Uitgerekend april tweede helft Deel 2

21-09-2016 08:50 324 berichten
Een gezellig kletstopic voor de meiden die uitgerekend zijn in de tweede helft van april 2017!



NaamLeeftijdUitgerekendGeslachtBevallenNena32/3309 aprilMeisje 10 aprilKris928/3206 aprilMeisje 11 aprilZonnestraal8829/4318 aprilJongen ?? aprilJuul201425/2512 aprilMeisje 16 aprilNetje9026/3820 aprilJongen 17 april Alpenbloempje 31/ 34 18 aprilMeisje 25 aprilMarina__30/3329 aprilJongen 30 aprilHyperbole27/2921 aprilMeisje 30 aprilGretuh3024 aprilJongen27-12-2016, in eeuwige herinnering



Vanessekusje1987



Inloggegevens:

Gebruikersnaam: Babysapril2017

Wachtwoord: april2017
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk mag je nog meedoen! Tenminste wat mij betreft. :-)



Ik ben er momenteel ook er echt flink ziek van kan niks binnen houden. Pas woensdag de echo dus nu maar hopen dat de reden heel goed is.

Werken lukt momenteel ook echt niet.

Totaal niet gewend dit..



Bedankt voor het toevoegen in de tabel :-)
Na regen komt zonneschijn!!
Alle reacties Link kopieren
@Vanessa; reistijd is eigen tijd helaas ;) Werk gedetacheerd maar al wel aantal maanden op zelfde ziekenhuis (ben IC-verpleegkundige).



Af en toe zijn hier nog twijfels ivm de vorige miskraam. Dus vandaag collega's van de verloskunde even gevraagd. Ja hoor ze wilden wel even een echo doen! Lief van ze en handig om in het ziekenhuis te werken . Prachtig druk bewegend kindje! Weer helemaal gerust gesteld



@Gertuh vervelend dat je nog steeds zo misselijk bent en moet overgeven :( Hopelijk gaat het echt over over een paar weken! Nog een paar dagen en dan is het woensdag



Fijne avond!
Alle reacties Link kopieren
@werken, werk nu 36 uur per week (= fulltime in mijn branche) en ben eigenlijk van plan dat te blijven doen als onze gup er straks is. Ik mag niet minder dan 30 uur werken in mijn functie, maar zou dat sowieso niet willen omdat de inhoud van de functie dan niet of nauwelijks uitvoerbaar wordt. Nu twijfel ik soms wel omdat omgeving het heel "gek" vind dat we aan kinderen beginnen maar niet minder gaan werken (man werkt 40 uur en heeft veel reistijd buiten werktijd). Ik merk dat het me soms onzeker maakt. Echer ben ik buiten het werken om het liefst zo veel mogelijk thuis (nu al) of me goede vrienden bij ons of hen thuis. Ons privéleven bestaat niet uit een aaneenschakeling van evenementen en dingen die we te doen hebben. Ik zou dus buiten mijn 36 uur eigenlijk continue gewoon zelf de zorg voor mijn kind dragen. Ik geloof ook dat ik een betere moeder ben als ik ook werk en daarmee iets "nuttigs" doe met mijn verstand. Ik zeg dit vooral niet om huismoeders af te vallen, ik zou dat juist volgens mij helemaal niet kunnen. Ik heb veel respect voor hen maar worstel dus met mijn keuze die nog niet echt "standaard" te noemen is in Nederland als ik mijn omgeving mag geloven.

Hebben jullie hier ervaringen mee en hoe gaan jullie daar dan mee om? Ouderschapsverlof ga ik wel overwegen voor de eerste periode en in ieder geval mijzelf volledig in verdiepen.
Alle reacties Link kopieren
Zo zie dat iedereen best nog een hoop werkt, ik werk zelf helemaal niet. Ik ben wel vrijwilliger op school bij mijn zoontje, zit ook in de oudercommissie dit vind ik heel leuk om te doen. Op donderdag pas ik om de week op de 2 kinderen van vrienden van ons. Nu pas ik nog op bij hun thuis maar tegen het eind van mijn zwangerschap en als onze kleine straks is geboren. Worden ze bij mij thuis gebracht.

Mijn man heeft een goede baan dus financieel gezien hoef ik niet te werken. En mijn man vind het fijn dat er altijd iemand thuis is voor ons zoontje, die hsp is.



Qua zwangerschapskwaaltjes echt nergens last van. Wat ik best vervelend vind. Omdat ik me daardoor niet zwanger voel. Wij zijn 4 en half jaar bezig geweest voor nummer 2 en dan voel je je niet zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Wat is hsp Netje?
Alle reacties Link kopieren
@vanessakusje1987. Hsp is high sensitief person, onze zoon is hooggevoelig dus snel overprikkeld. Wat betekend dat zijn zintuigen extra versterkt worden. Zo heeft hij heel veel moeite met harde geluiden. En als hij boos word is het lastig om hem rustig te krijgen doordat zijn emoties dan ook extra versterkt zijn. Zo is het voor hem dan ook heel belangrijk om rust en regelmaat te hebben. En als dingen anders lopen als anders kan hij snel overprikkeld raken en moet hij zijn rust kunnen pakken.
Alle reacties Link kopieren
@Netje; zo heeft iedereen een eigen keus en beweegreden en dat is maar goed ook! (Hoeveel iemand kan/wil of moet werken). Wij hebben het financieel gelukkig ook niet strikt nodig maar wel handig als ik wat werk. Minimaal 24 uur omdat je anders niet op de IC mag blijven werken. En ik vind het fijn ook iemand anders te zijn soms dan 'mama' of 'partner'. Maar kan net zo goed genieten van een aantal dagen 'huismoeder'!

Je zoon is hsp vertel je; dat is vast soms een uitdaging! Wel fijn dat je weinig last hebt van de zwangerschap (maar op zich is bevestiging ook fijn ik snap je).
Alle reacties Link kopieren
@alpenbloempje. Dat snap ik hoor, ik vind het heerlijk om op school een hoop te doen, zo ben ik overblijfmoeder voor de kinderen die tussen de middag overblijven, Dit doe ik echter niet in de klas van mijn zoontje. En zo ben ik ook bibliotheekmoeder, ook enorm leuk om te doen, verder loop ik fanatiek hard, wat tot nu toe ook nog steeds erg goed gaat.. en ik haak ook veel, vervelen doe ik me dan ook niet, al hoewel het me ook leuk vind om weer te gaan werken. Maar ben 2jaar geleden gestopt met werken, Door een burn-out en een schouderoperatie. Sindsdien gaat het vele malen beter met mijn zoontje en zijn overprikkelde buien aanzienlijk afgenomen. Wat ik dan ook erg belangrijk vind.

Hsp heeft ook een hele mooie kant hoor. Zo ook moest hij vorige week van blijdschap huilen toen hij hoorde dat hij grote broer werd. Zo mooi om te zien.



Nog meer mensen die nog fanatiek sporten en of hardlopen? Ik loop nog steeds hard wat nog steeds goed gaat. Al mag ik van mijn man niet meer alleen buiten dorp. Dus ga altijd samen met mijn vriendin of man.
Alle reacties Link kopieren
@Hyperbole succes met je afspraak! Heb je ook een echo weer vandaag? Veel plezier!

@Netje dat lijkt me ook heerlijk! Denk tegen de tijd dat mijn dochter op school zit ik ook wel zoiets ga doen ;). Wel vervelend dat je moest stoppen door een burn out en klachten :( Wel fijn dat het beter gaat met je zoontje sindsdien ook zeker belangrijk! Ik merk ook wel eens dat als ik een aantal dagen achter elkaar werk dat mijn dochter dit minder fijn vind dus blij als ik weer een paar vrij ben. En mijn man kan tussendoor wel eens papa-dagen 'opnemen' (vakantiedag) dus dan lukt het prima!

Wat lief trouwens dat je zoontje moest huilen toen hij hoorde dat hij grote broer werd, echt te lief!

Wat betreft hardlopen, dat heb ik fanatiek (op Nederlands niveau) gedaan tot de eerste zwangerschap, heb veel bekkenklachten (gehad) dus kan helaas (ook door andere ontwikkelde lichamelijke ziekte) nooit meer handlopen, mis het wel eens. Heerlijk om je hoofd leeg te lopen he?

@Vanessa, succes met bloed prikken vandaag! Hoe lang duurt de uitslag?
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Alphen. Binnen 2 wk uitslag.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Vanmorgen hadden we de termijn echo, de uitgerekende datum is niet verschoven. En alles ging goed, de baby is al meer dan een cm gegroeid sinds vorige week dinsdag! We hebben ook alle papieren meegekregen voor de vliegvakantie ivm de bodyscans.

Tevens hebben we bloed laten prikken en een datum voor de nekplooimeting.

Morgen ga ik op vakantie voor 8 dagen dus zal ik niet veel meeschrijven, ik zal mijn gegevens in de tabel zelf aanpassen.

Veel succes allemaal in de tussentijd!
Alle reacties Link kopieren
@Vanessa; nog even wachten dus! Spannend

@ Hyperbole; wat fijn van je goede echo! Lekker genieten nu van jullie vakantie! Wist helemaal niet dat die bodyscans evt schade konden aanrichten.... vorige keer met een week of 8 zwanger op vakantie gegaan (werd miskraam).

Geniet van je vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Hoe zit het met de bodyscan? Ik weet namelijk nergens van en ben gewoon door de scan gegaan een paar weken geleden en moet over een paar dagen weer voor de terugvlucht. Verloskundige wist dat we met het vliegtuig op vakantie gingen en heeft er niets over gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Bodyscans werken op rontgen (xray) straling en dit kun je beter vermijden tijdens de zwangerschap. Of en hoe schadelijk de bodyscans zijn is nog onduidelijk maar mijn verloskundige heeft afgeraden er in te gaan tenzij het echt niet anders kan. Ik heb nu een nederlandse en engelse zwangerschapsverklaring en een fit to fly meegekregen en hoop dat ik hiermee de scans kan ontlopen.
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van jullie berichten over de bodyscan heb ik even gegoogled en je kunt ten alle tijden een bodyscan weigeren, alternatief is dan fouillieren, je hoeft er dus niet per see een zwangerschapsverklaring voor te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik heb vanmorgen ook maar even gegoogled en er zijn op Schiphol 2 verschillende scans: Security Scan en bodyscan. Security Scan werkt niet met röntgen en is compleet onschadelijk (werkt met millimetergolven die het lichaam niet binnen dringen; er wordt alleen gekeken of je zaken óp je lichaam draagt). Zie ook: http://www.schiphol.nl/Re ... jVertrek/SecurityScan.htm. Dit is degene die je standaard krijgt (dus dat apparaat waar je in moet gaan staan met je armen omhoog en de armen om je heen draaien). De bodyscan werkt wel met röntgen, maar die krijg je in principe niet; alleen bij de 100% check en is om te kijken of mensen bv zaken ingeslikt hebben; deze straling dringt het lichaam wel binnen.



De Security Scan mag je overigens ook gewoon weigeren, dan wordt je volledig gefouilleerd.



Overigens is de röntgen straling van de body scan ook redelijk verwaarloosbaar als je die vergelijkt met waar je al aan blootgesteld wordt. De bodyscan zorgt voor 0,1 microsievert aan straling. Per jaar krijgt je lichaam zo'n 2000 microsievert binnen. Een vlucht van 6 uur stelt je bloot aan 14,3 microsievert. Als je je zorgen maakt om straling zou ik me geloof ik eerder druk maken over de vlucht dan over de bodyscan (die je met 99,9% zekerheid niet krijgt).
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad Nena_ je hebt helemaal gelijk. De straling van een bodyscan is verwaarloosbaar.

Ik werk als stralingsdeskundige in een ziekenhuis en ben het er helemaal mee eens.
Alle reacties Link kopieren
@Juul en @Gretug succes en veel plezier met de echo vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Alpenbloempje! Vanavond pas, dus moet nog even geduld hebben..
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
@Juul en @Gretug; succes bij de echo!!



Ik was even een paar dagen niet zo actief, toch nog heel erg moe (what's new) en moet nog een week wachten op m'n volgende echo. Duurt me allemaal iets te lang
Alle reacties Link kopieren
Wat handig down ze avond spreekuur bij jou Juul? (Hoe was het?)
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaa een prachtige spartelend kindje! ben 5 dagen achteruit gezet. Dus ipv 10+2 wat ik dacht 9+4. Nou ja prima dat mini mensje maakt mij al blij genoeg :-)..



Qua werken: ik ben hoofd kostwinner en werk de ene week 5 nachten en de andere week 3 nachten. Gemiddeld 32 uur. Kinderen gaan 2 dagen naar de opvang. En de rest vangen we zelf op.
Na regen komt zonneschijn!!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een prachtig spartelend kindje gezien! Helemaal verliefd

Ik ben juist 5 dagen vooruit gezet. Ipv 11+2 ben ik nu precies 12 weken.

12 april 2017 uitgerekend
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn van de goede echos Gretuh en Juul! Bijzonder he? Zo'n spartelend kindje. Geniet ervan dames!
Alle reacties Link kopieren
Ontzettend fijn voor jullie!! Gefeliciteerd!!





Ik ga volgende week op vakantie met t vliegtuig en neem niet eens een zwangerschapsverklaring mee. T valt ook nog niet echt op dus neem de gok

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven