keukenmachine

26-09-2016 16:34 18 berichten
Mijn keukenmachine is vanmiddag overleden . Ik had een kenwood met heeeel veel hulpstukken (waarvan ik de helf niet gebruikte). Nu dus niet meer zo'n ding. Maar ja. wat dan wel.



Wat wil ik er mee doen ?



Beslag en deeg maken , slagroom etc. kloppen

Dingen snijden/hakken

Smoothie maken





Ik ben erg weg van deze



http://www.magimix.nl/fil ... dprocessor-magimix-nl.pdf



En dan de 42 of 52.



Heeft iemand ervaring met deze ? Ik kies voor dit merk omdat dit model in mijn keuken la past en de MUM van Bosch dus niet.





Nu heb ik deze keukenmachine, maar ik had een oudere variant van kunstof



die beviel op zich wel maar is relatief snel stuk.
Alle reacties Link kopieren
Magimix is fijn. Vooral heel sterke machine, met honderd-en-een verschillende hulpmiddelen (vooral citruspers, sapcentrifuge en alle snij/rasp-dingen zijn heel fijn).



Voor beslag, slagroom, deeg en dergelijk kun je eigenlijk beter een kom-machine hebben (kitchenaid artisan of iets dat daarop lijkt), maar die kunnen dan weer veel minder goed alle andere dingen. Het hangt er dus een beetje vanaf wat je het meest gebruikt.



Wel is het een boel extra afwas, vind ik. Eigenlijk gebruik ik hem vooral voor grotere hoeveelheden, voor kleinere beetjes gaat het sneller met de hand als je schoonmaken meetelt.



Ze zijn trouwens wel zwaar. Ik heb hem vast op mijn aanrecht staan, zou er niet blij van worden als ik hem elke keer in/uit la moest halen.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een jaar of 3 een magimix 4200 XL, erg tevreden over zijn vermogen om te snijden en te hakken. Helaas ben ik minder tevreden over de delen van kunststof. In de citruspers is al een stuk in de binnenkant afgebroken en ook van de gekleurde delen van de bak en het deksel zijn al stukjes afgebroken. Je kunt gelukkig nieuwe onderdelen kopen, maar die zijn wel prijzig. Het doet het allemaal nog wel, maar het ontsiert het apparaat wel. Ik weet niet of ik weer een maigimix zou kopen als ik dit van te voren had geweten. Voor het zwaardere kneedwerk heb ik een Kitchenaid Artisan staan.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Alle reacties Link kopieren
Wat doe jij allemaal met je apparaat? Bij mij is er nog nooit iets afgebroken. Alle kommen zijn ondertussen wel gekrast van binnen en veel minder doorzichtig, maar stuk is het niet. Ook het rode plastic is nog heel mooi rood, ook al staat hij de halve dag in de zon.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
TBL daar schrik ik wel wat van. Het is een duur apparaat en dan al zo snel stuk ?



Die kitchenaid zou ik ook wel willen maar ja, zo'n sta in de weg .. Zo groot is mijn keuken niet, vandaar deze variant, die past in mijn lade.
quote:handigmetgeld schreef op 26 september 2016 @ 16:39:

Magimix is fijn. Vooral heel sterke machine, met honderd-en-een verschillende hulpmiddelen (vooral citruspers, sapcentrifuge en alle snij/rasp-dingen zijn heel fijn).



Voor beslag, slagroom, deeg en dergelijk kun je eigenlijk beter een kom-machine hebben (kitchenaid artisan of iets dat daarop lijkt), maar die kunnen dan weer veel minder goed alle andere dingen. Het hangt er dus een beetje vanaf wat je het meest gebruikt.



Wel is het een boel extra afwas, vind ik. Eigenlijk gebruik ik hem vooral voor grotere hoeveelheden, voor kleinere beetjes gaat het sneller met de hand als je schoonmaken meetelt.



Ze zijn trouwens wel zwaar. Ik heb hem vast op mijn aanrecht staan, zou er niet blij van worden als ik hem elke keer in/uit la moest halen.Ik doe beiden best wel vaak. Vandaar dus deze. Zwaar is niet zo erg.
Alle reacties Link kopieren
quote:handigmetgeld schreef op 26 september 2016 @ 16:53:

Wat doe jij allemaal met je apparaat? Bij mij is er nog nooit iets afgebroken. Alle kommen zijn ondertussen wel gekrast van binnen en veel minder doorzichtig, maar stuk is het niet. Ook het rode plastic is nog heel mooi rood, ook al staat hij de halve dag in de zon.Niks bijzonders, gewoon normaal gebruik. Ik ben niet extra lomp of zo. Vorige week brak dat stukje in de citruspers af, was gewoon limoenen aan het persen. Net bij het afwassen brak er een stuk van het gekleurde deel van het deksel af. Het lijkt wel of het gekleurde plastic uitgedroogd is. Hij staat wel voor het raam, maar niet in de volle zon.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb beide apparaten op het aanrecht staan. Ze staan allebei op een plastic placemat zodat ik ze makkelijk naar voren kan halen als ik ze wil gebruiken.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
2 apparaten op mijn aanrecht is niet te doen. Ik heb er al een koffiemachine staan (op rechter aanrecht) en op linker aanrecht (de hoek zeg maar) staan mijn keuken hulpjes (spatels etc) en dan heb ik beetje werkruimte en dan mijn kookplaat. Ik heb een kleine maar fijne keuken
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk heb ik ook te weinig ruimte Links van de gootsteen staat mijn Kitchenaid Nespresso apparaat en de waterkoker en rechts van de gootsteen de Magimix, in de hoek staat mijn Kitchenaid en daarnaast weer de blender, ook van Kitchenaid.



Ik heb toen getwijfeld tussen de Kitchenaid keukenmachine en de magimx, toch voor de Magimix gegaan vanwege de sterke motor. Daar ben ik nog steeds tevreden over maar dat het kunststof kapot gaat, daar ben ik best wel ziek van.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
ik ga maar eens langs de kookwinkel. Hier zitten een aantal leuke winkels , ik ga ze maar eens voelen altijd leuk.



Ben bijna jarig, dus mooi iets om bijdragen voor te vragen
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Alle reacties Link kopieren
quote:tbl1966 schreef op 26 september 2016 @ 16:57:

[...]





Niks bijzonders, gewoon normaal gebruik. Ik ben niet extra lomp of zo. Vorige week brak dat stukje in de citruspers af, was gewoon limoenen aan het persen. Net bij het afwassen brak er een stuk van het gekleurde deel van het deksel af. Het lijkt wel of het gekleurde plastic uitgedroogd is. Hij staat wel voor het raam, maar niet in de volle zon.



Gekleurd deel van het deksel? Ik zit me even af te vragen of we het over hetzelfde apparaat hebben. Mijn deksel is volgens mij helemaal transparant? Of bedoel je het handvat van de grote kom? Dat is van dat grijze plastic, ziet er bij mij niet uitgedroogd uit.



Overigens gaan bij mij alleen de kommen in de vaatwasser, rest doe ik met de hand. Misschien scheelt dat ook?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
quote:handigmetgeld schreef op 26 september 2016 @ 17:17:

[...]





Gekleurd deel van het deksel? Ik zit me even af te vragen of we het over hetzelfde apparaat hebben. Mijn deksel is volgens mij helemaal transparant? Of bedoel je het handvat van de grote kom? Dat is van dat grijze plastic, ziet er bij mij niet uitgedroogd uit.



Overigens gaan bij mij alleen de kommen in de vaatwasser, rest doe ik met de hand. Misschien scheelt dat ook? Dat rode gedeelte van zowel het deksel als de mengkom, daar heb ik het over. Ik doe de onderdelen nooit in de vaatwasser, maar was ze altijd met de hand af.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Alle reacties Link kopieren
He, jij hebt een andere dan ik. Bij mij is de 'kast' rood, dat handvat van de middelste kom donkergrijs, en daarboven heb ik geen kleur, alleen transparant plastic. Ik zal wel een oud model hebben.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
De mijn is zo'n 3 jaar oud. Ik zie op internet inderdaad ook plaatjes zonder handgreep aan het deksel.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
al googlend kom ik ook een foodprocessor van Kitchenaid tegen .. Die ziet er ook leuk uit, alleen geen blender standaard erbij. Och hemel.. keuzes keuzes keuzes
Alle reacties Link kopieren
De koning is dood; leve de koning.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven