een nieuwe keuken - do's and don'ts

08-04-2011 20:33 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



in een ander topic vroeg ik naar de ervaringen met een houten vloer in de keuken. Nu een vraag over de keuken zelf: waar ben je blij mee? denk aan kleur, materialen, ruimte, apparatuur...

En: wat zou je noooooit meer doen als je weer een keuken zou kopen?



ben benieuwd!

Ik persoonlijk hoef nooit meer een magnetron (gebruik ik niet).



Mimi
Alle reacties Link kopieren
quote:vrolijk_meisje schreef op 10 april 2011 @ 22:14:

[...]





Maar tegenwoordig hebben veel mensen geen bovenkastjes meer (maar schappen of zelfs niets): hoe zorg je dan voor goede verlichting? Iemand een lumineus ( ;) ) idee?





Hanglampen (let niet op de keukens zelf)













Of dit soort spotjes





of zo'n rail







Handig kastje

Alle reacties Link kopieren
oeps, dat van die vaatwasser tegen de muur is echt zuur!

ik ga googelen op sigma topcoat. en heb nog wat keukenvragen...

dank alvast voor alle do's and don'ts!
Alle reacties Link kopieren
@Jessie:

Hanglampen zijn inderdaad een optie, maar in mijn kleine appartementje heb ik maar 1 keukenblok en (helaas) geen kookeiland zoals op al die plaatjes...
Alle reacties Link kopieren
quote:vrolijk_meisje schreef op 17 april 2011 @ 18:23:

@Jessie:

Hanglampen zijn inderdaad een optie, maar in mijn kleine appartementje heb ik maar 1 keukenblok en (helaas) geen kookeiland zoals op al die plaatjes...



Daarboven kun je toch ook lampen in het plafond maken?



Don't:

Brede apothekerskast. Tenminste niet handig voor je blikjes en potjes, want je hebt weinig overzicht. Voor aardappels en sappakken en schalen is ie prima. Smalle apothekerskasten daarentegen zijn wel handiger voor je etensvoorraad.
Alle reacties Link kopieren
Handig topic, iemand inmiddels weer nieuwe tips?
Alle reacties Link kopieren
Idd leuke topic. Wij zijn ook toe aan een nieuwe keuken! Hebben net de bijkeuken alvast verbouwd.



Heeft er iemand voor en nadelen van kastjes of lades onder de spoelbak?
Alle reacties Link kopieren
Hier een kooptip, koop je keuken niet in Nederland, maar Duitsland.

Wij moesten er dik twee uur voor in de auto zitten, maar dat is het meer dan waard!

Scheelt heeel veeeel geld en ze praten ook Nederlands (net over de grens), de garanties lopen gewoon via, in ons geval, Siemens NL.

Alles in een keer goed geleverd en geplaatst, al 1 jaar veel plezier van de Duitse degelijkheid .
Alle reacties Link kopieren
gladde oppervlak voor je deurtjes nemen. Scheelt een hoop poetswerk. Ik heb zelf hoogglans wit. Je gaat er met een doekje overheen en ze zijn weer schoon. Bij mijn vorige keuken zat er een wat ribbelige coating op ofzo. Moest er vaak met een schuurspons op om de vingerafdrukken eraf te halen



Ik had in eerste instantie geen bovenkastjes (ook geen rekken o.i.d.) Na een jaartje toch bovenkastjes geplaatst ivm ruimtegebrek.

En omdat mijn keuken wit is heb ik de bovenkastjes in een hele andere kleur gekozen bij Ikea. Lekkere simpele oplossing!



Lades zijn inderdaad een must. Makkelijk alles op te bergen. Ook heb ik die lades zonder enige roosters ofzo gekocht. Daarna bij Ikea lade indelers gehaald. Een soort kliksysteem is dat. Ideaal paste gewoon op mijn ergens anders gekochte keuken.

Carrousel heb ik er 2 van.... 1 net als dat plaatje van een vorige post. Die is op zich wel handig. Kan je makkelijk overal bij. De ander is een deurtje dat je in moet duwen waardoor de carrousel gaat draaien. Die vind ik dus niet fijn!

Veel verloren ruimte en veel kracht nodig om het deurtje fatsoenlijk in te drukken....Je moet precies goed duwen zeg maar. Staan dus ook spullen in die ik niet vaak gebruik.



Hoge kraan....erg handig voor het vullen van emmers e.d.

Geen zwart aanrechtblad! Zie je alles op Spijt van dat ik dat gedaan heb.

O ja rvs chroom ook niet handig ivm schoonmaken. Zie je alles op. Altijd nadrogen anders blijf je watervlekken zien



In mijn gootsteenkastje zit een metalen plaat op de bodem. Ook handig. Ik berg daar mijn poetsspullen op en wil nog wel eens met natte handen er een doekje of sponsje in de emmer werpen die er staat. Goed bestemd tegen water





Als achterwand kun je hetzelfde nemen als keukenblad zie je ook steeds vaker. Vooral als je geen tegels wilt misschien een optie.



Succes!
aan het typen......
Alle reacties Link kopieren
Pfff zie net dat dit topic gewoon al 5 jaar oud is
aan het typen......
quote:Frikandellekuh schreef op 24 september 2016 @ 20:50:

Pfff zie net dat dit topic gewoon al 5 jaar oud is Ja, maar het meeste is nogsteeds relevant. Ik ben blij dat je 'm geuped hebt, want nu plopte het bij mijn favorites omhoog omdat ik toen ooit gereagerd heb. En laten we nu net over een keuken aan het nadenken zijn . Dus ik ga alle tips eens lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:aaaanne schreef op 25 september 2016 @ 21:45:

[...]



Ja, maar het meeste is nogsteeds relevant. Ik ben blij dat je 'm geuped hebt, want nu plopte het bij mijn favorites omhoog omdat ik toen ooit gereagerd heb. En laten we nu net over een keuken aan het nadenken zijn . Dus ik ga alle tips eens lezen.Ik ben blij dat ik dan nog iemand heb kunnen helpen;)
aan het typen......
Alle reacties Link kopieren
Zorg ervoor dat je 'loop/werk route' klopt in de keuken.



deze site legt dat leuk uit:

https://www.fix.com/blog/kitchen-design-best-practices/
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of vierkante spoelbakken nog in zijn? Neem dan in elk geval een spoelbak die wat afloopt naar het afvoerputje toe. Die van ons is kaarsrecht en dus superonhandig: niks spoelt automatisch weg, ik moet er altijd achteraan borstelen met de vatenkwast. Wij hebben ook een vaatwasser naast de witte muur (deze keuken zat al in het huis toen we het huis kochten, obviously) en de witte muur hebben we behandeld met blanke meubellak. Nu kunnen we de muur makkelijk afnemen met een doekje. De quooker is al vaak genoemd, maar wat zou ik graag zo'n ding hebben. Wat zou dat een tijd schelen.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
quote:Frikandellekuh schreef op 24 september 2016 @ 20:47:

gladde oppervlak voor je deurtjes nemen. Scheelt een hoop poetswerk. Ik heb zelf hoogglans wit. Je gaat er met een doekje overheen en ze zijn weer schoon. Bij mijn vorige keuken zat er een wat ribbelige coating op ofzo. Moest er vaak met een schuurspons op om de vingerafdrukken eraf te halen



Ik had in eerste instantie geen bovenkastjes (ook geen rekken o.i.d.) Na een jaartje toch bovenkastjes geplaatst ivm ruimtegebrek.

En omdat mijn keuken wit is heb ik de bovenkastjes in een hele andere kleur gekozen bij Ikea. Lekkere simpele oplossing!



Lades zijn inderdaad een must. Makkelijk alles op te bergen. Ook heb ik die lades zonder enige roosters ofzo gekocht. Daarna bij Ikea lade indelers gehaald. Een soort kliksysteem is dat. Ideaal paste gewoon op mijn ergens anders gekochte keuken.

Carrousel heb ik er 2 van.... 1 net als dat plaatje van een vorige post. Die is op zich wel handig. Kan je makkelijk overal bij. De ander is een deurtje dat je in moet duwen waardoor de carrousel gaat draaien. Die vind ik dus niet fijn!

Veel verloren ruimte en veel kracht nodig om het deurtje fatsoenlijk in te drukken....Je moet precies goed duwen zeg maar. Staan dus ook spullen in die ik niet vaak gebruik.



Hoge kraan....erg handig voor het vullen van emmers e.d.

Geen zwart aanrechtblad! Zie je alles op Spijt van dat ik dat gedaan heb.

O ja rvs chroom ook niet handig ivm schoonmaken. Zie je alles op. Altijd nadrogen anders blijf je watervlekken zien



In mijn gootsteenkastje zit een metalen plaat op de bodem. Ook handig. Ik berg daar mijn poetsspullen op en wil nog wel eens met natte handen er een doekje of sponsje in de emmer werpen die er staat. Goed bestemd tegen water





Als achterwand kun je hetzelfde nemen als keukenblad zie je ook steeds vaker. Vooral als je geen tegels wilt misschien een optie.



Succes!Vingerafdrukken......the horror...
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 26 september 2016 @ 01:08:

Ik weet niet of vierkante spoelbakken nog in zijn? Neem dan in elk geval een spoelbak die wat afloopt naar het afvoerputje toe. Die van ons is kaarsrecht en dus superonhandig: niks spoelt automatisch weg, ik moet er altijd achteraan borstelen met de vatenkwast. Wij hebben ook een vaatwasser naast de witte muur (deze keuken zat al in het huis toen we het huis kochten, obviously) en de witte muur hebben we behandeld met blanke meubellak. Nu kunnen we de muur makkelijk afnemen met een doekje. De quooker is al vaak genoemd, maar wat zou ik graag zo'n ding hebben. Wat zou dat een tijd schelen.Kun je ook los kopen en achteraf installeren.
quote:ravenloos schreef op 25 september 2016 @ 22:13:

Zorg ervoor dat je 'loop/werk route' klopt in de keuken.



deze site legt dat leuk uit:

https://www.fix.com/blog/kitchen-design ... ices/Leuke site!
Alle reacties Link kopieren
keuken kopen in nederland bij een keukenboer.

oplichters en afzetters.

Alleen ikea heeft goede prijzen.



Keuken in duitsland is vele malen goedkoper en vaak ook beter.
ik ben blij dat we onze koelkast apart hebben staan. We hebben echt een enorme grote inbouwer. Heel fijn. Ook fijn is een oven op ooghoogte.



Nooit meer: hoogglans.. dat heb ik nu. je ziet er álles op..



Wat ik zou willen en niet heb gedaan: cooker ..



verder ben ik erg tevreden met onze keuken. Hij is klein maar fijn
Alle reacties Link kopieren
Wat de verlichting betreft als je geen bovenkastjes hebt: We hebben 4 inbouwspotjes boven het aanrechtblad en nog 3 boven de "loopruimte". Apart aan te doen met dimmer. Ideaal!

Ik vind onze hoge kraan die je los kan halen zodat je vazen enzo makkelijk kan vullen ook heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
De apothekerskast , die mis ik... En heel veel laden ....Ik heb ook zo`n draaikaroussel, en ik vind het een onzinnig ding, omdat hij slecht schoonste maken is! En veel stopcontacten. Wat ik nooit meer zou nemen is zo`n heet water kraan, (weet niet hoe die op het NLs heet).

Regelmatig verbrand een kind zich er wel aan...

% pitten een goede oven en een magnetron daartegen zou ik zo weer laten inbouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:swaentje71 schreef op 26 september 2016 @ 02:51:

[...]





Kun je ook los kopen en achteraf installeren.Weet ik, maar is toch prijzig.
't Is al met al een heel gedoe
Wat een goede informatie. Dank dames, goede timing voor mij dat dit topic geupdate is . Mochten er nog meer master-tips zijn, graag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven