Nieuwe keuken, welke apparatuur.

22-09-2016 10:29 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij zijn aan het verbouwen en daarbij komt ook een nieuwe keuken.

Nu ben ik op zoek naar een soort boretti fornuis, maar hier zijn ook goedkopere varianten van, heeft hier iemand ervaring mee?

In dit fornuis wil ik graag 2 of misschien wel 3 ovens. Daarbij wil ik graag een losse stoom oven met magnetron functie.

Ik vraag me af of dit alles niet erg dubbelop is.

Ik ben wel van plan om veel te gaan stomen en de oven gebruik ik nu ook veel.

Iemand ervaring met deze keukenapparatuur??
Alle reacties Link kopieren
tvp, wij willen de keuken ook gaan vernieuwen (nog steeds jaren 70) en ik heb dezelfde wensen
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Of het dubbelop is is persoonlijk. In jouw geval lijkt me het niet dubbelop. Ik mis regelmatig een extra oven. Een boretti fornuis vind ik prachtig!
Als je geen kookliefhebber bent is het zonde van het geld.
Er valt voor allebei wat te zeggen. 3 ovens is misschien wat veel, maar deze zijn wel kleiner en makkelijker te verwarmen (verwarmen kost heel veel energie). Aan de andere kant is een grotere oven weer handiger als je vaak meerdere dingen tegelijk bakt.



Ik wilde ook een fornuis, maar ik heb er uiteindelijk niet voor gekozen omdat het zo'n kolos zou worden en het aanzicht van de keuken werd er rommelig van. Nu dus lades onder de kookplaat en een aparte oven en magnetron. Ik heb een tweede oven nooit gemist, maar dat is natuurlijk per persoon verschillend.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gekozen voor een Belling fornuis.. https://img.fornuizenplaz ... 35_detail.jpg?w=300&h=350



Zitten 3 ovens in, lijkt op een Boretti maar is een stuk goedkoper.



Helaas kan ik nog niet oordelen hoe hij werkt, want ik krijg hem volgend jaar pas (in mijn nieuwe huis).
Ik heb wel 2 inbouw combimagnetron/ oven. Succes met uitzoeken.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chocoladeaardbei schreef op 22 september 2016 @ 11:11:

Ik heb gekozen voor een Belling fornuis.. https://img.fornuizenplaz ... 35_detail.jpg?w=300&h=350



Zitten 3 ovens in, lijkt op een Boretti maar is een stuk goedkoper.



Helaas kan ik nog niet oordelen hoe hij werkt, want ik krijg hem volgend jaar pas (in mijn nieuwe huis).Die belling heb ik ook gezien, Lijkt me inderdaad wel wat. Ik kan alleen nergens echt reviews van dit merk vinden.
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand ervaring met een stoomoven met magnetron functie?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze, heel tevreden mee:

https://www.123apparatuur ... EM-gas-fornuis/item/48096



Het is een slechte kwaliteit foto maar kan geen betere vinden. Tegenwoordig ziet dit model er wat anders uit. Ander klokje en andere draaiknoppen.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij bestaat er geen full steam oven met magnetronfunctie. Met pulse steam misschien wel, dat weet ik niet. Wat is de reden dat je een magnetron wil? In een stoomoven kun je namelijk ook opwarmen (behalve brood of vloeistoffen).
Alle reacties Link kopieren
Ik zie hele Kitchen24 taferelen voor me en elke dag een elftal waarvoor je moet koken, die geen enkel gewichtsprobleem hebben en hele tafels vol lekkernijen in diverse gangen kunnen verorberen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
M system, b lijn van boretti. Hier al elf jaar erg blij mee
Hier heb ik nu een zo'n groot fornuis met 1 oven erin. Nu ik ga verhuizen ga ik over op een kookplaat met 2 losse oven (een combi stoom oven en een oven met plus stoom). Niet zo zeer omdat ik het grote fornuis niet meer wilde maar door de ramen partij past het gewoon niet. Waarbij ik wel moet zeggen dat geen oven meer zou nemen waar je geen stoom toe kan voegen. Ik doe ik mijn huidige oven altijd een bakje en met brood bakken maak ik altijd stoom.



Magnetron komt in mijn volgende keuken niet meer, want daar gebruiken we hem niet genoeg voor.



Als je veel met stoom doet en naar mijn weten is er nog geen fornuis met stoomoven dan zou ik voor een aparte oven en kookplaat kiezen, tenzij je echt een grote keuken heb. Je moet ook blad hebben om te snijden.
quote:sann1005 schreef op 22 september 2016 @ 15:17:

Heeft iemand ervaring met een stoomoven met magnetron functie?Ga eens kijken bij het inspiratie huis 20 / 20. Schrijf je in een van de workshops en kijk wat de verschillende apparaten doen. Wij hebben er veel aan gehad zowel van wat de kok ons vertelde als daarna het advies gesprek. Zoals ik al zei bij ons geen magnetron en dat was na aanleiding van het gesprek hierboven.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 2 ovens. 1 stoomoven met dus ook een "gewone" ovenfunctie. En de ander is een combi-oven. Dat is echt anders dan een combi-magnetron. De combi-oven heeft als hoofdfunctie eigenlijk de oven. In plaats van als hoofdfunctie de magnetron. Hij draait bijvoorbeeld ook niet rond, de magnetronfunctie is ook niet helemaal optimaal vinden wij, bijvoorbeeld met het maken van popcorn.

Als je kiest voor een stoomoven, zou ik ook zeker nog een andere oven erbij doen, de ruimte in de stoomoven is wat kleiner, waardoor grote ovenschalen er niet in passen. Twee ovens vind ik echt heerlijk, staan regelmatig tegelijk aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:louise1 schreef op 22 september 2016 @ 15:50:

Ik heb deze, heel tevreden mee:

https://www.123apparatuur ... EM-gas-fornuis/item/48096



Het is een slechte kwaliteit foto maar kan geen betere vinden. Tegenwoordig ziet dit model er wat anders uit. Ander klokje en andere draaiknoppen.Vergeten te zeggen maar dit is dus ook een M System, zusje van Boretti.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
quote:louise1 schreef op 23 september 2016 @ 08:08:

[...]



Vergeten te zeggen maar dit is dus ook een M System, zusje van Boretti.dat is exact mijn oven
Alle reacties Link kopieren
quote:Zomerbloem23 schreef op 22 september 2016 @ 16:52:

Volgens mij bestaat er geen full steam oven met magnetronfunctie. Met pulse steam misschien wel, dat weet ik niet. Wat is de reden dat je een magnetron wil? In een stoomoven kun je namelijk ook opwarmen (behalve brood of vloeistoffen).Ik heb begrepen dat het opwarmen in een stoomoven langer duurt dan in een magnetron.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem zowiezo een fornuis met oven eronder, waarschijnlijk 2 ovens eronder. Alleen een stoomoven lijkt volgens de reacties dan voldoende?? Ik wil namelijk niet nog 2 apparaten erbij. Onze keuken wordt hier wel groot genoeg voor maar vind het voor het oog niet mooi om zo'n groot fornuis met 2 ovens en nog 2 apparaten te pakken.
Alle reacties Link kopieren
quote:hamerhaai schreef op 22 september 2016 @ 10:43:

tvp, wij willen de keuken ook gaan vernieuwen (nog steeds jaren 70) en ik heb dezelfde wensenBen jij er al uit wat het bij jullie gaat worden??
Alle reacties Link kopieren
quote:sann1005 schreef op 26 september 2016 @ 16:57:

[...]





Ik heb begrepen dat het opwarmen in een stoomoven langer duurt dan in een magnetron.



Ik heb sinds onze nieuwe keuken geen magnetron meer. Alles wordt opgewarmd via onze stoomoven. Wat een ding! Ik heb de magnetron echt nog geen seconde gemist.



Het opwarmen kost inderdaad iets meer dan in een magnetron, maar ik heb me er nog niet aan geïrriteerd.



Succes met de zoektocht!
Alle reacties Link kopieren
quote:sann1005 schreef op 26 september 2016 @ 16:57:

[...]





Ik heb begrepen dat het opwarmen in een stoomoven langer duurt dan in een magnetron.Ik weet niet of en hoeveel langer dat duurt. Onze nieuwe keuken wordt pas begin volgend jaar geplaatst dus dan kan ik het je pas vertellen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven