Geld & Recht alle pijlers

Bedrijfsongeval

23-09-2016 14:50 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedendag beste forummers.



Ik ben Bart en ik zit met het volgende:



Ik werk als koerier bij een fastfoodrestaurant. Tijdens het rijden op het scooter van bedrijf ben ik ten val geraakt bij het ontwijken van een ander scooter door zijn onoplettendheid. Op dat weg had ik voorrang maar in dit geval heb ik dus de tegenpartij niet geraakt.



Hierbij heb ik een zware hersenschudding opgelopen en zijn een paar ribben gekneust wat mij belemmert mijn werk en studie te doen. Geen werk betekent dus ook geen inkomen. Ik heb twee baantjes die ik dus niet kan uitvoeren, daarnaast ben ik net begonnen met stage van 4 maanden waar de werkzaamheden vooral fysiek zwaar werk is, dus dat kan ik al helemaal niet uitvoeren.



Ik weet niet wat ik moet doen op dit moment en financieel zit ik nu vast. Ik vraag jullie om advies en eigen ervaringen. Eventueel een adviseur met wie ik in contact zou kunnen komen is ook prima



Alvast bedankt.
quote:Koekenpan schreef op 23 september 2016 @ 15:23:

[...]





Het ongeluk is deze week gebeurd. Salaris komt pas over een maand mja als ik niet werk komt er ook niets binnen. Als het aan de werkgever (waar ik ongeluk maakte) ligt krijg ik helemaal niets omdat het daar vaak zo aan toe gaat dat niet alles eerlijk gaat. Dus daarom ben ik een beetje hopeloos.Je werkgever is verplicht te betalen. Vraag hulp bij het juridisch loket:
quote:Koekenpan schreef op 23 september 2016 @ 15:26:

Is het verstandig om uberhaupt te proberen om te gaan werken? Of heeft dit nadelige gevolgen mbt mijn rechten o.i.d.Je brengt dan je gezondheid in gevaar als geadviseerd wordt niet te werken, en dat is potentieel veel vervelender dan de geldkwestie.
Je zou ook aan je werkgevers aangepast werk kunnen vragen. Bijvoorbeeld zittend bestellingen aannemen, administratie wegwerken, keukenwerk wat je wel kan. Je laat dan zien dat je wel gewoon beschikbaar bent.



Krijg je geen stagevergoeding?
quote:Chevron schreef op 23 september 2016 @ 15:27:

Je zou ook aan je werkgevers aangepast werk kunnen vragen. Bijvoorbeeld zittend bestellingen aannemen, administratie wegwerken, keukenwerk wat je wel kan. Je laat dan zien dat je wel gewoon beschikbaar bent.

Dan kan pas als TO goed genezen is van de zware hersenschudding. Als je dat niet serieus neemt, kun je heel lang klachten houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 23 september 2016 @ 14:56:

Dit is geen bedrijfsongeval, maar een verkeersongeval.



Heb je een schadeformulier ingevuld en aangegeven dat je letsel hebt opgelopen? Dit is verzekeringswerk nl.Een verkeersongeluk dat tijdens werktijd plaatsvindt, wordt door de overheid gezien als een arbeidsongeval. Vervelende situatie die verder gaat dan het invullen van een schadeformulier. Het maakt ook niet zoveel meer uit of je wel of niet schuldig bent.
Alle reacties Link kopieren
Als je kunt gaan werken, moet je natuurlijk gaan werken, maar het moet altijd verantwoord blijven. Met een zware hersenschudding gaan werken klinkt niet als een verantwoord plan.
Alle reacties Link kopieren
Een verkeersongeval met een voertuig van het bedrijf tijdens het werk is wel degelijk een bedrijfsongeval.



Dit gaat ook heel ver.

Wanneer je met een bedrijfswagen op weg ben naar je werk dan is het een bedrijfsongeval. Krijg je ditzelfde ongeval met je particuliere auto op weg naar het werk dan is het geen bedrijfsongeval.



Hier is jurisprudentie over te vinden.



Alleen,gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 totaal verschillende dingen en zeker in deze situatie is juridische bijstand aan te bevelen.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:Koekenpan schreef op 23 september 2016 @ 15:26:

Is het verstandig om uberhaupt te proberen om te gaan werken? Of heeft dit nadelige gevolgen mbt mijn rechten o.i.d.NIET gaan werken met een zware hersenschudding. Ik mag toch hopen dat de arts je dit heeft uitgelegd dat dit niet mag en eventueel waarom dat onverstandig is. En daarnaast is gaan scooter rijden met een hersenschudding onverstandig, want je bent dan mogelijk niet verzekerd.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Het is zeker wel een bedrijfsongeval als TO op de weg zat om taken die de werkgever heeft opgegeven uit te voeren.
Het is een bedrijfsongeval. Het ongeval gebeurde tijdens je werkuren, met een voertuig van de werkgever.
Zeker via werkgever contract krijgen met de verzekering. Daar kan je kosten laten betalen.



Bij mijn ouders zijn ook diverse kosten vergoed.na een bedrijfsauto ongeluk van mijn vader. Waaronder kosten van fysiotherapie, extra kosten door aanschaf grote pleisters. Maar ook de indirecte schade zoals vergoeding voor schilderwerk huis. Wat gepland stond een al deels voor geschuurd
Alle reacties Link kopieren
Dankjullie wel voor de advies.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven