Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Wat erg van die kat en kittens zeg. Vlooien kunnen dodelijk zijn voor die kleintjes, weet je ook hoe het is afgelopen?
In de lokale zoekhoek

Ben op zoek gas fornuise en afvaat machine
Alle reacties Link kopieren
Hier eentje die een condensdroogtrommel zoekt 'want kinderen, dus dan kun je niet zonder'
Iemand interesse in twee matrassen?



Das toch een grapje he?????
quote:nlies schreef op 18 september 2016 @ 23:36:

[...]





heb in jouw woonplaats cursussen gedaan, karren gekeken , als zuinige Hollander op de trein naar Antwerpen gestapt, en volgens mij is er in een van de buurt gemeentes, ik dacht zelfs Wildert een spellenclub die nog op mijn bezoeklijstje staat



Is er een spellenclub?? Tot mijn twintigste daar gewoond maar duidelijk niet geïntegreerd

Sorry, off topic
quote:Globe83 schreef op 28 september 2016 @ 12:58:

Das toch een grapje he????? Bloedserieus.
quote:aspirientje schreef op 28 september 2016 @ 14:21:

[...]





Is er een spellenclub?? Tot mijn twintigste daar gewoond maar duidelijk niet geïntegreerd

Sorry, off topicIk woon hier al 20 jaar en ik wist het ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:aspirientje schreef op 28 september 2016 @ 14:21:

[...]





Is er een spellenclub?? Tot mijn twintigste daar gewoond maar duidelijk niet geïntegreerd

Sorry, off topicde dobbeltoren, geen idee hoe oud jij bent, maar misschien pas na jouw twintigste opgericht, en volgens mij is het meer Wildert dan Essen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:prada schreef op 28 september 2016 @ 14:23:

[...]





Bloedserieus.Sommige mensen
quote:nlies schreef op 28 september 2016 @ 14:39:

[...]





de dobbeltoren, geen idee hoe oud jij bent, maar misschien pas na jouw twintigste opgericht, en volgens mij is het meer Wildert dan Essen



Ik ben van Wildert en 29 nu maar zou goed kunnen hoor.



Ik ben van een weggeefgroep geflikkerd omdat ik iets niet aan de eerste in rij had weggegeven, maar aan de tweede omdat die een stuk vriendelijker was en zonder dramaverhaal. Achja. Een nieuwe groep zoeken dan maar.
Zoek nog steeds ballerinaas schoentjes makkelijk instaphak mag of laarsjes acht en dert sch en negenendert laars broeken zessendertig.yshirts entruitjes een of twee t shirt een trui en twee broeken zat sterfgevallen en door werkin tomatenkas me kleren nd haaien.dank u zoek meubels en gordijn.vitrage woning dochter. Als ze deze tenminste wel krijgt



Typisch gevalletje de 1 zijn dood is de ander zijn brood.
Alle reacties Link kopieren
quote:aspirientje schreef op 28 september 2016 @ 19:09:

[...]





Ik ben van Wildert en 29 nu maar zou goed kunnen hoor.



Ik ben van een weggeefgroep geflikkerd omdat ik iets niet aan de eerste in rij had weggegeven, maar aan de tweede omdat die een stuk vriendelijker was en zonder dramaverhaal. Achja. Een nieuwe groep zoeken dan maar.O hier mag je juist niet aan de eerste geven, moet je wachten tot er meer gegadigden zijn en dan loten.Want dat is eerlijker
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 25 september 2016 @ 21:31:

Wat erg van die kat en kittens zeg. Vlooien kunnen dodelijk zijn voor die kleintjes, weet je ook hoe het is afgelopen?



Nee, bericht is verwijderd door haarzelf of de beheerders.



Nu wel volop katten die kwijt zijn. Vaak ongecastereerd/gesterriliseerd en niet gechipt.

Maar daar mag niks over worden gezegd, want daar hebben ze nu niks aan..

Al denkt maar 1 iemand 'goh, misschien toch maar even naar de dierenarts', dan wordt al een hoop leed voorkomen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hier wordt weer een opengescheurd pak tampons aangeboden. Helaas kan ik geen foto plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
quote:renate73-nw schreef op 29 september 2016 @ 19:44:

Zoek nog steeds ballerinaas schoentjes makkelijk instaphak mag of laarsjes acht en dert sch en negenendert laars broeken zessendertig.yshirts entruitjes een of twee t shirt een trui en twee broeken zat sterfgevallen en door werkin tomatenkas me kleren nd haaien.dank u zoek meubels en gordijn.vitrage woning dochter. Als ze deze tenminste wel krijgt



Typisch gevalletje de 1 zijn dood is de ander zijn brood.Dus jij kon daar wijs uit? ik snap dat niet hè, wat is nou de moeite van het even in volledige woorden typen.
quote:ringaroundtherosie schreef op 29 september 2016 @ 21:21:

[...]



Dus jij kon daar wijs uit? ik snap dat niet hè, wat is nou de moeite van het even in volledige woorden typen.Nou dit is wat ik er uithaalde misschien staat er wel iets heel anders.
Alle reacties Link kopieren
Die matrassen Die zou ik in het donker in een busje stoppen om het ongezien naar de stort te brengen, bang dat de buren het zien.. Wat goor zeg.



Hier mag op een van de weggeefgroepen niet meer zonder toestemming gevraagd worden. Eerst mochten er geen lijstjes, geen te grote dingen en mocht je alleen vragen als je ook regelmatig wat weggaf. Dat vonden ze te moeilijk te handhaven en een handjevol leden zonder leven vond het nodig steeds opmerkingen te plaatsen onder advertenties dat dit en dat niet mag en dan weer discussies met het beheer of het nou wel of niet mag, wat de sfeer niet ten goeden kwam. Dus nu moet je eerst een bericht naar het beheer sturen voor je iets vraagt anders wordt het meteen verwijdert. Nou heel veel plezier ermee, hebben ze weer wat te doen en zich druk over te maken.. Ook sneu eigenlijk dat je zo weinig te doen hebt dat je hier je levenswerk van maakt.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Hoe meer regels, hoe meer gezeur en hoe meer ze moeten controleren en modereren.



Hier ook van due zeikers van beheerders. Heel agressieve berichten als een advertentie niet snel genoeg weggehaald wordt, of als iemand 2x op een dag als eerste wil hebben, want je 'mag maar 1x per dag wat ophalen'. Als je dan vraagt hoe het zit als je iets mórgen op wilt halen of iets pas over een paar dagen beschikbaar is, dan krijg je als antwoord 'wij zijn de beheerders, als het je niet bevalt rot je maar op'.

Alsof dat een antwoord is op de vraag..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Zojuist een pareltje voorbij zien komen op de plaatselijke hoek.

Helaas ben ik altijd te lui geweest om plaatsjes aan te vragen, alhoewel ik riant boven de 200 zit

Toch eens in gaan verdiepen hoe ik dat aan kan vragen...Wordt vervolgd (hoop ik)



Edit: de aanvraag is gemaild
anoniem_131446 wijzigde dit bericht op 30-09-2016 17:31
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 30 september 2016 @ 11:49:

Hoe meer regels, hoe meer gezeur en hoe meer ze moeten controleren en modereren.



Hier ook van due zeikers van beheerders. Heel agressieve berichten als een advertentie niet snel genoeg weggehaald wordt, of als iemand 2x op een dag als eerste wil hebben, want je 'mag maar 1x per dag wat ophalen'. Als je dan vraagt hoe het zit als je iets mórgen op wilt halen of iets pas over een paar dagen beschikbaar is, dan krijg je als antwoord 'wij zijn de beheerders, als het je niet bevalt rot je maar op'.

Alsof dat een antwoord is op de vraag..



Triest zeg.

Sommige beheerders denken volgens mij dat ze de koning/koningin zijn ofzo. Het zijn maar weggehoefhoeken hoor, het is niet alsof ze de mensheid verder helpen met iets heel unieks ofzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 30 september 2016 @ 17:36:

[...]

Triest zeg.

Sommige beheerders denken volgens mij dat ze de koning/koningin zijn ofzo. Het zijn maar weggehoefhoeken hoor, het is niet alsof ze de mensheid verder helpen met iets heel unieks ofzo.

Ze zitten volgens mij de hele dag op die pagina. Als iemand iets aanbiedt en vraagt om een ruil, of toch iets te koop aanbiedt, dan staat er binnen een paar minuten 'dit is een gratis site!! Lees de regels!!'



Ik moet regelmatig op mijn handen zitten om er niet op te reageren.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 30 september 2016 @ 17:48:

[...]



Ze zitten volgens mij de hele dag op die pagina. Als iemand iets aanbiedt en vraagt om een ruil, of toch iets te koop aanbiedt, dan staat er binnen een paar minuten 'dit is een gratis site!! Lees de regels!!'



Ik moet regelmatig op mijn handen zitten om er niet op te reageren.



Haha ja dat snap ik, die mensen hebben toch ook geen leven?

Doen net alsof alles er vanaf hangt.




Moest 3x kijken naar het merk dat hij beschreef



(en, mijn eerste geplakte plaatje! Hoop ik )
Van dit soort berichten word ik zo verdrietig en boos.... deze mvr heeft soms zelfs een stuk of 5 "ik zoek en je moet t komen brengen" berichten op de weggeefgroep. Als men er wat op zegt (het moeten brengen) volgt een scheldpartij...



"Is er nischien iemand die een klein dekbedje heeft? Mn zoontje van 1jaar wil niet in slaapzak.maar t is koud snachts.graag brenge *buurt*"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven