Mode & Beauty alle pijlers

Saunakilt

15-09-2016 10:49 647 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik ben laatst met mijn vrouw voor de eerste naar de sauna gegaan. Dit was op een badkleding mag dag. Wij zijn gegaan in bad textiel omdat wij niet naakt willen om verschillende redenen.

De dag was fifty fifty kwa geklede en ongeklede mensen. Wij merkte echter dat we boze blikken kregen van ongeklede gasten en er waren zelfs mensen die begonnen te lachen. Wij hadden eigenlijk verwacht dat deze dag veel meer mensen gekleed zouden gaan omdat het de enigste dag in de maand is dat badkleding is toegestaan en deze dag daarom zouden mijden. Er hebben zelfs geklaagd bij de receptie dat er mensen in badkleding rondliepen. We hadden achteraf het gevoel dat we de regels van de Sauna onderneming hadden overtreden terwijl dit niet het geval is. Wij hebben ons aan de stilte regels gehouden en altijd in de sauna netjes een handdoek gelegd dus wij hebben ons niet misdragen.



Desondanks bovenstaande is ons de dag goed bevallen en hebben we toch kunnen genieten en relaxen. Wij gaan binnenkort eens voor de eerste keer naar een verplicht badkleding dag en we gaan kijken of ons dit beter bevalt. Een nadeel is echter dat de locatie die aan onze wensen voldoet kwa faciliteiten ons 400 KM reizen kost op een dag.



Omdat we in de toekomst wellicht nog een keer dichter in de buurt naar deze badkleding mag dag willen gaan waren oplossingen aan het bedenken om de volgende keer boze blikken en ongemakkelijke situaties te vermijden.

Wij vonden op internet wellicht de oplossing: de saunakilt. Dit is een soort badhanddoek met elastiek. Onze bedoeling is dan zonder badtextiel de sauna in te gaan en deze saunakilt te dragen.

Je ziet eigenlijk op elke promotiefoto van een sauna mensen met een badhanddoek om.



Wij vragen ons echter af hoe ongeklede saunagangers hier tegen aan kijken. Zal dit beter geaccepteerd worden dan met badtextiel de sauna in?



Alvast bedankt voor jullie reactie.



Groetjes,

Mark
Alle reacties Link kopieren
quote:cellista schreef op 28 september 2016 @ 23:31:

Ik hb geen last van engerds die zich niet als engerds gedragen. Gelukkig bestaat er geen gedachtenpolitie!

Daarbij: ik ben er van overtuigd dat genoeg mensen ook rare dingen denken als ik wel kleren draag, daar maak ik me geen illusies over. Dus ik ga me niet anders gedragen omdat iemand dan misschien wel iets raars denkt, dan kan ik beter een burka gaan dragen!Je hebt geen last van engerds als je naakt bent want er bestaat geen gedachtenpolitie maar hij bestaat wel als je kleren aan hebt want dan kun je opeens wel logisch nadenken.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarkLI schreef op 28 september 2016 @ 23:42:

[...]





Je hebt geen last van engerds als je naakt bent want er bestaat geen gedachtenpolitie maar hij bestaat wel als je kleren aan hebt want dan kun je opeens wel logisch nadenken. Ze schrijft "ook" oftwel; er zullen altijd mensen zijn die gekke dingen denken, of je nu kleding draagt of niet. Maar zolang ze zich fatsoenlijk gedragen heb je er geen last van. Even twee keer lezen.
Alle reacties Link kopieren
???? Amand!
Ja, nee, misschien. Kan je de vraag herhalen?
Alle reacties Link kopieren
Sorry moest " duim omhoog " zijn.
Ja, nee, misschien. Kan je de vraag herhalen?
Alle reacties Link kopieren
quote:MarkLI schreef op 28 september 2016 @ 23:33:

[...]





Wie weet straks spreekt ze jou ook nog aan en blijf ik zielig achter zal je verhaaltje even afmaken.



We hebben een bed van 1.80x2.10 meter, dus ze past er zelfs met maat 48 wel bij.

Gezelig !
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 28 september 2016 @ 23:41:

[...]





Ja we hadden het pas door toen hij ging sjorren, daarvoor niet. Want de meeste bezoekers letten niet op anderen. Zien gebeurt, kijken ook. Maar gluren is een ander uiterste.



Vind ik het leuk als iemand gluurt? Nee. Maar als ik het niet merk heb ik er ook geen last van. En het komt gewoon nauwelijks voor. Ik kom in sauna's van kinds af aan en ben nu ruim volwassen. Ik laat dat ene incident mij niet tegenhouden. Het is een uitzondering en er werd snel naar gehandeld.

Waarom zou ik mij daardoor af laten schrikken?

Op een gewoon strand in bikini wordt ik vaker overduidelijk aangestaard, nageroepen etc. En ik ga ook nog steeds in bikini naar het strand.

Bloot ook trouwens. En dan is er minder gedoe dan wanneer ik "gekleed" op het strand lig.



Goed ik weet genoeg harde bevalling.

Je laat dat ene incident je niet tegen houden omdat je van kinds af aan in de sauna komt dat kan ik wel begrijpen. Als wij naakt gaan en het overkomt mijn vrouw dan komen we zeker niet meer in de sauna.



Verder een grote kans dat ik de bak indraai en of een levenslange vervelende ervaring. Dat is het ons niet waard.



Wat mij betreft is er een einde aan deze discussie gekomen.
Alle reacties Link kopieren








Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Nou. Terug naar de zwarte kousen dan maar

..
Alle reacties Link kopieren
quote:MarkLI schreef op 28 september 2016 @ 22:11:

Ik vind een vrouw die het niet uitmaakt dat andere mannen haar naakt bekijken geen nette vrouw. In ieder geval geen vrouw waar ik mee zo kunnen leven. Gelukkkig is mijn vrouw niet zo.



Mijn vrouw vind het ook niet erg als ik met haar op straat zou lopen en er komt een supermooie vrouw langs en ik kijk even.



Maar naakt even alles goed bekijken dat gaat ons even een stap te ver. Ik geloofde in het begin bijna dat iedereen niet in de sauna niet met andere bezig was maar nu bewijzen sommige het tegendeel.



Ik heb zo mijn eigen ideeen over mensen die dat niet erg vinden maar dat houd ik liever voor me.



Als sommige het prettig vinden om hun handen te wassen in onschuld en mij hier als de engerd weg te zetten moeten ze zelf weten. Ik en mijn vrouw weten beter.



Elders zeg je dat je vrouw naakt niet zo erg zou vinden? Dus eigenlijk is ze wel zo, maar past ze zich aan aan jou?



En ja.. houdt je ideeën alsjeblieft voor je zeg
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:MarkLI schreef op 20 september 2016 @ 11:36:

[...]





Dat heb ik al uitgelegd we vonden het fijn met badkleding. Mijn vrouw gaf aan geen problemen te hebben met naakt. Vandaar dat ik me erin in ben gaan verdiepen.

Wellicht bevalt de badkleding dag komende week zo dat we helemaal geen behoefte meer hebben om het naakt te proberen.



Vieze.. víeze vrouw



En je ouders zijn ook al eens op een naaktdag geweest, las ik..

Bah, uit wat voor milieu kom jij?



Gelukkig kun je met 400 km rijden wél netjes de sauna in, zonder al die enge blote mensen.
Later is nu
quote:MarkLI schreef op 28 september 2016 @ 23:18:

[...]





Als jij een bikini aan had zou hij dat dan ook gedaan hebben? Hij ging blijkbaar naar een naaktsauna omdat hij geen bikini wilde zien maar iets anders. Mag ik het dan een beetje raar vinden dat sommige het niet erg vinden als er mensen naar hun kijken? Wat als deze persoon niet aan zijn piemel had zitten sjorren en hij had gewoon naar je zitten te kijken? Jij wist pas van het moment dat hij aan zijn piemel had zitten sjorren dat het een geilerd was. Begrijp je wat ik probeer te zeggen?



Wie weet hoeveel van deze geilerds in de sauna komen zonder dat ze je opvallen. Gisteren zat zo'n figuur in jouw sauna en morgen zit er weer zo'n figuur in je sauna maar kijkt allleen.



Zou je dat dan ook helemaal niks uitmaken?



En bedankt Dormouse dat je zo over me denkt. Probeer je allleen iets duidelijk te maken of wil je het gewoon niet horen?



En PS, hoop dat je dat in de toekomst niet meer hoeft mee te maken.



Newsflash: er zijn overal engerds. In de sauna (ook tijdens badkledingdagen), op het strand, in het park, in de speeltuin, etc. Als ik al die plekken zou moeten vermijden, kan ik net zo goed thuisblijven. Als ik naar het strand wil, ga ik naar het strand. Als ik naar de sauna wil, ga ik naar de sauna.



Waarom zou ik engerds in de sauna moeten vermijden en engerds op het strand niet? Wat is er zo bijzonder aan een sauna?
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 29 september 2016 @ 16:10:

[...]





Newsflash: er zijn overal engerds. In de sauna (ook tijdens badkledingdagen), op het strand, in het park, in de speeltuin, etc. Als ik al die plekken zou moeten vermijden, kan ik net zo goed thuisblijven. Als ik naar het strand wil, ga ik naar het strand. Als ik naar de sauna wil, ga ik naar de sauna.



Waarom zou ik engerds in de sauna moeten vermijden en engerds op het strand niet? Wat is er zo bijzonder aan een sauna?



Op het strand heb je badkleding aan in de sauna niets.

Waar denk je waar ze meer geïnteresseerd in zijn?



Als een engerd mijn vrouw in bikini ziet kan hij alleen raden hoe het eronder eruit ziet maar wat hij het liefste wil zien dat ziet hij niet.



Ik vind het dapper dat jullie je daar over kunnen heen zetten ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Als hij alles aan je vrouw ziet valt er niets meer te raden jagen en is ze dus niet interessant meer als prooi. Bloot slaat dood. Niets zo onerotisch als een collectie blote lijven bij elkaar.











Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 30 september 2016 @ 08:00:

Als hij alles aan je vrouw ziet valt er niets meer te raden jagen en is ze dus niet interessant meer als prooi. Bloot slaat dood. Niets zo onerotisch als een collectie blote lijven bij elkaar.



[img]https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... R_2012.jpg[/img]



[img]https://media.timeout.com/images/102602290/image.jpg[/img]



[img]https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/ ... 410623.jpg[/img]



Dat kan kloppen.

Maar in een aantal reacties van posters heb ik gelezen dat een aantal vervelende incidenten hebben meegemaakt en die persoon verwijderd uit de sauna is.

Voor deze personen geld de regel bloot slaat dood niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 29 september 2016 @ 15:48:

[...]





Elders zeg je dat je vrouw naakt niet zo erg zou vinden? Dus eigenlijk is ze wel zo, maar past ze zich aan aan jou?



En ja.. houdt je ideeën alsjeblieft voor je zeg



Ja ze zou dat durven maar voelt zich op dit moment onzeker over haar lichaam.

Als ze graag wil dan heb ik er zeker geen problemen mee als ze naar een vrouwensauna gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ze mag dus niet van jou naar een gewone sauna?Wel naar een zwembad? Daar worden ook wel vieze mannetjes en gluurders verwijderd. Je hebt zelfs gluurders in winkels en bibliotheken. Binnen blijven dan maar?

Raar en bekrompen kom je op mij over.
Alle reacties Link kopieren
Oh en als er dan vrouwen in die vrouwensauna zijn die op vrouwen vallen?
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 30 september 2016 @ 09:05:

Oh en als er dan vrouwen in die vrouwensauna zijn die op vrouwen vallen?



Mijn vrouw kan dan wel laten merken dat ze daar niet van gediend is.

Ik vertrouw vrouwen meer dan mannen op dat gebied.
quote:MarkLI schreef op 30 september 2016 @ 08:53:

[...]





Dat kan kloppen.

Maar in een aantal reacties van posters heb ik gelezen dat een aantal vervelende incidenten hebben meegemaakt en die persoon verwijderd uit de sauna is.

Voor deze personen geld de regel bloot slaat dood niet.Omdat er overal engerds zijn. Ik heb buiten de sauna meer vervelende incidenten meegemaakt dan in de sauna.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarkLI schreef op 30 september 2016 @ 09:14:

[...]





Mijn vrouw kan dan wel laten merken dat ze daar niet van gediend is.

Ik vertrouw vrouwen meer dan mannen op dat gebied.Dat ze waar niet van gediend is? Kijken?
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 30 september 2016 @ 09:04:

Ze mag dus niet van jou naar een gewone sauna?Wel naar een zwembad? Daar worden ook wel vieze mannetjes en gluurders verwijderd. Je hebt zelfs gluurders in winkels en bibliotheken. Binnen blijven dan maar?

Raar en bekrompen kom je op mij over.



Als je de nieuwsberichten er op na leest worden gluurders meestal in de kleedhokjes verwijderd in een zwembad. Waar vrouwen zich uitkleden en naakt zijn.



Waarom vind je me raar als ik het 10 keer erger vind dat een gluurder mijn vrouw volledig naakt ziet dan in kleren? Als mijn vrouw het door heeft in kleren zal ze achteraf denken nou hij heeft niets gezien en zal er misschien nog even om lachen ook en thuis grappen tegen mij van ik heb sjans gehad vandaag.

Zou in het begin wel schrikken en me zorgen maken maar omdat ze er om kan lachen zal het mij ook minder boeien.



Wij zien kleren als een soort schild waarin we ons veilig in voelen tegen gluurders. Thuis is voor ons ook een veilige omgeving en loop ik ook af en toe bloot rond.

Dus daarom ook naar de vrouwensauna de meeste vrouwen die daar komen hebben geen zin in dat soort mannen.
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 30 september 2016 @ 09:21:

[...]



Dat ze waar niet van gediend is? Kijken?



Mijn vrouw zal het niet uitmaken als een vrouw naar haar kijkt dat heeft ze zelf ook.

Als een lesbische vrouw met haar flirt zal ze dat wel aangeven.
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 30 september 2016 @ 09:15:

[...]





Omdat er overal engerds zijn. Ik heb buiten de sauna meer vervelende incidenten meegemaakt dan in de sauna.



Daar voor heb je vaders die hun dochter na het stappen komen ophalen.

En wat voor vervelende incidenten bedoel je dan? Als iemand jou buiten de sauna naakt wil zien dan zal hij iets strafbaars moeten doen.

En de sauna is nu eenmaal de plek waar ze dit wel ongestraft kunnen doen. Dat is voor veel mensen voornamelijk vrouwen een van de redenen om niet naar een gemengde sauna naakt te gaan.
quote:MarkLI schreef op 30 september 2016 @ 10:39:

[...]





Daar voor heb je vaders die hun dochter na het stappen komen ophalen.

En wat voor vervelende incidenten bedoel je dan? Als iemand jou buiten de sauna naakt wil zien dan zal hij iets strafbaars moeten doen.

En de sauna is nu eenmaal de plek waar ze dit wel ongestraft kunnen doen. Dat is voor veel mensen voornamelijk vrouwen een van de redenen om niet naar een gemengde sauna naakt te gaan.Snap je echt niet dat mannen vrouwen helemaal niet naakt hóeven te zien om opgewonden te raken? Geloof me, heel veel vrouwen zien er mét kleren veel aantrekkelijker uit dan zonder kleren (ik o.a. ). Ik geloof niet dat die twee puntjes en het bosje haar nou zó aantrekkelijk zijn dat mannen zomaar van slag raken. Misschien als je niet zoveel gewend bent, maar mannen die regelmatig een sauna bezoeken hebben al zoveel naakte vrouwen gezien dat ze echt niet meer gaan blozen van de zoveelste naakte vrouw.
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 30 september 2016 @ 10:53:

[...]





Snap je echt niet dat mannen vrouwen helemaal niet naakt hóeven te zien om opgewonden te raken? Geloof me, heel veel vrouwen zien er mét kleren veel aantrekkelijker uit dan zonder kleren (ik o.a. ). Ik geloof niet dat die twee puntjes en het bosje haar nou zó aantrekkelijk zijn dat mannen zomaar van slag raken. Misschien als je niet zoveel gewend bent, maar mannen die regelmatig een sauna bezoeken hebben al zoveel naakte vrouwen gezien dat ze echt niet meer gaan blozen van de zoveelste naakte vrouw.



Ja dat snap ik wel maar het lijkt wel of je/jullie mij niet kunnen of willen snappen Ik kan me wel de hele tijd in jullie situatie inleven maar andersom niet.

Je verklapt het eigenlijk zelf al met "Misschien als je niet zoveel gewend bent". Dat zijn gluurders inderdaad niet hebben geen vrouw of vriendin en komen duidelijk iets te kort.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven