The Green Happiness - ervaringen?

07-09-2016 06:53 245 berichten
Ik hoor wel eens positieve ervaringen over 'The Green Happiness'. Heeft iemand hier hun boek(en)? Mijn interesse was gewekt, maar het zomerboek kost €64!



Dat gaat hem niet worden. Ik geloof gewoon niet dat het het waard is. Het is een boek van een paar orthomoleculair diëtisten en bloggers. Maar ik ben dan wel benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met het boek. Blijkbaar verkoopt het en zijn er toch mensen heel tevreden. Wie heeft ervaring?
quote:FelineFeline schreef op 28 september 2016 @ 09:31:

Wat voor stappen? Je mag toch opschrijven wat je leuk vind? Of iemand dat gaat doen is aan zichzelf denk ik? Vind het advies van Sonja Bakker vele malen ongezonder (voedingsdeskundige is een LOI cursus van 12 maanden als ik mij niet vergis) en daar zijn nooit stappen tegen ondernomen. Snap niet waar iedereen zich druk om maakt. Laat memsen zelf weten of ze melk en vlees willen of niet. B12 adviseren ze al. En voor de rest is het maar een plan van 50 dagen. Daarna eet je weer waar je zin in hebt.ze zijn lid van een beroepsvereniging van dietisten (big geregistreerd) dan moet je je houden aan advies volgens de stand van de wetenschap
quote:R-Woman schreef op 28 september 2016 @ 10:16:

[...]



Maar sonja bakker was wellicht niet lid van een beroepsvereniging. En oa het doel van zo n vereniging is de kwaliteit van de beroepsgroep of het vakgebied waarborgen, en ik kan me voorstellen dat ze dat willen onderzoeken voor de dames van de green happiness.sonja bakker is geen dietist
Alle reacties Link kopieren
Deze twee dames zijn gewoon eng en hebben een leuke marketing hype bedacht. Op Instagram en Facebook lopen de volgers al langzaam terug. Overigens is de doelgroep/volgers de wat lager opgeleide provinciaal zo te zien aan alle reacties.



Ik ben heel benieuwd of er nog boeken worden verkocht na dit media circus.
quote:Mieshka schreef op 23 september 2016 @ 17:42:

[...]





Ik heb de eerste. De tweede ligt voor me klaar bij Bruna, maar moet ik nog ophalen.



De Vegarevolutie vind ik een interessant en praktisch boek. Ik zou dit zeker aanraden aan (beginnende)(flex)veganisten en geinteresseerden.



Ik heb trouwens geen boek van The Green Hapiness en ben ook niet van plan deze te kopen. Als ik al lees over de "foutjes", weet ik al dat ik me ga ergeren en vind het ook nogal duur.



Thanks! Ik ben begonnen in de eerste (vegarevolutie) en vind het informatief en overzichtelijk. Heel soms wordt er iets uit z'n verband getrokken of een wat, voor mijn gevoel, snelle conclusie getrokken. Fijn om te lezen hoe je met een plantaardig dieet op een goede manier voldoende voedingsstoffen binnen kan krijgen. Dat vond ik tot nu toe altijd wat lastig, maar dit boek is heel overzichtelijk.



Kickstart ben ik nog niet in begonnen. inmiddels in begonnen en staat weinig nieuws in. Ga hem weer verkopen.



(Dit gaat overigens NIET over The Green Happiness boeken, maar over de boeken van Lisa Steltenpol.)
Kun je die boeken ook combineren? De winter en zomer challenge?
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen las ik inderdaad (artikel AD?) dat dit dieet grote tekorten heeft aan Calcium en Eiwit. Als je te weinig eiwitten binnenkrijgt, breekt je lichaam je spieren af. Je hart is een spier....



Jaren terug las ik al een artikel van artsen, die bang zijn voor een osteoporose-epidemie over een aantal jaren, omdat dan de grote groep 'lijners' op leeftijd is. Lijners, die door stelselmatig calciumrijke producten te mijden uit angst voor overgewicht, sneller last krijgen van botontkalking, een onomkeerbaar proces.



Iemand in dit topic zegt "sinds wanneer is het ongezond om groente en fruit te eten?". Critici over TGH zeggen niet dat het eten van groente en fruit slecht is. Dat zullen ze ook nooit zeggen. Ze zeggen zelfs niet dat een vegan lifestyle slecht is. Ze zeggen wél dat een tekort aan eiwit en calcium op de lange duur problemen gaat opleveren, daarom moeten juist vegans er op letten dat ze dit op andere manieren dan via vlees en zuivel binnenkrijgen.



En voordat je last krijgt van die tekorten, voel je je waarschijnlijk hartstikke goed, dat is dan de kracht van dit dieet. Net als (inderdaad) de beginnend alcoholist, die geniet van z'n glaasje(s) wijn per dag en vervolgens op (te) jonge leeftijd ontdekt dat z'n lever niet meer functioneert als zou moeten of dat hij/zij af en toe wel heel vergeetachtig is.



En ja, dan kun je wel af gaan geven op het voedingscentrum, maar waarom afgeven op een site, die voedingsadviezen geeft op basis van onderzoek en wel blindelings achter een hype aanlopen, die zich baseert op een jaartje dieet, dat een aantal mensen goed bevalt en dús zal het wel goed zijn? Dat snap ik nooit zo. Onderzoeken worden weggewimpeld met 'jaja, dat weten we nu wel' en 'dat zal wel, dat zeggen ze nu, morgen is het weer anders', maar elke Miep kan een dieet samenstellen en honderden enthousiaste volgers krijgen, die Miep geloven op basis van haar verdwenen kilo's (wat niets zegt over de kwaliteit van een dieet/leefwijze), mooie website annex dieetboek.
Later is nu
"Jaren terug las ik al een artikel van artsen, die bang zijn voor een osteoporose-epidemie over een aantal jaren, omdat dan de grote groep 'lijners' op leeftijd is. Lijners, die door stelselmatig calciumrijke producten te mijden uit angst voor overgewicht, sneller last krijgen van botontkalking, een onomkeerbaar proces."



Ik denk dat die artsen echt niet zo bang hoeven zijn, want meeste mensen houden dergelijke hype-dieten toch nooit lang vol.



Mensen die weloverwogen vega(n) of grotendeels plantaardig gaan eten, lezen zich meestal (hopelijk) wel eerst in, zodat ze weten hoe ze dierlijke producten verantwoord kunnen vervangen, en zullen dus geen tekorten oplopen. Maar deze mensen vallen niet onder de hierboven genoemde 'lijners' die klakkeloos een dieet volgen en zelf niet meer nadenken.
quote:R-Woman schreef op 28 september 2016 @ 10:16:

[...]



Maar sonja bakker was wellicht niet lid van een beroepsvereniging. En oa het doel van zo n vereniging is de kwaliteit van de beroepsgroep of het vakgebied waarborgen, en ik kan me voorstellen dat ze dat willen onderzoeken voor de dames van de green happiness.Om ze uit die beroepsgroep te krijgen dus? Ja dat zou kunnen.
quote:FelineFeline schreef op 28 september 2016 @ 13:31:

[...]





Om ze uit die beroepsgroep te krijgen dus? Ja dat zou kunnen.Bij Arjen Lubach kwam juist naar voren dat ze helemaal geen Big registratie hebben, dat was gewoon een leugen. Prachtig stukje trouwens over deze dames.
Hier het stukje:

http://www.coolinary.nl/m ... een_happiness_de_grond_in
'uit de beroepsgroep' zal in deze slaan op de Nederlandse Vereniging van Diëtisten en het Kwaliteitsregister voor Paramedici waar diëtisten zich kunnen registreren.
Die Lubach roept ook maar wat populaire anti berichten. Wat een sterk argument ja, 'natuurlijk eten is het beste, nou waarom kunnen we dan geen asbest eten?'



Wil die Green Happiness dames niet verdedigen, maar Lubach doet ook alleen popie jopie wat roepen wat nergens op slaat. Nou hihi haha.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mieshka schreef op 28 september 2016 @ 12:39:

"Jaren terug las ik al een artikel van artsen, die bang zijn voor een osteoporose-epidemie over een aantal jaren, omdat dan de grote groep 'lijners' op leeftijd is. Lijners, die door stelselmatig calciumrijke producten te mijden uit angst voor overgewicht, sneller last krijgen van botontkalking, een onomkeerbaar proces."



Ik denk dat die artsen echt niet zo bang hoeven zijn, want meeste mensen houden dergelijke hype-dieten toch nooit lang vol.



Mensen die weloverwogen vega(n) of grotendeels plantaardig gaan eten, lezen zich meestal (hopelijk) wel eerst in, zodat ze weten hoe ze dierlijke producten verantwoord kunnen vervangen, en zullen dus geen tekorten oplopen. Maar deze mensen vallen niet onder de hierboven genoemde 'lijners' die klakkeloos een dieet volgen en zelf niet meer nadenken.Hype diëten niet, maar zuivel (of vervangers daarvan) wordt toch veelal gezien als 'het kwaad' en dikmakers en zijn duszodoende de producten, maar mensen vanaf blijven in hun poging blijvend gewicht te verliezen.
Later is nu
Ben ik niet helemaal met je eens tinypotato (wat een ontzettend leuke nickname maar dit terzijde ). Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik dit boek bij een vriendin had geleend, uit nieuwsgierigheid, en mijn broer die mdl (maag darm lever)-arts is zat met stijgende verbazing dit boek door te bladeren. Hij werd eigenlijk heel boos van de onzin en complete leugens die in dit boek staan (naast alle spelfouten). Hij stuurde mij ook de link door van Arjen Lubach. Hiermee wil ik niet zeggen dat mijn broer alleswetende is maar hij heeft er iig voor gestudeerd .
quote:tinypotato schreef op 28 september 2016 @ 17:00:

'uit de beroepsgroep' zal in deze slaan op de Nederlandse Vereniging van Diëtisten en het Kwaliteitsregister voor Paramedici waar diëtisten zich kunnen registreren.Ze zeggen dat ze BIG geregistreerd zijn en dat is een leugen en misleiding.
quote:tinypotato schreef op 28 september 2016 @ 17:16:

Die Lubach roept ook maar wat populaire anti berichten. Wat een sterk argument ja, 'natuurlijk eten is het beste, nou waarom kunnen we dan geen asbest eten?'



Wil die Green Happiness dames niet verdedigen, maar Lubach doet ook alleen popie jopie wat roepen wat nergens op slaat. Nou hihi haha.eh, lubach is een cabaretier, het is zijn beroep om dit te doen. hij pretendeert niet dat je naar hem moet luisteren als je gezond wilt worden
quote:Sophles schreef op 28 september 2016 @ 17:33:

[...]





Ze zeggen dat ze BIG geregistreerd zijn en dat is een leugen en misleiding.waarschijnlijk staan ze onder Stichting KwaliteitsRegister Paramedische Beroepen dat hoort bij de BIG
quote:Sophles schreef op 28 september 2016 @ 17:32:

Ben ik niet helemaal met je eens tinypotato (wat een ontzettend leuke nickname maar dit terzijde ). Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik dit boek bij een vriendin had geleend, uit nieuwsgierigheid, en mijn broer die mdl (maag darm lever)-arts is zat met stijgende verbazing dit boek door te bladeren. Hij werd eigenlijk heel boos van de onzin en complete leugens die in dit boek staan (naast alle spelfouten). Hij stuurde mij ook de link door van Arjen Lubach. Hiermee wil ik niet zeggen dat mijn broer alleswetende is maar hij heeft er iig voor gestudeerd .Je hoort vaak dat artsen nauwelijks leren over voeding. Misschien is het in zijn tak wat beter, maar mijn huisarts beaant zelf dat er nauwelijks aandacht voor is tijdens de studie. Ik heb Lubach bekeken. Vond het weinig onderbouwd. Ik zeg niet dat tgh de bijbel is. Maar evengoed een stuk gezonder dan wat de meeste NL eten. 2 maal brood en elke dag vlees (vaak bewerkt slavinken en worst bv). Zelfs de minimale 2 ons groente en 2 stuks fruit halen veel mensen niet. In het boek staat een paar keer suggesties voor mensen die wel vlees willen eten. Daarbij is het maar 50 dagen..
quote:S-Meds schreef op 28 september 2016 @ 18:41:

[...]



waarschijnlijk staan ze onder Stichting KwaliteitsRegister Paramedische Beroepen dat hoort bij de BIGJa dat las ik op hun site. Ze schijnen dat na zijn uitzending verandert te hebben. Maar is dat dan oplichterij? Serieuze vraag. Suggereren ze met BIG iets anders? Of is dar gemak/ herkenbaarder/ voor insiders gebruikelijk?
http://www.rtlnieuws.nl/n ... cijnen-maar-goede-voeding



http://www.artsenvoeding.nl
http://www.artsenwijzer.info/site/?page=7&lg=nl



Het is een onderdeel dus. Ja misschien toch een beetje ivm herkenbaarheid BIG genoemd. Ik vind dat geloof geen oplichterij.
Alle reacties Link kopieren
quote:FelineFeline schreef op 28 september 2016 @ 19:15:

[...]





Ja dat las ik op hun site. Ze schijnen dat na zijn uitzending verandert te hebben. Maar is dat dan oplichterij? Serieuze vraag. Suggereren ze met BIG iets anders? Of is dar gemak/ herkenbaarder/ voor insiders gebruikelijk?Welnee, big klinkt bekend en klinkt ook betrouwbaar. Dat hebben ze gewoon gebruikt om vertrouwen en kunde uit te stralen. Marketing dus....
quote:FelineFeline schreef op 28 september 2016 @ 19:12:

[...]





Je hoort vaak dat artsen nauwelijks leren over voeding. Misschien is het in zijn tak wat beter, maar mijn huisarts beaant zelf dat er nauwelijks aandacht voor is tijdens de studie. Ik heb Lubach bekeken. Vond het weinig onderbouwd. Ik zeg niet dat tgh de bijbel is. Maar evengoed een stuk gezonder dan wat de meeste NL eten. 2 maal brood en elke dag vlees (vaak bewerkt slavinken en worst bv). Zelfs de minimale 2 ons groente en 2 stuks fruit halen veel mensen niet. In het boek staat een paar keer suggesties voor mensen die wel vlees willen eten. Daarbij is het maar 50 dagen..

Waar hoor je dat?

Lubach is een cabaretier, hij hoeft zijn programma niet te onderbouwen. TGH bestaat uit dietistes die moeten zich wel baseren op wetenschappelijke feiten maar dat doen ze niet. Beter wantrouw je hun
quote:FelineFeline schreef op 28 september 2016 @ 19:21:

http://www.artsenwijzer.info/site/?page=7&lg=nl



Het is een onderdeel dus. Ja misschien toch een beetje ivm herkenbaarheid BIG genoemd. Ik vind dat geloof geen oplichterij.BIG is de registratiedatabase maar ook de wet. Dietisten vallen onder registratie paramedici, onderdel van de wet BIG. Formeel liegen ze niet, maar zeggen dat ze big geregistreerd staan is wat onzorgvuldig en de halve waarheid. Eigenlijk typeert dat hun werkwijze perfect: onzorgvuldig en onvolledig
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-09-2016 20:27
Reden: trollen
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven