Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen deel 3

26-05-2016 19:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcoholgebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!



We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.



Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!

En 2.
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Sirius, ik kan ook niet slapen. Hoef gelukkig morgen niet vroeg op. Jij wel?
Ik moet om 7.30 beginnen dus om 7.00 wegrijden. Zere rug ook omdat ik vandaag alleen heb gewerkt.
Alle reacties Link kopieren
@pinda wat je beschrijft is herkenbaar voor mij op feestjes, gelukkig anders niet. Gisterenavond niet gedronken, ook geen trek gehad.
Wat vervelend is dat toch, slecht slapen. Ik heb wel weer goed geslapen vannacht, kan me er elke keer weer over verbazen.
Ja ik heb geluk, het weerbericht voorspelt vanmiddag regen. Kan ik even bijslapen.
Bella wat heerlijk dat je zo goed slaapt!

Sirius lekker Ff tukkie doen vanmiddag.

Msmuscle niks aan wakker liggen.



Betty goed bezig geen alcohol.

Msnadam ook!
Alle reacties Link kopieren
Ik zal ook weer eens meeschrijven. Heb niet zoveel te melden, het gaat goed. Voel me fijn in mijn nieuwe huis, doe leuke dingen, werk gaat goed (mag meer zijn), leer mensen kennen. Vechtscheiding met een happy end so far!

@Sirius, fijn dat je meeschrijft, maar je boodschap is wat dubbel. Je wil wel schrijven, maar niet waar het fout gaat. Je bent niet zo'n prater zeg je. Maar dan is het moeilijk reageren voor me of tips te geven.

Laat het je in ieder geval niet weerhouden om te schrijven. Vergeet niet dat het anoniem is. En als de feiten je te herkenbaar maken, dan verdraai je wat.

Poes pijnlijk wat je hebt meegemaakt.

Pin je bent sterk.

Veel van ons gaan goed he!
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap ook gelukkig weer best goed, jammer dat man zo woelt en snurkt, daar word ik alsnog wakker van maar slaap wel snel weer verder gelukkig.



Ik vind dat Sirius voor een niet prater al best wat heeft verteld! Verlies van vrouw, AA, eenzaam, dochter, beroep, föhn



Fijn dat het goed gaat MM, heb je nog cotact met L3? Of is dat helemaal klaar? Je bent ver gekomen in een korte tijd!



Ik voel me ook goed gelukkig, heb wel steeds hoofdpijn maar dat kan ook nog door mijn verkoudheid komen.
Ik ben hier al meer open geweest dan tijdens tig aa meetings. Hier gaat het me makkelijker af dan in het gewone leven. Over wat ik voel praten gaat wat lastiger want ik weet heel goed dat ik al 5 jaar alleen ben maar toch schijn ik niet verder te kunnen gaan. En dat begrijp ik niet van mezelf.
En waar het fout gaat zijn meestal heel kleine dingen, dingen waar ik tegen zou moeten kunnen maar blijkbaar niet kan.

Als ik tijdens het boodschappen doen bijvoorbeeld een compleet gezinnetje zie. Maar elke avond heb ik zo'n shitmoment als ik naar bed wil gaan. Dan zou ik het liefst zuipen tot ik dood neer val. Zo rot om alleen te slapen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel eens jezelf afgevraagd of je misschien last hebt van depressiviteit? Dat het daarom niet lukt om er over heen te komen? Zo'n verlies is bijna ondraaglijk, maar meestal lukt het uiteindelijk wel om weer een vorm van geluk te vinden. Maar als je bijvoorbeeld depressief bent dan kun je daar wel wat hulp bij gebruiken.

Ook het verwerken van een trauma zijn genoeg hulp middelen voor. Bijvoorbeeld emdr. Ken je dat?

Misschien zou zoiets je kunnen helpen om weer wat gelukkiger te worden.

Was je toen je vrouw nog leefde ook een beetje zo? Of juist helemaal niet?

Ik kan me niet voorstellen hoe het moet voelen dus als ik hier helemaal verkeerd zit, dan bij voorbaat mijn excuses. Het lijkt me gewoon ontzettend naar om dit soort gevoelens dagelijks te hebben

En ik ben blij dat je hier schrijft en meer verteld.
Toen ze er nog was had ik dit gevoel niet. Ik vond het wel heel spannend om vader van een meisje te worden want ik kom uit een jongens huis. Ik vraag mij geregeld af of ik haar wel goed groot breng.
Alle reacties Link kopieren
Alle ouders maken fouten, en je dochter is al iets groter toch? Je zou het haar kunnen vragen. Of ze dingen anders zou willen of wat mist.



Ik ga hier iets delen wat ik nog nooit gedeeld heb en ik haal het straks denk ik weg.

Ik ben mijn moeder verloren toen ik nog heel jong was, ik was nog een kleuter. Ik was heel erg dol op mijn vader en erg aan hem gehecht. Hij is ontzettend snel getrouwd met een andere vrouw en dat was niet goed voor mij of de rest van het gezin. Helaas is mijn band nu helemaal niet sterk meer.

Ik denk dat mijn vader en de liefde die ik altijd voelde meer dan genoeg voor mij was. Zelfs al zou hij mij niet altijd hebben begrepen, het gaat erom dat je je veilig en geliefd voelt. Je vertrouwd voelen en dat je er mag zijn.

En misschien mist jouw dochter haar moeder ook wel heel erg, samen er over praten is niet erg, en soms samen een potje huilen ook niet.
Dankjewel.

Ik denk dat wij haar allebei even hard missen. Ik heb wel een sterke band met haar gelukkig. Maar ze lijkt zo superveel op haar moeder dat het gewoon pijn doet.
En depressie enzovoort probeer ik niet aan te denken. Ik kan toch niks veranderen.

Ze komt niet meer thuis.
Soms maken medicijnen t tijdelijk "dragelijk"

Knuffel voor jou Sirius

Ook voor jou Betty
Welke medicijnen maken het beter?
Alle reacties Link kopieren
Bijvoorbeeld antidepressiva.
Ik knuffel ook even mee, voor jullie Betty en Sirius



Sirius, heb je weleens met je huisarts over een evt depressie gesproken?

Mocht het zo zijn dat je depressief bent, daar zijn medicijnen voor.

Eerlijk gezegd ben ik er persoonlijk geen voorstander van maar er zijn echt mensen die er veel baat bij hebben. Het kan de scherpe randjes weghalen.
Alle reacties Link kopieren
En Sirius, ik leef met je mee.

Betyy knuffel!!!!
Antidepressiva? Dan pas ik straks niet meer door het gat van de deur.

Ik hou van mijn afgetrainde lijf.
En ja, ik ben wel minder strak geweest maar ik weet na 27 jaar wel dat ik elke kilo die ik teveel weeg ook mee omhoog moet dragen en dan het materiaal ook nog eens.
Nou dan misschien EMDR therapie. Heb ik gedaan na een trauma. Nou ja meerdere trauma's. Heeft mij goed geholpen. Google er maar eens op.

En kom je van alle pillen aan dan? Je kan sws contact opnemen met de dokter. Is toch niet goed dat je je steeds zo voelt. Dat is niet de bedoeling.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken meerdere mensen in mijn omgeving die antidepressiva hebben gebruikt en die zijn helemaal niet aangekomen. En voordeel was ook dat ze beter sliepen. Maar misschien lag dit wel aan de medicatie? Ik heb er geen ervaring mee.

Je klinkt als een lieve vader, misschien moet je het jezelf gunnen, wat hulp bij dit gemis.
Nog andere tips om beter te slapen? Ik heb weer ontzettend zin, de jumbo hier om de hoek is nog open.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven