Laptop maakt piepjes.

28-09-2016 16:55 7 berichten
Oké, kon even geen betere titel bedenken dan dit.



Enniewee, gisteren mijn laptop afgesloten. Helemaal niks aan het handje. Voorzichtig in de kast opgeborgen en zonet daar weer weg gehaald.

Ik druk de laptop aan en krijg het Samsung opstartscherm, so far so good. Maar daarna springt het scherm op zwart en begint de laptop te piepen. En dat blijft hij doen.

Het beestje is al 5 jaar uit, dus misschien was dit het ook wel. Maar, ik heb dus gisteren geen back up gemaakt en kom nu dus niet bij mijn (belangrijke) bestanden...



Help? Is er iets wat ik kan doen? Issie nu écht stuk? Morgen probeer ik het even bij een computerzaak, hopelijk kunnen die iets voor mij betekenen.



Het is trouwens een Samsung X125 met Windows 10.
Werd ie heel warm toen je hem de dagen ervoor nog gewoon gebruikte? Heb ik ook gehad met een ouwe laptop, toen moest de ventilator even schoongemaakt worden want die kon niet meer goed koelen met alle rommel erin.



Maarja, het kan van alles zijn en 5 jaar is voor de meeste laptops bejaard...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat (een deel van) je moederbord stuk is. Dat heeft niks met je harde schijf te maken dus die kan eruit en in een hdd reader of een andere laptop uitgelezen worden.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger gaven ze piepjes als er iets met de hardware mis was waardoor hij zijn opstartprogramma niet kon afwerken.

Berucht was de per ongeluk ingedrukte toets van het toetsenbord.

Voor elk hardwarecomponent waar iets aan mankeerde gaf hij weer een andere soort piep.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Voor Samsung kun je hier opzoeken wat de piepjes betekenen : http://www.samsung.com/au/support/skp/faq/1040090 .



Als je geheugenproblemen hebt, dan kun je nog wel proberen om daar zelf iets aan te doen (de geheugenmodules zijn er meestal vrij gemakkelijk uit te halen). De contactjes schoonmaken (liefst met schone lucht; niet met je vingers aanzitten, en zeker geen schoonmaakmiddelen gebruiken!) wil soms wel helpen.
Aaah thanks! Aan de hand van de piepjes moet er iets mis zijn met het moederbord. Gelukkig maar, want dan kan ik mijn bestanden nog redden.



Die link had ik zelf nog niet gevonden. Super bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Je kan ervoor kiezen om de laptop te laten repareren als je 'm echt nodig hebt en het geld ervoor over hebt. Je kan er echter ook voor kiezen om een externe harde schijf mee te nemen en dan alleen de gegevens van de laptopschijf te laten kopiëren op je externe harde schijf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven