Het tegen-tegeltuinentopic twee

08-07-2016 16:08 3002 berichten
Hier keuvelen we verder over alles tuingerelateerd, iedereen is welkom, of je nou een balkon hebt, een groene postzegel of een lap grond om van te kwijlen.



Schep hier op over je mussennest, klaag over je slakken of de buren met een betonnen woestenij!



Klim hier op je zeepkist en vertel waarom kale tegeltuinen stom zijn. Of laat zien met plaatjes hoe het niet moet en hoe het wel moet. Misschien inspireren we op deze manier de twijfelaars.



voorbeeld:



Dit is geen tuin.





Dit wel





link naar deel 1
Alle reacties Link kopieren
Dames, ik ben weer terug van vakantie. Met diverse zaadjes van planten die net uitegbloeid waren op de oprit van de camping waar we stonden. Vriendlief keek wat gek toen ik met een schaaltje zaadjes ging verzamelen, maar ik ben als een kind zo blij.

Geen idee welke planten het zijn, maar vond de uitgebloeide variant al mooi, dus de bloeiende vast ook :D



Bij thuiskomst gelijk de tuin ingedoken, want met het weer van de afgelopen weken lijkt alles wel ontploft te zijn. Gelijk met de snoeischaar en de grasmaaier bezig geweest en het ziet er nu weer wat beter uit. Heerlijk dat het weer zo mee werkt en het nog prima tuin-werk-weer is.
Oeh die she-shed ga ik even googlen. Het klinkt in ieder geval alvast hilarisch.



Welkom terug Kanon.



En dames ik heb een nieuwe nachtmerrie ontdekt. Er bestaan tegenwoordig schijnbaar kunsthagen. Plakkaten plastic die je op je houten schutting vastmaakt.



Alle reacties Link kopieren
Ohjee, hoe verzinnen ze het....alles moet tegenwoordig plastic fantastic lijkt het.

Maar ik weet zeker dat hier wel een markt voor is.
Echt verschrikkelijk... Ik vond het al op Marktplaats voor 9 euro de meter.



Was op zoek naar schutting inspiratie, omdat wij met die mega conifeer zitten en even niet weten wat we ermee aan moeten. Kwam ik dat plaatje ineens een paar keer tegen en kwam uit op de marktplaats advertentie. Brr.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een mega conifeer voor de schutting staan? Hoe mega is mega?

Wij hadden een half dooie coniferenhaag dwars in de tuin staan toen wij ons huidige huis kochten. Ze waren zo lelijk en stonden zo onlogisch dat we ze eruit hebben gehaald. Gelukkig was de tuin verder niet aangelegd en konden we een maatje laten komen met een tractor. Die had ze er zo uit...
Alle reacties Link kopieren
Bosbessen, thanks, ik nam net een slok koffie toen ik je plaatje zag. Meneer janssen was niet blij met zijn koffie douche..



Wat een vreselijke uitvinding zeg!



Vriend en ik zijn voorzichtig begonnen met voor een koophuis kijken. We willen een hele grote tuin! En we hebben een berg andere eisen. En we willen een zelfbouw hobbithuisje. En vriend staat erop dat hij een smidse mag bouwen. Dan wil ik ook een aardewerk bakkerij. Ik wil kippen. En mijn huidige tuin gaat mee!



Dit gaat wat worden, we hebben nog geen bezichtiging gedaan
Tuingravin, hij staat hier als schutting tussen twee huizen in, en is ondertussen bijna net zo hoog als het huis van de buren (twee hoog). We kunnen er nu ook niet makkelijk bij omdat er nog een snoei afval muur voor staat van 2 meter hoog. Ik vind hem fijn voor de privacy die hij geeft, maar hij slokt qua breedte steeds meer ruimte in, plus dat er grote gaten in zitten waarbij je alsnog de tuin bij de buren in kijkt. Verder staat er geen schutting voor, maar zit er wel aan te denken om het te doen op de stukken van de gaten... Aan de andere kant is hij goed voor de beestjes, de katten hangen er graag in, de vogels vinden het erg fijn etc. Hij staat in onze tuin, maar vind het lastig om aan te kaarten bij de buren. Ook tuin liefhebbers namelijk en ik wil niet alles meteen slopen. We hebben geen achterom dus helaas zal het allemaal met de hand moeten...



Felix, geef je mijn excuses aan Meneer Janssen? Haha gelukkig hebben jullie maar weinig eisen. Kom hier in de buurt wonen, dan kan het aan al je eisen voldoen.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel geld heb je in hemelsnaam? Of wil je in Zuid Limburg of Noord Friesland gaan wonen?

Hier in Brabant mag je flinl wat neertellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:nursy schreef op 29 september 2016 @ 10:29:

Hoeveel geld heb je in hemelsnaam? Of wil je in Zuid Limburg of Noord Friesland gaan wonen?

Hier in Brabant mag je flinl wat neertellen.



En hoe kom je erbij dat Zuid-Limburg goedkoop is??? Voor wat Felix wil mag je in Limburg ook wel een tonnetje of acht meenemen hoor. Waarom denk je dat wij in Duitsland wonen?

(Limburg is, na de randstad, de volste provincie).



Hier is gisteren de buurhaag gesnoeid. Door de buren ja, het is hun haag . Gelukkig ook maar, want 20 meter laurier is geen lolletje. Het ruikt trouwens wel heel erg lekker, beetje amandelgeur komt eraf de eerste dagen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Dikke kans dat we ergens in een kluswoning naast een landingsbaan eindigen. Voor nu maar flink gaan zoeken.



Harde eis is de mogelijkheid van een internetaansluiting, een tuin, een cv installatie (mag uit het jaar kruik) en een gasleiding.

Hoeft niet al te groot te zijn binnen, ik woon nu op 24m2 en vriend woont al maanden zo'n beetje hier.



Het budget is niet enorm, maar we hebben al wat dingen gezien die wel voldoen. Ik zal dan wel aan een rijbewijs met bijbehorend koekblik moeten om op toekomstige opleiding te kunnen komen omdat het waarschijnlijk wel uit de route zal liggen.



Dus we zoeken een redelijk klein klushuis met geluidsoverlast met een lap grond waar we zooi kunnen ingraven.

Ik heb er al eentje gezien, met moestuin, siertuin, boomgaard en kas, met 2 garages en nog ongebruikte ruimte. Binnen budget als we goed afdingen, staat al een jaar te koop en de vliegtuigen komen over op 50 meter van je daknok .
Alle reacties Link kopieren
quote:Felix_Urbexicus schreef op 29 september 2016 @ 11:01:

.... de vliegtuigen komen over op 50 meter van je daknok .



Oef...



Houd er rekening mee dat je dan meer rommel inademt dan met een afdeling met 50 kettingrokende collega´s....
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 29 september 2016 @ 10:56:

[...]





En hoe kom je erbij dat Zuid-Limburg goedkoop is??? Voor wat Felix wil mag je in Limburg ook wel een tonnetje of acht meenemen hoor. Waarom denk je dat wij in Duitsland wonen?

(Limburg is, na de randstad, de volste provincie).

Toevallig hebben wij een paar jaar geleden gekeken naar een aantal woning in Zuid Limburg, deze waren ongeveer een halve ton goedkoper dan in Brabant voor gelijke woningen met name als we keken naar m2 grondoppervlakte, maar misschien is dat; bij jullie in de regio, of nu anders?!
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, Twente is ook nog een optie. Hier zijn de huizen nog niet zo gruwelijk duur en ik vind het best centraal gelegen, als je graag naar Duitsland gaat

Wij hebben voor in westerse begrippen (lees randstad) voor weinig een vrijstaand huis met vrijstaande garage, grote tuin en ook nog op loopafstand van het centrum van de stad.

Ik ken genoeg Amsterdammers die met grote stelligheid beweren dat ze in mijn woonplaats nog niet dood willen liggen, maar omgekeerd zou ik die kant niet op willen...

Enniewee, Twente is natuurlijk wel de tuin van Nederland, de bewoners zijn vriendelijk en het bevalt mij als Friezinnetje van origine heel goed...
Alle reacties Link kopieren
quote:Felix_Urbexicus schreef op 29 september 2016 @ 10:17:

Bosbessen, thanks, ik nam net een slok koffie toen ik je plaatje zag. Meneer janssen was niet blij met zijn koffie douche..



Wat een vreselijke uitvinding zeg!



Vriend en ik zijn voorzichtig begonnen met voor een koophuis kijken. We willen een hele grote tuin! En we hebben een berg andere eisen. En we willen een zelfbouw hobbithuisje. En vriend staat erop dat hij een smidse mag bouwen. Dan wil ik ook een aardewerk bakkerij. Ik wil kippen. En mijn huidige tuin gaat mee!



Dit gaat wat worden, we hebben nog geen bezichtiging gedaan Zeer schappelijke eisen. Ik mis zelfs nog de oranjerie en de pizzasteenoven. Zouden op mijn lijstje staan
Alle reacties Link kopieren
Kennen jullie mosgraffiti al?



http://www.volkskrant.nl/ ... i-maken-met-mos~a3548942/
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 29 september 2016 @ 11:07:

[...]





Oef...



Houd er rekening mee dat je dan meer rommel inademt dan met een afdeling met 50 kettingrokende collega´s....



Daar hebben we inderdaad over nagedacht hoe dat op te lossen. Ook voor de moestuin



En ja,we weten dat een aantal eisen volstrekt onhaalbaar zijn

Maar het brainstormen is gewoon te leuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:MissMartine schreef op 29 september 2016 @ 11:33:

[...]



Zeer schappelijke eisen. Ik mis zelfs nog de oranjerie en de pizzasteenoven. Zouden op mijn lijstje staan



Ik heb toch een partij lopen kwijlen over een oranjerie. Lijkt me geweldig! Veel te duur! Of we moeten een hele crappy oude oranjerie ergens vinden in België of frankrijk en dan alleen het frame hierheen halen en nieuwe ruiten sparen. Of lappen plexiglas aan de binnenkant.



Deze bijvoorbeeld.





Van deze weet ik dat de eigenaar van het chateau (in dezelfde crappy staat) alleen het huis opknapt. De oranjerie staat nog steeds weg te rotten.
Alle reacties Link kopieren
Martine, ik heb de mosgraffiti geprobeerd deze zomer. Werkt voor geen meter om het in leven te houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Felix_Urbexicus schreef op 29 september 2016 @ 12:01:

[...]





Ik heb toch een partij lopen kwijlen over een oranjerie. Lijkt me geweldig! Veel te duur! Of we moeten een hele crappy oude oranjerie ergens vinden in België of frankrijk en dan alleen het frame hierheen halen en nieuwe ruiten sparen. Of lappen plexiglas aan de binnenkant.



Of alleen het frame neerzetten en al het glaswerk eruit. Vervolgens allerlei klimplanten erlangs. Mooie schaduwplek voor je terras.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Bosbessen schreef op 29 september 2016 @ 09:16:

Oeh die she-shed ga ik even googlen. Het klinkt in ieder geval alvast hilarisch.



Welkom terug Kanon.



En dames ik heb een nieuwe nachtmerrie ontdekt. Er bestaan tegenwoordig schijnbaar kunsthagen. Plakkaten plastic die je op je houten schutting vastmaakt.



[afbeelding]



Nou, voor mensen met horror buren wel een mogelijkheid om galm te minder zonder schade aan de muur of schutting.

Kort: voor als niets anders mag dan kan dit nog. Dekt dus ook nog in dubbele zin schade die anders in de papieren lopen.

Ze bleken wel door de zon en je kan er zonder nep tomaten aan vast maken.

Je brengt me op een idee!



Maar ik heb geen tegels, maar nep vlonders en die zijn heerlijk. Hoeven geen verf, maar kunnen lekker met een sopje.

Ze dempen de galm. Ik wilde geen tegels, want die zijn zo duur. Losse tegel vlonders kan ik mee nemen en blijven.
quote:Felix_Urbexicus schreef op 29 september 2016 @ 12:02:

Martine, ik heb de mosgraffiti geprobeerd deze zomer. Werkt voor geen meter om het in leven te houden.



Ik heb het gezien in omgekeerde vorm. Met tandenborstel en zo wordt mos en schimmel verwijderd.

Dan blijft het wel zitten, want het zat er al.

Verder niks gelezen.



Het verse muizenpoepje is vals alarm. Was het jasje van een uitgekomen pop.

Ik dacht ook even dat ik een infectie had, maar heb bonen en veel fruit gegeten.



O ja, de laatste tomaat is bijna rijp.
Alle reacties Link kopieren
quote:Felix_Urbexicus schreef op 29 september 2016 @ 12:02:

Martine, ik heb de mosgraffiti geprobeerd deze zomer. Werkt voor geen meter om het in leven te houden.Ah, was ik al bang voor. Het leek me de ideale bekleding voor een kliko-verberg-schotje.
Alle reacties Link kopieren
Zeer schappelijke eisen Felix, daar moet toch betaalbare keus te over in zijn? ;)

Succes en veel plezier met jullie zoektocht.



Gisteren naar de hortus botanicus in leiden geweest en daar een rondleiding gekregen van een bevlogen vrijwilliger. Echt een aanrader om te doen! Ze vertelde met zoveel liefde en passie over alle bomen en planten die er staan, heerlijk om naar te luisteren. Zelfs in de regen was dit uitje daardoor een succes.
Alle reacties Link kopieren
Oh leuk, kanon! Daar wil ik ook eens heen. Hoop wel dat het gisteren daar niet zo hard regende als hier.
Alle reacties Link kopieren
Leuk Kanon! En heb je nou een ellenlang verlanglijstje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven