Wel of niet naar verjaardag gaan?

28-09-2016 22:22 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewijzigd ivm met herkenbaarheid

Bedankt voor jullie reacties!
Confidence is not; "I know they'll like me". Confidence is; "I'll be fine if they don't".
Ik zou niet gaan. Zie het als een begin om niet over je grenzen te gaan en assertief te zijn. Mooi moment om hiermee te starten. Doe wat jij wil. Lekker belangrijk wat de anderen ervan vinden.
Alle reacties Link kopieren
Vertel je moeder dat een verjaardag nog een stap te ver voor je is. Dat begrijpt ze en dan is het ok, of ze begrijpt het niet en dat is ook ok.



Ben je wel blij dat je het contact hebt hersteld? Contact met je moeder is geen verplichting.
Alle reacties Link kopieren
quote:lamadrugada schreef op 28 september 2016 @ 22:26:

Ik zou niet gaan. Zie het als een begin om niet over je grenzen te gaan en assertief te zijn. Mooi moment om hiermee te starten. Doe wat jij wil. Lekker belangrijk wat de anderen ervan vinden.En dit.
Alle reacties Link kopieren
Afzeggen is waarschijnlijk de eerste stap van je behandeling....



Ik zou afzeggen!

Gewoon puur om het feit dat je daar zit vanwege de druk en verplichting.



Zou je diep in je hart willen loskomen van je moeder?



Zodra jij je verleden een plekje kan geven, pas dan gaat dat je lukken.



Sterkte, ik ken je pijn helaas ....
Alle reacties Link kopieren
Voor jezelf gaan en eindelijk voor jezelf gaan zorgen. Niet gaan dus.



Doe dat moment iets waar je blij van wordt en energie van krijgt.



Avondje tutten, warm bad, lekker koken of gewoon een pizza op de bank series kijken.

Verwen moment helemaal voor jezelf creëren en de telefoon uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het knap van je dat je doorhebt dat je eigenlijk niet wil gaan. Het klinkt ook niet of je er zelf iets positiefs uit zal halen.

Durf je te zeggen dat het niet gaat lukken? Ik zou niet te veel excuses gaan geven, dan geef je de kans om die excuses onderuit te schoppen en je schuldig te laten voelen.

Hou het maar bij jezelf. "Ma, dank voor de uitnodiging. Erg aardig, maar het gaat me helaas niet lukken. Veel plezier"



Heel veel succes! En ik hoop dat je snel aan de beurt bent!
Alle reacties Link kopieren
Niet gaan en dit als jouw mededeling doen. En wat al eerder werd genoemd contact met je moeder is geen verplichting. Doe wat goed voelt voor jouw heling.
denkmetjehart
Alle reacties Link kopieren
@duratys Dankjewel, dat is een goede tip. Ik wist niet hoe ik het zou moeten verwoorden maar dit is wel een goeie! Al blijft het verschrikkelijk moeilijk en eng



@ecam Wat naar dat jij dit ook kent. Ik zou het liefst "boven" haar willen staan en van binnen kunnen voelen dat ik wel degelijk gelijk heb, wat zij er ook van vindt. Maar dat vind ik echt nog heel erg moeilijk.
Confidence is not; "I know they'll like me". Confidence is; "I'll be fine if they don't".
Alle reacties Link kopieren
quote:mich_me schreef op 28 september 2016 @ 22:29:



Heel veel succes! En ik hoop dat je snel aan de beurt bent! Dankjewel!!! (Ik hoop het zelf ook!)
Confidence is not; "I know they'll like me". Confidence is; "I'll be fine if they don't".
Mocht je moeder er wel moeilijk over doen, dan zou ik opeens een buikgriepje hebben die dag. Kies je ook voor jezelf, maar dan zonder gezeik.
Alle reacties Link kopieren
jackie_o, Ik zou het script veranderen en voor de eer bedanken om in dat toneelstuk op te komen draven. Lekker iets anders gaan doen die dag. Misschien heb je iemand waarmee je wilt afspreken of een film die je graag wil zien, of lekker thuis blijven, jackie_o staat van nu af aan op de eerste plaats!
Alle reacties Link kopieren
Waarom mogen andere mensen niet vrolijk zijn?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 29 september 2016 @ 05:42:

Waarom mogen andere mensen niet vrolijk zijn?



Hoi viva-amber, ik heb niet gezegd dat anderen niet vrolijk mogen zijn. Dat mogen ze uiteraard wel. Sterker nog, ik ben zelf ook een vrolijk persoon, ondanks mijn problemen ga ik niet heel de dag lopen kniezen en geniet ik nog steeds van heel veel dingen.

Als je mijn topic goed hebt gelezen dan denk ik dat er vrij duidelijk staat wat mijn probleem is met de situatie, en dat is niet dat anderen vrolijk zijn...
Confidence is not; "I know they'll like me". Confidence is; "I'll be fine if they don't".
niet gaan als dit niet goed voelt. Hoe komt het dat je broer zo anders nu in het leven staat dan jij, jullie hebben wel dezelfde moeder toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:swifty schreef op 29 september 2016 @ 10:07:

niet gaan als dit niet goed voelt. Hoe komt het dat je broer zo anders nu in het leven staat dan jij, jullie hebben wel dezelfde moeder toch?Klopt Swifty. Hij gaat anders met dingen om. Hij legt dingen makkelijker naast zich neer en gaat meer zijn eigen weg. Bovendien heb ik ook nog andere dingen meegemaakt, op latere leeftijd, die me geen goed hebben gedaan.
Confidence is not; "I know they'll like me". Confidence is; "I'll be fine if they don't".
Alle reacties Link kopieren
quote:swifty schreef op 29 september 2016 @ 10:07:

niet gaan als dit niet goed voelt. Hoe komt het dat je broer zo anders nu in het leven staat dan jij, jullie hebben wel dezelfde moeder toch?



Dat zegt in mijn ervaring he le maal niks. Hier ook, zelfde moeder en totaal anders.



Jammer dat de op verwijderd is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven