Waarom angst voor herkenning in forum?

26-09-2016 13:34 349 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké @Onipaa en anderen...



Heel vaak zie ik in het "Reizen" forum dingen zoals "ik kan niet antwoorden want dan word ik herkend" of andere angstige uitspraken over 'herkenning'.



Ik begrijp hier helemaal niks van en wil het graag snappen! Wie legt mij uit welke vreselijke dingen er kunnen gebeuren en wat precies die 'herkenning' inhoudt??
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ja okee, ik snap dat je de mensen beter leert kennen, als je vaak op dezelfde pijler leest en post. Maar dan moet je er ook wel vrij veel energie in steken. Ik doe dat niet. Weer te lui voor. Ik ben een 'actieve onderwerpen' junkie. Maar kom zeker niet op alle pijlers.



Die meelezers ja, dat zijn eigenlijk best stiekeme mensen. Die zeggen nooit wat maarrrr ze denken wel van alles natuurlijk. Nooit bij stilgestaan, echt niet. Misschien omdat ik niet bang ben dat mensen dingen over me te weten komen. Zoals de waard is, vertrouwt ie zijn gasten. Nou ja, die strekking dan. Ik ben niet bang voor herkenning, niet heel erg iig.
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 28 september 2016 @ 17:37:

Roos, het leukste was de eerste keer toen ik zelf het antwoord gaf op de vraag van vriend. Die hij van mij eerst niet wilde aannemen maar van mijn alter ego dus wel.



Haha goeie!



quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 28 september 2016 @ 17:37:TO, ik zal naar je uitkijken als ik toevallig binnenkort naar Berlijn ga. (Gok van niet, maar wie weet!) Nou gezellig hoor! Dan moet jij wel mij aanspreken want ik zou jou alleen herkennen als je eruit ziet als Amélie Poulain.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ik 'herken' alleen de forummers die nooit van nick wisselen. Dat zijn er niet zoveel. Maar dan ken ik ze alleen van naam hoor, verder niks. Ik heb niet echt favorieten. Ik vind iedereen hier even stom.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ameliaaa schreef op 28 september 2016 @ 18:45:

Ja da's waar. Maar sommige mensen vertellen wel veel, maar verdeeld over allerlei topics, hoe onthoudt een mensch dat?! Ik vind het al knap van mezelf als ik weet wie wie is op het forum qua nicks enzo, met al die nickchanges, hou ik het niet meer bij hoor. Ik loep ook nooit, veel te lui voor. Dus dan heb je wel bijzondere interesse in bepaalde mensen, of er zijn mensen, die letterlijk overal veel over zichzelf vertellen? Of je hebt een bijzonder geheugen, vind ik dan he. Ik kan best veel onthouden maar al die eigenschappen bij 1 mens onthouden, die ik nauwelijks ken, neen. Knap hoor.



Ja precies. Mijn pet gaat het te boven. Maar misschien ook doordat ik via werk al de hele tijd met nieuwe mensen te maken heb en mijn hersenen het al druk genoeg hebben met proberen te onthouden van hun namen, gezichten, rollen...

En net zo lui als jij
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
jullie doen alsof het een hele prestatie is, maar je onthoudt de hele dag door toch dingetjes? Je vergeet toch ook niet dat je collega 3 kinderen heeft en een andere collega een zieke vader enz?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik hou gewoon alles bij in Excel, hoor. Doen anderen dat niet dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ameliaaa schreef op 28 september 2016 @ 18:45:

Ja da's waar. Maar sommige mensen vertellen wel veel, maar verdeeld over allerlei topics, hoe onthoudt een mensch dat?! Ik vind het al knap van mezelf als ik weet wie wie is op het forum qua nicks enzo, met al die nickchanges, hou ik het niet meer bij hoor. Ik loep ook nooit, veel te lui voor. Dus dan heb je wel bijzondere interesse in bepaalde mensen, of er zijn mensen, die letterlijk overal veel over zichzelf vertellen? Of je hebt een bijzonder geheugen, vind ik dan he. Ik kan best veel onthouden maar al die eigenschappen bij 1 mens onthouden, die ik nauwelijks ken, neen. Knap hoor.



Ik ben doktersassistente (hee een hint) en het komt op mijn werk goed van pas dat ik zulke dingen goed kan onthouden.

Namen en gezichten ben ik een ster in. Evenals kleine persoonlijke dingen, op de een of andere manier 'poppen die op' als ik iemand voor me heb. Dat een patiënt een zoon heeft met een ziek kind. Of net een boot heeft gekocht. Enz.



Dat 'talent' zal meespelen.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 28 september 2016 @ 18:55:

[...]





Haha goeie!





[...]





Nou gezellig hoor! Dan moet jij wel mij aanspreken want ik zou jou alleen herkennen als je eruit ziet als Amélie Poulain. Mwah niet echt! (Weer een hint. )
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 28 september 2016 @ 19:05:

jullie doen alsof het een hele prestatie is, maar je onthoudt de hele dag door toch dingetjes? Je vergeet toch ook niet dat je collega 3 kinderen heeft en een andere collega een zieke vader enz?



Ik denk dat ieders hersenen op een andere manier werken. Zoals de een goed is met cijfers en de ander totaal niet, of met taal. Zo kan ik echt amper iets onthouden zonder een gezicht erbij te weten.



Ik heb bijvoorbeeld een vriendin vanaf mijn 12e maar we zien elkaar maar een keer of 4 per jaar. Heel vaak vertelt zij over vriendinnen van haar (bv wat die voor bijzonders hebben gedaan of meegemaakt of dat zij daarmee uit eten was), en ik hoor vaak dezelfde namen voorbij komen maar ik kan het gewoon echt niet onthouden. Ik vraag haar tegenwoordig vaak om even een (facebook)foto van diegene te laten zien over wie ze het heeft. En dan weet ik opeens de volgende keer wél nog wat ze had verteld over diegene.



Forummers onthoud ik ook amper. Alleen als ze een opvallend leuke nick hebben, opvallend leuke of opvallend onaardige dingen posten, of een profielplaatje hebben dat me bijblijft. Maar bijvoorbeeld al die stippensokken, streepjessokken, stippentrui en weet ik veel wie, kan ik echt niet uit elkaar houden en zou ik al helemaal niet herkennen op straat.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ik 'ken' jou nog van de tip voor goedkope Thalys-kaartjes. En zo heb ik dat met meer forummers, die ken ik dan nog van andere topics. Maar ik besteed dan ook veel te veel tijd hier en ik heb verder maar een heel klein sociaal leven. Dus dan krijg je dat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bambi schreef op 28 september 2016 @ 16:11:



En ik kwam er trouwens ook een tijd geleden achter dat een forummer een dorpsgenote is! Was ik nog vergeten, ik ken haar verder niet, geen idee hoe ze heet of hoe ze eruit ziet maar dat was ook wel grappig. En dat was puur n.a.v. 1 klein herkenbaar dingetje van ons dorp wat ik schreef ergens in een topic. Heb ik ook nog even mee ge-PB't, meer in de strekking van 'wat is de wereld toch klein!'

en ik kon wat tips geven over iets uit ons dorp. Dat zijn wel leuke dingen dan. Maar echt no way dat ik uit ga pluizen wie dat dan is.

Waarom zou ik.

Ja dat had ik ook!

Heb je toevallig een nickchange gehad?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook echt nooit een forummer herkennen. Ik herken nicknames, maar onthoud niet hoeveel kinderen ze hebben etc. Ook al kom ik hier al vanaf 2002. Heb nooit op Hyves gezeten, dus dat heb ik gemist. Bij fototopics was ik altijd te laat.



Dat vind ik hier trouwens buitengewoon boeiend. Ik spendeer hier best wel veel tijd. Toch presteer ik het altijd om alle relletjes te missen.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha dat is best een prestatie inderdaad!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Vind ik ook!
Dat heb ik ook altijd, ik hoor roddels ook altijd als laatste. Geen idee waarom. Op mijn werk ben ik ook altijd te laat voor incidenten die opvallen. Of dan maak ik een staartje ervan mee, that's all. Ik ben gewoon een erg slechte ramptoerist.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 28 september 2016 @ 17:21:

welke vraagstuk je ook googlet, de kans is groot dat je in de eerste linkjes het Vivaforum tegenkomt. Dus ook mensen die hier normaal niet zouden komen, kunnen op die manier hier terecht komen. Sjors geeft dat voorbeeld al met haar vriend, Ibi met haar oom en tante Je weet toch wel hoe Google werkt? En dat de zoekresultaten voor iedere gebruiker totaal anders zijn? Dat er bij jou veel viva-resultaten bovenaan komen, komt doordat google ziet dat jij daar veel zit.
You can never have too many hats, gloves and shoes
quote:patsy--stone schreef op 28 september 2016 @ 22:34:

[...]





Je weet toch wel hoe Google werkt? En dat de zoekresultaten voor iedere gebruiker totaal anders zijn? Dat er bij jou veel viva-resultaten bovenaan komen, komt doordat google ziet dat jij daar veel zit.Ik heb een account aangemaakt omdat ik steeds hier terechtkwam als ik iets over anticonceptie e.d. opzocht. Overigens niet wanneer ik reiservaringen zocht. ;)
Nog even gecheckt en inderdaad, vivaforum staat nu ineens bijna bovenaan bij de zoekresul.. ! Google past zich snel aan!
Dat komt niet door je nieuwe account. Google werkt (o.a.!) met IP-adres.
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 28 september 2016 @ 22:34:

[...]





Je weet toch wel hoe Google werkt? En dat de zoekresultaten voor iedere gebruiker totaal anders zijn? Dat er bij jou veel viva-resultaten bovenaan komen, komt doordat google ziet dat jij daar veel zit.dat weet ik, maar dat hoor ik ook van mensen die nooit op viva zitten
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ja, niet meer op de sx pijler scheelt geruk aan het kinderslot.

Dus minderen is minder hinderen en meer gericht op kinderen.

Daar kan je alle kanten mee op.

Zoek zelf maar welke. Google is vaak erg in de war.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of er iemand in mijn omgeving op de Viva zit.

Andersom is het ook zo. Manlief weet dat ik hier zit. Hij zat op het voetbalforum, nu niet meer vanwege tijdgebrek.

Nog nooit persoonlijke dingen geschreven. Wel dingen die manlief ook weet maar de rest van mijn omgeving weer niet. Dat hou ik ook liever zo. Zelfs mijn vriendinnen weten niet dat ik hier zit. Misschien zitten zij hier ook.

Voor mij betekend Viva een pauze-invulling bij de koffie/lunch/thee en na het diner.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:rosanna08 schreef op 29 september 2016 @ 11:46:

[...]



dat weet ik, maar dat hoor ik ook van mensen die nooit op viva zitten



Dat klopt

Zo kwam ik met verschillende zoekopdrachten ook steeds op het vivaforum uit, eerste hit

En toen was ik hier nog helemaal niet actief

Het vivaforum staat gewoon ontzettend goed in de zoekmachine's
Alle reacties Link kopieren
Je nickname googlen en je komt uit op het Viva forum.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven