Welke keukenboer?

25-09-2016 21:24 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn op zoek naar een nieuwe keuken en oriënteren ons nu op alle mogelijkheden en keukenwinkels...



Waar op te letten en wat zijn leuke en goede winkels?
Alle reacties Link kopieren
Onze nieuwe keuken is net 2 weken geleden geïnstalleerd. Gekocht en geïnstalleerd door Tulpkeukens. We zijn er superblij mee en verder een heel fijne ervaring. Uitgebreid met ons meegedacht en binnen budget gebleven.
Alle reacties Link kopieren
Pas heel erg op met de offerte die je ze voorleggen!!

Wij hebben pas een keuken gekocht.



Brugman zou ik iedereen afraden..

Ons werd eerst een offerte voor de neus gelegd van 14.500 euro, maar na een uur moeilijk doen, en 'net alsof' met de baas bellen, kon het ineens ook uit voor 9.500..

dus pas heel erg op en laat je niet zomaar meeslepen!

Gewoon een grote mond hebben en hard tegen hard spelen!!





Succes!!
Alle reacties Link kopieren
I- kook echt geweldig! Wij waren in oude haske, maar er zijn diverse. Vestigingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kaatje14 schreef op 26 september 2016 @ 03:55:

I- kook echt geweldig! Wij waren in oude haske, maar er zijn diverse. Vestigingen.Wij zijn bij de vestiging in Arnhem geweest en zijn daar helemaal niet fijn geholpen. Erg stugge verkoper, hij maakte geen tekening voor ons en zijn enige boodschap was dat ons budget niet toereikend was. Echt niet fijn. Dus er zit wel veel verschil in vestigingen!
quote:Monatala schreef op 25 september 2016 @ 21:35:

Superkeukens! Geen druk, geen agressieve verkooptechnieken, ze adviseren je pas als jij dar wil, ze lopen niet zo achter je aan als in andere zaken. De prijs die je ziet is de prijs die het wordt, aan 50% korting enzo doen ze niet. Echt een aanrader!

Wat mij betreft ook, ik ben op dit moment een huis aan het kopen en heb op aanraden van mijn zusje voor SK gekozen, blij mee tot nu toe!

Idd ze zijn heel eerlijk en smeren je niks aan.
Alle reacties Link kopieren
Pas een keuken gekocht bij budgetplan, ridderkerk. Prima keuken, goed geholpen, er wordt goed meegedacht. De keuken werd geinstaleerd door een monteur via hen en dat was ook heel goed. Wat afwerkdingetjes werden door hun geregeld en een beschadigd laatje werd op hun initiatief vervangen. Een probleempje met het aanrechtblad is ook prima opgelost.

Kortom heel tevreden en we genieten iedere dag van de keuken!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een keuken van Ikea. Op zich prima voor het budget. Enige reden waarom wij voor Ikea gekozen hebben, omdat we na een paar achtervolgingen in showrooms van keukenboeren, niets maar dan ook niets meer te maken wilden hebben met dat soort verkoop.



Overigens zijn wij wel een paar keer wezen kijken bij paul roescher in de buurt van Apeldoorn wezen kijken. Grote showroom waar je op je gemak kon kijken, niemand die je lastig viel, heerlijk. Ze hadden alleen niks wat wij leuk vonden en in ons budget paste, maar een aanrader als je zonder storen eens een showroom wilt bekijken.



In andere zaken heb ik gewoon ruzie gekregen met agressieve verkopers. pffff waarom toch?
Alle reacties Link kopieren
Zoek een kleinere leverancier en niet zo'n grote naam die je bij elke woonboulevard tegenkomt.

Lokale keukenboeren kunnen vaak net zo goed (soms nog wel beter) met de prijs meekomen, en bij hen heb je vaak een stuk meer service.
Alle reacties Link kopieren
quote:hetexternegeheugen schreef op 25 september 2016 @ 22:25:

Pff net de strijd om een keuken afgerond en een mooie keuken gekocht bij Bemmel en Kroon.



We zijn verder bij Brugman en Keukenconcurrent geweest. Ons budget was 9000 euro. Eerste offerte bij Keukenconcurrent bij de basislijn kunststof kastjes was 18.000 euro. Met een beetje onderhandelen eindigden we op 11.000 euro. We wilden niet tekenen en zijn vertrokken. De volgende dag gebeld dat we uit de loterij getrokken werden en we nog meer korting konden krijgen.

Niet op in gegaan.



Paar weken later naar Brugman. Zelfde verhaal. Budget 9.000 euro prijs 18.000 euro. Konden niet in onderhandeling. De apparatuur is bij Brugman extreem duur. Een fornuis dat op internet te vinden is voor 1000 kost daar 3000. Wanneer je ze daar mee confronteerd worden ze boos en geven aan dat de winkel ook verwarmd moet worden. Uiteindelijk vertrokken zonder iets met de mededeling dat ik er van overtuigd ben dat het goedkoper kon bij een ander.



Na de afspraak terug naar de keukenconcurrent. Zij beloven dat ze alle keukens van de Mandemakersgroep goedkoper kunnen leveren. Toen we daar aan tafel zaten konden we alles gratis krijgen. Inmeten, Plaatsen etc. Toen belde Brugman dat de keuken voor 10.000 euro mee te krijgen was ex. Plaatsing maar ook zonder het fornuis. De man van de keukenconcurrent hoorde het en zei; ik doe het voor 500 goedkoper. Prima zou je denken. Maar ineens moesten we betalen voor bezorgen, Inmeten, en ze wilden de stekkers etc tijdens montage niet in het stopcontact steken.



Vertrokken zonder een besluit te nemen. BRUGMAN bleef bellen met meer korting. Ze zouden ook onder de prijs van Keukenconcurrent gaan zitten. Door op internet de reviews eens goed te bekijken besloten geen handtekening te zetten.



Daarna naar Bemmel en Kroon. Budget was krap gaven ze aan. Maar door allerlei slimme oplossingen hebben we de keuken die wij wilden van hoge kwaliteit binnen budget gekregen. Bezorgen is gratis en monteren maar 1250 ten opzichte van 3000 bij Brugman.



Al met al ben ik heel blij niet met Mandemakersgroep in zee te gaan. Echt wat een malefide praktijken en gewoon vreselijk te duur daarnaast. Ze willen alleen verkopen en dat je uiteindelijk botsende kastjes hebt door hun berekening maakt ze niet uit. Ik vond dat ze weinig uitleg geven en alles vaag houden. Je weet daar gewoon niet wat je koopt.



Dus advies; blijf weg bij de Mandemakersgroep.



Keukenconcurrent behoort ook tot de mandemakersgroep. Het schijnt dat ze zelfs gegevens uitwisselen. Dus als je bijv. Bij brugman en keukenconcurrent een offerte hebt gehad (en je adres hebt opgegegeven), kunnen ze dat van elkaar zien.



Wij hebben trouwens 10 jaar geleden een keuken bij Mandemakers gekocht. Prima keuken die netjes is geïnstalleerd en een beschadiging werd netjes en snel verholpen. (Wel zo'n standaard gesprek met onderhandelingen en baas bellen) De keuken is nu na tien jaar nog in prima staat. Maar door alle negatieve verhalen, slaan we het voor in ons nieuwe huis toch maar even over. Dus ik lees even mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb goede ervaringen met Kvik. Ik vind de keukens daar erg mooi (moderne Scandinavische stijl) en er is nauwelijks ruimte tot onderhandelen, hetgeen je de indruk geeft dat je niet wordt belazerd. Ik ben ook erg tevreden over de kwaliteit van de keuken.
Festina lente
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-09-2016 16:07
Reden: verwijderd ivm reclame
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Kenner schreef op 29 september 2016 @ 23:44:

.Dit klinkt een beetje als reclame. Ik geef persoonlijk nooit mijn budget op. Omdat ik dan weet dat we daar precies op uit gaan komen. En ik heb dan het idee dat ik minder krijg voor mijn geld. Ik vertel wat mijn wensen zijn en kijk dan waar we op uitkomen. Als dit te ver boven mijn budget is, stel ik mijn wensen bij.
dawncutler wijzigde dit bericht op 06-10-2016 18:24
Reden: Quote weggehaald ivm reclame
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:dawncutler schreef op 30 september 2016 @ 08:52:

[...]





Dit klinkt een beetje als reclame. Ik geef persoonlijk nooit mijn budget op. Omdat ik dan weet dat we daar precies op uit gaan komen. En ik heb dan het idee dat ik minder krijg voor mijn geld. Ik vertel wat mijn wensen zijn en kijk dan waar we op uitkomen. Als dit te ver boven mijn budget is, stel ik mijn wensen bij.Ik hoor veel mensen dit zeggen. En ik weet ook dat er veel boeven in de keukenwereld zijn. Maar draai het eens om: hoe kan die keukenboer nou een passende keuken voor je samenstellen als hij geen flauw benul heeft van je budget? Het maakt nogal verschil of je 5000 of 20.000 euro uit wil geven. Ik vind het dus helemaal niet gek om een budget op te geven. En uiteraard zet je daar laag mee in, want je komt daar al snel op uit. Laat ze maar passen en meten om wat jij wil binnen jouw budget te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nooit kopen bij een keukenboer waar ik vooraf alles moet betalen. Ik heb zelf bij een lokale keukenleverancier gekocht en de laatste 5 procent mocht ik pas betalen als de keuken helemaal naar wens geinstaleerd was. Er was 1 verkeerd deurtje geleverd, wat ik zelf nooit gezien zou hebben, en dat werd door de instalateur gezien en opgelost.

Ik kocht trouwens bij oudejans keukens in Alkmaar, 13 jaar geleden en hij is nog als nieuw.
Alle reacties Link kopieren
quote:suuz393 schreef op 30 september 2016 @ 11:36:

[...]





Ik hoor veel mensen dit zeggen. En ik weet ook dat er veel boeven in de keukenwereld zijn. Maar draai het eens om: hoe kan die keukenboer nou een passende keuken voor je samenstellen als hij geen flauw benul heeft van je budget? Het maakt nogal verschil of je 5000 of 20.000 euro uit wil geven. Ik vind het dus helemaal niet gek om een budget op te geven. En uiteraard zet je daar laag mee in, want je komt daar al snel op uit. Laat ze maar passen en meten om wat jij wil binnen jouw budget te krijgen.



Dan is het inderdaad wat lastiger voor de keukenboer. Maar ik denk dat als ik zeg dat mijn budget 10k is, ik ook 10k ga betalen. Ook al zou de keuken voor 9k ook weg kunnen. De prijzen zijn zo ondoorzichtig. Dan pak je die marge toch lekker als verkoper, of niet soms. De klant krijgt een keuken die hij wil, voor het budget dat hij heeft. Iedereen blij...



Wij gaan vandaag naar een zaak die zegt te werken met een vaste prijs. We hebben al een offerte liggen van een lokale keukenzaak die naar onze mening 30-40% te hoog is. We hadden verwacht daar gelijk een eerlijkere prijs te krijgen, maar dat lijkt tegen te vallen.



De offerte was 20k. We hebben berekend dat de apparatuur en aanrechtblad ongeveer op 10k uitkomen, (de brutoprijzen weten we en ze zeiden dat ze 30% korting geven daarop. Dar hebben we mee gerekend. Maar als ze dat zeggen, kan er waarschijnlijk nog wel wat extra af). Kosten die paar kastjes en lades dan ook echt nog 10k?? Ik kan dat niet geloven. Het is geen merkkeuken.
Alle reacties Link kopieren
Hier goede ervaring met de K.concurrent..netjes geholpen in de winkel, kon nog een keer terug komen om alles door te praten en laatste keuzes te maken (kleur kastjes e.d.). Ook plaatsing was netjes; er stond s morgens een jonge jongen aan de deur..ik dacht nog..beetje vroeg voor Kinderpostzegels ) maar hij bleek de keuken te komen plaatsen in z'n eentje. s Avonds om 21u ging ie weg, toen stond de keuken keurig netjes. Ik heb hem alleen even hoeven helpen met het tillen van de oven (die hadden we boven de koelkast).



Slechte ervaring bij Gr^ndo..jij vertelt wat je wilt en zij zetten in de offerte waar ze nodig vanaf moeten ofzo..de offerte kwam in ieder geval totaal niet overeen met mijn wensen, terwijl ik er toch zo'n 3,5 uur gezeten heb. En daarna maar blijven bellen...heel irritant.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
quote:dawncutler schreef op 30 september 2016 @ 13:47:

[...]





Dan is het inderdaad wat lastiger voor de keukenboer. Maar ik denk dat als ik zeg dat mijn budget 10k is, ik ook 10k ga betalen. Ook al zou de keuken voor 9k ook weg kunnen. De prijzen zijn zo ondoorzichtig. Dan pak je die marge toch lekker als verkoper, of niet soms. De klant krijgt een keuken die hij wil, voor het budget dat hij heeft. Iedereen blij...



Wij gaan vandaag naar een zaak die zegt te werken met een vaste prijs. We hebben al een offerte liggen van een lokale keukenzaak die naar onze mening 30-40% te hoog is. We hadden verwacht daar gelijk een eerlijkere prijs te krijgen, maar dat lijkt tegen te vallen.



De offerte was 20k. We hebben berekend dat de apparatuur en aanrechtblad ongeveer op 10k uitkomen, (de brutoprijzen weten we en ze zeiden dat ze 30% korting geven daarop. Dar hebben we mee gerekend. Maar als ze dat zeggen, kan er waarschijnlijk nog wel wat extra af). Kosten die paar kastjes en lades dan ook echt nog 10k?? Ik kan dat niet geloven. Het is geen merkkeuken.



Dat ligt er ook aan hoe groot de keuken is en wat voor kasten je hebt gekozen. Bij hebben 4 kasten van 2m hoog laten plaatsen; dat heeft ons exclusief plaatsen ook 4000 euro gekost. Daar zitten dan ook lades etc bij, die het duurder maken.



Wij hebben voor onze keuken 18.000 euro betaald. Hiervoor hebben we dus bovenstaande kastenwand en aan de overkant een aanrecht van 4,50m lang. Stoom combi oven, koffiemachine, fornuis, vaatwasser, Quooker

en koelkast. We hebben overal lades. Geen merkkeuken, wel redelijk apparatuur (meeste is van Siemens). Kun je het qua prijs vergelijken ;)
Alle reacties Link kopieren
Om nog meer te vergelijken: Wij hebben een stuk aan de muur met een deel hoge kasten en een deel aanrecht, van 3,60 meter. En een eiland van 2,40 meter. Extra dik (5cm) kunststof houtlook blad. Apparatuur gemixt, van Siemens, Whirlpool, AEG en Bosch. Koelkast/diepvries, 5 pits gas-op-glas, in het plafond ingebouwde afzuigkap, vaatwasser, oven/magnetroncombi, quooker en een apothekerskast. Hier waren we €10.000 voor kwijt, inclusief plaatsing.
Alle reacties Link kopieren
@suuz393 zo raar dat wij in DL bij zelfde zaak voor 10 k veel minder keuken kregen........vond 't zwaar tegen vallen.

Misschien pech gehad?!

Kregen ook geen offerte en/ tekening mee.



Wij kwamen ook op 10 k incl plaatsing voor 3,6 aanrechtblad kunststof , inductie, compacte combi bakoven, koelkast, vaatwasser van siemens. Afzuigkap was een B merk. 2 hoge kasten voor oven en koelkast. 2 lades onder kookplaat ( 2x80 cm)

Dan hadden we geen apotheek kast wat wij eigenlijk nog wilde en ook geen heetwater kraan.

Daarnaast wilde wij greeploos wat ons ook werd afgeraden...

Kortom dit was al niet de keuken die wij wilde...over de prijs was ook niet echt meer te onderhandelen.



Bij kvik krijgen we nog voor zelfde bedrag xxl kasten die extra diep zijn, evenals aanrechtblad. Kastjes zijn stuk dikker van kwaliteit, 3 hoge kasten waarvan 1 met binnen lades, alle aparatuur van Siemens. 2 grote laden kasten van elk 80 cm extra diep, 3 bovenkastjes, onder gootsteen ook laden systeem.

Ook de vaatwasser is groter.



Maar belangrijkste was dat er naar onze wensen geluisterd werd.



Keuken kopen en ook nog in korte tijd ( ivm leidingwerk hadden wij druk) vond ik niet fijn....zou langer hebben willen kijken en vergelijken.

Helderheid over prijzen vonden wij uiteindelijk toch wel erg prettig.
Alle reacties Link kopieren
quote:jua schreef op 01 oktober 2016 @ 08:13:

@suuz393 zo raar dat wij in DL bij zelfde zaak voor 10 k veel minder keuken kregen........vond 't zwaar tegen vallen.

Misschien pech gehad?!

Kregen ook geen offerte



Wij hebben ook nooit een gespecificeerde offerte gezien. Ik dacht dat dat normaal was bij het kopen van een keuken, dat ze geen inzicht geven in wat hoeveel kost . Later hoorde ik dat je dat bij sommige leveranciers wel krijgt.



Tekeningen kreeg je inderdaad pas mee als je je handtekening had gezet. Wij hebben stiekem foto's gemaakt van het scherm toen onze verkoper naar de wc was...
Alle reacties Link kopieren
Hier dus iemand die wel geslaagd is bij de m.ndemakers groep. (br.gman) En tevreden. Ja, je moet van onderhandelen houden



Ik heb ook een l vormige keuken van 2,60 x 3,70, + een eiland erbij waar lades in zitten, bijna alles brede lades in de l vormige keuken Klein gedeelte hoge kast waar ook koelkast en grote oven en losse magnetron zitten. Composiet aanrechtblad in l vormige keuken en op eiland, geen bovenkasten. Wel een grote inbouw afzuigkap. (de schouw hebben we zelf gemaakt waar de afzuigkap in zit)

Alleen A merk apparatuur, quooker voor in totaal 9000 euro inclusief plaatsen en aansluiten. De eerste prijs was 22.000 euro uit mijn hoofd.



Helemaal geen problemen gehad, tijdens montage ging er trouwens iets mis en er moest iets opnieuw besteld worden, dat is ook gedaan en werd keurig geleverd.
DTEEZ!
Voor de mensen die een keuken bij Kvik gekocht hebben: is er bij Kvik nog ruimte voor onderhandeling? Wij hebben nu een prijsindicatie voor een keuken die we erg mooi vinden, maar er werd direct bij gezegd dat er niets van de prijs af kan. Ik vraag me af of dat echt zo is. Ik kan me niet voorstellen dat er helemaal niet meer onderhandeld kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Dat werd bij ons ook meteen gezegd. Ik vond het wel realistische prijzen.
Alle reacties Link kopieren
Prijzen bij kvik liggen vast.

Je hebt wel vaak acties. Zo hebben ruim 20% korting op het werkblad gekregen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven