Sinterklaas op bezoek timing?

24-09-2016 12:52 27 berichten
Hi. Ik weet dat het echt een non-issue is hoor, maar hoor toch heel graag ervaringen. Ik wil dit jaar Sinterklaas bij ons thuis langs laten komen voor mijn dochter (5) en dat schijn je nu al te moeten boeken. Nu zit ik met de timing. Ik wil Sint het liefste al op vrijdag 2, zaterdag 3 of zondag 4 december laten komen. Omdat ik me van voorgaande jaren kan herinneren dat zo'n sinterklaasperiode zo lang en heftig is voor die kleine kinderen, dat het je op het laatst niet snel genoeg kan eindigen. Hoe leuk het ook is. Dus ik doe Pakjesavond liever wat eerder dan op 5 december. Alleen: als Sint op 3 of 4 december al komt voor pakjesavond, dan is het in het Sinterklaasjournaal (dat dochter trouw volgt) nog helemaal geen pakjesavond. Is dat erg? Wat verzin je daarop?

(Sorry, ik weet dat het echt een non-issue is en ik het teveel perfect wil doen, maar tips van ervaren moeders zijn goud waard)
Alle reacties Link kopieren
Wij deden het ook altijd eerder. Sinterklaas kan nou eenmaal niet bij alle kinderen op hetzelfde moment zijn!
Alle reacties Link kopieren
Dat is helemaal niet erg, je vertelt gewoon aan je dochter dat sinterklaas het heel erg druk heeft en dat hij daarom bij sommige mensen al een paar dagen eerder komt, zo heeft hij genoeg tijd om bij iedereen langs te komen
quote:Promethium schreef op 24 september 2016 @ 12:53:

Dat is helemaal niet erg, je vertelt gewoon aan je dochter dat sinterklaas het heel erg druk heeft en dat hij daarom bij sommige mensen al een paar dagen eerder komt, zo heeft hij genoeg tijd om bij iedereen langs te komen Natuurlijk. Best simpel eigenlijk
Alle reacties Link kopieren
Hier krijgen ze ook altijd al pakjes van te voren. Allebei de opa's en oma's laten Sinterklaas ook altijd bij hen thuis komen. Op pakjesavond zelf krijgen ze thuis kadootjes.
Alle reacties Link kopieren
En als jij dat niet vertelt hebben ze zelf die oplossing al gevonden. Kinderen vinden meestal een veel simpelere reden dan jij kunt bedenken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Wij doen pakjesavond altijd in het weekend (vrijdag- of zaterdagavond). Hoef je weinig aan uit te leggen hoor: Sint heeft het zo druk dat hij in sommige huizen de pakjes al wat eerder brengt, en wij vinden het wel fijn als we lekker in het weekend met de kadootjes kunnen spelen. Sint weet dat wij dat fijn vinden want tja, Sint weet alles...
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 24 september 2016 @ 13:17:

En als jij dat niet vertelt hebben ze zelf die oplossing al gevonden. Kinderen vinden meestal een veel simpelere reden dan jij kunt bedenken

Dit doet me denken aan de eeuwige anekdote over mij als kind. Zelfs toen mijn moeder me vertelde dat zij en papa de cadeautjes kopen en niet Sinterklaas, zei ik alsnog: "oh! Nú snap ik het! Dus Sinterklaas geeft jullie geld om cadeaus te halen.."



Maar inderdaad wat mensen hier al zeggen, de Sint moet bij zoveel kinderen langs dat hij soms een dag eerder komt.
Alle reacties Link kopieren
Toen onze kinderen klein waren vierden we ook weleens Sinterklaas eerder dan 5 december.

Sinterklaas deed dan altijd een heel mooi briefje bij de zak met cadeautjes dat hij wat eerder langskomt omdat hij het op 5 december zo vreselijk druk heeft. Uiteraard in een heel mooi handschrift en een mooi rood of goudkleurig lint er omheen Misschien een idee?
Alle reacties Link kopieren
Je kan het vieren wanneer je wil, ik vind alleen de redenatie raar, omdat het te lang duurt voordat het 5 dec is???



Misschien wat minder sinterklaasprikkels geven?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
nou niet alleen kinderen, sint komt ook bij mij langs hoor
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
Enw aarom iemand boeken? een volwassenen kun je toch zo in een pak hijsen?
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
Je dochter zal waarschijnlijk ook een sinterklaas feest op school hebben. Meestal komt de beste man op de dag zelf ook op school nog langs. Je beseft dus wel dat je er niks mee op schiet door het eerder te vieren zodat het ook eerder afgelopen is? Je doet er dan misschien thuis niks meer mee maar de prikkels komen via school dan gewoon nog steeds binnen.
quote:ladygaga_xx schreef op 24 september 2016 @ 17:02:

Enw aarom iemand boeken? een volwassenen kun je toch zo yin een pak hijsen?Zo'n pak kost honderden euro's. En de huur is bijna net zo duur als een hele Sint met Pieten huren :-)
quote:saintjeisanoniem schreef op 24 september 2016 @ 17:30:

Je dochter zal waarschijnlijk ook een sinterklaas feest op school hebben. Meestal komt de beste man op de dag zelf ook op school nog langs. Je beseft dus wel dat je er niks mee op schiet door het eerder te vieren zodat het ook eerder afgelopen is? Je doet er dan misschien thuis niks meer mee maar de prikkels komen via school dan gewoon nog steeds binnen.I know maar dan is het na die schooldag wel voorbij :-)
quote:vandale schreef op 24 september 2016 @ 17:00:

Je kan het vieren wanneer je wil, ik vind alleen de redenatie raar, omdat het te lang duurt voordat het 5 dec is???



Misschien wat minder sinterklaasprikkels geven?Ik vind het ook gewoon leuk om het het weekend ervoor te vieren. En die prikkels zijn verdomd lastig buiten de deur te houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:vandale schreef op 24 september 2016 @ 17:00:

Je kan het vieren wanneer je wil, ik vind alleen de redenatie raar, omdat het te lang duurt voordat het 5 dec is???



Misschien wat minder sinterklaasprikkels geven?Die prikkels heb je niet zoveel invloed op, want de beste man is werkelijk overal. Op school, in de supermarkt, op tv, in de stad, bij de sport etc.
quote:tvandattum schreef op 24 september 2016 @ 18:30:

[...]





Die prikkels heb je niet zoveel invloed op, want de beste man is werkelijk overal. Op school, in de supermarkt, op tv, in de stad, bij de sport etc.Inderdaad. De sinterklaasfeesten op ons beider werk skippen wel al maar het blijft veel. En leuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:vandale schreef op 24 september 2016 @ 17:00:

Je kan het vieren wanneer je wil, ik vind alleen de redenatie raar, omdat het te lang duurt voordat het 5 dec is???



Misschien wat minder sinterklaasprikkels geven?Hier ben ik het wel mee eens ja. Het begrip "doseren" en "spanning opbouwen" kent men niet meer. Alles moet meteen getoond worden. Dan ben je het ook al gauw weer zat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 24 september 2016 @ 18:30:

[...]





Die prikkels heb je niet zoveel invloed op, want de beste man is werkelijk overal. Op school, in de supermarkt, op tv, in de stad, bij de sport etc.



Ik ben dol op het sinterklaasfeest en bij mijn eerste kind ging ik helemaal los, intocht, op mijn werk, op man's werk, op sportclub, op het Kdv - sinterklaasavond. En dan inderdaad nog in de stad en op tv - kind werd er vervelend van.



Sindsdien deden we intocht, Sinterklaasjournaal, school en pakjesavond. Geen verder gedoe, werkt veel beter en is echt uitstekend te beïnvloeden.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
quote:vandale schreef op 24 september 2016 @ 21:15:

[...]





Ik ben dol op het sinterklaasfeest en bij mijn eerste kind ging ik helemaal los, intocht, op mijn werk, op man's werk, op sportclub, op het Kdv - sinterklaasavond. En dan inderdaad nog in de stad en op tv - kind werd er vervelend van.



Sindsdien deden we intocht, Sinterklaasjournaal, school en pakjesavond. Geen verder gedoe, werkt veel beter en is echt uitstekend te beïnvloeden.Ik heb het niet per se over de man in levende lijve, maar alle reclameuitingen eromheen. In winkels grote afbeeldingen en liedjes. Op school is het versierd en wordt er (veel) aandacht aan besteed (sinyerklaasjournaal iedere dag in de klas!). etc. Die prikkels sluit je echt niet buiten. Of je moet je kind 1 maand opsluiten in huis.
quote:tvandattum schreef op 24 september 2016 @ 21:17:

[...]

Ik heb het niet per se over de man in levende lijve, maar alle reclameuitingen eromheen. In winkels grote afbeeldingen en liedjes. Op school is het versierd en wordt er (veel) aandacht aan besteed (sinyerklaasjournaal iedere dag in de klas!). etc. Die prikkels sluit je echt niet buiten. Of je moet je kind 1 maand opsluiten in huis.Klopt. Alle kinderen doen mee, behalve degenen met religieuze bezwaren.
Alle reacties Link kopieren
Wij schrijven Sint een brief dat we het weekend voor 5 december met de hele familie een weekend weg zijn (en uiteraard waar we dan zijn want anders weet Sint waar hij hij de pakjes naartoe moet brengen) en dat we dan graag met zn allen sinterklaasfeest zouden willen vieren. En wonder boven wonder komt dat de Sint ieder jaar weer heel goed uit.
Alle reacties Link kopieren
Overweeg ook of je de sint wilt uitnodigen bij je thuis waar dan alleen jouw dochter is. Vaak huur je iemand voor een half uur ofzo in, maar dat is voor de sint en piet knap lastig als er maar 1 kindje is als dat kindje niks zegt / alleen maar knikt / aan moeder plakt. Misschien leuker als er meerdere kindjes zijn.
Alle reacties Link kopieren
Waarom spanning opbouwen. Sinterklaas is toch gewoon op 5 december. Bij veel scholen duurt die dag tot 12:00u...kan je mooi in de namiddag Sinterklaas thuis laten komen en het dan ook nog vieren. Wat een onzin om het weekend ervoor al pakjesavond te vieren enz...die spanning/drukte bouw je dus zelf op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven