Werk, beslissing zwanger worden... pieker

28-09-2016 15:07 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha dames,



Sinds kort begint het toch wel te kriebelen... Nu heb ik echter nog geen vast contract , of antwoord op verlening ( eind feb'17). Vriend werkt al wel jaren bij hetzelfde bedrijf en heeft een goed salaris.



Hij vindt dat ik het niet daarvan moet laten afhangen, maar ben bang dat straks het contract niet verlengd wordt, als je wellicht zwanger bent.



Hoe staan jullie hierin? Hebben jullie hier ook over gepiekerd?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt niet je hele prive leven blijven afstemmen op je werk. Het beroepsleven hangt momenteel aan elkaar van de tijdelijke contracten.

Ik heb me daar dus niet door laten leiden. Uiteindelijk in dezelfde maand dat ik zwanger raakte een vast contract gekregen. Een goede werkgever laat zich daardoor niet beinvloeden
Je kunt wel eeuwig blijven wachten op een vast contract maar je weet niet of dat gaat komen. Ga je je kinderwens uitstellen als je geen nieuw contract krijgt in februari?



Als je het kunt redden op het salaris van je man, gewoon doen! Daarnaast zou ik er wel alles aan doen om gunstig in de markt te liggen (extra cursus etc.) en goed functioneren op je werk. Dan vergroot je je eigen kansen.
Alle reacties Link kopieren
Wat hierboven allemaal al staat.



En extra:

Voor het zelfde geld duurt het nog een tijdje voordat je uberhaupt zwanger raakt. Ben nu zelf al 30 rondes bezig en nog niet zwanger.
nee.. ik heb er geen seconde over nagedacht destijds.. Het is nooit een goed moment voor een kind, je kan wel 10 redenen noemen om het wel te doen en ook niet.. simpel. Dus. Ik ben gewoon zwanger geworden en heb het gewoon aangezien. Ik zat toen in mijn tijdelijke contract. Dit is gewoon verlengd. Nu werk ik er inmiddels al heel wat jaren.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde eerst ook wachten op een vast contract, maar bij mijn vorige werkgever werd mijn contract niet verlengd. Toen ik bij huidige werkgever een jaarcontract kreeg, zijn we er maar voor gegaan, want ik wilde niet nog eens een jaar wachten. Inmiddels heb ik een baby en een contract voor onbepaalde tijd.
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel voor jullie snelle berichten! Hier kan ik wat mee! Geeft mij weer beetje hoop!! x
Ik zou zeggen, maak een berekening op basis van alleen je vriend zijn inkomen. Als je daar van kan leven, gewoon doen. Maar als dat te kort schiet vind ik het ook niet erg slim om maar te gokken op..
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er ook aan hoe oud jullie zijn. Als je in de 30 bent zeg ik idd: ga voor die zwangerschap! Als je jonger bent zou je ook nog even kunnen wachten.

De ideale situatie om een kindje te krijgen komt nooit. Er is altijd wel iets aan de hand, ziekte, emotionele problemen, financieen.

Maar als het kindje er is komt het vrijwel altijd goed. Zolang een kind geliefd is kun je andere dingen altijd oplossen.
Het is nooit ideaal.

Hier werd contract niet verlengd. Na 1,5 maand was ik alweer aan het werk en kon ik zelfs kiezen uit 2 werkgevers. Ligt natuurlijk wel aan je beroep.
Alle reacties Link kopieren
Als je in februari kans hebt op een vast contract dan zou ik nog een paar maanden wachten.

Een vaste baan is toch wel erg fijn en er zijn best veel werkgevers die je gewoon geen contract geven als je zwanger bent.



Gaat het in februari ook maar alleen om verlenging dan zou ik niet wachten. Je kunt niet jaren ook ang je leven on hold zetten om te wachten op een contract dat misschien nooit komt of pas over 4 jaar. Je vruchtbaarheid is eindig. Je wil niet tot de conclusie moeten komen dat je te lang hebt gewacht.
Ik zou daar wel voor wachten. Het is nog maar een aantal maanden.
Tenzij je heel makkelijk nieuw werk kunt vinden en je partner ruim genoeg verdient om van rond te komen mocht nieuw werk toch lastig worden. Dan zou ik er gewoon voor gaan.
Ik ben ook zwanger geworden toen ik nog op jaarcontract zat. Inmiddels een baby en een vast contract. Stel dat je geen vast contract krijgt, ga je dan nog twee losse jaarcontracten bij een eventuele volgende baan wachten tot het kan?

En wat hier geschreven wordt: het kan best lang duren allemaal
Alle reacties Link kopieren
Als je een jaar contract hebt tot februari is het toch heel normaal dat je drie maanden van tevoren te horen krijgt of het wel of niet verlengt wordt? Dat is dan al per 1 december dat je het te horen krijgt. Dat is nog een goede 2 maanden wachten. Als je niet heel oud bent zou ik nog twee rondes overslaan.
Alle reacties Link kopieren
Ha dames

Thnx weer voor jullie berichtjes!

Ik denk dat ik een 7-8-8 contract hebt. Deze is dec'15 begonnen, jul 16 verlengd en feb 17 zou dan of weer een verlenging van 8 maanden zijn. Mocht dit weer verlengd worden dan zou het 3e contract sept/okt 17 echt ten einde lopen.
quote:ellenz schreef op 28 september 2016 @ 17:26:

Als je een jaar contract hebt tot februari is het toch heel normaal dat je drie maanden van tevoren te horen krijgt of het wel of niet verlengt wordt? Dat is dan al per 1 december dat je het te horen krijgt. Dat is nog een goede 2 maanden wachten. Als je niet heel oud bent zou ik nog twee rondes overslaan.Neehoor mijn contract verliep per 1-10 en ze moesten me uiterlijk 31-8 laten weten of het omgezet ging worden naar vast. En dat is volgens mij nieteens bij alle werkgevers.
Alle reacties Link kopieren
Maar gaat het dus niet over van een tijdelijk naar vast contract? Want als je van tijdelijk naar vast gaat zou ik wachten anders niet.
Alle reacties Link kopieren
Het maakt mij zo onzeker dat ik het dus niet weet maar ik denk dat het een 7-8-8 maanden contract is, dus ik denk dat `als` het februari 2017 verlengd wordt, weer voor bepaalde tijd is... tot bijv. eind okt, daarna zou het pas evt. in vast contract worden of niet.

( Sorry als ik lekker warrig ben)
Alle reacties Link kopieren
@maus dan zou ik niet wachten. Mijn moeder zegt bijvoorbeeld altijd een kind komt nooit uit er is altijd wel iets waardoor het niet handig is zeker omdat het niet te plannen valt het kan de eerste ronde raak zijn of de 10e of de 25e. En dan een paar maanden op een vast contract wachten is dan wel slim natuurlijk maar nog een heel jaar dat zou ik niet doen. Bedoel wat als je hem niet krijgt? De toekomst is nooit te voorspellen. Succes meis!
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij is 35, maar heeft nog nooit een vast contract gehad (ondanks goed functioneren). Overal is het 3, nu 2, jaarcontracten en dan eruit. Als zij op een vast contract had gewacht, had ze nooit aan kinderen kunnen beginnen.



Zelf ben ik ook zwanger geworden vlak voor ik een vaste aanstelling kreeg. Voor mijn werkgever was het gelukkig geen enkel probleem (ze had het zelfs al wel verwacht), maar anders had ik denk ik ook niet gewacht.

Stel dat je wacht tot februari en dan geen vast contract krijgt, moet je weer op zoek naar een nieuwe baan en dan weer een jaar wachten tot je misschien een vaste aanstelling krijgt.
Ik heb ervaring met ontslagen worden tijdens zwangerschap (en ja, met reorganisatie en ontslag conform afspiegelingsbeginsel mag dit gewoon), ik had een vast contract. Ik kreeg mijn ontslag toen ik 20 weken was, en moest nog doorwerken tot mijn verlof begon. Het was een nare periode met veel zorgen. Uiteindelijk ben ik een paar weken na de bevalling begonnen met solliciteren en had ik heel snel een nieuwe baan.



In april ben ik weer gestopt met anticonceptie, we wilden graag een tweede kindje. Ik zou een contractverlenging krijgen in juni of juli. Ik wist vooraf al wel dat mijn contract verlengd zou worden, maar niet of het een jaarcontract zou worden of vast. Gelukkig werd het vast. Mijn man en ik hebben dus vooraf samen besloten dat we er ook voor gingen als het een jaarcontract was. Voor mijn werkgever was het wel even schrikken dat ik net voor de vakantie een vast contract kreeg, en na de vakantie vertelde dat ik zwanger ben. Tja... ik heb me voorgenomen niet alles meer af te laten hangen van werk. Het had best nog heel lang kunnen duren voor ik een vast contract had gekregen, en de kinderwens was erg sterk. We wilden niet een al te groot leeftijdsverschil tussen onze kindjes, en zoals hier ook al geschreven werd kan het ook best lang duren voordat je zwanger bent.



Ik vind het echter wel een verschil of je 20 bent of 30, en of je financiele situatie samen stabiel is.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar rond deze tijd heb ik een zelfde bericht geplaatst. Ook ik had een tijdelijk contract en twijfelde wat te doen.



Wij zijn er toen voor gegaan. Het heeft vervolgens nog een half jaar geduurd voordat ik voor het eerst zwanger was. De week dat ik er achter kwam kreeg ik ook te horen dat ik een vast contract kreeg. Helaas eindigde het in een miskraam, maar wat ik er mee wil zeggen is dat je nooit weet hoe dingen lopen. Ga op je gevoel af en dan komt het altijd goed.



Inmiddels na 2 miskramen weer zwanger en nu eindelijk de 12 weken gehaald en op het werk gelukkig niks anders dan positieve reacties.
Alle reacties Link kopieren
Het is al bijna oktober. Stel je voor dat je snel zwanger wordt dan vertel je het toch niet meteen? Begin volgend jaar heb je vast wel duidelijkheid over je contract.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven