hoeveel vriendinnen heb jij

27-09-2016 14:51 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi,



Ik ben er benieuwd naar de reacties. Ik had vroeger altijd wel een handje vol vrienden, maar de laatste jaren is door andere levensfases het een stuk minder geworden. Erg jammer. Nu heb ik nog een stuk of drie vriendinnen en vindt dat best wel weinig. Ook omdat ik vaak iets leuks wil doen en iedereen is bezet. Ik ontmoet wel eens nieuwe mensen, maar dat is gezellig maar echt een klik heb ik dan niet. Ik ben zelf wel een dertiger dus. Vaak hebben mensen het ook over een klik, maar dat heb ik de laatste jaren eigenlijk nooit meer met mensen. Hoeveel vrienden hebben jullie? Soms heb ik wel eens oh die is misschien wel leuk, maar dan blijkt het niet van twee kanten te komen. Kortom ontmoet eigenlijk nooit meer echt leuke mensen als potentiële vrienden. Denk je dat je meteen al een klik moet hebben met iemand als het een potentiële vriendin moet worden?
Alle reacties Link kopieren
Mensen hanteren (begrijpelijk) veel verschillende definities van ''vriendinnen''. De één ziet een vriendin als iemand waarmee je alles deelt en die je midden in de nacht opbelt als je je even niet prettig voelt, de ander ziet een vriendin als iemand waar je al jaren af en toe een drankje mee gaat doen puur om een beetje over de nieuwste roddels te praten.



Bij mij is iedere vriendschap anders. Met de ene vriendin praat ik weer over persoonlijke problemen (wat in ons beider leven niet echt lekker loopt, en daar steunen we elkaar dan mee). Met de andere vriendin praat ik juist over toekomst dromen en plannen, met weer een andere vriendin gaat het voornamelijk over sport en leuke kleding, maar daar zou ik dan weer niet snel een persoonlijk gesprek mee hebben, en weer een andere vriendin is iemand met wie ik vooral op stap ga om leuke mannen te spotten en te flirten.



Zo heeft elke vriendschap zijn eigen kwaliteit, maar niet elke vriendschap kun je misschien zien als echte diepgaande vriendschap.
Ik heb vijf goede vriendinnen waarvan ik de een vaker zie dan de ander. Voorheen had ik ook altijd meer vriendinnen/vrienden maar door settelen, andere levensfase, andere interesses etc. is dat minder geworden. Nu moet ik ook heel eerlijk toegeven dat ik ook niet veel tijd heb voor meer vriendinnen en liever een paar goede vriendinnen heb dan heel veel minder goede. Al moet ik zeggen dat ik soms ook avonden heb waar ik niets te doen heb en het dan wel jammer vind als niemand kan afspreken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 4 goede vriendinnen waar ik regelmatig contact mee heb.

Met de 1 sport ik. Met de ander doe ik weer andere dingen. Het is verschillend. Het zijn ook verschillende persoonlijkheden. Echt gezellig.

Daarnaast familie en kennissen.

De frequentie wisselt en hangt af van de agenda's.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 5 vriendinnen. Twee daarvan zie ik het meest. Zij zijn ook vriendinnen van elkaar, we doen regelmatig wat leuks met z'n drietjes. Een andere vriendin is een ex-collega van me en weer een andere vriendin woont aan de andere kant van het land. Dit zijn allemaal meiden waar ik heel veel lol mee heb, maar we zijn er ook altijd voor elkaar in mindere tijden. Deze vriendinnen vertrouw ik en ik kan alles met ze delen. Ook al zie ik ze lange tijd niet, dit zal niks veranderen aan de vriendschap. Daarom zijn het echte vriendschappen voor mij.



Verder zijn er heel veel mensen waar ik af en toe langs ga/ mee op stap ga/een terrasje mee pak. Maar niet dat we echt alles met elkaar delen oid. Deze mensen zie ik meer als leuke kennissen.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me ook best lastig om "vanuit het niets" vriendinnen te vinden. De meeste mensen heb ik leren kennen via andere mensen. Voorbeeld:

vriendin 1 geeft een feestje, daar ontmoet je nr. 2.

Dan ga je eens wat doen met nr 1, en dan vraag je of nr. 2 ook mee komt, dan wissel je nummers uit met nr 2, je appt/facebookt/whatevert er mee en dan ga je een keer wat doen met nr 2 enz. enz. enz.



Volgens mij heb ik de meeste vriendinnen ongeveer zo leren kennen.
Ik heb 1 goede vriendin die ik al 32 jaar ken. Met haar sport ik ook.

Een andere jeugdvriendin mis ik. Zij woont in het buitenland en door verschillende verwachtingen is de vriendschap stil komen te staan. Het is niet eens helder waarom, radiostilte. Wie weet, wordt het weer opgepakt maar ik laat het vooralsnog voor wat het is.

Verder al 15 jaar een lieve oud collega/vriendin waarmee ik 3 a 4 x per jaar afspreek.



Er zijn nu wel wat nieuwere vriendschappen aan het ontstaan, een sportvriendin, nog drie oud collega maatjes, vriendin in de buurt.



Ik ben veel verhuisd in mijn leven en veel meegemaakt. Hierdoor ben ik altijd erg op mezelf geweest. Ook vond ik het zelf lastig om vriendschappen te onderhouden omdat ik het leven al druk genoeg vind met vriend en baan. Ik merk dat ik er nu weer wat meer voor open sta.
Alle reacties Link kopieren
Als ik kijk naar mijn huidige vriendinnen dan was er al in het begin een soort wederzijdse interesse in elkaar. Denk ook dat dit echt een basis moet zijn. Ik toon zelf namelijk vaak altijd wel interesse in een ander, maar soms andersom wordt er amper iets gevraagd, dan weet je denk ik al dat het nooit een vriendschap zou worden. Wat denken jullie? Of zijn sommige mensen gewoon erg met zich zelf bezig?
Ik heb denk ik 2 of 3 vriendinnen maar ik weet niet zo goed wie ik wel en niet als vriendin definieer. Ik weet wel dat die vriendschappen niet echt hecht zijn en dat ik eigenlijk geen vriendinnen heb waarbij ik mijn hart kan uitstorten ofzo. Ik mis dat wel, een hechte vriendschap.
Ik heb 2 beste vriendinnen met wie ik alles deel. Verder ook een allerbeste vriend met wie ik net zoveel deel.

Drie hele hechte vriendschappen. En verder ook wel kennissen en leuke collega's maar dat staat toch op een ander plan
Alle reacties Link kopieren
quote:Tamboti schreef op 27 september 2016 @ 20:10:

Ik word een beetje verdrietig van dit topic. Omdat het me laat zien wat ik mis en deels ook waar het door komt. Ik ben een 40'er en ik heb in mijn leven andere keuzes gemaakt dan de meesten en ik ben tegen wat andere dingen aangelopen dan de meesten.



Ik heb een paar (3) goede vrienden maar doordat zij een gezin hebben, een reguliere baan en ook nog eens allemaal ver weg wonen, zie ik die allemaal maar zo eens per 4-5 maanden. En we spreken elkaar eens in de drie weken via de app ongeveer.



Ik woon alleen, ik heb geen partner, geen kinderen, geen ouders (vader overleden, moeder zie ik vanwege haar psychiatrische stoornis ongeveer eens per jaar), ik werk als ZZP'er en dus ook altijd alleen en zonder collega's en het komt regelmatig voor dat ik een volle maand niemand anders zie dan klanten. Geen koffie-date, geen lunchafspraak, 's avonds eet ik sowieso altijd alleen.



En ik merk dat ik dat best wel heel lastig en eenzaam vind. Maar ik lees in dit topic ook hoeveel aandacht een gezin vraagt (en hoeveel dat ook opvult qua behoefte aan contact!), familie, schoonfamilie, collega's...



Dus ik snap het wel maar nee, leuk is het niet als je vrijwel nooit kunt delen wat je meemaakt, alleen eet, alleen slaapt en er in je eentje op uit moet trekken om leuke dingen te doen.



Ik probeer absoluut actief meer vrienden of vriendinnen te vinden maar het lijkt alleen maar moeilijker te worden naarmate je ouder wordt; iedereen is al zo voorzien, heeft het al zo druk... dus ja, confronterend topic.Dat is vervelend. Heb je online wel contacten? Ben je ook actief aan het daten of wil je geen partner?
.
anoniem_300751 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 15:10
99.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Tamboti schreef op 27 september 2016 @ 20:10:

Ik word een beetje verdrietig van dit topic. Omdat het me laat zien wat ik mis en deels ook waar het door komt. Ik ben een 40'er en ik heb in mijn leven andere keuzes gemaakt dan de meesten en ik ben tegen wat andere dingen aangelopen dan de meesten.



Ik heb een paar (3) goede vrienden maar doordat zij een gezin hebben, een reguliere baan en ook nog eens allemaal ver weg wonen, zie ik die allemaal maar zo eens per 4-5 maanden. En we spreken elkaar eens in de drie weken via de app ongeveer.



Ik woon alleen, ik heb geen partner, geen kinderen, geen ouders (vader overleden, moeder zie ik vanwege haar psychiatrische stoornis ongeveer eens per jaar), ik werk als ZZP'er en dus ook altijd alleen en zonder collega's en het komt regelmatig voor dat ik een volle maand niemand anders zie dan klanten. Geen koffie-date, geen lunchafspraak, 's avonds eet ik sowieso altijd alleen.



En ik merk dat ik dat best wel heel lastig en eenzaam vind. Maar ik lees in dit topic ook hoeveel aandacht een gezin vraagt (en hoeveel dat ook opvult qua behoefte aan contact!), familie, schoonfamilie, collega's...



Dus ik snap het wel maar nee, leuk is het niet als je vrijwel nooit kunt delen wat je meemaakt, alleen eet, alleen slaapt en er in je eentje op uit moet trekken om leuke dingen te doen.



Ik probeer absoluut actief meer vrienden of vriendinnen te vinden maar het lijkt alleen maar moeilijker te worden naarmate je ouder wordt; iedereen is al zo voorzien, heeft het al zo druk... dus ja, confronterend topic.Als je zin hebt om een bericht te sturen dan kunnen we even kletsen. Wie weet wonen we wel bij elkaar in de buurt en klikt het. Ik wil best de stap wagen en zien of je een vriendin kunt worden, hoor! Leuk juist!
.
anoniem_300751 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 15:10
99.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 3 echte goede vriendinnen, waarvan er 2 niet bepaald in de buurt wonen...

Daarnaast nog een paar vrouwen waar ik wel eens mee afspreek maar dan om iets samen te doen met de kinderen.



Vroeger had ik ook veel 'vriendinnen', maar die hoor je alleen als ze iets nodig hebben.

Als ik niet zelf belde of appte hoorde ik ze alleen als het ze uitkwam: liefdesverdriet, geldgebrek, vervoer nodig hadden,...

3 jaar geleden was ik er ineens klaar mee en heb beslist alleen nog energie te steken in echte vriendschappen.



Inderdaad, kan niet vaak afspreken omdat ze niet in de buurt wonen en de andere een heel druk leven heeft. Maar als we dan afspreken is het echt qualitytime, genieten we ten volle.

En ik weet dat we, ondanks de afstand of drukte, altijd op mekaar kunnen rekenen.



Ik vind het prima zo!
My way or the highway!
Alle reacties Link kopieren
quote:Tamboti schreef op 28 september 2016 @ 19:27:

[...]





Oh wat leuk! Ik moet nu de deur uit (ik werk als ZZP'er ook nog vaak 's avonds en in het weekend), maar als ik vanavond thuis ben stuur ik je een berichtje!Leuk! Ik had je voordat ik dit las al een bericht gestuurd, dus dan heb je die alvast
Alle reacties Link kopieren
De laatste jaren trek ik meer met mijn nichten en zussen op als vriendinnen want doordat ik nogal vaak internationaal ben verhuisd was het moeilijk om goed contact te houden behalve op social media dan wat veel minder leuk is dan echt afspreken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee goede vriendinnen. Een daarvan ken ik al vanaf groep 7 van de basisschool. De ander ken ik minder lang en heb ik leren kennen toen ik verhuisde en ze in mijn kamer kwam wonen. Verder heb ik veel goede kennissen met wie ik vooral naar feestjes en concerten ga.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat er zo veel reacties zijn. Ik ben dus ook wel een paar keer goed afgewezen door vrouwen b.v. in een beginnende vriendschap, maar ook b.v. dat je niks meer hoort. Dan denk ik echt wat ik heb gedaan. Hebben jullie dat ook wel eens? Achteraf denk ik dan wel ja ze paste misschien toch niet helemaal, maar soms word je daar wel onzeker van.
Alle reacties Link kopieren
Ook dat is herkenbaar. Ik ga me erdoor afvragen wat er mis is met mij, of dat ik misschien geen leuk persoon ben ik mee om te gaan, of dat mensen leukere opties hebben om mee om te gaan. Als ik het aan mijn vriendinnen vraag, dan geven ze vooral aan zelf erg druk te zijn. Dat geloof ik ook wel, realiteit blijft echter wel dat het lastig blijft om nieuwe vriendschappen te sluiten en ik me daar zeer zeker wel onzeker over kan voelen.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij ook lastiger om op latere leeftijd nog vriendschappen te sluiten.

Er moet een wederzijdse klik zijn en ook de behoefte aan een nieuwe vriendschap sluiten miet van twee kanten komen.



Mijn vriendinnen ken ik heel lang.

1 gaat terug tot de basisschool en twee van het voorgezet onderwijs.

We delen een heel verleden met elkaar en dat schept ook een hechte band.

De ander twee heb ik wat later ontmoet maar ken ik inmiddels ook respectievelijk 25 en 12 jaar.

Mijn schoonzus en ik gaan ook heel ver terug samen.



We weten allemaal wat we aan elkaar hebben.

Mijn vriendinnen zijn allemaal van het type geen blad voor de mond nemen en we kunnen veel van elkaar hebben.

Met midden in de nacht kunnen bellen bedoel ik, wanneer iemand in de ellende zit laten we alles vallen voor elkaar en staan er, ook als dat op onhandige tijden is.



Ik denk dat eerlijkheid en op elkaar kunnen bouwen een vriendschap heel hecht maakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniem4445 schreef op 29 september 2016 @ 09:38:

Leuk dat er zo veel reacties zijn. Ik ben dus ook wel een paar keer goed afgewezen door vrouwen b.v. in een beginnende vriendschap, maar ook b.v. dat je niks meer hoort. Dan denk ik echt wat ik heb gedaan. Hebben jullie dat ook wel eens? Achteraf denk ik dan wel ja ze paste misschien toch niet helemaal, maar soms word je daar wel onzeker van.



In mijn volwassen leven heb ik het nog niet gehad. Wel in mijn tienertijd door de 3 meiden waar mijn toenmalige vriendinnen mee omgingen. Dat ze zo weinig antwoord gaven op MSN. Na een tijdje hoorde van mijn vriendin dat 2 van hen me geblokt hadden. Ze had blijkbaar geen zin in mijn gezeur. Nooit geweten wat dat gezeur dan was. Ik vroeg gewoon hoe het was en of ze nog iets beleefd hadden. In de hoop dat er een gesprek uit kwam. Ik ging dingen voor mezelf invullen. Zoals dat ze me saai vonden omdat ik me niet met jongens, uitgaan en drinken bezighield. Dat is wat ik denk, maar niet zeker weet.

Ik sprak pas nog een oude vriendin die nog steeds met hen omgaat. Niet aan gedacht, maar misschien weet zij wel waarom. Hoewel het niet meer speelt, ben ik daar best eens benieuwd naar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1 heel goede vriendin die ik dagelijks spreek en zeker 2 keer per week zie. Kan altijd bij haar terecht (en vice versa).



Daarnaast nog 2 goede vriendinnen en 3 goede vrienden die ik regelmatig zie.



Tijdens mijn laatste relatie heb ik ze een beetje verwaarloosd (heel stom), maar ze ontvingen me met open armen toen de relatie strandde. Lief en erg fijn.
Alle reacties Link kopieren
Op het moment nul, en 1 die een vriendin is geweest maar wat na een hoop drama is verwaterd. Daar heb ik sporadisch een beetje contact mee.

Die nul komt door de scheiding waar ik nu in lig. De mensen die ik altijd al een beetje als de vrienden van mijn (ex)partner zag, waar ik dus bij ben gekomen, hebben me allemaal latten vallen. Gelukkig kan ik mezelf heel erg goed vermaken en heb ik gewoon niet veel behoefte aan menselijk contact (dagje werken en dan ben ik er ook wel weer zeg maar).

Maar af en toe met thee en chocola op de bank lekker kletsen kan ik soms wel missen. Eerst mezelf weer gelukkig maken, en dan kan ik me daar weer op gaan concentreren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1 beste vriend, die hetzelfde werk doet en dus echt mijn sparring partner is.

4 studievriendinnen overgehouden uit n grote vriendinnengroep van die tijd. Zie ik veel te weinig door druk met andere dingen, maar hebben wel echte quality time als we afspreken, kan ik alles mee bespreken, huilen en lachen, neem ik advies van aan.

1 ''beste vriendin van vroeger'': ik deel allang geen lief en leed meer met haar, we zijn te verschillend, maar ze is me zeer dierbaar, ken haar al bijna heel mijn leven.

Een paar 'losse' vriendinnen zoals oud-klasgenoten, oud-huisgenoten, oud-collega's, waar ik vooral mee app en heel af en toe afspreek, wat dan gewoon heel erg leuk is maar waarmee het zomaar zou kunnen verwateren.

1 nieuwe vriendin, een hele goede klik, maar nog een beetje aftasten.

Maak gemakkelijk contact, maar onderhouden is soms lastig met een onregelmatige, veeleisende baan, relatie en reeds bestaande vriendschappen.

Ik word heel gelukkig van mensen om me heen, gekkigheid, aanhakende mensen en de hort op gaan, mijn vriend houdt juist van rustige contacten in kleine groepjes en thuis aanrommelen, hoewel hij wel heel sociaal is naar anderen toe, hij kletst graag, is alleen niet zo van het actief vriendschappen onderhouden.

Er is ook helemaal niks mis met 'weinig' vrienden, het gaat toch meer er om of jij uit die vriendschap haalt wat je nodig hebt en vice versa?
quote:Stormborn schreef op 29 september 2016 @ 16:24:

Op het moment nul, en 1 die een vriendin is geweest maar wat na een hoop drama is verwaterd. Daar heb ik sporadisch een beetje contact mee.

Die nul komt door de scheiding waar ik nu in lig. De mensen die ik altijd al een beetje als de vrienden van mijn (ex)partner zag, waar ik dus bij ben gekomen, hebben me allemaal latten vallen. Gelukkig kan ik mezelf heel erg goed vermaken en heb ik gewoon niet veel behoefte aan menselijk contact (dagje werken en dan ben ik er ook wel weer zeg maar).

Maar af en toe met thee en chocola op de bank lekker kletsen kan ik soms wel missen. Eerst mezelf weer gelukkig maken, en dan kan ik me daar weer op gaan concentreren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven