Werk & Studie alle pijlers

Sollicatie: bellen na afwijzing?

27-09-2016 21:29 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op het moment zit ik in het derde jaar van het HBO en het is de bedoeling dat ik komend jaar stage ga lopen van januari tot april.

Om er op tijd bij te zijn ben ik dit jaar in juni begonnen met zoeken naar een stageplaats, waarbij ik dezelfde maand nog bij een instelling ben uitgenodigd om op gesprek te komen.

Het gesprek verliep goed en na afloop kreeg ik te horen dat ik er stage zou kunnen lopen. Toen hebben we afgesproken dat we in september opnieuw contact met elkaar op zouden nemen om verder te kijken wat haalbaar is.

Alleen had ik zo mijn twijfels, aangezien de stage wel enigszins, maar niet volledig aansloot bij mijn wensen. Daarom heb ik toen besloten om in de komende maanden verder te solliciteren en uiteindelijk ben ik uitgekomen bij een andere stageplaats die nog beter bij mijn wensen aansluit.

Nu restte het mij alleen nog om de stage waar aanvankelijk mijn voorkeur naar uit ging af te zeggen. Aangezien ik er maar één keer op gesprek ben geweest, ik nog niks concreet had toegezegd naar mijn idee, en we voor het laatst contact hebben gehad in juni, besloot ik dat het handigste was om even te mailen. Ik heb een berichtje gestuurd met daarin dat ik de sollicitatie procedure niet voort wil zetten, omdat ik een stage heb gevonden die gezien de afstand gunstiger is en ook goed aansluit op mijn wensen.

Als reactie kreeg ik terug dat de instelling het jammer vond, en dat ze eigenlijk ook al een opdracht voor mij klaar hadden liggen.



Ik moet toegeven dat ik me ergens wel schaamde. Als ik niets anders had gevonden, had ik die stage wel toegezegd. Maar ik wist niet dat ze er al helemaal vanuit gingen dat ik zou komen, aangezien we na afloop van dat gesprek in juni hadden afgesproken om in september opnieuw contact op te nemen om verder te kijken. Nog niet erg concreet, was mijn indruk.

Nu resten mij nog drie opties:

- Ik reageer op de mail, waarin ik de instelling nogmaals bedank, zeg dat ik het ook jammer vind, en aangeef dat ik zeker nog wel een keer binnen loop.

- Ik bel de instelling op om de vrouw bij wie ik op gesprek ben geweest persoonlijk nog een keer te bedanken en ik geef aan dat ik het erg jammer vind dat het niet doorgaat.

- Ik laat het rusten en neem geen contact meer op. Geen woorden meer aan vuil maken.



Het probleem is eigenlijk dat ik achteraf gezien vind dat ik het een beetje lullig heb afgehandeld omdat ik in de veronderstelling was dat de stage nog niet definitief was. Ik hecht er namelijk wel waarde aan om een beleefde/goede indruk achter te laten.

Aan de andere kant, moet ik hier nog meer woorden aan vuil maken. Is het niet gewoon afgehandeld en zet ik mezelf alleen maar voor gek door er nog een keer achteraan te bellen om haar nog een keer persoonlijk te bedanken? Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
quote:laurajh schreef op 27 september 2016 @ 23:30:

[...]





Ik moet toegeven dat ik me er inderdaad wel druk om maak. Het heeft ermee te maken dat ik altijd wel graag beleefd over wil komen en dit is tevens de eerste keer dat ik heb gesolliciteerd bij een wat grotere, gevestigde instelling waar ik graag binnen wilde komen (althans, voordat bleek dat de stage minder bij mij aansloot dan ik aanvankelijk dacht..) Dus wat dat betreft is het wel een stukje gebrek aan ervaring en onzekerheid.

Ik wil het liefst bellen, want dat is persoonlijker en dan kan ik wat beter een indruk krijgen tot in hoeverre ze het vervelend vinden dat ik heb afgezegd. Aan de andere kant stel ik me dan wel erg kwetsbaar op omdat ik me dan in feite verontschuldig voor een miscommunicatie..

Mailen is gezien deze situatie de makkelijkste weg. Weliswaar onpersoonlijk, maar dit komt wel wat professioneler/formeler over dan een hele soort verontschuldiging aan de telefoon.

Ik blijf het wel maar lastig vinden.. En daarom hoop ik dat er hier misschien mensen zijn met meer ervaring omtrent dit soort situaties.

Toch wil ik je nog een keer bedanken voor het mail format dat je hebt gestuurd. Daar kan ik zeker mee vooruit!



Niet te veel doordenken hoor. Een stagair die vier maanden van tevoren afzegt, is voor geen enkel bedrijf het einde van de wereld. Jammer, ja, vast, maar ze liggen er heus niet wakker van.

Als jij je beter voelt door nog even na te bellen, doe je dat toch. In plaats van een miscommunicatie kun je het ook benoemen als dat jij verkeerd begrepen had in welk stadium jullie waren. Het enige wat denk ik namelijk echt niet handig is, is proberen de 'schuld' bij hen meer te leggen. Daar zou ik als bedrijf wel een beetje geïrriteerd van worden. Het leek vrij duidelijk in kannen en kruiken, alleen details waren nog niet rond. En jij hebt je bedacht. Dat kan, dat mag, niks aan de hand. Maar ik zou het niet leuk vinden als dat vervolgens in mijn schoenen geschoven wordt als 'jullie hebben niet goed gecommuniceerd'.

Wie er precies gelijk heeft maakt niet eens uit, gewoon netjes afronden is het enige relevante.
Alle reacties Link kopieren
Het was minnimouse met het mail voorbeeld, niet ik

Je hoeft je echt niet superslecht te voelen over hoe je het hebt aangepakt. Maar je lijkt het heel erg te vinden dat ze misschien een negatieve indruk van je hebben. Dat gaat soms gewoon gebeuren, soms doe je dingen omdat ze voor jezelf het beste zijn (of om andere redenen) die voor andere mensen vervelend zijn. Het is goed om je er bewust van te zijn en te zorgen dat je niet doorslaat in voor jezelf kiezen. Maar je kunt niet voor jezelf kiezen EN door iedereen aardig gevonden worden. Je kunt überhaupt niet door iedereen aardig gevonden worden... Misschien dat je nog wat kunt groeien in je weerbaarheid
Alle reacties Link kopieren
FF bellen en sorry zegge.. Ga anders eerst ff op school na of er nog iemand is die nog geen stageplek heeft dan kun je die persoon meteen voorstellen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:nausicaa schreef op 27 september 2016 @ 23:44:

[...]





Niet te veel doordenken hoor. Een stagair die vier maanden van tevoren afzegt, is voor geen enkel bedrijf het einde van de wereld. Jammer, ja, vast, maar ze liggen er heus niet wakker van.

Als jij je beter voelt door nog even na te bellen, doe je dat toch. In plaats van een miscommunicatie kun je het ook benoemen als dat jij verkeerd begrepen had in welk stadium jullie waren. Het enige wat denk ik namelijk echt niet handig is, is proberen de 'schuld' bij hen meer te leggen. Daar zou ik als bedrijf wel een beetje geïrriteerd van worden. Het leek vrij duidelijk in kannen en kruiken, alleen details waren nog niet rond. En jij hebt je bedacht. Dat kan, dat mag, niks aan de hand. Maar ik zou het niet leuk vinden als dat vervolgens in mijn schoenen geschoven wordt als 'jullie hebben niet goed gecommuniceerd'.

Wie er precies gelijk heeft maakt niet eens uit, gewoon netjes afronden is het enige relevante.



Daar heb je gelijk in. Ik heb het gevoel dat wanneer ik bel en aangeef dat er waarschijnlijk een miscommunicatie heeft plaatsgevonden, de schuld erg bij hun leg. Zij hebben er immers voor gekozen om een heel project te maken zonder mij daarvan (lees: vroegtijdig) op de hoogte van te brengen. En de enige reden van mijn telefoontje is omdat ik me daar ergens schuldig door voel, omdat ik ze in werkelijkheid aan het lijntje heb gehouden. Dus het is vanuit beide kanten niet echt netjes, maar ik kan nooit openlijk toegeven dat ik ze aan het lijntje heb gehouden waardoor alleen 'hun fout' overblijft. Ik kan me voorstellen dat het overkomt dat ik de schuld bij hun leg als ik bel.

Het beste lijkt mij daarom dat ik gewoon even een mailtje stuur waarin ik de nadruk leg dat ik het vervelend voor hun vind en dat ik eventueel nog contact zou kunnen hebben met wat studiegenoten die misschien interesse hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 28 september 2016 @ 07:43:

FF bellen en sorry zegge.. Ga anders eerst ff op school na of er nog iemand is die nog geen stageplek heeft dan kun je die persoon meteen voorstellen.Achteraf gezien had ik het wat persoonlijker aan moeten pakken door te bellen.. Dan was ik er meteen helemaal vanaf geweest. Alleen heb ik nu het gevoel dat wanneer ik bel, de schuld bij hun leg aangezien ik niet toe kan geven dat ik ze aan het lijntje heb gehouden. Dan wijs ik eigenlijk met de beschuldigende vinger naar hun door te zeggen dat zij al een heel project voor mij klaar hadden liggen terwijl ik nog helemaal niet definentief had toegezegd. Dan verontschuldig ik me eigenlijk voor iets waar ik niks aan kan doen/niet had kunnen weten. En dat lijkt me aan de telefoon heel ongemakkelijk om te zeggen..
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 27 september 2016 @ 22:00:

Ik zou een nette mail sturen omdat je ze wellicht later nog 'nodig' kunt hebben:



Geachte X,



Hartelijk dank voor uw mail.

Ik vind het vervelend om te moeten constateren dat er sprake is van miscommunicatie. Mijn oprechte excuses hiervoor.

Ik hoop dat u zo spoedig mogelijk een stagiaire zult vinden.

Indien gewenst kan ik informeren of studiegenoten interesse hebben in de opdracht?



Nogmaals hartelijk dank voor uw tijd en moeite.



Met vriendelijke groet,

X.





er is helemaal geen miscommunicatie in mijn ogen.

beide partijen waren overeen gekomen dat het wel een geschikte stage was.

natuurlijk dat het bedrijf dan al eens begint na te denken over een opdracht.



maar dat het uiteindelijk niet doorgaat is geen ramp.



ik vind het ook een overdreven tekst, te veel woorden en te plechtig en ouderwets geformuleerd.



en je gaat toch niet beloven om te zitten leuren met een stageplaats voor een ander?

(als een studiegenoot om een stageplaats verlegen zit kan je de tip wel geven.)



gewoon de eerste reactie uit de OP: "in ieder geval erg bedankt voor de moeite".

(niet beloven van nog eens binnen te springen, dat doe je waarschijnlijk toch niet).
Alle reacties Link kopieren
quote:aliva schreef op 28 september 2016 @ 15:59:

[...]





er is helemaal geen miscommunicatie in mijn ogen.

beide partijen waren overeen gekomen dat het wel een geschikte stage was.

natuurlijk dat het bedrijf dan al eens begint na te denken over een opdracht.



ik vind dit ook een overdreven tekst, te veel woorden en te plechtig en ouderwets geformuleerd.



en je gaat toch niet beloven om te zitten leuren met een stageplaats voor een ander?

als een studiegenoot om een stageplaats verlegen zit kan je de tip wel geven.



gewoon de eerste reactie uit de OP: "in ieder geval erg bedankt voor de moeite".

(niet beloven van nog eens binnen te springen, dat doe je waarschijnlijk toch niet).



Er was in juni nog niks concreet afgesproken. Inderdaad, alleen dat de stage geschikt zou zijn, maar nog niet veel inhoudelijks. We hadden ook afgesproken om in september mijn stageplan door te gaan nemen, en nu komt ze er opeens mee aanzetten dat er al een hele opdracht klaarligt. Tijdens het gesprek heb ik wel laten blijken wat ik wil leren, maaar niet concreet op wat voor een manier en aan wat voor vaardigheden ik nadrukkelijk wil verbeteren. In dat opzicht beschouw ik het wel als een miscommunicatie. Beide partijen zijn tot op zekere hoogte met elkaar overeen gekomen, maar nog niet volledig. In dit geval ging de andere partij te veel uit van een uitkomst.

Natuurlijk ga ik haar nog een keer bedanken, maar om mijn goede wil te tonen kan ik altijd het voorstel doen om het aan te bevelen bij studiegenoten. Dan dring ik het in elk geval niet op.

Om nog even terug te komen op het gegeven dat een bedrijf in dit stadium al wel nagedacht zou moeten hebben over een opdracht, daar heb je zeker gelijk in. Maar 'nadenken' is iets heel anders dan te horen krijgen dat er al een opdracht 'klaarligt'. Als ik die stage wel had toegezegd, zou dat betekenen dat ik weinig tot geen inspraak zou krijgen op mijn stageopdracht, omdat hun die al voor mij hebben bedacht.
laurajh wijzigde dit bericht op 28-09-2016 16:13
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:laurajh schreef op 28 september 2016 @ 16:08:

[...]





Er was in juni nog niks concreet afgesproken. Inderdaad, alleen dat de stage geschikt zou zijn, maar nog niet veel inhoudelijks. We hadden ook afgesproken om in september mijn stageplan door te gaan nemen, en nu komt ze er opeens mee aanzetten dat er al een hele opdracht klaarligt. Tijdens het gesprek heb ik wel laten blijken wat ik wil leren, maaar niet concreet op wat voor een manier en aan wat voor vaardigheden ik nadrukkelijk wil verbeteren. In dat opzicht beschouw ik het wel als een miscommunicatie. Beide partijen zijn tot op zekere hoogte met elkaar overeen gekomen, maar nog niet volledig. In dit geval ging de andere partij te veel uit van een uitkomst.

Natuurlijk ga ik haar nog een keer bedanken, maar om mijn goede wil te tonen kan ik altijd het voorstel doen om het aan te bevelen bij studiegenoten. Dan dring ik het in elk geval niet op.



ik bedoel maar, miscommunicatie is een te zwaar woord voor dit geval.



jullie waren al halvelings overeen gekomen, natuurlijk dat een bedrijf dan al eens nadenkt over de stageopdracht.

en ja, dan is het jammer van de moeite als het niet doorgaat.

en dus zeggen ze dat.
Alle reacties Link kopieren
quote:aliva schreef op 28 september 2016 @ 16:11:

[...]





ik bedoel maar, miscommunicatie is een te zwaar woord voor dit geval.



jullie waren al halvelings overeen gekomen, natuurlijk dat een bedrijf dan al eens nadenkt over de stageopdracht.

en ja, dan is het jammer van de moeite als het niet doorgaat.

en dus zeggen ze dat.
Alle reacties Link kopieren
quote:aliva schreef op 28 september 2016 @ 16:11:

[...]





ik bedoel maar, miscommunicatie is een te zwaar woord voor dit geval.



jullie waren al halvelings overeen gekomen, natuurlijk dat een bedrijf dan al eens nadenkt over de stageopdracht.

en ja, dan is het jammer van de moeite als het niet doorgaat.

en dus zeggen ze dat.Daar heb je wel gelijk in. Ik kan me goed voorstellen dat ze er erover 'nadenken', maar ik vind het anders da dat ze aangeven dat er al een hele opdracht 'klaarligt'. Het komt dan heel erg op mij over alsof ik dan geen enkele inspraak gehad zou hebben op wat ik leer. Natuurlijk heeft een bedrijf hierin wel het laatste woord, maar toen ik op gesprek kwam hield ze me wel meerdere opties voor.
Alle reacties Link kopieren
Je lijkt nu de schuld weer op het bedrijf te schuiven. Natuurlijk hebben ze nagedacht over een opdracht. En die wilden ze met je gaan bespreken, neem ik aan. Zij hebben in mijn ogen niks fout gedaan, jij had er wrl een ander beeld van dan zij, en je hebt ze aan het lijntje gehouden, en nu voel je je daar schuldig over. Tja. Deal with it?
Alle reacties Link kopieren
Er was geen miscommunicatie, het zou mij als ontvanger van de mail erg irriteren als je dat woord zou gebruiken. Ik zou daardoor een negatiever beeld van je krijgen dan door het afzeggen.

Leg gewoon uit dat je een geschikte stage hebt gevonden waar je niet 2,5 uur voor hoeft te reizen. En dat je je niet gerealiseerd had dat ze al een opdracht voor je hadden gezocht en je het heel vervelend vindt dat je die nu niet kunt uitvoeren, waarvoor excuses.

Ik vind het wel een goed idee om te vragen of ze het op prijs zouden stellen als je de stage/opdracht bij het stagebureau van je opleiding neerlegt, zodat er evt iemand anders kan worden gevonden. Dan heb je toch een positieve afsluiter.



Maar at the end: Het is maar een stage. En stagewerk is werk dat geen prioriteit heeft, anders moeten ze er geen stagiair voor aannemen. Bovendien zeg je ook niet bepaald op het laatste moment af. De enige die er wakker van ligt ben jij.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnim schreef op 28 september 2016 @ 17:02:

Je lijkt nu de schuld weer op het bedrijf te schuiven. Natuurlijk hebben ze nagedacht over een opdracht. En die wilden ze met je gaan bespreken, neem ik aan. Zij hebben in mijn ogen niks fout gedaan, jij had er wrl een ander beeld van dan zij, en je hebt ze aan het lijntje gehouden, en nu voel je je daar schuldig over. Tja. Deal with it?



Vanuit allebei de kanten vind ik dat het vervelend is gelopen. In de mail die ik heb ontvangen van het bedrijf stond wel duidelijk dat ze al een opdracht voor mij 'klaar hadden liggen', terwijl ik in juni aan heb gegeven dat het me een goed idee leek om rond september opnieuw contact met elkaar op te nemen zodat we mijn stageplan zouden kunnen gaan bespreken. Uiteraard heeft zo'n bedrijf wel het laatste woord als het aankomt op stageactiviteiten, maar ik kan me voorstellen dat ik als stagiaire ook wel enige inspraak zou mogen hebben in de opdracht. Dat klopt, ze waren wel van plan om nog contact met mij op te nemen om wat meer in overleg te bespreken welke activiteiten ik wel/niet ga doen tijdens mijn stage. (Althans, dat was mijn veronderstelling..)

Aan de andere kant had ik eigenlijk het beste kunnen bellen, in plaats van per mail afzeggen.. Maar daar kan ik nu niks meer aan veranderen. Het enige dat ik nog wel kan veranderen is om dit op een nette manier af te handelen.



Dit is de mail die ik nu in gedachten heb:



Geachte mevrouw X,



Bedankt voor uw reactie.

Ik was in de veronderstelling dat er nog geen concrete plannen waren gemaakt, dus ik kan me voorstellen dat dit vervelend voor jullie is. Mijn excuses hiervoor.

Indien gewenst zou ik kunnen informeren bij studiegenoten of iemand interesse heeft in de opdracht?

Ik wil u nogmaals hartelijk bedanken voor uw tijd en moeite en ik kom komend jaar zeker nog een keer binnenlopen.





Met vriendelijke groet,

X
Alle reacties Link kopieren
quote:laurajh schreef op 27 september 2016 @ 23:30:

[...]





Ik moet toegeven dat ik me er inderdaad wel druk om maak. Het heeft ermee te maken dat ik altijd wel graag beleefd over wil komen en dit is tevens de eerste keer dat ik heb gesolliciteerd bij een wat grotere, gevestigde instelling waar ik graag binnen wilde komen (althans, voordat bleek dat de stage minder bij mij aansloot dan ik aanvankelijk dacht..) Dus wat dat betreft is het wel een stukje gebrek aan ervaring en onzekerheid.

Ik wil het liefst bellen, want dat is persoonlijker en dan kan ik wat beter een indruk krijgen tot in hoeverre ze het vervelend vinden dat ik heb afgezegd. Aan de andere kant stel ik me dan wel erg kwetsbaar op omdat ik me dan in feite verontschuldig voor een miscommunicatie..

Mailen is gezien deze situatie de makkelijkste weg. Weliswaar onpersoonlijk, maar dit komt wel wat professioneler/formeler over dan een hele soort verontschuldiging aan de telefoon.

Ik blijf het wel maar lastig vinden.. En daarom hoop ik dat er hier misschien mensen zijn met meer ervaring omtrent dit soort situaties.

Toch wil ik je nog een keer bedanken voor het mail format dat je hebt gestuurd. Daar kan ik zeker mee vooruit!Wil je beleefd overkomen of beleefd zijn?;)
Alle reacties Link kopieren
quote:laurajh schreef op 28 september 2016 @ 17:47:

[...]





Vanuit allebei de kanten vind ik dat het vervelend is gelopen. In de mail die ik heb ontvangen van het bedrijf stond wel duidelijk dat ze al een opdracht voor mij 'klaar hadden liggen', terwijl ik in juni aan heb gegeven dat het me een goed idee leek om rond september opnieuw contact met elkaar op te nemen zodat we mijn stageplan zouden kunnen gaan bespreken. Uiteraard heeft zo'n bedrijf wel het laatste woord als het aankomt op stageactiviteiten, maar ik kan me voorstellen dat ik als stagiaire ook wel enige inspraak zou mogen hebben in de opdracht. Dat klopt, ze waren wel van plan om nog contact met mij op te nemen om wat meer in overleg te bespreken welke activiteiten ik wel/niet ga doen tijdens mijn stage. (Althans, dat was mijn veronderstelling..)

Aan de andere kant had ik eigenlijk het beste kunnen bellen, in plaats van per mail afzeggen.. Maar daar kan ik nu niks meer aan veranderen. Het enige dat ik nog wel kan veranderen is om dit op een nette manier af te handelen.



Dit is de mail die ik nu in gedachten heb:



Geachte mevrouw X,



Bedankt voor uw reactie.

Ik was in de veronderstelling dat er nog geen concrete plannen waren gemaakt, dus ik kan me voorstellen dat dit vervelend voor jullie is. Mijn excuses hiervoor.

Indien gewenst zou ik kunnen informeren bij studiegenoten of iemand interesse heeft in de opdracht?

Ik wil u nogmaals hartelijk bedanken voor uw tijd en moeite en ik kom komend jaar zeker nog een keer binnenlopen.





Met vriendelijke groet,

XIk vind dit wel een prima mail, als je de laatste zin weglaat. Want 1. Dat ben je vast niet echt van plan en 2. Daar zitten ze vast niet op te wachten.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:fee90 schreef op 28 september 2016 @ 17:48:

[...]



Wil je beleefd overkomen of beleefd zijn?;)Allebei. Beleefd zijn is (in de meeste gevallen) toch ook beleefd overkomen?
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 28 september 2016 @ 17:51:

[...]



Ik vind dit wel een prima mail, als je de laatste zin weglaat. Want 1. Dat ben je vast niet echt van plan en 2. Daar zitten ze vast niet op te wachten.Het is een soort kunstgalerie, dus ik kan bij wijze van binnenlopen wanneer ik wil, zonder dat ik verplicht hallo hoef te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Bij wijze van, of ben je écht van plan nog eens langs te komen? Omdat het zo ver weg was. Als je het meent kun je het natuurlijk laten staan :-)
.
quote:Bitje93 schreef op 27 september 2016 @ 23:10:

Best wel vreemd dat bedrijven steeds minder bereid zijn om stagiaires aan te nemen wanneer de gemaakte afspraken zo onbetrouwbaar zijn.



Het zou mij ook niet verbazen wanneer dit bedrijf in het vervolg geen stagiaires meer aan zal nemen vanuit jouw opleiding.Huh dat zou dan toch juist logisch zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je mail ook prima, to!



Maar dan idd zonder het "binnenlopen".
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 27 september 2016 @ 22:00:

Ik zou een nette mail sturen omdat je ze wellicht later nog 'nodig' kunt hebben:



Geachte X,



Hartelijk dank voor uw mail.

Ik vind het vervelend om te moeten constateren dat er sprake is van miscommunicatie. Mijn oprechte excuses hiervoor.

Ik hoop dat u zo spoedig mogelijk een stagiaire zult vinden.

Indien gewenst kan ik informeren of studiegenoten interesse hebben in de opdracht?



Nogmaals hartelijk dank voor uw tijd en moeite.



Met vriendelijke groet,

X.Mooi mailtje.
Dus omdat je het vervelend vindt dat je nu misschien niet beleefd overkomt, probeer je het voor jezelf 'goed te praten' door jezelf wijs te maken dat het bedrijf iets verkeerd heeft gedaan? Door een negatieve conclusie te verbinden ('geen inspraak') aan iets waaruit hooguit kan worden opgemaakt dat het bedrijf je komst serieus nam?



Moet per se iemand schuld hebben in deze situatie? Of kan het ook gewoon zo gelopen zijn zoals het is gelopen?



Je wilt ze blijkbaar erg graag bellen. Als dat voor jou goed voelt, dan doe je dat toch gewoon? Maar houd het in dat eventule telefoongesprek dan gewoon bij de situatie zoals die is: je hebt er een beetje een vervelende nasmaak bij (en waarom) en dat wil je ze graag even laten weten (en waarom).



Grote kans dat de lucht geklaard wordt (voor zover die al vertroebeld is, wat ik eerlijk gezegd niet verwacht) na gewoon een luchtig gesprekje, zonder verwijten.



Maar eigenlijk denk ik dat je de indruk die je bij het bedrijf hebt achtergelaten, veel te 'groot' maakt en dat het nergens voor nodig is om er nog op terug te komen. Maar doe vooral waar jij je goed bij voelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:laurajh schreef op 28 september 2016 @ 18:17:

[...]





Het is een soort kunstgalerie, dus ik kan bij wijze van binnenlopen wanneer ik wil, zonder dat ik verplicht hallo hoef te zeggen.



Ik blijf het een aparte toevoeging vinden. Waarom zou het voor hen nu zo interessant zijn dat jij nog eens binnen komt lopen. Wat voor toegevoegde waarde heeft dat wanneer je ergens anders je stage gaat lopen. Zullen ze het dan minder vervelend vinden dat je afzegt?



Ik begrijp dat je het niet zo bedoeld, maar op mij komt het nogal vol van jezelf over, in de zin 'ik ben zo geweldig dat ondanks dat ik er geen stage ga lopen zal ik ze toch nog eens verblijden met mijn aanwezigheid en eens binnen lopen. Ze zullen verrukt zijn.'



Beetje overdreven, uiteraard, maar die vibe heeft die zin zoals het op mij overkomt.
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Alle reacties Link kopieren
In een van je andere topics maakt iemand de opmerking 'waarom doe en denk je zo ontzettend moeilijk. Dat is in dit topic ook wel van toepassing.
Alle reacties Link kopieren
quote:IBAOHI schreef op 29 september 2016 @ 08:43:

[...]





Ik blijf het een aparte toevoeging vinden. Waarom zou het voor hen nu zo interessant zijn dat jij nog eens binnen komt lopen. Wat voor toegevoegde waarde heeft dat wanneer je ergens anders je stage gaat lopen. Zullen ze het dan minder vervelend vinden dat je afzegt?



Ik begrijp dat je het niet zo bedoeld, maar op mij komt het nogal vol van jezelf over, in de zin 'ik ben zo geweldig dat ondanks dat ik er geen stage ga lopen zal ik ze toch nog eens verblijden met mijn aanwezigheid en eens binnen lopen. Ze zullen verrukt zijn.'



Beetje overdreven, uiteraard, maar die vibe heeft die zin zoals het op mij overkomt.Daarheb je inderdaad gelijk in. Heb het daar maar weggelaten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven