Spiraal eruit, snel zwanger?

25-09-2016 19:23 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Mijn vriend en ik willen graag rond februari 2017 zwanger worden. Ook al zou ik wel eerder willen, hij zit met zekerheid over z'n werk. Al een aantal jaar heb ik een koperspiraaltje. Hebben jullie ervaring met het eruit halen en zwanger worden? Ik vraag me af wie/hoe/wat dat moet doen en of je daarna snel zwanger bent geworden?

Graag hoor ik wat ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
De huisarts kan dit doen. Na een halfjaar een miskraam gehad en na een jaar is het bij ons gelukt.

Is bij iedereen anders.
Carpe diem
Ik werd zwanger voordat ik hem had laten verwijderen . Huisarts heeft hem toeb direct verwijderd en ben nu 20 weken zwanger.



Mijn planning was ook dat mijn koperspiraal er begin volgend jaar uit zou gaan.
Een koperspiraal doet niks met je hormonen, dus de kans om zwanger te worden is meteen 'normaal', alsof je dus geen spiraal zou hebben gehad.



Als de huisarts hem heeft geplaatst kan deze hem er ook uithalen. Als het bij de gynaecoloog is geplaatst zou ik even bellen of het daar moet.
Dat kan ook maar zo een jaar duren natuurlijk, sommige dingen zijn niet te plannen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MN-- schreef op 25 september 2016 @ 19:28:

Ik werd zwanger voordat ik hem had laten verwijderen . Huisarts heeft hem toeb direct verwijderd en ben nu 20 weken zwanger.



Mijn planning was ook dat mijn koperspiraal er begin volgend jaar uit zou gaan.Zwanger terwijl hij er nog in zat? Wist niet dat het kon! Maar super leuk!
Whaha.... heb je je uitgerekend datum ook al in je agenda gezet?!

Je bedoelt waarschijnlijk dat je vanaf februari zwanger probeert te worden.

Geloof me, er is geen pijl op te trekken hoe lang het duurt voordat je zwanger wordt. Zie het als een loterij waar elke maand weer hetzelfde aantal winnende lootjes inzitten. Je weet helaas nooit zeker hoe groot bij jouw loterij de winkans is. En als je het al weet dan kun je nog de eerste 10 trekkingen pech hebben, of juist bij de eerste trekking heel veel geluk.

Laat het op je af komen, laat het los en heb vooral geduld. (Da's alvast een mooie levensles voor het ouderschap... als het je gegund is)
Je wil in februari zwanger worden? Nou succes daarmee



Bij mij ging hij er begin 2013 uit (niet om zwanger te worden). Eind 2014 gingen we ervoor. Ik ben nu bijna 8 weken zwanger (via IVF).



Maar dat wil je vast niet horen



De meeste vrouwen zijn binnen een jaar zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Was meteen zwanger. Had een Mirenaspiraal dus dat was met hormonen. Succes alvast!
Je bent meteen vruchtbaar. Hoelang het duurt voor je zwanger wordt? Ergens tussen dan en 1,5 jaar is normaal. Valt niet te zeggen, en heeft nul te maken met welke vorm van anticonceptie je ooit hebt gebruikt.
quote:MaryCrawley schreef op 25 september 2016 @ 19:30:

Een koperspiraal doet niks met je hormonen, dus de kans om zwanger te worden is meteen 'normaal', alsof je dus geen spiraal zou hebben gehad.



Als de huisarts hem heeft geplaatst kan deze hem er ook uithalen. Als het bij de gynaecoloog is geplaatst zou ik even bellen of het daar moet.



Wie het spiraaltje geplaatst heeft maakt geen verschil. Als de huisarts de touwtjes kan zien, kan hij/zij hem er zo uit jensen.

Verder vind ik het knap dat je vriend ook probeert zwanger te worden TO. Onbegonnen werk lijkt me.
quote:Iris1989 schreef op 25 september 2016 @ 19:31:

[...]





Zwanger terwijl hij er nog in zat? Wist niet dat het kon! Maar super leuk!Dat was de 1% onbetrouwbaarheid
Alle reacties Link kopieren
1 x ongesteld. Daarna zwanger! En ik ben 40

plus... Helaas een.miskraam geworden.was wel een mirena geen koper
--
Alle reacties Link kopieren
Ik heb afgelopen maandag 24 oktober mijn spiraaltje eruit laten halen. Ben ook zeer benieuwd hoe lang of kort het zal duren dus ik lees hier en daar wat mee. Ik heb 2 jaar een spiraaltje gehad en had steeds kleine bloedingkjes, geen pijl op te trekken. Toevallig net weer een bloedinkje, eerste sinds het spiraaltje eruit is. Ben benieuwd of het door zal zetten, heb ik iig zicht op mijn cyclus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven