Leuk (landal)park?

22-09-2016 13:22 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen graag dit jaar nog een paar dagen weg, nu zagen we dat centerparks erg duur was, en zo belandden wij bij landal.. nu ben ik nog nooit op een dergelijk park geweest, is er misschien iemand die een leuke suggestie heeft?

Wonen zelf in het noorden, tot midden nederland, bijvoorbeeld de veluwe is prima te doen. Limburg is net een tikkie te ver.

Ervaringen zijn hartstikke welkom!
Alle reacties Link kopieren
Landal Esonstad is erg leuk en ligt bij Anjum. Is een mooi park en hebben leuke faciliteiten. Ook vele uitstapjes kun je maken.
Alle reacties Link kopieren
Landal stroombroek vlakbij Doetinchem. Je kunt daar heerlijk naar de sauna op het park en genoeg leuke uitstapjes in de buurt
Landal Waterparc Veluwemeer is een erg mooi park. Er is een zwembad, leuke animatie, in de winter een ijsbaan en mooie huisjes. Je kan in de omgeving genoeg leuke dingen doen, want Harderwijk zit in de buurt (winkelen, stadje bekijken, Dolfinarium) en Biddinghuizen (Walibi). Je kan er ook mooi wandelen/fietsen.
Met of zonder kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan wat in welke samenstelling jullie gaan en wat je belangrijk vindt. Maar even generaliserend:

Landal Rabbit Hill: het einde voor jonge gezinnen met kinderen tot ca. 6 jaar

Landal Stroombroek: voor als je lekker naar een klein sauna-complex wilt en dan loom naar je bungalow wilt lopen

Landal Miggelenberg: prachtig, maar zeer heuvelachtig park, maar vonden wij persoonlijk de beste service hebben

Landal Het Loo: zeer geschikt voor families van kinderen tot en met opa's en oma's, heeft voor ieder wat wils

Landal Heihaas: vlakbij het prachtige dorpje Putten en zeer rustig, vooral voor de senioren en/of rustzoekers

Semi Landal Waterpark Veluwemeer: meest prachtige nieuwe appartementen en huisjes, maar verder mwahh

Semi Landal Ooghduyne: zeer leuke omgeving, prachtige nieuw parkgebouw (geen mini-supermarkt), maar kaal en winderig

Zoals je ziet, zijn wij 3 jaar geleden overgestapt van CP naar Landal en kunnen dus ook vaker een weekje er tussen uit
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee. Iemand toevallig ook ervaring met Twenhaarsveld, Coldenhove of de Hellendoornse Berg?



Wanneer wil jij gaan TO? Dat is ook wel bepalend voor welk park denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Wauw mooie tips! We willen met (stief)kinderen gaan. 5 en 10jr oud. Met z'n vieren dus :-)
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik persoonlijk voor Landal Miggelenberg (vooral als je kinderen van lekker buiten ravotten houden) of Landal Het Loo gaan....

Coldenhove staat op ons lijstje voor het volgende bezoek. Daar horen we hele goede dingen over.
Ik vind stroombroek een fijn park, vooral ook omdat dat een heerlijke sauna bij zit.
quote:zomersterre80 schreef op 22 september 2016 @ 14:43:

Ik lees mee. Iemand toevallig ook ervaring met Twenhaarsveld, Coldenhove of de Hellendoornse Berg?



Wanneer wil jij gaan TO? Dat is ook wel bepalend voor welk park denk ik.





Ja met Twenhaarsveld.

Wij hadden zo'n boerderijtje en waren er vlak voor kerst. Heel sfeervol. Leuk zwembad ook.

Stroombroek viel ons tegen maar wij hebben ook weinig met sauna
Coldenhove en Rabbit Hill vind ik het leukst met de kinderen. Als kind ging ik elk jaar en nu met mijn kinderen ook.
Wij zijn net terug van een week Hof van Saksen en een midweek Rabbit Hill (allebei Landal parken) en ik kan deze allebei van harte aanbevelen.



Bij Hof van Saksen zit een heel leuk strandje, Rabbit Hill is schitterend gelegen. Hof van Saksen is wat opener gelegen en naar mijn idee een beetje luidruchtiger publiek, Rabbit Hill heerlijk beschut. Komt er helemaal tot rust.
Alle reacties Link kopieren
En NYC, qua omgeving? Waar is meer te doen met kleintjes? (1 en 3 jr) Is het zwembad leuk? En de binnenspeeltuin?

Hoor idd heel veel positieve verhalen over Rabbit Hill. Neem m ook mee in m'n overwegingen. Open haard is voor mij wel een must, eens kijken waar ze dat hebben in de huisjes.
Alle reacties Link kopieren
https://www.westerbergen.nl/nl/home-vakantiepark



Op de grens van Drenthe en Overijssel.

Nog nooit zulk vriendelijk en behulpzaam personeel meegemaakt.

De meeste huisjes hebben een open haard (navragen bij boeking), onze puber heeft heerlijk hout gesprokkeld in het bos en elke avond gestookt.



Vlakbij Slagharen, leuk pretpark voor kleine kinderen, ons nichtje van vier jaar is al twee jaar fan van

Randy&Rosie.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:knijster1973 schreef op 22 september 2016 @ 13:28:

Landal stroombroek vlakbij Doetinchem. Je kunt daar heerlijk naar de sauna op het park en genoeg leuke uitstapjes in de buurtEen paar jaar geleden hier eens geweest, omgeving is mooi maar huisje was niet fris lakenpakket wat we kregen zaten vol met scheuren. Ook eens in Rabbit Hill geweest en dat was allemaal prima in orde
Alle reacties Link kopieren
Heb ook geboekt voor Rabbit Hill voor de herfstvakantie, ben benieuwd!
quote:zomersterre80 schreef op 22 september 2016 @ 22:12:

En NYC, qua omgeving? Waar is meer te doen met kleintjes? (1 en 3 jr) Is het zwembad leuk? En de binnenspeeltuin?

Hoor idd heel veel positieve verhalen over Rabbit Hill. Neem m ook mee in m'n overwegingen. Open haard is voor mij wel een must, eens kijken waar ze dat hebben in de huisjes.



Qua omgeving vond ik zowel in Drenthe (Hof van Saksen) als omgeving Apeldoorn (Rabbit Hill) veel leuke dingen te doen voor/met jonge kinderen. En ook op het park. In de huisjes ligt ook een map van Landal met suggesties van wat je allemaal kunt doen. Wij zijn dit jaar naar Wildlands en naar het speelbos in Borger geweest vanuit Hof van Saksen en we zijn naar de Apenheul en speeltuin Malkenschoten vanuit Rabbit Hill.



Het zwembad bij Hof van Saksen is heel mooi en de binnenspeeltuin een echt klimparadijs. Op Rabbit Hill zijn we niet in het zwembad of de binnenspeeltuin geweest ivm de warmte. Er zijn wel veel leuke buitenspeeldingen. Mijn oudste maak je toch blijer met spelen in het bos en takken zoeken etc dan met zwemmen dus we zaten vooral op Rabbit Hill ideaal zo letterlijk tegen her natuurgebied aan.
Alle reacties Link kopieren
Heideheuvel vonden wij fijn
Alle reacties Link kopieren
Super bedankt voor alle tips! Zullen nog even flink brainstormen hier!
Alle reacties Link kopieren
quote:kylie_ schreef op 22 september 2016 @ 19:57:

Coldenhove en Rabbit Hill vind ik het leukst met de kinderen. Als kind ging ik elk jaar en nu met mijn kinderen ook.



Wij twijfelen echt nog heel erg tussen Coldenhove, Rabbit Hill en Twenhaarsveld. We gaan in november dus nog niet in de kerstsferen maar tegelijkertijd kan het ook wel echt guur en somber zijn. Speelparken in de buurt zijn dan allemaal al gesloten. We gaan met twee peuters. Welke raad jij aan aangezien je bij Coldenhove en Rabbit Hill bent geweest? En hadden jullie een kinderhuisje of een standaard huisje?



Wat ik ook kies, het is allemaal prima volgens mij.
Zomersterre, ik vind ze beiden erg leuk. Wij gaan echt om en om. twenhaarsveld vind ik minder sfeervol. Gewoon een gevoel.



1 van de parken ligt dicht bij Eerbeek. Is lekker dichtbij het park. Sorry, ik haal ze steeds door elkaar maar volgens mij is dat Coldemhove. Dat vind ik wel prettig als je even snel naar een grote supermarkt wilt. Dat doe je minder makkelijk vanaf het andere park. Als je dan toch een keuze moet maken ;)
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand toevallig welke parken actief zijn met Sinterklaasactiviteiten eind november? En is dat de moeite waard?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben heideheuvel voor die periode op het oog. Mooie vernieuwende huisjes. Iemand ervaring met dit park?
Landal het Vennenbos is leuk, dat is namelijk een oud CP-park dus met leuke indoor speeltuin en gaaf zwembad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven