Wie woont er in Zandvoort?

20-09-2014 18:57 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Wij wonen nu in Alkmaar in een huurappartement maar willen graag dichterbij de kust gaan wonen in een nieuwbouwappartement in een badplaats dat wel goed bereikbaar is met het openbaar vervoer en niet te ver ligt van Amsterdam.



Wij denken erover om te gaan wonen in Zandvoort. Wie woont er nog meer in Zandvoort hier en kan mij iets meer vertellen? Bevalt het je of zou je graag weg willen? Kom je makkelijk Zandvoort in en uit bij hoog zomerse temperaturen? Hoe zit het met de criminaliteit in Zandvoort?



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Deze ava is er al, heel verwarrend.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik woon dichtbij...en heb vrienden die er wonen...

Op drukke zomerse dagen is zowel parkeren als in/uit Zandvoort komen erg lastig.

Zorg dus dat je ergens gaat wonen met parkeervoorziening.
Alle reacties Link kopieren
Vanaf Alkmaar ben je toch in een poep en een scheet op het strand? Ik vind de omgeving Alkmaar erg mooi, bos, duinen, Bergen, Schoorl, Egmond, Heiloo, Limmen, Castricum echt geweldig.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bergen, leuk!
quote:Nouschi schreef op 20 september 2014 @ 18:58:

Deze ava is er al, heel verwarrend.O, idd, ik dacht ook dat ik iemand anders las! Zo zie je maar, ava vóór de nick!
Ik kom uit Zandvoort, maar woon er niet meer. Ik heb zelf niks met t dorp en vind het zeker niet een van de fraaiste badplaatsen die Nederland kent. Qua verkeer moet je er altijd rekening mee houden of het zomers weer is, paasraces etc om het dorp in-uit te komen of te kunnen parkeren. Mijn ouders zijn gek op t dorp maar dat komt omdat mijn vader er vandaan komt en zijn hele sociale leven zich daar altijd heeft afgespeeld. Jij woont in Alkmaar? ik zou daar lekker blijven wonen:-).
Alle reacties Link kopieren
Heb je iets aan een elektrische fiets om mobieler te zijn?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Zandvoort zou ik nou echt niet willen wonen. Ken er ook niemand. Weet alleen dat er op mooie dagen geen doorkomen aan is, staat heel Zandvoort shocking klem.

Egmond, Bergen, Castricum, Heiloo zijn, in mijn optiek, veel leukere plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in de buurt. Op mooie dagen (zoals vandaag dus) staat er een file richting het dorp 's ochtends en soms rond 4 uur als mensen erder weg gaan van hun werk om nog even naar het strand te gaan. Aan het einde van de dag staat de file het dorp uit. Als je er woont zul je meestal net de andere kant dan de file oprijden en heb je er weinig last van. Overigens zijn dagen zoals vandaag (mooi weer, in het weekend, niet meer hoogzomer) veel drukker qua verkeer dan een warme doordeweekse dag in augustus. Dan gaan er blijkbaar minder mensen richting het strand dan bij de eerste (of laatste) zonnestraal. Dit soort drukke dagen qua verkeer heb je ook nog als er races zijn (en die hoor je ook) , zonnige dagen in voor- en najaar, feestdagen etc. Maar als bewoner is het best te doen.

Grootste minpunt van Zandvoort vind ik (en ik woon er niet dus heb geen ervaring) is dat het een lelijk en ongezellig dorp is. Vreselijk lijkt het me als het hele dorp voornamelijk uit betonnen kolossen bestaat.
quote:StoraHuntur schreef op 20 september 2014 @ 19:17:

[...]



O, idd, ik dacht ook dat ik iemand anders las! Zo zie je maar, ava vóór de nick!+1 Ik moest ook even 2x kijken.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie berichtjes. Ik wist niet dat iemand de avatar/plaatje al had. Dat bedoelen jullie denk ik? Ik zal het even veranderen!



Hmm dus niemand zou er willen wonen. Verder geen personen met positieve ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Nee. Ook ik weet van kennissen dat ze altijd verkeersproblemen hebben in de zomer. Of het is mooi weer, of er is iets op het circuit.



Dus tenzij je niks met de auto doet, zou ik niet in Zandvoort gaan wonen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in Alkmaar blijven. Alle mooie plaatsjes dichtbij, redelijk dichtbij strand en de stad is veel en veel leuker. Zandvoort is echt niet gezellig volgens 2 vrienden die er (nog) wonen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb lang in de buurt van Zandvoort gewoond en ken er ook een hoop mensen. Ik hou ervan, kan er eigenlijk echt tot rust komen... Heb eigenlijk alleen naar goede herinneringen aan Zandvoort!



Maar heb er nooit gewoond. Zou wel willen!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het, oud topic, maar ik blaas er even nieuw leven in



Jootje: ben jij uiteindelijk in zandvoort gaan wonen? Hoe bevalt het?



Zijn er nog andere mensen op het forum die hun ervaringen over wonen in zandvoort willen delen? Ik ben heel benieuwd.

Zijn er goede basisscholen die jij zou aanraden? Is er veel criminaliteit?

Wat zie jij als grote voordelen van wonen in zandvoort en hoe is het centrum?



dank je wel alvast.
Alle reacties Link kopieren
Hi!



Ik zag dit forum en was nogal benieuwd naar het antwoord, maar toch een hoop geklaag over Zandvoort



Ik werk op het moment op het strand en de vibe van het strand doet zo onwijs goed voor mijn algemene welzijn. Niet alleen het strand zelf, maar de verse zeelucht, de zonsondergang, het eindeloze uitzicht van de zee. Niet te vergeten de duinen, vol leven binnen handbereik. De vrijheid om 'even' naar het strand toe te gaan om te kijken over zee. Kijken hoe ze vandaag stroomt, dat lijkt me zo fijn.



Ik woon in Haarlem en daar is het ook fijn, maar ik overweeg om te verhuizen naar Zandvoort. Ik heb mensen uit Zandvoort gevraagd hoe zij het vinden in de zomer en wat er in de winter te doen is, want dan is het gewoon dood. Je hoort dat ze in de winter veel thuis zitten en voor het leven Haarlem of Amsterdam opzoeken. 'Rust'. Dat is ook iets wat ik vaker hoor en dan zie je ze even denken en vervolgens knikken.



Maar niet alles van Zandvoort is zo mooi. Zo heb je het type mensen wat in Zandvoort woont, sommige zijn een beetje.... doorgebakken. Zandvoort heeft lelijke oude gebouwen aan de kust en Zandvoort noord bestaat uit veel flats, maar het oude gedeelte van Zandvoort bestaat uit leuke huisjes en kleine omhoog- en naar benedengaande straatjes, trappetjes. Zandvoort is niet echt groot, dus alles is goed te voet doen(vind ik). Station is snel te bereiken richting Haarlem/Amsterdam. Trein gaat twee keer per uur tot 01.00 uur en tot 02.00? op vrijdag en zaterdag. In juli en augustus rijden er twee extra treinen.



De aankomende tijd ga ik nog niet verhuizen, dus ik heb nog even om er over na te denken.
Alle reacties Link kopieren
he M-W, wat leuk dat je nog even gereageerd hebt...goede extra informatie ook, daar heb ik wat aan.



Wat leuk dat je nu op het strand werkt, ook heerlijk lijkt mij.. en dat je dus overweegt om zelfs in zandvoort te gaan wonen.

Wat zijn precies "doorgebakken" mensen? whaha, behalve dat ze zwart/bruin zijn van in de zon liggen :p

Ik had ergens op een andere website ook nog een oproepje geplaatst, en werkelijk iedereen is NEGATIEF over zandvoort..daar zou het schorem komen, .. uitgaansleven, hele week/weekenden heb je last van de geluidsoverlast... nou daar wordt je dus niet zo blij van, als je dat hoort.. zo zonde

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven