Gezondheid alle pijlers

de ongemakken van de overgang

22-08-2016 13:44 3831 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Sinds een half jaar zo ongeveer ben ik begonnen met de pre menopauze zoals dat chique heet.

De menstruaties zijn veel heviger dan normaal en duren ook zeker 2 a 3 dagen langer.

Het verschijnsel pijn in alle ledematen alsof er overheen gewalst is heb ik ook.

De psychische kant vind ik veel erger.

Ben in een rollercoaster van emoties terecht gekomen waarin ik mezelf soms zo onredelijk vind reageren op situaties maar kan ze niet tegen gaan.

Ben een ontzettende twijfelaar geworden. Heb heel veel moeite met gezag gekregen en kan overal om huilen.

Mijn huisarts wil er voorlopig niets mee doen....het hoort bij je leeftijd en het wordt weer beter kreeg ik te horen.

Voel me sommige momenten ontzettend verdrietig en alleen en verlang dan ineens naar iemand naast me en andere momenten kan ik euforisch van de daken schreeuwen dat ik alles alleen kan en me daar prettig bij voel.



Zijn er misschien dames hier die er met mij over willen schrijven in een ongedwongen sfeer?

Het forum vrouw en overgang heb ik uiteraard bekeken maar dat is het niet voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Ach Friezinnetje dat klinkt heel naar.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 20 september 2016 @ 15:06:

Balen van je hoofdpijn!



Ik heb een waaier! Die lag op mn werk en echt ideaal. Heb er eentje voor thuis gekocht maar dat is onding, dus ik ga ff op zoek voor eena nder.



Ik heb ook een waaier..

... in de kast liggen



Nog niet echt nodig gehad, maar af en toe krijg ik het dus even warm. Nog niet echt heel vervelend, gelukkig.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Friezinnetje
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Friezinnetje, achter de overgang schijnt de menopauze zon zullen we maar zeggen.

Het komt goed !!! ook al kan het even duren.



Ik heb een redelijke dag gehad. Wel paar x duizelig........en dan praat ik mezelf moed in... gaat zo weg kat. even geduld komt goed..
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames,



Hoe gaat het hier?

IK mag op het moment niet klagen.Ben wel wat vaker duizelig.

Maar dan praat ik weer even tegen mezelf en komt t goed.



Vandaag maar en de fiets op.

Naar de doesburgse kadedagen.

Even zonder hersenen op de braderie rondlopen en iets lekkers eten.

Vandaag mag dat van mezelf.
Gisteren was ik helemaal blij en ontspannen, had als plan lekker een stukje te gaan fietsen en naar een nieuwe kringloopwinkel te gaan en aansluitend even een boodschapje doen.

Ben ik bij die kringloopwinkel aanbeland en wil mijn fiets op slot zetten. Zie ik dat ik mijn huissleutels niet bij me heb, die had ik in de schuurdeur laten zitten

Dat is helemaal niets voor mij, dat is me nog nooit overkomen!!!!

Dus ik snel weer terug naar huis en nog maar even snel dichtbij een boodschapje gedaan.

Verder heb ik last van een enorm opgezette buik en winderigheid. (Sorry, mensen in mijn omgeving)

Verder voel ik me geestelijk wel goed, ben vrolijk en heb gelukkig weer wat energie.
quote:kattija schreef op 25 september 2016 @ 11:51:

Goedemorgen dames,



Hoe gaat het hier?

IK mag op het moment niet klagen.Ben wel wat vaker duizelig.

Maar dan praat ik weer even tegen mezelf en komt t goed.



Vandaag maar en de fiets op.

Naar de doesburgse kadedagen.

Even zonder hersenen op de braderie rondlopen en iets lekkers eten.

Vandaag mag dat van mezelf.Goed plan Katija, niet je huissluitels vergeten hè?! (hehehe)
Alle reacties Link kopieren
HAhaha nee, had de sleutels bij me.

Het was wel warm op de kade. Maar heerlijke geuren van allerlei lekkere gerechten.

Op de terugweg mezelf getrakteerd op een echt boerderij ijsje.

Was lekker.

Maar nu alweer echt moet.

Ik wed dat als ik in bed plof ik slaap tot 3 uur en dan een uur wakker lig.



dat vind ik irritant, ik kom geen slaap tekort to nog toe maar dat wakker liggen is niet fijn
Alle reacties Link kopieren
Ik wandel lekker veel, voelt echt goed met dit weer. Hopelijk houd ik het vol als het gaat regenen.



Ik lag vannacht weer wakker van de jeuk
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Mijn heup slijmbeurs is nog steeds niet helemaal over. vandaag ginghet mwa mwah. maar het houdt niet over.

ik merk wel dat buiten zijn mij een beter gevoel geeft.

Onder de mensen gaan en geuren, veel verschillende geuren.

Soms houdt mijn neus me voor de gek. Maar heb echt iets met geur op het moment
friezinnetje



Ik baal omdat ik alweer een week menstruatiekrampen heb zonder productie zeg maar. Het is nog te hebben zonder pijnstilling, maar leuk is anders.



Hoezo ben je duizelig kattija, bloedverlies?
Alle reacties Link kopieren
De duizeligheid gaan meestal vooraf aan een opvlieger. zo raar.

Heel even een stoort van wegtrekker en dan heet heeeeeeeel heet
Hmm. Ik heb een laag-normale bloeddruk en heb de duizeling die ik af en toe voel daar altijd aan toegeschreven. Misschien toch maar eens op gaan letten of er verband is met een opvlieger.
Alle reacties Link kopieren
@Izzy, ik heb niet alles meegelezen maar ik lees dat je krampen hebt zonder productie.

Die heb ik ook, ik ben wel aan de pil en zit in mijn stopweek maar ik moet al bijna weer beginnen aan een.nieuwe strip.

Heel raar.

Ik zit al weken te denken om naar de huisarts te gaan. Maar ik zit er zo over te twijfelen.

Ik denk dat ze er niets aan kan doen, of denk ik te simpel?

Ik hoor ook mensen die homeopatische middelen gebruiken van vsm of dr vogel.

Maar ik geloof daar niet zo in.
Ik vond het ook raar, maar ik heb "Dr. Google" geraadpleegd en kwam er toen achter dat het een veel gehoorde klacht is. Overigens heb ik een vleesboom, weet ik sinds 2 jaar. Ik kan dus ook klachten hebben die daarmee te maken hebben (al zijn de klachten waardoor ie is ontdekt, nl. extreme menstruatie, voorbij). Ik zou niet weten of ze er iets aan kunnen doen. De overgang wordt veroorzaakt door een hormonale onbalans, maar jij slikt al de pil.



Overigens gebruik ik Menostril en de opvliegers, waarvan ik er toen ik begon zo'n 10 per dag had, zijn gereduceerd naar 0. Het kan natuurlijk een fase zijn en de Menostril kan er helemaal niks mee te maken hebben, maar ik ga voorlopig door met supplementen.



Vanochtend helaas ongesteld geworden, dus ik moet weer van 0 af aan ga tellen (en ik was op 4 maanden niet ongesteld). Zucht.
Goeienaaf, ben er ook weer. Menstruatie voorbij, moet donderdag voor ingreep (vleesboompje) weghalen. Morgen vrij, dus dat is wel lekker. Hopelijk dan ook meteen spiraaltje erin, en dan het bloedverlies maar stoppen. Ben der wel klaar mee.

Op het werk gaat het wat op en neer. Soms ben ik klaar mee en soms weer een supergezellige dag. Maandag bij praktijkondersteuner geweest, en die zei ook: Het is ook wel logisch, je bent er in april uitgeraakt met een burnoutklachten, toen vanaf mei zwaar ongesteld, bloedverlies en nu overgangsklachten. Je lijf staat al een half jaar op zijn kop, dus logisch dat het soms niet wil.

Heeft ie ook wel gelijk in natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte friezinnetje. Ik vond het heel gemakkelijk, het herstellen van de ingreep, hopelijk is dat voor iedereen zo.

Ik ben ook weer terug bij 'af'. Zucht. Kan ik weer naar het Kruidvat. Voorlopig nog maar geen strandvakanties plannen.

Opvliegers zijn weer weg, maar een raar gevoel in mijn hoofd heb ik wel af en toe. Maar goed, dat ziet niemand aan je. Ik ben erg driftig nu, maar het zou best van de stress kunnen komen.
Alle reacties Link kopieren
Stress doe heel veel met een mens.

Ik heb op het werk ook vaak veel stress. Boze klanten waardoor ik zelf geirriteerd raak. en dan soms bijna explodeer

Dan zeg ik maar heel snel, momentje, en geef deze door aan een kollega
Alle reacties Link kopieren
quote:kattija schreef op 27 september 2016 @ 20:39:

Stress doe heel veel met een mens.

Ik heb op het werk ook vaak veel stress. Boze klanten waardoor ik zelf geirriteerd raak. en dan soms bijna explodeer

Dan zeg ik maar heel snel, momentje, en geef deze door aan een kollegaLijkt me heerlijk, zulke collega's. Hebben jullie nog een vacature?
Alle reacties Link kopieren
nou tis puur zelfbehoud hoor.

Heb al eens een waarschuwing gehad dat we zo niet met de klanten om gaan......uhumm...
Alle reacties Link kopieren
quote:kattija schreef op 27 september 2016 @ 21:04:

nou tis puur zelfbehoud hoor.

Heb al eens een waarschuwing gehad dat we zo niet met de klanten om gaan......uhumm...



We moeten uitsmijter worden.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ben er potig genoeg voor. En heetgebekerd ook. Letterlijk
haha herkenbaar Kattija. Moet me zo nu en dan ook enorm inhouden, maar heb ook al een waarschuwing liggen. Dat is al van voor dit gebeuren, maar moet er wel om denken haha
Alle reacties Link kopieren
quote:friezinnetje2014 schreef op 27 september 2016 @ 19:39:

Goeienaaf, ben er ook weer. Menstruatie voorbij, moet donderdag voor ingreep (vleesboompje) weghalen. Morgen vrij, dus dat is wel lekker. Hopelijk dan ook meteen spiraaltje erin, en dan het bloedverlies maar stoppen. Ben der wel klaar mee.

Op het werk gaat het wat op en neer. Soms ben ik klaar mee en soms weer een supergezellige dag. Maandag bij praktijkondersteuner geweest, en die zei ook: Het is ook wel logisch, je bent er in april uitgeraakt met een burnoutklachten, toen vanaf mei zwaar ongesteld, bloedverlies en nu overgangsklachten. Je lijf staat al een half jaar op zijn kop, dus logisch dat het soms niet wil.

Heeft ie ook wel gelijk in natuurlijk.



Sterkte morgen!



Kan zo'n spiraaltje er dan gelijk in? Moet er niet eerst iets helen ofzo?

Bij mijn moeder hielp vleesboompje verwijderen al, trouwens.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Even een probleem van een mindere categorie, maar toch ernstig (voor mij dan ): vanochtend een lange haar op mijn kin én een lange haar in mijn hals moeten verwijderen! Waar komt dat allemaal vandaan ineens?! Die in mijn hals was echt lang, ik dacht ik veeg even een hoofdhaar weg die in mijn hals is blijven hangen, zat hij vast...

En verder wil ik ook wel van die vermoeidheid en opgejaagde gevoel af, maar dat kan ook te maken hebben met dat ik sinds mei geen vakantie meer heb gehad. Ik hoop zo dat dat niet blijvend is...
The owls are not what they seem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven