Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats, we ergeren ons weer verder

22-08-2016 22:33 3151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel hier je bijzondere ervaringen met deze site.



Marktplaatsregels:

je hebt het toe te sturen, ook als je er dan zelf niks meer aan overhoudt of er op moet toeleggen

je hebt het praktisch gratis weg te geven aan mensen met enorme bedel redenen

je hebt het terug te nemen als het niet past, zelfs als de maten zijn doorgegeven

je hebt het ook terug te nemen als de ander het kapot gemaakt heeft

je dient altijd beleeft te zijn tegen de ander, ook als deze commandeert en hufterig is

je moet altijd beschikbaar zijn voor kopers die bij nacht en ontij besluiten dat ze het NU willen ophalen



wie oh wie biedt meer??
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
quote:Falathiel schreef op 20 september 2016 @ 12:40:

Geen ergernis van mij, maar even een praktische vraag. Weet namelijk niet of daar ook een topic voor is. Sorry alvast.



Maar ik heb nog niks via marktplaats verkocht of gekocht, dus weet er niet veel van af. Nu hebben mijn vriend en ik allebei de PABO gedaan, ik ben bijna klaar en hij is halverwege gestopt. Nu wil ik dus de dubbele boeken gaan verkopen (ook met zijn goedkeuring), maar nu weet ik niet wat handig is. Alle boeken apart aanbieden of in 1 advertentie zetten met de mogelijkheid meerdere boeken te kopen. Ik ga nog op Post NL kijken of ik daar kan vinden hoe ik de boeken kan versturen en hoeveel dat dan gaat kosten. Maar ik wil geen ergernis veroorzaken dus daarom even mijn vraag wat het beste is Ik zou ze eerst als 1 pakket proberen te verkopen met een duidelijke omschrijving en heldere foto's. Lukt dat niet dan per stuk proberen. Pakket kost bij postnl 6.95 en per boek via brievenbuspost 3.50 of een 3.95.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamglasses schreef op 24 september 2016 @ 20:13:

[...]





Ik zou ze eerst als 1 pakket proberen te verkopen met een duidelijke omschrijving en heldere foto's. Lukt dat niet dan per stuk proberen. Pakket kost bij postnl 6.95 en per boek via brievenbuspost 3.50 of een 3.95.



Hoe kom je op 3.50 ? mijn duurste verzending is altijd 3.65 met 5 postzegels of idd 3.95 als brievenbus pakket.



Hier de laatste week goed verkocht !!
quote:fanatic schreef op 24 september 2016 @ 21:59:

[...]





Hoe kom je op 3.50 ? mijn duurste verzending is altijd 3.65 met 5 postzegels of idd 3.95 als brievenbus pakket.



Hier de laatste week goed verkocht !!



Brievenbuspakje online frankeren is 3,50.



https://jouw.postnl.nl/#!/versturen/details
Alle reacties Link kopieren
quote:Falathiel schreef op 20 september 2016 @ 12:40:

Geen ergernis van mij, maar even een praktische vraag. Weet namelijk niet of daar ook een topic voor is. Sorry alvast.



Maar ik heb nog niks via marktplaats verkocht of gekocht, dus weet er niet veel van af. Nu hebben mijn vriend en ik allebei de PABO gedaan, ik ben bijna klaar en hij is halverwege gestopt. Nu wil ik dus de dubbele boeken gaan verkopen (ook met zijn goedkeuring), maar nu weet ik niet wat handig is. Alle boeken apart aanbieden of in 1 advertentie zetten met de mogelijkheid meerdere boeken te kopen. Ik ga nog op Post NL kijken of ik daar kan vinden hoe ik de boeken kan versturen en hoeveel dat dan gaat kosten. Maar ik wil geen ergernis veroorzaken dus daarom even mijn vraag wat het beste is



Hoi !



Ik heb toevallig bijna de helft van het boekenpakket voor mijn dochter ( pabo) via marktplaats gekocht in augustus. Je bent net een beetje te laat eigenlijk , iedereen heeft nu al boeken.

Wat mij opviel is dat we heel weinig boeken konden overnemen van mensen die net klaar waren. Heel andere Boekenlijsten ( ook veel verschil in pabo lijsten in verschillende steden) of andere druk nodig.

Wat ik fijn vind als ik aan het zoeken was ...foto van kaft en isbn nummer ( of foto van nummer) er gelijk bij zetten dat is voor jou veel werk waarschijnlijk maar als koper gelijk duidelijk of je meerdere boeken kan kopen bij afdeling verkoper. ( spaart weer hoop verzendkosten uit)



Ik heb voor haar dus zoveel mogelijk 2 de hands gekocht en alles wat dan nog nodig was voor fase 1 nieuw besteld. Dus voor fase 2,3 en 4 probeer ik alsnog via marktplaats eerst ze zijn immers zo besteld bij boekhandel. Ik zal eens vragen aan mijn dochter welke ze nog nodig heeft dit jaar wie weet kunnen wij iets voor elkaar betekenen. ( je mag me pb-en)
love2dance wijzigde dit bericht op 25-09-2016 17:27
Reden: Autocorrect ...
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:fanatic schreef op 24 september 2016 @ 21:59:

[...]





Hoe kom je op 3.50 ? mijn duurste verzending is altijd 3.65 met 5 postzegels of idd 3.95 als brievenbus pakket.



Hier de laatste week goed verkocht !!Via internet is dat geloof ik. Ik doe zelf vrijwel altijd track en trace via postnl. En dan is het 3.95 euro brievenbuspost.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Vintage schreef op 25 september 2016 @ 10:25:

[...]





Brievenbuspakje online frankeren is 3,50.



https://jouw.postnl.nl/#!/versturen/details



Ahaaaaa !!

Nooit geweten



Ik heb vandaag genoeg ergernissen opgedaan. Maar dan niet op MP Maar op de lokale rommelmarkt waar ik stond met spulletjes
Alle reacties Link kopieren
quote:fanatic schreef op 25 september 2016 @ 19:10:

[...]





Ahaaaaa !!

Nooit geweten



Ik heb vandaag genoeg ergernissen opgedaan. Maar dan niet op MP Maar op de lokale rommelmarkt waar ik stond met spulletjesVertel !!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Saima2014 schreef op 25 september 2016 @ 20:48:

[...]





Vertel !!!



Vooral van het afdingen word je moe en het neerbuigende gedrag dan naar je toe.

Ja, dat ga ik niet neerleggen (1,50 voor een H&M kinder trui), dus ik zei nou okee dan doe je het niet !

10 minuten later verkocht voor 2 euro hahahaha.



En heb nog een perfecte H&M kinder jas. Echt nog perfect he, als in had zo uit de winkel kunnen komen.

Wil er 5 euro voor. Het was zelfs zo erg dat er mensen op afliepen (tijdens hun 6e rondje) 2 euro was hij toch??? Nee meneer, 5 euro. jullie zijn gek kregen we toen te horen hahahaha
Alle reacties Link kopieren
Niet helemaal marktplaats maar wel een ergernis.



Wij gaan verhuizen en zijn uit de babytijd gegroeid. Goed moment ook de grote schuur op te ruimen zodat daar de verhuisdozen in kunnen. De baby en kinderkleding had ik al ingepakt voor het rode kruis/locale AZC. Na het opruimen bleef er veel "dat mag weg spul in de voortuin" staan. Denk aan een box maxi cosi, tummy tub met standaard een printer, scanner nachtkastjes etc. Man vroeg nog of ik het marktplaats wilde zetten. Omdat ik daar inmiddels mijn buik vol van heb besloot ik in een opwelling om het op de plaatselijke fbgroep te zetten. Let wel: gratis! Met een kopje koffie of thee kon men tot einde van de middag zelf de spullen bekijken en meenemen. Duidelijk bij gezet: geen pb's, geen reservering en geen garantie.



En dan mensen in je tuin doe vragen of als Pietje of Marietje het toch niet leuk vindt of het dan terug mag want anders zitten zij er mee. Of een stel dat opmerkte dat ze de kleur van de salontafel niet mooi vonden.... uhm ja en nu het is al gratis wil je soms nog geld toe? Een mevrouw wilde zelf onderhandelen. Ze wilde het traphekje wel meenemen maar alleen als ze ook de theekoker meekreeg



Maar goed ben wel voor een groot deel af van mijn overbodige spullen.
Alle reacties Link kopieren
quote:fanatic schreef op 25 september 2016 @ 21:11:

[...]





Vooral van het afdingen word je moe en het neerbuigende gedrag dan naar je toe.

Ja, dat ga ik niet neerleggen (1,50 voor een H&M kinder trui), dus ik zei nou okee dan doe je het niet !

10 minuten later verkocht voor 2 euro hahahaha.



En heb nog een perfecte H&M kinder jas. Echt nog perfect he, als in had zo uit de winkel kunnen komen.

Wil er 5 euro voor. Het was zelfs zo erg dat er mensen op afliepen (tijdens hun 6e rondje) 2 euro was hij toch??? Nee meneer, 5 euro. jullie zijn gek kregen we toen te horen hahahaha



Dan moet je echt eens een keer een kraampje delen met mijn zwager. Hilarisch. Vooral van die hooghartige figuren die duidelijk nog geen vijf cent hebben om zich de kont mee te krabben. Staat er een vrouw alle gewassen en gestreken kleren te betasten en weer als vod terug te gooien (alles lag netjes op maat). Ze graait een stuk of vijf kleertjes (jurkjes) eruit van merk x en vraagt hoeveel het kost. Dus zwager zegt 20,-. Nou dat was belachelijk, ze gaf nooit meer dan 0,50 voor tweedehands kleding. "Dan zult u hier niets vinden" zegt zwager. De vrouw geeft niet op en zeurt door: "Zeker omdat het zogenaamde merkkleding is, dat ziet toch geen hond eraan af?!" Zwager neemt een slokje koffie en zegt: "Dat merk dat niemand kent weet je er anders verrassend snel tussenuit te trekken"

Uurtje later koopt een vrouw gewoon alle meisjeskleding in 1x, zij wilde het op MP gaan verkopen (kleine opkoper).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Meestal gaat het goed, maar er zit zo nu en dan inderdaad wel eens een ergernis tussen.



Dit was een vooral wat me niet zozeer ergerde, maar wel wat verbaasde:



Zo had ik laatst twee hele hippe merklampjes gekocht, waarvan later bleek dat mijn vriend ze echt afschuwelijk vond. Slordig als ik ben, bonnetje natuurlijk al weg. Nieuw zijn ze rond de €65,-. Dus ik dacht, ik gok het erop en zet ze te koop voor € 50,- per stuk. Zaten nieuw in de doos, zelfs het plastic was nog heel.



Nou dat ging best snel, het ene bod na het andere (wel net wat onder de vraagprijs). Tot ik een mailtje kreeg van een man die €60,- bood voor beide. Dat was €40,- onder mijn vraagprijs, dus ik heb terug gemaild dat ik graag minimaal €50,- per lampje wilde hebben, zoals ook in de advertentie stond.

Kreeg ik een heel relaas weer terug (echt lang!) waarin kort samengevat stond dat de lampjes nu in de aanbieding stonden voor €45,- per stuk en dat als ik dacht dat ik ze voor minstens €50,- wel kwijt kon, dat hij me daar heel veel succes bij wenste. Hij gebruikte ook echt die dik gedrukte letters, net alsof ik knettergek was geworden met zo'n vraagprijs.



Nu heb ik even gezocht op internet, omdat deze lampjes naar mijn weten nooit in de aanbieding zijn. Voor €45,- dus nergens te vinden. Dus ik heb de man maar bedankt voor het meedenken en dat ik het risico wel zou nemen door nog even te wachten op een goed bod. Maar ik vond het zo'n vreemde mail. Niet heel onfatsoenlijk, maar ik vond het zo betweterig overkomen. Hij had ook gewoon kunnen zeggen dat hij ze te duur vond lijkt me.



Maar goed, geduld was een schone zaak, want de lampjes zijn weggegaan voor €110,-. Met een hele blije koper die een berichtje stuurde toen ze waren bezorgd. Kwam het toch nog goed
Alle reacties Link kopieren
Lemoos: ik zie het helemaal voor me. Je zwager die rustig een slokje koffie neemt en totaal niet onder de indruk is van deze mevrouw. Prachtig!
quote:fanatic schreef op 25 september 2016 @ 21:11:

[...]





Vooral van het afdingen word je moe en het neerbuigende gedrag dan naar je toe.

Ja, dat ga ik niet neerleggen (1,50 voor een H&M kinder trui), dus ik zei nou okee dan doe je het niet !

10 minuten later verkocht voor 2 euro hahahaha.



En heb nog een perfecte H&M kinder jas. Echt nog perfect he, als in had zo uit de winkel kunnen komen.

Wil er 5 euro voor. Het was zelfs zo erg dat er mensen op afliepen (tijdens hun 6e rondje) 2 euro was hij toch??? Nee meneer, 5 euro. jullie zijn gek kregen we toen te horen hahahahaHeb een paar weken geleden voor t eerst meegedaan aan een kinderkledingbeurs. Kleding volgens hun regeltjes labelen, alles inleveren, gewoon afwachten (hoef niet zelf achter een kraam te staan)en de volgende dag de opbrengst + overblijfselen ophalen. 15% commissie voor het goede doel. Veel spul verkocht, kan weer nieuwe winterjassen kopen (bij wijze van spreken he, kon anders ook wel ) en zonder gedoe. Echt zoveel handiger dan MP en rommelmarkten, daar begin ik niet eens meer aan.
Ik heb even een vraag, om te voorkomen dat ik zelf een marktplaatsergernis word. Ik heb een half uurtje geleden iets op marktplaats gezet en krijg net een bod hierop. Nou is dat bod wat aan de lage kant en ik wacht dus liever even af of er nog hogere biedingen komen. Is het netjes om dit aan de bieder te laten weten of is dat eigenlijk wel logisch?
Alle reacties Link kopieren
Dat is in mijn ogen logisch en ik zou er geen voor met de bieder opnemen, maar ms vinden anderen dat wel heel raar.. dat weet ik niet.
Als er al na een half uur een bod komt, ga ik er van uit dat er nog meer gaat komen. Ik reageer dan nog niet, zeker niet als het sowieso al te laag is.



Ik kijk nog niet eens na een half uur
Duidelijk, bedankt!

Ik heb de app op mijn telefoon dus kreeg meteen bericht van het bod. Vind die app wel erg handig moet ik zeggen, een advertentie plaatsen is zo een stuk makkelijker.
Ik zou niet té lang wachten. Als je vanavond of morgenochtend nog geen andere biedingen hebt gehad, zou ik een tegenbod doen (iets hoger dan je ervoor wil hebben).
Alle reacties Link kopieren
quote:mariatesselschade schreef op 25 september 2016 @ 21:14:

Niet helemaal marktplaats maar wel een ergernis.



Wij gaan verhuizen en zijn uit de babytijd gegroeid. Goed moment ook de grote schuur op te ruimen zodat daar de verhuisdozen in kunnen. De baby en kinderkleding had ik al ingepakt voor het rode kruis/locale AZC. Na het opruimen bleef er veel "dat mag weg spul in de voortuin" staan. Denk aan een box maxi cosi, tummy tub met standaard een printer, scanner nachtkastjes etc. Man vroeg nog of ik het marktplaats wilde zetten. Omdat ik daar inmiddels mijn buik vol van heb besloot ik in een opwelling om het op de plaatselijke fbgroep te zetten. Let wel: gratis! Met een kopje koffie of thee kon men tot einde van de middag zelf de spullen bekijken en meenemen. Duidelijk bij gezet: geen pb's, geen reservering en geen garantie.



En dan mensen in je tuin doe vragen of als Pietje of Marietje het toch niet leuk vindt of het dan terug mag want anders zitten zij er mee. Of een stel dat opmerkte dat ze de kleur van de salontafel niet mooi vonden.... uhm ja en nu het is al gratis wil je soms nog geld toe? Een mevrouw wilde zelf onderhandelen. Ze wilde het traphekje wel meenemen maar alleen als ze ook de theekoker meekreeg



Maar goed ben wel voor een groot deel af van mijn overbodige spullen.



Wow ... echt waar hoor.

Vooral die vrouw die je theekoker wilde. Alsof zij jou een gunst verleent. Die kreeg van mij niks meer.
Het gaat bij mij eigenlijk altijd wel goed op marktplaats. Tot vandaag. Heb een paar dagen terug een bed op marktplaats gezet. Iemand had gebeld. Hij moest even vervoer regelen maar dan kwam hij hem wel ophalen. Nou prima dacht ik. Tot vanavond. Hij zou komen maar ging niet door. Wel netjes op tijd gebeld hoor. Hij vroeg nog of ik het niet kon brengen, dat zit er echter ook niet in. Heb er nu heel weinig vertrouwen in .
Mijn jongste is onlangs uit haar wieg gegroeid, en omdat we geen verdere plannen hebben voor gezinsuitbreiding en we ook geen eindeloze opbergruimte hebben het ding te koop gezet. De wieg is 2 jaar oud, em compleet met matras, beddengoed en piek. Krijg ik een bod van €25. Bieder netjes bedankt voor zijn interesse en gemeld in hoop op onderhandeling dat ik zijn bod echt aan de lage kant vind. Krijg ik als reactie: succes, ik kan niet meer bieden! Ik heb hem vriendelijk succes gewenst met zijn zoektocht.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn voedingsbh's op Marktplaats staan, krijg ik net een reactie van ene W dat hij (ga ik vanuit) er wel graag overheen wil spuiten en daar 20 euro voor biedt
Alle reacties Link kopieren
quote:eenhoornn schreef op 30 september 2016 @ 10:08:

Ik heb mijn voedingsbh's op Marktplaats staan, krijg ik net een reactie van ene W dat hij (ga ik vanuit) er wel graag overheen wil spuiten en daar 20 euro voor biedt
quote:snippers schreef op 29 september 2016 @ 20:34:

Mijn jongste is onlangs uit haar wieg gegroeid, en omdat we geen verdere plannen hebben voor gezinsuitbreiding en we ook geen eindeloze opbergruimte hebben het ding te koop gezet. De wieg is 2 jaar oud, em compleet met matras, beddengoed en piek. Krijg ik een bod van €25. Bieder netjes bedankt voor zijn interesse en gemeld in hoop op onderhandeling dat ik zijn bod echt aan de lage kant vind. Krijg ik als reactie: succes, ik kan niet meer bieden! Ik heb hem vriendelijk succes gewenst met zijn zoektocht.Ik snap niet zo goed wat hier ergerlijk aan is. Of is je vraagprijs veel meer dan 25 euro?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven