The Green Happiness - ervaringen?

07-09-2016 06:53 245 berichten
Ik hoor wel eens positieve ervaringen over 'The Green Happiness'. Heeft iemand hier hun boek(en)? Mijn interesse was gewekt, maar het zomerboek kost €64!



Dat gaat hem niet worden. Ik geloof gewoon niet dat het het waard is. Het is een boek van een paar orthomoleculair diëtisten en bloggers. Maar ik ben dan wel benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met het boek. Blijkbaar verkoopt het en zijn er toch mensen heel tevreden. Wie heeft ervaring?
[...]



Ik kan nog posten hoor, En waar waarom staat er een R te veel in je nick?

ModeratoRRRRRRRR.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-09-2016 20:29
Reden: quote verwijderd
% gewijzigd
Ze zeggen juist dat ze GEEN wetenschappers zijn...
quote:Goede-Fee schreef op 28 september 2016 @ 20:22:

[...]





Ik kan nog posten hoor, En waar waarom staat er een R te veel in je nick?

ModeratoRRRRRRRR.Overduidelijk een trol. Niet jij uiteraard, maar de moderatorr
anoniem_91016 wijzigde dit bericht op 28-09-2016 20:30
Reden: Onduidelijk bericht.
% gewijzigd
En BIG hebben ze ook al van hun site gehaald hoor. Ben het eens met S Meds dat het slordig is. Maar gevaar voor volksgezondheid?!
O een trol ja? Hahaha Dacht al dat kan toch niet waar zijn!
quote:Sjors007 schreef op 28 september 2016 @ 20:29:

[...]





Overduidelijk een trol. Niet jij uiteraard, maar de moderatorrNo shit Sherlock
Alle reacties Link kopieren
quote:FelineFeline schreef op 28 september 2016 @ 19:12:

[...]





Je hoort vaak dat artsen nauwelijks leren over voeding. Misschien is het in zijn tak wat beter, maar mijn huisarts beaant zelf dat er nauwelijks aandacht voor is tijdens de studie. Ik heb Lubach bekeken. Vond het weinig onderbouwd. Ik zeg niet dat tgh de bijbel is. Maar evengoed een stuk gezonder dan wat de meeste NL eten. 2 maal brood en elke dag vlees (vaak bewerkt slavinken en worst bv). Zelfs de minimale 2 ons groente en 2 stuks fruit halen veel mensen niet. In het boek staat een paar keer suggesties voor mensen die wel vlees willen eten. Daarbij is het maar 50 dagen..



IK vind het dan altijd weer bijzonder dat bij een hype dieet, waarin duidelijk tekorten ontstaan als je het langdurig volgt, vergeleken wordt met een ongezonde levensstijl. Het ene slechte maakt het andere niet goed.



En TGH zou gezond kunnen zijn, met meer calcium en eiwitten in het eetplan. Niet zo moeilijk hoor.
Later is nu
quote:FelineFeline schreef op 28 september 2016 @ 20:28:

Ze zeggen juist dat ze GEEN wetenschappers zijn...onzin ze pesenteren zichzelf toch als deskundigen? diëtist en geregistreerd
Alle reacties Link kopieren
Ach het zijn gewoon een paar handige meiden die er leuk uit zien en die hele leuke plaatjes schieten, alles lief en leuk vinden (zo reageren ze op bijna alles wat er naar ze wordt gestuurd/geschreven -> goed voor de klantbinding dat persoonlijke contact), en heel goed recepten van internet kunnen plukken en er een eigen sausje/verhaaltje omheen verzinnen.



Ik denk dat ze dat BIG bewust hebben gebruikt, net zoals ze bewust op de gemoedstoestand van jonge meiden inspelen, mooier, slanker, sterker haar, fitter, je voelt je beter en gezonder, minder kans op kanker etc etc etc..... daar is heel goed over nagedacht.



Alleen zijn ze wat te ver gegaan en hebben het groot aan willen pakken. Maar helaas is buiten hun naïeve doelgroep de massa wat minder makkelijk over te halen, en er zitten zelfs extreem kritische mensen tussen. En dat heeft ze voor nu even genekt.



Ik ben er heilig van overtuigd dat er een goede marketeer achter ze staat.....
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 28 september 2016 @ 20:32:

[...]





IK vind het dan altijd weer bijzonder dat bij een hype dieet, waarin duidelijk tekorten ontstaan als je het langdurig volgt, vergeleken wordt met een ongezonde levensstijl. Het ene slechte maakt het andere niet goed.



En TGH zou gezond kunnen zijn, met meer calcium en eiwitten in het eetplan. Niet zo moeilijk hoor.Je moet alleen even niet vergeten dat dit soort diëten heeel veel tijd kosten en ook nog eens vrij kostbaar zijn.... veel en dure ingrediënten (het moet natuurlijk ook biologisch zijn), die je ook nog eens vaak niet op de normale AH kunt halen. Voor de gewone werkende mens, zeker met kinderen, is het absoluut onhaalbaar. Wat niet erg is, want dat is de doelgroep ook helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Overigens voelen mensen die Atkins of South Beach gaan doen zich (de eerste weken) ook altijd heel goed en fit. Ook zij vallen af. En dat is zo te lezen ongeveer het tegenovergestelde, met al die eiwitten.
Later is nu
quote:spectral schreef op 28 september 2016 @ 20:59:

[...]



Je moet alleen even niet vergeten dat dit soort diëten heeel veel tijd kosten en ook nog eens vrij kostbaar zijn.... veel en dure ingrediënten (het moet natuurlijk ook biologisch zijn), die je ook nog eens vaak niet op de normale AH kunt halen. Voor de gewone werkende mens, zeker met kinderen, is het absoluut onhaalbaar. Wat niet erg is, want dat is de doelgroep ook helemaal niet.



Wat een onzin. Of ik ben superwoman, dat kan natuurlijk ook

In de FB groepen van TGH komen veel vrouwen voorbij met kinderen. Het is echt wel te combineren hoor. M'n kinderen eten bijvoorbeeld de groente mee en dan doe ik er voor hen een stukje vlees/ei en wat pasta bij. Een paar keer per week eet ik ook wat vlees/vis mee. En tot nu toe heb ik bijna alles bij de plaatselijke Jumbo kunnen vinden. En de 5 ingrediënten die ik niet heb gevonden hadden ze bij de bio-super die bij m'n werk om de hoek blijkt te zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sjors007 schreef op 28 september 2016 @ 21:18:

[...]





Wat een onzin. Of ik ben superwoman, dat kan natuurlijk ook

In de FB groepen van TGH komen veel vrouwen voorbij met kinderen. Het is echt wel te combineren hoor. M'n kinderen eten bijvoorbeeld de groente mee en dan doe ik er voor hen een stukje vlees/ei en wat pasta bij. Een paar keer per week eet ik ook wat vlees/vis mee. En tot nu toe heb ik bijna alles bij de plaatselijke Jumbo kunnen vinden. En de 5 ingrediënten die ik niet heb gevonden hadden ze bij de bio-super die bij m'n werk om de hoek blijkt te zitten.

En je werkt ook?



Ik heb een soort gelijk voedselpatroon en ben vaak sochtends een half uur bezig met mijn ontbijt en savonds minstens een uur. Dat is echt niet grappig met twee kleine kinderen als ik pas om 6u thuis kom, of om 7u opsta.....
quote:spectral schreef op 28 september 2016 @ 21:21:

[...]



En je werkt ook?



Ik heb een soort gelijk voedselpatroon en ben vaak sochtends een half uur bezig met mijn ontbijt en savonds minstens een uur. Dat is echt niet grappig met twee kleine kinderen als ik pas om 6u thuis kom, of om 7u opsta.....Ja, wij werken beide. En heb 2 kleine kinderen. Ik prep heel veel in het weekend en hou het doordeweeks simpel. In het boek staan bijvoorbeeld smooties met gekleurde laagjes. Ziet er echt schitterend uit, maar ik gooi gewoon alle ingrediënten in de blender. Dan maar iets minder mooi, maar wel lekker en lekker snel. Ze maken ook hele kunstwerkjes van de gerechten, zoals een bloementaart van groenten maar groente in een andere vorm smaakt hetzelfde. Ik heb verder ook goede keukenapparaten en ik vindt het erg leuk om te koken. Maar het kost inderdaad wel meer tijd dan een doorsnee maaltijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sjors007 schreef op 28 september 2016 @ 21:33:

[...]





Ja, wij werken beide. En heb 2 kleine kinderen. Ik prep heel veel in het weekend en hou het doordeweeks simpel. In het boek staan bijvoorbeeld smooties met gekleurde laagjes. Ziet er echt schitterend uit, maar ik gooi gewoon alle ingrediënten in de blender. Dan maar iets minder mooi, maar wel lekker en lekker snel. Ze maken ook hele kunstwerkjes van de gerechten, zoals een bloementaart van groenten maar groente in een andere vorm smaakt hetzelfde. Ik heb verder ook goede keukenapparaten en ik vindt het erg leuk om te koken. Maar het kost inderdaad wel meer tijd dan een doorsnee maaltijd.Ik kook ook graag, maar ga niet in het weekend alvast een de slag. Het moet wel leuk blijven.
quote:spectral schreef op 28 september 2016 @ 21:46:

[...]



Ik kook ook graag, maar ga niet in het weekend alvast een de slag. Het moet wel leuk blijven.Ik vindt koken echt ontspannend en ik krijg er energie van. Ik zie het dus niet als last, maar meer als hobby. En het is zo fijn om zondagavond te weten dat je hele koelkast/vriezer vol ligt met gezonde dingen, dan hoef je er doordeweeks niet meer over na te denken. Ik heb hetzelfde met de was en strijk. Als dat allemaal schoon in de kast hangt, dan hoef je doordeweeks niet na te denken of je überhaupt iets schoons hebt of nog te strijken. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sjors007 schreef op 28 september 2016 @ 22:02:

[...]





Ik vindt koken echt ontspannend en ik krijg er energie van. Ik zie het dus niet als last, maar meer als hobby. En het is zo fijn om zondagavond te weten dat je hele koelkast/vriezer vol ligt met gezonde dingen, dan hoef je er doordeweeks niet meer over na te denken. Ik heb hetzelfde met de was en strijk. Als dat allemaal schoon in de kast hangt, dan hoef je doordeweeks niet na te denken of je überhaupt iets schoons hebt of nog te strijken. Heerlijk!

Het weekend is voor mij voor ontspanning en leuke dingen... niet om te koken, te strijken of het huishouden te doen.

Wel kopen wij alle boodschappen in het weekend, AH pickuppoint



Maargoed dat heb ik dus tegen dit soort diëten, het wordt zo neurotisch... het kost veel tijd en je moet gaan plannen wil je het behapbaar houden qua tijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:FelineFeline schreef op 28 september 2016 @ 19:12:

[...]





Je hoort vaak dat artsen nauwelijks leren over voeding. Misschien is het in zijn tak wat beter, maar mijn huisarts beaant zelf dat er nauwelijks aandacht voor is tijdens de studie. Ik heb Lubach bekeken. Vond het weinig onderbouwd. Ik zeg niet dat tgh de bijbel is. Maar evengoed een stuk gezonder dan wat de meeste NL eten. 2 maal brood en elke dag vlees (vaak bewerkt slavinken en worst bv). Zelfs de minimale 2 ons groente en 2 stuks fruit halen veel mensen niet. In het boek staat een paar keer suggesties voor mensen die wel vlees willen eten. Daarbij is het maar 50 dagen..Ik snap mensen zoals jou niet. Waarom loop jij min of meer kritiekloos achter twee dames aan die overduidelijk halve waarheden, verdraaide feiten en onwaarheden en aan elkaar knopen, maar hecht jij geen dan weer geen waarde aan de mening van een mdl-arts, die jaren heeft gestudeerd op het menselijke spijsverteringssysteem? Omdat je 'vaak' hebt gehoord dat artsen er niks van weten? En wat heeft het feit dat 'de meeste mensen' vaak slavinken eten te maken met het feit dat het green hapiness dieet zorgt voor tekorten?
quote:spectral schreef op 28 september 2016 @ 20:55:

Ach het zijn gewoon een paar handige meiden die er leuk uit zien en die hele leuke plaatjes schieten, alles lief en leuk vinden (zo reageren ze op bijna alles wat er naar ze wordt gestuurd/geschreven -> goed voor de klantbinding dat persoonlijke contact), en heel goed recepten van internet kunnen plukken en er een eigen sausje/verhaaltje omheen verzinnen.



Ik denk dat ze dat BIG bewust hebben gebruikt, net zoals ze bewust op de gemoedstoestand van jonge meiden inspelen, mooier, slanker, sterker haar, fitter, je voelt je beter en gezonder, minder kans op kanker etc etc etc..... daar is heel goed over nagedacht.



Alleen zijn ze wat te ver gegaan en hebben het groot aan willen pakken. Maar helaas is buiten hun naïeve doelgroep de massa wat minder makkelijk over te halen, en er zitten zelfs extreem kritische mensen tussen. En dat heeft ze voor nu even genekt.



Ik ben er heilig van overtuigd dat er een goede marketeer achter ze staat.....Precies dit. Net als Rens Kroes, mooie plaatjes, leuk sausje. Nou, kook ik ook een aantal gerechten uit Rens Kroes haar boeken, die ik waardeer. Ik ben zelf dol op havermout achtige ontbijtjes en lekkere drankjes maar het is niet dat ik de gehele levensstijl overneem. Het is ook niet perse gezonder. Gewoon van alles wat. Lust geen quinoa en eet ook brood en zuivel. En soms verzin ik goedkopere alternatieven want er zitten gewoon dure gerechten bij. Dit soort boeken gebruik dus ik voor wat inspiratie en het gedoe eromheen zal wel. Een boek van Rens of Ellen Hoog is echter onder de 20 EUR, Jamie Oliver's superfood (de term superfood had ik persoonlijk vervangen door iets neutralers) is alweer wat duurder met 29 EUR maar origineler en dan de dames van TGH, ze vragen er 64 EUR voor. Dat gaat zelfs mij te ver.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sjors007 schreef op 28 september 2016 @ 22:02:

[...]





Ik vindt koken echt ontspannend en ik krijg er energie van. Ik zie het dus niet als last, maar meer als hobby. En het is zo fijn om zondagavond te weten dat je hele koelkast/vriezer vol ligt met gezonde dingen, dan hoef je er doordeweeks niet meer over na te denken. Ik heb hetzelfde met de was en strijk. Als dat allemaal schoon in de kast hangt, dan hoef je doordeweeks niet na te denken of je überhaupt iets schoons hebt of nog te strijken. Heerlijk!Echt? Met twee kinderen? Wow! Hoe doe je dat? Als ik 5 wasjes heb gedraaid, kijk ik naar een heerlijk lege mand. Kom ik een dag later weer bij die mand, dan zit hij weer helemaal vol . Hier drie kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:jules schreef op 29 september 2016 @ 06:18:

[...]





Echt? Met twee kinderen? Wow! Hoe doe je dat? Als ik 5 wasjes heb gedraaid, kijk ik naar een heerlijk lege mand. Kom ik een dag later weer bij die mand, dan zit hij weer helemaal vol . Hier drie kinderen.Jullie trekken allemaal vijf keer per dag schone kleren aan?
Oh dear, how sad, never mind.
quote:jules schreef op 29 september 2016 @ 06:18:

[...]





Echt? Met twee kinderen? Wow! Hoe doe je dat? Als ik 5 wasjes heb gedraaid, kijk ik naar een heerlijk lege mand. Kom ik een dag later weer bij die mand, dan zit hij weer helemaal vol . Hier drie kinderen.Wij zijn met 2 volwassenen en 0 kinderen en ik ervaar dit ook. Met 2 mensen die veel sporten en veel zweten is zo'n wasmand ook zo weer vol.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 29 september 2016 @ 07:06:

[...]



Jullie trekken allemaal vijf keer per dag schone kleren aan?



Ik heb nooit een lege wasmand, volgens mij. Als ik dat al een keertje heb, dan ruimt één van de pubers de kamer even op en hoppaaaa.. volle wasmand. Ik doe dagelijks 1 was en ik vertik het ook echt om het hele weekend bezig te zijn met was en huishouden, heb wel leukere dingen te doen.

Heb trouwens geen droger, dus alleen in het weekend wassen gaat al niet lukken. Strijken doe ik al helemaal niet



Maar goed, het ging over eten
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:FelineFeline schreef op 28 september 2016 @ 20:28:

Ze zeggen juist dat ze GEEN wetenschappers zijn...

Nee, dat blijkt ook wel uit hun beweringen. Ze schrijven allerlei dingen die volstrekt niet wetenschappelijk onderbouwd zijn en doen dat met een stelligheid die je bij een wetenschapper doorgaans niet aantreft.

En juist als je geen wetenschappelijke kennis hebt, is het niet echt fraai om allerlei stellingen te poneren als waarheid..........
Oh dear, how sad, never mind.
Ik hartje Arjen Lubach.



Ze hebben leuke receptjes geschreven en ik eet de lekkere en vaak wel gezonde dingen met liefde op maar daar houd het wel op. Sommige recepten zoals de lollie's heb ik nooit gemaakt. Dara zit ws net zo veel suiker in als gewone lollies.



Ik heb naast de schijffouten ze nu ook echt een paar vreemde beweringen zien doen op tv en in het nrc. Ik denk dat snel over is met de hype rond deze dames.



En ik was al nooit van plan dat dieet te gaan volgen zoals het boek bedoelt was. Ik denk dat ik ondertussen meer weet over goed eten voor mijn lichaam dan deze dames.

Rens Kroes heb ik al helemaal nooit begrepen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven