Iemand ervaring met valkparkieten?

25-09-2016 16:39 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Forummers,



Sinds een aantal dagen heb ik de valkparkiet van mijn vriend te logeren i.v.m zijn vakantie.



Het is een hartstikke lief beest, eet en drinkt goed en fluit er meestal vrolijk op los.

Echter kan hij ( en dan voornamelijk als ik even geen aandacht voor hem heb ) behoorlijk krijsen.

Loopt dan onrustig over zijn touw en lijkt echt in paniek.



Mijn vriend adviseerde mij ( hij had al gezegd dat de vogel kon gaan krijsen ) een handdoek over de kooi te gooien, maar dit werkt niet.



Nu vroeg ik me af: ( wil mn vriend niet om ieder wisse wasje appen of bellen, dan heeft hij nog geen vakantie ???? ) heeft er iemand / hebben meerdere van jullie tips of adviezen wat ik kan doen?
......
Alle reacties Link kopieren
quote:Bloemetje37 schreef op 25 september 2016 @ 16:57:

[...]





Deze is wat lastiger uitvoerbaar, maar toch thanks voor de tip Wat is er lastig aan dan? Als je naar hem gaat roepen oid als hij schreeuwt hou je zijn gedrag juist in stand. Aandacht is aandacht voor een vogel, positief of negatief maakt hem verder niet uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:kopjekoffie70 schreef op 25 september 2016 @ 20:20:

Ik denk dat je vriend gelijk heeft, je kunt hem beter niet loslaten.



Heeft hij je ook verteld dat je het voer ieder dag moet vervangen? De zaden worden gepeld waardoor het kan lijken of er nog voer in de bak zit, maar dat zijn dus de schillen. Dus iedere dag bakje leeg schudden en vullen.



Ja ik ga me er ook niet aan wagen.

Zoals ik al zei, ik vergeef t mezelf nooit als er iets met dat beestje gebeurd, dus probeer ik gewoon de andere tips die mij hier gegeven worden toe te passen.



Wat betreft t voer, ja dat heeft hij gezegd, al eet hij voornamelijk nu van zn knaagstaaf en t stukje appel wat ik hem gegeven heb
......
Alle reacties Link kopieren
quote:Aragog schreef op 25 september 2016 @ 20:57:

Ik snap dat van die vliegroute niet. Die vogel heeft toch ogen? Hij ziet heus wel waar hij vliegt hoor, mits vitrage voor de ramen natuurlijk.

En met water spuiten zou ik juist niet doen. Zo associeert hij water met straf en hem zo af en toe natspuiten is juist goed voor hem en vinden ze vaak juist lekker.



Dat ben ik met je eens, al is t mijn vogel niet dus doe ik liever niks wat t baasje niet wil.



Met de plantenspuit bedoelde ik ook niet als straf, maarbidd om te " spelen "
......
Alle reacties Link kopieren
quote:Aragog schreef op 25 september 2016 @ 20:59:

[...]



Wat is er lastig aan dan? Als je naar hem gaat roepen oid als hij schreeuwt hou je zijn gedrag juist in stand. Aandacht is aandacht voor een vogel, positief of negatief maakt hem verder niet uit.



Dat begrijp ik, toch vind ik t lastig om t beestje te negeren als hij zo schreeuwt, zeker als hij in paniek is.

Ik krijg dan echt t gevoel dat ik t beestje moet helpen om te kalmeren.
......
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met de vogel inmiddels?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Birdydicted,



Wat leuk dat je er naar vraagt



Sinds ik wat gestructureerder aandacht geef, hem zo goed als mogelijk negeer bij krijsen en hem bij t raam heb weggehaald gaat t eigenlijk best goed.



Natuurlijk krijst ie nog wel eens, maar ja welke vogel doet dat niet
......
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat van je geholpen bent
Alle reacties Link kopieren


Ja heb veek aan de tips gehad. Hij gaat volgende week vrijdag weg en weet zeker dat ik hem ga missen haha.
......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven