal niet als ik me bedenk dat we de "oorlog" wel hierheen halen, en niet deze mensen.

Alle vluchtelingen hebben nog de kans om te lopen, maar deze mensen niet, zij kunnen niet meer eens vluchten.

Het doet pijn, dit te lezen, en te moeten zien...godsgruwelijk denk ik dan, waarom niet een wereld, waarom alleen een Europa?....waarom helpen we elkaar allemaal niet?...maar nee, wel de geweren, wel de bommen....en begrijp mij goed, ik ben zeker van mens tot mens, maar wat er maar njet ingaat bij me, is wel dit...waarom helpen wij deze mensen niet.?

Schrijnend en pijnend gaan deze mensen, door een hel, langzaam op hun eigen dood aan.

Een moeder ziet haar kind sterven.

En de oorlog?...nee, dat kennen ze daar niet, en nu vraag ik me dus af, wat is erger?...

De oorlog, en geraakt te worden,en patsboem dood, of dit?...de wegkwijning, van een kindje, waar nog enkel en alleen wat bot van over is?...godsklere ik heb het niet meer.

In wat voor wereld leven we eigenlijk?...maar nee, oh nee..het is Europa!...als je nu een echt mens bent, dan maken en bouwen we er een wereld van!...een wereld!!.

Oh nee, kan niet he?..ivm de money.

Alles om de money.

.

En dan de politiek maar lullen, alle wat recht is krom maken, ik vind dat knap..ik ben boos op onze regering, want als je enkel een paar vluchtelingen helpt, waarom helpen we dan deze mensen ook niet?

Zij hebben niets, maar dan ook niets gedaan.

Behalve langzaam dood gaan.

Weet je waar ik,langzaam aan dood ga?...aan het geweld, aan de criminaliteit, aan de mensheid, die een andere mensheid de kop afhakte, gewoon omdat dat werd opgedragen...ik ga dood, aan Keulen, waar men vrouwen maar betast, alsof het vee is, ik ga dood aan radicalisering, ik ga dood aan gebouwen die een bom kregen, ik ga dood aan al die mensen, die uit het raam keken bij twin towers en njet konden springen, ik ga dood...aan misdraging, aan geloof, aan achterstand van ontwikkeling.

Maar de grap is, ik leef nog.

De mensen uit Nigeria kunnen niet meer roepen, wellicht geen energie meer voor, ik heb die nog wel.

En graag wil ik,dan bij deze zeggen..

.

Dat ik het volop stront vind, dat er mensen hierheen worden gehaald, die absoluut onze hulp behoeven, maar die een geloof hebben..waar wij inmiddels niet meer in geloven,die hun zegje mogen en kunnen doen, die ons kunnen vertellen, hoe erg de oorlog is, en waar wij graag naar luisteren.

Kunnen. Luisteren.

Maar de mensen die omkomen van de honger, die zien wij niet staan.

Die horen we opeens niet meer, alsof het er niet is.

.

Maar nee, de oorlog valt ons op.

Ik word er stil van, gebroken.

.

Knap dat je kunt regeren, in een wereld en lullen over economie, en dat we samen. Sterk moeten staan...

Maar hoe sterk ben je eigenlijk?...dat je een" geweer "wel durft te zien, maar geen wegkwijning?

Tot langzaam op het bot.

.

Ik ben boos op Brussel, ik ben boos op onze regering..boos op Europa.

Want jij wilt mensen helpen?....help ze dan maar allemaal.

Wij hebben eten zat hier,,,,,,

Maar nee...wij kiezen, van mens naar mens, in oorlog.

.

Maar de grap is wel...oorlog maken we zelf.

En als je daar eens over nadenkt, dan heb je al gauw door, waar het eigenlijk allemaal omdraait.

Iemand koos om iemand dood te schieten.....

Deze moeder had niets te Kiezen, was zelfs niet een kwaadaardig, maar zag hoe haar kindje, langzaam weg kwijnde, van de vreselijke honger.

.

Een wereld.

Dat zouden we moeten zijn.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:tvandattum schreef op 24 september 2016 @ 11:56:

[...]





Bijzonder. Ik ken een jurist die al tig jaar geleden asielzaken deed en daarvoor bij VW werkte. Die vertelde toen al dat meer dan de helft op valse gronden asiel kreeg. En dat was echt een betrokken persoon verder.



Dus? Wat wil je daarmee zeggen?

Geen asielzoekers het land meer in?



Als er misbruik gemaakt kan worden van het systeem, moet het systeem aangepast worden.

Persoonlijk heb ik liever een paar nep-vluchtelingen teveel, dan dat er echte vluchtelingen de dupe worden.
quote:handigmetgeld schreef op 23 september 2016 @ 23:45:

[...]





En nu hou je op! Echt, ik ben je spuugzat. Ja, er zijn er die hun papieren weggooien. Soms omdat ze vertelt wordt dat dat verstandig is, soms omdat ze doelbewust de boel proberen op te lichten. En ja, dat helpt niet, dat werkt heel hard tegen je. En natuurlijk zitten er heel veel rotte appels tussen, gelukszoekers, mensen met een dubbele agenda, enzovoorts. Maar voor een heel groot deel is dat niet zo. Een groot deel werkt wel mee, is wel eerlijk, is echt vluchteling, heeft nog nooit iets weggegooid, en komt toch in de mallemolen van onze bureaucratie terecht. Dat is een ziek systeem, en je kunt die mensen niet verwijten dat iemand anders zijn paspoort heeft weggegooid en zij daar dus maar onder moeten lijden! Dat is zo asociaal!Eindeloze naïviteit is anders ook behoorlijk tenenkrommend......
quote:harissa schreef op 24 september 2016 @ 12:09:

[...]





Dus? Wat wil je daarmee zeggen?

Geen asielzoekers het land meer in?



Als er misbruik gemaakt kan worden van het systeem, moet het systeem aangepast worden.

Persoonlijk heb ik liever een paar nep-vluchtelingen teveel, dan dat er echte vluchtelingen de dupe worden.Meer dan de helft is wel even meer dan een paar.
Alle reacties Link kopieren
Als ik zie hoe dit topic zich ontwikkelt, ben ik denk ik net zo verdrietig over de harde, cynische houding van sommige Nederlanders ten opzichte van problemen in de wereld - als over die problemen zelf.
Wat eten we vanavond?
quote:Pientjexxxx schreef op 24 september 2016 @ 12:10:

[...]





Meer dan de helft is wel even meer dan een paar.



Ach... ik neem dat sowieso met een korreltje zout.



Ik ken ook iemand die iemand kent die een belangrijke functie heeft en allerlei schrijnende gevallen meemaakt en die zei dat Nederland veel meer vluchtelingen moest toelaten.



Het lijkt me dat het beter is om het bij cijfers en feiten te houden, in plaats van de mening van een persoon.



O, en persoonlijk vind ik dat als de helft van de vluchtelingen werkelijk vluchteling is en geholpen, dat altijd zoveel beter is dan geen 1 vluchteling geholpen omdat we bang zijn voor misbruik van het systeem. Nogmaals, verbeter het systeem, schaf het niet af.

We zijn toch ook blij met de mogelijkheid een uitkering te krijgen als we werkloos raken? Ook hier wordt veel misbruik van gemaakt. Zaak is dan het misbruik aan te pakken, niet de uitkering te stoppen van iedereen. Je zult altijd mensen er tussen hebben die willen profiteren, er moet voor gezorgd worden dat dit niet of slecht mogelijk is.
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 22 september 2016 @ 09:34:

[...]



Nou...wat ik nu doe, is een dikke peuk roken..dat doe ik nu.Trap die dikke peuk uit, koop geen nieuwe meer, spaar dat geld in een potje voor de arme mensen want elders op de wereldbol hebben mensen geen boterham of dikke peuk.



Wat wil je verder doen?



Maak een gaatje in je oorlel en breng er telkens een grotere ring in zodat je lijkt op de oorlel-stam in dat afgelegen ver-weg-gebied.



Doe dat zelfde met je nek, telkens een ring d'r bovenop zodat je lijkt op iemand van de langnek-stam.



En ook met de onderlip zodat je lijkt op iemand van de stam waar de vrouwen grote schijven in de lip hebben.



Denk je dat het helpt? Dat er dan niemand meer honger hoeft te lijden? Nee.



Die garage, die software, en die auto zorgen er ook voor dat er welvaart is, zodat niet iedereen honger lijd, dat mensen geld kunnen verdienen, en dat jij centjes kan sparen om anderen te helpen.
LOEP ME MAAR aub.
Het is misschien suf maar eigenlijk staat in de bijbel of welk geloofsboek dan ook, wat je moet doen. Heb je naasten lief, lieg en bedrieg niet, moord en doodt niet, wees niet zo jaloers etc. Wees niet zo egoistisch en hebberig. Hou van elkaar enzo. Spreek geen kwaad over anderen, blijf van een andermans partner af. Het staat er echt allemaal in hoor en het leven is echt niet zo moeilijk. Als de heren powers that be, zich daar nu eens aan zouden houden, ik denk dat het een andere wereld zou zijn.



Wij zijn maar korreltjes zand op het strand, je hebt weinig invloed. Dus kijk naar jezelf, want jezelf kun je wel veranderen. En, het is wel zo, 1 korreltje zand, kan veel invloed hebben. Als die tussen je tanden komt bv. Een mens, kan veel veranderen in de wereld, kijk maar naar de voorbeelden. Ghandi, Shakespeare, Oprah Winfrey. Wie weet, kun jij dat ook. Streef naar het goddelijke en wees tevreden met het aardse. Zo kijk ik naar het leven.
Ik bedoel, je moet nooit ophouden met streven natuurlijk, maar het is handig om tevreden te zijn met je positie in de wereld.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eerlijk gezegd heel weinig met dit soort momentopnames. Iedereen heeft wel van die momenten dat iets je aangrijpt, maar 99% van die mensen laat het daar dan bij.

Open een topic op het vf en hoppa, rotgevoel verdwijnt. Want je heb toch GEZEGD dat je er naar van wordt?
quote:harissa schreef op 24 september 2016 @ 13:30:

[...]





Ach... ik neem dat sowieso met een korreltje zout.



Ik ken ook iemand die iemand kent die een belangrijke functie heeft en allerlei schrijnende gevallen meemaakt en die zei dat Nederland veel meer vluchtelingen moest toelaten.



Het lijkt me dat het beter is om het bij cijfers en feiten te houden, in plaats van de mening van een persoon.



O, en persoonlijk vind ik dat als de helft van de vluchtelingen werkelijk vluchteling is en geholpen, dat altijd zoveel beter is dan geen 1 vluchteling geholpen omdat we bang zijn voor misbruik van het systeem. Nogmaals, verbeter het systeem, schaf het niet af.

We zijn toch ook blij met de mogelijkheid een uitkering te krijgen als we werkloos raken? Ook hier wordt veel misbruik van gemaakt. Zaak is dan het misbruik aan te pakken, niet de uitkering te stoppen van iedereen. Je zult altijd mensen er tussen hebben die willen profiteren, er moet voor gezorgd worden dat dit niet of slecht mogelijk is.



Je kunt nu eenmaal niet iedereen die het elders slechter heeft hier laten wonen. Overigens kom ik, net zoals heel veel werkenden in Nederland, als ik zonder werk kom te zitten niet in aanmerking voor een ww-uitkering, net zomin als ik ziekengeld krijg als ik ziek word. Niet dat ik daarmee wil zeggen dat ik het slecht heb, maar ik moet zelf sparen voor mindere tijden. Dan is het wel zo fijn als ik zelf ook nog wat overhoud van mijn zuurverdiende geld.



Het systeem hier blijft niet werken als je grote groepen immigranten hier toelaat die nooit iets hebben bijgedragen en vaak ook nooit iets gaan bijdragen, maar wel een beroep doen op alle regelingen hier. Een verzorgingsstaat kan immers alleen bestaan bij een gesloten systeem. Daarom is het zaak om mensen ter plaatse te helpen. Het is alleen jammer dat ze er zelf ook zo vaak een zooitje van maken. (Kijk maar naar Zimbabwe.) Blijkbaar is dat de mens eigen. Miljarden zijn in Afrika gepompt, maar nog steeds is er hongersnood. De heel snel groeiende bevolking is een groot probleem. Dat laatste is iets waar de mensen daar zelf iets aan kunnen doen en hun verantwoordelijkheid moeten nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 24 september 2016 @ 11:56:

[...]

Bijzonder. Ik ken een jurist die al tig jaar geleden asielzaken deed en daarvoor bij VW werkte. Die vertelde toen al dat meer dan de helft op valse gronden asiel kreeg. En dat was echt een betrokken persoon verder.



Die jurist is niet de enige die dat zegt. Ik ken iemand die om die reden is afgehaakt met het behandelen van asieldossiers. De leugens die haar verteld werden door asielzoekers werden haar te veel en ze vond het niet ethisch meer om hen te vertegenwoordigen. Je weet dat er gelogen wordt en om die leugens te herhalen, daarvan kreeg ze het schaamrood op de kaken. Ze kon het gewoon niet meer.



Trouwens, ik denk dat 'meer dan de helft' een voorzichtige schatting is.
Alle reacties Link kopieren
quote:harissa schreef op 24 september 2016 @ 13:30:

[...]





Ach... ik neem dat sowieso met een korreltje zout.



Ik ken ook iemand die iemand kent die een belangrijke functie heeft en allerlei schrijnende gevallen meemaakt en die zei dat Nederland veel meer vluchtelingen moest toelaten.



Het lijkt me dat het beter is om het bij cijfers en feiten te houden, in plaats van de mening van een persoon.



O, en persoonlijk vind ik dat als de helft van de vluchtelingen werkelijk vluchteling is en geholpen, dat altijd zoveel beter is dan geen 1 vluchteling geholpen omdat we bang zijn voor misbruik van het systeem. Nogmaals, verbeter het systeem, schaf het niet af.

We zijn toch ook blij met de mogelijkheid een uitkering te krijgen als we werkloos raken? Ook hier wordt veel misbruik van gemaakt. Zaak is dan het misbruik aan te pakken, niet de uitkering te stoppen van iedereen. Je zult altijd mensen er tussen hebben die willen profiteren, er moet voor gezorgd worden dat dit niet of slecht mogelijk is.



Ik ken ook ergens de betreffende persoon zeer goed. En die werkt nu aan de andere kant. Wel nog vreemdelingenrecht, maar dan aan de andere kant.

Zelf heb ik met statushouders gewerkt. En dat heeft mij de ogen geopend. Want eenmaal een status, dan komen de echte verhalen. Ik ben er ook op afgeknapt.

Tja. Waarom WW vergelijken met vluchtelingen? Ik zie de link niet. Kun je net zo goed fraude door bestuurders erbij halen.

Nederland heeft een streng asielbeleid en wat mij betreft blijft het daarbij. Het misbruik danwel oneigenlijk gebruik is te hoog en daardoor kweek je geen goodwill onder de bevolking. En diezelfde bevolking moet het wel betalen en betaalt de prijs ervoor.

Niet die bobo die ergens in.zijn.100% blanke wijk zit en alleen voor een persmomentje met een vluchteling in contact komt.

Naast alle huidige problemen.op het gebied van integratie wordt het teveel in ons mini landje.
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 24 september 2016 @ 17:53:

[...]





Ik ken ook ergens de betreffende persoon zeer goed. En die werkt nu aan de andere kant. Wel nog vreemdelingenrecht, maar dan aan de andere kant.

Zelf heb ik met statushouders gewerkt. En dat heeft mij de ogen geopend. Want eenmaal een status, dan komen de echte verhalen. Ik ben er ook op afgeknapt.

Tja. Waarom WW vergelijken met vluchtelingen? Ik zie de link niet. Kun je net zo goed fraude door bestuurders erbij halen.

Nederland heeft een streng asielbeleid en wat mij betreft blijft het daarbij. Het misbruik danwel oneigenlijk gebruik is te hoog en daardoor kweek je geen goodwill onder de bevolking. En diezelfde bevolking moet het wel betalen en betaalt de prijs ervoor.

Niet die bobo die ergens in.zijn.100% blanke wijk zit en alleen voor een persmomentje met een vluchteling in contact komt.

Naast alle huidige problemen.op het gebied van integratie wordt het teveel in ons mini landje.Niks aan toe te voegen....zo is het!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
https://www.youtube.com/watch?v=b2nlIfn8tNA



en zo zijn er tal van filmpjes overal in europa.



slaap lekker verder
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een van die sukkels die het inkomen betaalt van al die mensen die bepalen of al die vluchtelingen een status verdienen of niet, en daarnaast betaal ik ook de uitkering van al die al dan niet zogenaamde vluchtelingen. Ik kan alleen maar hopen dat iedereen zijn werk goed doet en dat de vluchtelingen te goeder trouw zijn. En dat de regering flink in de overhead snijdt, dat vooral. Arbeid kunnen we wel gebruiken in dit land.
Alle reacties Link kopieren
quote:ainil schreef op 25 september 2016 @ 18:54:

https://www.youtube.com/watch?v=b2nlIfn8tNA



en zo zijn er tal van filmpjes overal in europa.



slaap lekker verder En wij maar denken dat de burgeroorlog hier nog niet begonnen is!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 26 september 2016 @ 22:55:

[...]





En wij maar denken dat de burgeroorlog hier nog niet begonnen is!Daar sluit ik me helemaal bij aan.Zeker sinds de voor en tegenstanders van Erdogan zich nog meer Turk lijken te voelen dan Nederlander.En elkaar met de dood bedreigen
Alle reacties Link kopieren
quote:ainil schreef op 25 september 2016 @ 18:54:

https://www.youtube.com/watch?v=b2nlIfn8tNA



en zo zijn er tal van filmpjes overal in europa.



slaap lekker verder SCHANDELIJK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
LOEP ME MAAR aub.
Kan iemand vertellen, wat er op dat filmpje te zien is? Ik heb niet zo'n zin om iets voor eeuwig op mijn netvlies gebrand te krijgen namelijk.



En het gaat weer over de vluchtelingen. Blijkbaar is de wereldellende samen te vatten in 1 woord: vluchteling. David Bowie fans hier? Die heeft nog wat gezegd, voor hij doodging, over vluchtelingen. Ach ja, da's maar een artiest he, of was eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ameliaaa schreef op 27 september 2016 @ 06:33:

Kan iemand vertellen, wat er op dat filmpje te zien is? Ik heb niet zo'n zin om iets voor eeuwig op mijn netvlies gebrand te krijgen namelijk.



En het gaat weer over de vluchtelingen. Blijkbaar is de wereldellende samen te vatten in 1 woord: vluchteling. David Bowie fans hier? Die heeft nog wat gezegd, voor hij doodging, over vluchtelingen. Ach ja, da's maar een artiest he, of was eigenlijk.



Op het filmpje is te zien wat onze toekomst is.



En geen idee wat David Bowie heeft gezegd over vluchtelingen, had hij er een stel in huis genomen?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Mieniefietje. Ik snap dat je onder de indruk bent maar dat is JOUW idee van de toekomst, hoogstwaarschijnlijk vind ik dat kul. Maar wat staat er nou op dat filmpje? Ik ga echt niet kijken hoor. Ik heb wel genoeg geweldadigheden gezien in mijn leven. En waarom ben je zo overtuigd van je gelijk? Ik denk dat we in de toekomst allemaal rietjesrojes gaan dragen en in een kring kumbaya gaan zingen. Ik weet het heel zeker! Als mensen zo zeker van hun zaak zijn, weet ik zeker dat ze niet zo slim zijn. ALTIJD blijven twijfelen. Zelfs aan jezelf.
quote:mienietjefietje schreef op 27 september 2016 @ 07:17:

[...]





Op het filmpje is te zien wat onze toekomst is.



En geen idee wat David Bowie heeft gezegd over vluchtelingen, had hij er een stel in huis genomen?Vast niet..
quote:YellowDiamond schreef op 27 september 2016 @ 07:52:

[...]



Vast niet..Jawel, hij was getrouwd met een vluchtelinge.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ameliaaa schreef op 27 september 2016 @ 07:46:

Mieniefietje. Ik snap dat je onder de indruk bent maar dat is JOUW idee van de toekomst, hoogstwaarschijnlijk vind ik dat kul. Maar wat staat er nou op dat filmpje? Ik ga echt niet kijken hoor. Ik heb wel genoeg geweldadigheden gezien in mijn leven. En waarom ben je zo overtuigd van je gelijk? Ik denk dat we in de toekomst allemaal rietjesrojes gaan dragen en in een kring kumbaya gaan zingen. Ik weet het heel zeker! Als mensen zo zeker van hun zaak zijn, weet ik zeker dat ze niet zo slim zijn. ALTIJD blijven twijfelen. Zelfs aan jezelf.



Een Engelse dame gaat terug naar haar geboortedorp ergens in gb waar ze al jaren weg is. Dit nadat zei heeft gehoord dat het een kalifaat is geworden en dat zelf wil zien.



Je ziet haar dus in haar geboorteplaats waar moslims heel tolerant zijn jegens hun gastland.

Dit soort filmpjes zijn er talrijk uit heel Europa. Maar zie je nooit bij msm.



Zolang Europa dit soort beesten blijft binnen halen worden de problemen steeds groter.

Volgensmij is het nu in Zweden zo erg dat al heel veel agenten daar denken over het stoppen met hun werk.
quote:Ameliaaa schreef op 27 september 2016 @ 08:03:

[...]





Jawel, hij was getrouwd met een vluchtelinge.En toen nam hij meteen wat vluchtelingengezinnen in huis die hij ging onderhouden of dat niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven