Nederlandse skiles Val Thorens

25-09-2016 12:21 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er ervaring met skileraren in Val Thorens?

Wij gaan heel graag naar dit gebied en twee jaar geleden zijn wij buiten het seizoen hier geweest en was er niemand die Nederlands sprak, toen was mijn zoontje drie en vond ik het niet zo'n probleem.

Vorig jaar bewust naar Oostenrijk gegaan waar veel Nederlanders komen en inderdaad de hele week twee Nederlandse meiden..

Dit jaar twijfelen we, we moeten in de voorjaarsvakantie, dus drukker etc. Weet iemand of ze veel Nederlands sprekende leraren hebben daar? Kortom de gok wagen, of veilig naar een 'nederlands' dorp in Oostenrijk?
Alle reacties Link kopieren
In het hoogseizoen zijn er zeker NL talige skileraren en -leraressen, of je kind daarbij geplaatst wordt is een tweede. Zaterdagochtend vroeg inschrijven en de preferentie aangeven kan helpen. Soms kun je vanuit NL al iets regelen maar of daar deze preferentie onder valt weet ik niet.



Het stikt er van de NL'ers daar in het hoogseizoen, lijkt me best goedkomen.
Je bent zelf een theepot
Zo een groot skigebied inderdaad. Lijkt me dat er nederlandstaligen tussen moeten zitten (al had ik daar toen een engelstalige fransman .)
Bij de ESF meerdere keren Nederlandse skileraren gehad. Hoe het bij de andere skischolen die daar zitten zit, zou ik niet weten. Mijn ouders regelde dat altijd al vanuit Nederland.
Owja, wat ik je ook nog wel even wil laten weten:



Franse appartementen zijn stukken kleiner als Oostenrijkse. De 6 persoon appartementen waar wij vaak in zaten hadden 't formaat van een boeren leefkeuken, of zelfs nog kleiner. Dus houd daar rekening mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Corona67 schreef op 25 september 2016 @ 12:56:

Zo een groot skigebied inderdaad. Lijkt me dat er nederlandstaligen tussen moeten zitten (al had ik daar toen een engelstalige fransman .)Alleen in het hoogseizoen. Daarbuiten zijn ze er niet veel en dan mn beschikbaar voor priveles
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:Ketelbinkie020 schreef op 25 september 2016 @ 13:33:

Bij de ESF meerdere keren Nederlandse skileraren gehad. Hoe het bij de andere skischolen die daar zitten zit, zou ik niet weten. Mijn ouders regelde dat altijd al vanuit Nederland.



Je kunt het als preferentie opgeven maar zal nooit als 100 % garantie worden gegeven.



Persoonlijk zou een NL sprekende docent beschikbaar zijn niet doorslaggevend zijn voor mij maar het skigebied, globaal ook Frankrijk/Zwitserland/Oostenrijk als wintersportland, ook qua lessen

Mijn kinderen vonden een NL kind in de groep belangrijker dan een NLsprekende docent.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:Ketelbinkie020 schreef op 25 september 2016 @ 13:47:

Owja, wat ik je ook nog wel even wil laten weten:



Franse appartementen zijn stukken kleiner als Oostenrijkse. De 6 persoon appartementen waar wij vaak in zaten hadden 't formaat van een boeren leefkeuken, of zelfs nog kleiner. Dus houd daar rekening mee.



Twee jaar terug ook bij ESF les/opvang gehad was verder prima en inderdaad ook vanuit nl gereserveerd. Nu in de voorjaarsvakantie durf ik die gok helemaal niet te nemen, haha.

Ben toch nog niet helemaal overtuigd, het blijft een risico en wil ik die nemen dan, haha.

Klopt ik ken (helaas) de formaten die ze in Frankrijk hanteren helaas, kom er al jaren, maar nu met kind iets huiveriger.
Alle reacties Link kopieren
Als je de keuze hebt: in Oostenrijk de kids op skiles doen. Ben nooit zo'n fan geweest van de 'Franse' lesmethode...
quote:SuzanneSuus schreef op 25 september 2016 @ 15:18:

[...]



Alleen in het hoogseizoen. Daarbuiten zijn ze er niet veel en dan mn beschikbaar voor priveles

Oh. Ik was er in 92.. geen flauw idee meer hoe dat zat.

92.. damn. Ik word oud

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven