Geld & Recht alle pijlers

Bedrijfsongeval

23-09-2016 14:50 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedendag beste forummers.



Ik ben Bart en ik zit met het volgende:



Ik werk als koerier bij een fastfoodrestaurant. Tijdens het rijden op het scooter van bedrijf ben ik ten val geraakt bij het ontwijken van een ander scooter door zijn onoplettendheid. Op dat weg had ik voorrang maar in dit geval heb ik dus de tegenpartij niet geraakt.



Hierbij heb ik een zware hersenschudding opgelopen en zijn een paar ribben gekneust wat mij belemmert mijn werk en studie te doen. Geen werk betekent dus ook geen inkomen. Ik heb twee baantjes die ik dus niet kan uitvoeren, daarnaast ben ik net begonnen met stage van 4 maanden waar de werkzaamheden vooral fysiek zwaar werk is, dus dat kan ik al helemaal niet uitvoeren.



Ik weet niet wat ik moet doen op dit moment en financieel zit ik nu vast. Ik vraag jullie om advies en eigen ervaringen. Eventueel een adviseur met wie ik in contact zou kunnen komen is ook prima



Alvast bedankt.
quote:Koekenpan schreef op 23 september 2016 @ 15:23:

[...]





Het ongeluk is deze week gebeurd. Salaris komt pas over een maand mja als ik niet werk komt er ook niets binnen. Als het aan de werkgever (waar ik ongeluk maakte) ligt krijg ik helemaal niets omdat het daar vaak zo aan toe gaat dat niet alles eerlijk gaat. Dus daarom ben ik een beetje hopeloos.Je werkgever is verplicht te betalen. Vraag hulp bij het juridisch loket:
quote:Koekenpan schreef op 23 september 2016 @ 15:26:

Is het verstandig om uberhaupt te proberen om te gaan werken? Of heeft dit nadelige gevolgen mbt mijn rechten o.i.d.Je brengt dan je gezondheid in gevaar als geadviseerd wordt niet te werken, en dat is potentieel veel vervelender dan de geldkwestie.
Je zou ook aan je werkgevers aangepast werk kunnen vragen. Bijvoorbeeld zittend bestellingen aannemen, administratie wegwerken, keukenwerk wat je wel kan. Je laat dan zien dat je wel gewoon beschikbaar bent.