Trouwen in 2016/2017+

13-06-2016 13:55 2570 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het TROUWEN IN 2016 topic heb ik een nieuw topic aangemaakt met daarin een tabel die ik zo goed mogelijk wil bijhouden. Hier kletsen we samen over de voorbereidingen richting de bruiloft en alle vragen/opmerkingen/ideeën kunnen met elkaar gedeeld worden. Geef je naam en trouwdatum indien gewenst aan mij door en ik zet je erbij.



NaamLeeftijdTrouwdatumLocatiesammie00-voorjaar 2017-Liefs7dan 306 mei 2017UtrechtFruity-Pebbles-16 mei 2017-Goudstraal2424 mei 2017Zuid-HollandJaneJane384924 mei 2017Zuid-Hollandsmurfin88dan 2826 mei 2017Noord-Veluwezwartekater25mei 2017-Nienah23juni/juli 2017Noord-Hollandilovemycat-23 juni 2017Zuid-Hollandmirleni35zomer 2017Gelderlandeagle-eye28/34zomer 2017-flipje2-7 juli 2017-Lapflop24juli 2017-xx_Juffie25juli 2017-Nav_26juli/augustus 2017OverijsselHalcyon_Days-11 augustus 2017-minnimousedan 3211 augustus 2017-Ttass28dan 3025 augustus 2017-leonidan 381 september 2017Zuid-HollandMaritinwonderland241 september 2017FrieslandPotjePindakaas31september 2017Zuid-Hollandmotorbloemetje2615 september 2017Noord-Hollandssea198136september 2017Zuid-Hollanddaneli2422 september 2017GelderlandVier29september 2017Zuid-HollandIBlopviva3312 september 2017GelderlandWildePerzik28september 2017-Ladigital-najaar 2017Limburgmanadisdan 26oktober 2017- Daremanda2717 oktober 2017-Ambition-21december 2017-Rosa_vB2721 juni 2018Zuid-HollandJeluze3822 juni 2018Zuid-HollandSunshine1992dan 26juni 2018/2019-estrellas2---
Hoi!



Het lijkt mij leuk om hier mee te schrijven, ik ga volgend jaar september trouwen. Lastig wel al die keuzes... bijvoorbeeld de jurk! Ik ga denk ik liever naar een outletstore want wel nieuw, maar minder duur en huidige modetrend vind ik niet echt van belang... Of bekijk ik dat nu te simpel, wat hebben jullie gedaan?



En neem je familie/vriendinnen mee? Mij lijkt me dat stressvol, voel ik die druk, ga liever eens met 1 vriendin vrijblijvend passen. Of mis ik dan een memorabel "say yes to the dress"- moment?
En hoeveel geven jullie uit?? Ik zie vaak staan bij de outlets max €899,- zoiets heb ik ook in gedachten, of nog iets minder...
Ik ben bij een outlet geweest Wildeperzik. Ik had moeder, schoonmoeder en vriendin bij. Waar ik was had je sowieso iemand bij je nodig die hielp aankleden. Vriend vond het leuk als zijn moeder mee mocht. Ik vond dit prima aantal.



Mijne was 995 exclusief vermaakkosten.
Ik ben bij een winkel in Almere geweest, waar ze ook outlet hebben. Bij de nieuwste modellen, mag je voor 250 euro aan accessoires uitzoeken, daarom ging ik daarheen. Dan heb je voor ongeveer 1100 euro de jurk, schoenen, ondergoed en eventueel een sluier o.i.d. Mijn jurk kostte 500 euro in de sale, met schoenen erbij en cups om ingebouwde bh te creëren, totaal 598 euro betaald. Ik moet nog wel naar de coupeuse, vermaakkosten 30 euro per uur. Dat zal in totaal om en nabij de 200 euro kosten. Hij moet korter, de bandjes moeten strakker het bovenstuk moet worden ingenomen en er worden cups ingenaaid.
Mijn dochters hebben de legendarische vraag wel gesteld.
Alle reacties Link kopieren
Ben misschien iets te enthousiast geweest met m'n vorige berichtje, maar vinden jullie het oké als ik ook mee ga schrijven hier?
Iedereen is welkom om mee te schrijven :-)
Ah die in Almere ben ik volgens mij ook tegen gekomen in mijn Googlespeurtocht:-) JaneJane38! Dat is dus wel een aanrader?



@MN kun je zeggen welke outlet of mag dat niet hier/wil je niet?



Leuk hoor! Sluier en lingerie en schoenen ja dat komt er natuurlijk ook allemaal nog bij... Wordt wel wisselen van hoge hak denk ik halverwege
Ik ben in Eindhoven geweest. Sluierwas ook nog redelijk prijzig trouwens. Maar zo mooi.
Ja ik ben erg fijn geholpen daar. Ik had echt het gevoel dat het het belangrijkst was dat ik me mooi voelde in de jurk. Had zij niet de jurk gehaald die alles had wat ik wilde, dan had ik een duurdere jurk gekocht en hadden ze meer verdiend.



Mijn schoenen hebben een hak van 8 cm. Door de ingebouwde plateauzool blijft er ongeveer 6 cm over, waar je effectief op loopt. Ik heb geen andere schoenen nodig, maar moet erbij zeggen dat ik bijna dagelijks op hakken loop.



Tip: mij dochter vertelde dat de bruid van een bruiloft waar zij twee weken geleden was, 'kanten'gympies had gekocht. Had toch iets charmants, ondanks dat het gympies waren. De bruid in kwestie was ook niet gewend aan hakken, draagt in het dagelijks leven vrijwel altijd sneakers.
Fijn, dank! Klinkt goed beide. Mijn vriend is een stuk langer dus probeer wel zo lang mogelijk op hakken
Mn, goed om ook duidelijk vast te houden aan de gemaakte afspraak, en wat vasthoudener erin te zijn!

Ik denk ook dat het raar gaat zijn om straks mijn man te zeggen. Ik ben ook aan het denken om mijn email adres voor mijn werk aan te passen en dan de naam van mijn man aan te nemen daar. Dan wordt het nog meer echt.



Halcyon, welkom! Je mag zeker meeschrijven, iedereen is welkom.



Janejane, ik dacht dat het de laatste keer zou zijn, maar ik moet volgende keer nog een keer terug. Ik ben nu drie keer geweest, eerste keer jurken gepast en mijn jurk gevonden, tweede keer was mijn jurk binnen en hebben ze alles afgespeld voor mijn figuur en wat ik anders wilde.

Nu deze keer zou ik de jurk nog 1 keer passen om mee naar huis te nemen. Nu bleek dat ze wel de onderjurk smaller hadden gemaakt maar niet het kant wat er overheen valt. daarom viel het echt niet mooi en was de jurk nog veelste ruim. Het wordt binnen een paar dagen aangepast en dan kan ik de jurk hopelijk volgende week meenemen.



Ik heb net de bedankjes afgemaakt.... Dus weer een taak kunnen afvinken



Wildeperzik, ik neem verschillende reserveschoenen mee, mocht het pijnlijk worden in de avond, neem ik nog een alternatieve hak mee en ook nog sneakers. Dan kan ik alle kanten nog op.
quote:SterreWaterman schreef op 28 september 2016 @ 20:45:

Mn, goed om ook duidelijk vast te houden aan de gemaakte afspraak, en wat vasthoudener erin te zijn!

Ik denk ook dat het raar gaat zijn om straks mijn man te zeggen. Ik ben ook aan het denken om mijn email adres voor mijn werk aan te passen en dan de naam van mijn man aan te nemen daar. Dan wordt het nog meer echt.

Wij mogen volgens mij getrouwde naam niet als e-mail adres want dat is zo lastig bij scheidingen. Ik werk in een 3000+ mensen bedrijf. Maar wil wel mijn naamsaanduiding laten aanpassen.
Ja ik kan mij voorstellen dat het voor een organisatie soms lastig is met alle wijzigingen door trouwen/scheiden.
Alle reacties Link kopieren
Dankje MN en SterreWaterman! Ik zie dat jullie volgende maand al gaan trouwen. Super!



@SterreWaterman: Heerlijk he, dat afvinken! Ik trouw nog lang niet, maar ik kan ook al allerlei dingetjes doorstrepen en dat voelt goed haha. Mag ik vragen wat jullie voor een trouwbedankjes hebben uitgekozen?



Ik lijk wel gek. Ik heb op internet bij een Engels warenhuis een mooie, 'simpele' trouwjurk gezien. Ik vind het heel moeilijk om binnen mijn budget (700 euro ongeveer) een niet-traditionele trouwjurk te vinden! Zag daarna dat de jurk op de website nu is afgeprijsd voor minder dan 100 euro en uitgerekend mijn maat was nog beschikbaar. Heb 'm besteld en maandag komt de jurk waarschijnlijk al binnen. Ik ben heel benieuwd of het iets is! Fingers crossed.
Volgende week zelfs al Halcyon ,



Oftewel ik moet dit weekend ook echt mijn bedankjes afmaken
.
Alle reacties Link kopieren
Even geleden dat ik hier was, druk druk druk....



MN jeetje wat een gedoe! Zo balen dan, wel goed dat jullie voet bij stuk houden, ik zou ook zeker niet toegeven als het op deze manier gaat.



Halcyon; Ooooh IJsland, ge-wel-dig! Ik zou er zo weer heen gaan. Zo mooi daar, hoelang ga je?



Bij ons is het een beetje stress en even niet meer zo heel leuk, tenminste tussen vriend en mij alles prima hoor. Maar wij kregen gisteren een gerucht te horen dat onze feestlocatie per direct zou stoppen, zonder dat wij ook maar iets gehoord hadden etc. Eigenaar van zaal is niet meer te bereiken, alle nummers zijn geblokkeerd. Gelukkig konden we via via een telefoonnummer van eigenaar pand achterhalen en het blijkt dus te kloppen. Wegens persoonlijke redenen (die inderdaad heel heftig zijn, en wat ik volkomen snap om deze beslissing te nemen) stopt de locatie, eigenaar mag juridisch gezien voorlopig niks met het pand en wil geen doorstart maken.



Vandaag trouwen we over 6 weken...... Ik ga de gok niet nemen dat er een andere eigenaar/huurder komt. Wat dus betekend dat wij een andere locatie moeten gaan zoeken, kaartjes waren al verstuurd, die zijn dus ook niet juist meer en daar baal ik ZO van. Komt nog bij dat 11-11 in de stad waar wij wonen Carnaval betekend dus alle zaaltjes en kroegen zijn open om feestgangers te verwelkomen en zullen dus niet zomaar beschikbaar zijn voor een bruiloft.....



Dat kwam echt even als een trein binnen denderen. Maargoed; we hebben nu 5-6 nieuwe opties bedacht, en die gaan we allemaal vandaag bellen en hopelijk dit weekend bezichtigen. Ik hoop zo dat er nog iets beschikbaar is!
Alle reacties Link kopieren
@ypod , hoop dat jullie snel een nieuwe locatie vinden!
Alle reacties Link kopieren
Holly shit Ypod, dat lijkt me echt een nachtmerrie! Ik duim met je mee dat er een andere locatie plek heeft. Anders misschien net buiten de stad? Succes! We horen graag of het is gelukt om wat anders te vinden.
Balen Ypod! Wij hebben maand of 3 voor bruiloft locatie verandert omdat ex van vriend op onze geplande locatie ook getrouwd was.

Moet er nog eventueel worden meegedacht over locatie? Misschien weten lezers hier wel iets in de buurt.



Ja inmiddels zegt ze dat als wij niet toezeggen tot 19:00 dat ze helemaal niet mag komen dus de soap gaat door. Aangezien wij zeiden dat ook als ze half 10 niet toezegt, ze toch niet eerder opgehaald mag worden. Inmiddels hebben we gelukkig bewijzen aangeleverd dat ze zelf kind ook wel eens tot na 21:00 wakker heeft gehouden dus hopelijk is ze nu door haar smoesjes heen. In geval van echte nood is politie op de hoogte en die stelt ons in het gelijk.
Alle reacties Link kopieren
@ MN: Jeetje, wat een gezeik zeg. Ongelooflijk hoe zo'n ex dan toch nog je dag probeert te vergallen. Kan me voorstellen dat het allerlei dreigementen zijn. Vraag me af of ze in staat is jullie feest te verstieren? Zeker nu de rechter erbij is gehaald en zo.. Maar wat een drama maakt dat mens ervan, zeg. :( Heel vervelend voor jullie; hoop dat je het wat los kunt laten. Ze geven mooi weer op voor 6 oktober, hè? Ik check de hele dag door, haha.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje MN wat ee situatie. Echt je vraagt je af wat iemand denkt te gaat bereiken daarmee. Is ze vaker jaloers en dit soort achterlijke acties?

Ypod, wat een stress. Hopelijk gaat het lukken en vind je een geweldige andere locatie.



Kleine update van mijn kant, er is gesprek geweest met ouders, ook toegegeven dat ze erg vastzaten in ideeen hoe vroeger ging (grote recepties). Maar goed we kunnen nu weer door, wel flink schakelen want afgelopen 1,5 week totaal niet meer mee bezig geweest. Gelukkig hebben we nog even
Theoretisch gezien mag de politie haar wegsturen als ze het feest komt verstieren, En die mag haar dwingen zijn dochter 's ochtends mee te geven maar dat is toch een domper op de feestvreugde. We hebben wel een idee wat we doen, als ze nu niet akkoord gaat maar aangezien ik niet vermoed dat ze hier leest, maar je het nooit weet. Wil ik mijn eigen glazen nog niet ingooien



Haha, ik had het weer nog niet gecheckt. Maar kijk er zo naar uit. Zit ondertussen mijn geloften af te maken :-), en huil al bijna bij het schrijven dus dat wordt wat tijdens de ceremonie.



Hebben er nog meer mensen eigenlijk eigen geloften?
Alle reacties Link kopieren
Ja wij ook eigen geloften! Vind ik zo leuk en maakt het een stuk persoonlijker. Ik vrees ook wel voor een potje janken, maar gelukkig is mijn vriend ook altijd heel emotioneel met dat soort dingen dus zal ik niet de enige zijn. Scheelt weer haha



Update: van de 6 locaties die we nu bedacht hadden kunnen er al 3, YES! Hoe en wat moet allemaal nog bedacht worden, want we hadden natuurlijk ook al catering en muziek etc geregeld en wellicht doen die locaties dat compleet anders... maar er is in ieder geval nog plek, de rest zie ik later wel haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven