Collectie glas en vazen, waar hebben jullie die?

28-09-2016 21:22 22 berichten
Vraagje, ik heb mijn glas en vazen apart opgeruimd, maar eigenlijk vind ik het ook mooi als het licht erdoor heen schijnt en met het glas speelt. Dus dat ze zo staan dat het licht van buiten er op en door kan vallen. Vooral met glas met lichte tint heb je dan leuk speels effect.

Maar glazen buiten kast vind ik beetje vies als ze open en bloot staan, en zo stof opvangen, maar dat ben ik.



Mijn vraag is, hoe hebben jullie je collectie vazen en glazen in huis? Ik heb wat inspiratie nodig zodat ik ze wat leuker kan zetten dan nu. Mijn vazen staan nu op een kast maar ik vind dit niet zo mooi meer. Mijn glazen staan achter dichte deuren in een keukenkast. Soms zie je dat mensen glazen en vazen bij elkaar zetten, doet iemand dat hier misschien?

Plaatjes zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
In een kastje met glazen deuren.

Wat is er vies aan een glazen kast?



Ik heb je topic trouwens drie keer gelezen, maar ik snap er maar de helft van.
Alle reacties Link kopieren
Mijn glazen staan gewoon in de kast.

En mijn vazen ook, behalve als er 1 op tafel staat met een bos bloemen erin.

Alles wat open en bloot staat wordt stoffig en ik haat stof.
Nee ik vind het wel vies als je drink glazen op een open plank zet, daar hou ik niet van. Maar in kast met glazen deuren is prima, vangen ze geen stof :-)

Met vazen maakt het me niet zoveel uit. Als ze licht vangen dan is het wel mooier, dat wel..
Alle reacties Link kopieren
Als je ze wilt laten zien, zou ik ze in een vitrinekast zetten. Zelf heb ik mijn glazen gewoon in een dicht keukenkastje staan en mijn vazen in een dichte kast in de bijkeuken. Alleen zichtbaar dus als ze gebruikt worden.
Alle reacties Link kopieren


Alle reacties Link kopieren
Mijn glazen staan gedeeltelijk in een dichte kast en gedeeltelijk in een keukenkastje met glazen deurtjes. Die zie je dus wel.

Mijn vazen zijn allemaal van glas, de ongekleurde staan in een dichte kast terzij er bloemen in zitten. Ik heb ook gekleurde, turkoois. Die passen bij mijn blauwe assersoires en staan in de vensterbank. Ik stof ze 1x per week af met een swifferdoekje en af en toe gaan ze in een sopje.



Mijn moeder heeft ook glazen vazen en karaffen in de vensterbank staan. Juist daar komen ze goed tot hun recht door de lichtinval.
In de trapkast, ergens boven kratjes voor de boodschappen en de aardappels.
Die onderste vitrinekast is leuk! Bedankt voor delen!
In de kast in de keuken. Maar ik heb dan ook ikea en hema glazen.
Alle reacties Link kopieren
In de la zodat kinderen zelf hun drinken kunnrn inschenken en bloemen in vaas zetten.
--
quote:tinnifin schreef op 28 september 2016 @ 21:44:

In de la zodat kinderen zelf hun drinken kunnrn inschenken en bloemen in vaas zetten.



Handig, mijn kinderen zijn pubers dus tkan allemaal wat hoger.



Denk dat ik soms in opruimactie ook baal van dat ik best wat vazen heb maar eigenlijk helemaal ze niet allemaal nodig heb, ik gebruik twee vazen en de rest staat er maar wat, en alleen op sommige dagen dat je veel bloemen krijgt is het handig maar ja, misschien dat ik ze anders ook maar gewoon weg doe.
Alle reacties Link kopieren
Heel vies in een open kast.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
In de kast maar ik heb een mooi kunstwerk van gekleurd glas in de vensterbank staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 28 september 2016 @ 21:40:

In de kast in de keuken. Maar ik heb dan ook ikea en hema glazen.



Hier ook. Al hangen mijn Blond bekers dan weer aan de muur.



Mijn vazen staan in de meterkast. Zijn gewone simpele glazen vazen in verschillende maten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zet mijn vazen op de kop weg op een plank op de zolder als ik ze niet gebruik, geen last van stof in de vazen. Glazen staan op de kop in een dicht keukenkastje. Zou niet weten wat anders.
Ik zet mijn vazen in de berging, geen behoefte die tentoon te stellen. Nog nooit gezien ook bij iemand. Glazen staan gewoon in de kast.
Onze glazen zijn lege nutellapotten. Die staan gewoon in het keukenkastje. Niet op de kop want dan staat het monddeel tegen het kastje. Vazen staan in het gootsteenkastje en worden een of twee keer per jaar gebruikt.
quote:MinkeDeWit schreef op 28 september 2016 @ 23:02:

Onze glazen zijn lege nutellapotten. Die staan gewoon in het keukenkastje. Niet op de kop want dan staat het monddeel tegen het kastje. Vazen staan in het gootsteenkastje en worden een of twee keer per jaar gebruikt.



leuk idee!



Mijn huis-, tuin- en keukenglazen staan ook in een dicht keukenkastje. Mijn bescheiden collectie kwaliteitsglazen staat te pronken in een mooie buffetkast met glazen schuifdeuren.



En mijn vazen staan weggemoffeld in de trapkast. Ben niet zo van de bloemen en inmiddels weet iedereen dat wel dus niemand neemt ze meer mee. Ik vind lege vazen in een interieur ook niet heel geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Glazen in de buffetkast, en mijn ene vaas (ja ja) er boven op.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
quote:AeonOfWinter schreef op 29 september 2016 @ 00:19:

Glazen in de buffetkast, en mijn ene vaas (ja ja) er boven op.ha lol, ja wij hebben drie vazen in elkaar gestapeld, en verloren groene ernaast, ook op kast staan, denk dat reduceren tot minder goed idee is. Of ook weg in rommelkast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven