Paar dagen weg met jonge baby

28-09-2016 10:52 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aan het eind van mijn verlof willen mijn vriend en ik nog even een paar dagen (lang weekend of midweek) weg met onze dan 3 maanden oude baby. Ik ben al aan het kijken naar Centerparcs of Hof van Saksen ofzo, maar misschien heeft een van jullie wel een tip voor een kleinschaliger park of bijvoorbeeld een babyvriendelijk hotel, iets waar ik zelf niet zo snel aan denk.



We willen graag relaxen, een beetje luxe en in ieder geval een lekker warm zwembad. In de buurt van een leuke stad lijkt ons ook fijn, maar is geen vereiste. De periode dat we gaan is eind november of begin december, dus ik reken niet meer op heel lekker weer voor buitenactiviteiten.



Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik zou dan lekker voor center parcs gaan. Kies je een luxe huisje (meestal met sauna, bubbelbad) dan kun je meteen gebruik maken van zwembad.

Heel burgelijk maar wij gaan elk jaar minstens 1x naar center parcs.
Alle reacties Link kopieren
Kies wel een centerparcs met leuk zwembad en geen oud Landal afdankpark ofzo.
Tjah, tjah, tjah...
Alle reacties Link kopieren
Is het zwembad om te gaan zwemmen met de baby? Op die leeftijd is dat hooguit een half uurtje per keer. Dus daarom zou ik niet perse voor iets met een zwembad gaan.

Wij zijn een aantal jaren geleden hier geweest. 3 van de 4 huisjes hebben een jacuzzi
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook een luxe huisje in CP kiezen. Vorige keer gedaan, nu staat dat weer op onze planning. Broodjes aan de deur, hoef je er niet uit, babyfoon voor de sauna of bij het bubbelbad als hij sliep (was niet zo'n goede slaper maar na het zwemmen wel haha)



Wij hebben het wel wat later gedaan en willen we nu weer doen, als de baby 4/5 maanden is. Konden we na een maand aan de slag weer even samen uitrusten en zoontje kon toen al wat meer (beetje spelen in het zwembad e.d.).



Een gewoon hotel hebben we weer later gedaan, met ca. 6 maanden, was ook niet zo lekker weer, in het najaar, maar toen hebben we wel lekker aan het strand gewandeld. Niet speciaal een kindvriendelijk hotel, gewoon campingbedje meegenomen.
Alle reacties Link kopieren
Kijk vooral naar een fijne accomodatie en een omgeving waar jullie leuke dingen kunnen doen. Voor je baby hoeft er nog helemaal niets te zijn, er komen nog Jared genoeg dat je daar rekening mee moet houden . Zwembad is ook geen noodzaak, voor dat half uurtje dat je badderen heb je echt geen subtropisch zwemparadijs nodig. Het plaatselijke zwembad of hotelzwembad voldoet uitstekend.

Wil je natuur: waddeneilanden, veluwe, zeeland, limburg.

Wil je een stad: Haarlem, Maastricht, groningen, delft, dordrecht. Maar aken, dusseldorf, Antwerpen zijn ook leuk.



Moet ik er wel bij zeggen dat parken ala center parcs voor mij gelijk staan aan een vakantie from hell.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn een weekje naar Egypte geweest, heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind center parcs het ergste wat er is qua vakantie bestemming.



Wij zijn fan van de waddeneilanden, hebben dit ook met baby gedaan en straks met nummer 2 staat het weer op de planning. We boeken dan een appartement in een hotel met extra slaapkamer, daar staat een opgemaakt campingbedje. We laten het diner lekker bezorgen op de kamer, lekker buiten wandelen, langs het strand, zwemmen.

Na een weekend eiland hebben wij vaak het gevoel dat we heel lang weg zijn geweest

Voordeel van zo'n hotel/appartement vind ik dat je gebruik maakt van hun faciliteiten zoals schone handdoeken elke dag, opgemaakte bedden, je kunt daar ontbijten etc.
Alle reacties Link kopieren
Zwembad kun je vergeten. Mét baby moet het heel warm water zijn of je gaat om de beurt en das niet zo gezellig. Neem lekker zoals genoemd een luxe huisje met sauna en bubbelbad. Kun je er iig samen tegelijk van genieten.

Lekker doen! En geniet er van als ze gaan lopen is het over
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Ik wil graag aan het eind van mn verlof gaan, omdat ik anders gebonden ben aan schoolvakanties en het leek me lekker om juist een keer gebruik te maken van een rustigere en goedkopere periode. Dan lijkt een huisjespark als cp me ook relaxter dan in een druk weekend of in een vakantie.



Het zwembad is idd bedoeld om met baby te gaan zwemmen. Vandaar een warm zwembad, maar glijbanen en wildwaterbanen hebben we natuurlijk niet nodig. Een hotel met zwembad lijkt me daarom ook prima.



Newspaper, wadden klinkt ook lekker, heb je een linkje of naam van dat appartement dat je noemt?
Waarom zou je met zo'n kleintje willen zwemmen? Buiten nog van alle rotzooi die in het water zit heeft zo'n kind er niets aan.

Ga gewoon lekker samen in bad



Ik zie altijd leuke huisjes op Natuurhuisjes voorbij komen.
Ik ging met dochter vanaf 6 weken oud elke week zwemmen. Ze vond het heerlijk en ik ook en hield het zeker een uur vol! Ik snap de reacties hier nietzo, want baby's vinden zwemmen over het algemeen fantastisch. Het is eigenlijk 1 van de weinige activiteiten die voor een baby al leuk is.



TO: zou zeker iets met een subtropisch zwembad zoeken. Zwemmen met je baby is superleuk!



De zwembaden in bungalowparken zijn meestal prima op temperatuur voor baby's maar subtropisch is dat zeker.
Alle reacties Link kopieren
Kijk wel goed naar welk park je wilt, we hebben al een aantal keer in een CP huisje gezeten wat echt vergane glorie is
Ik heb ooit die docu gezien over de schoonmaak...ben er echt vies van brrrr maar goed ieder zn ding
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties zover! Het lijkt me idd lekker om met baby te zwemmen en bovendien houden we hier zelf ook allebei van. De glijbanen e.d. hoeven natuurlijk niet zo, maar het is wel belangrijk dat het water lekjer warm is en de temperatuur boven water ook niet te laag. Vandaar ook mijn vraag om tips voor geschikte hotels of kleinschaliger parken. Vanaf een website kun je niet altijd zien of dat zwembad op de foto lekker is of meer bedoeld voor baantjes trekken.
Alle reacties Link kopieren
Landal is vaker goedkoper en mooier onderhouden dan cp.

Land van Bartje en Rabit Hill zijn gericht op kleine kinderen.



Maar jou kleintje is nog zo klein. Die heeft niet veel nodig. Ik zou daarom denk ik meer gaan voor iets waar jullie zelf vrolijk van worden.



Eind november is landal Couwberg in Valkenburg natuurlijk ook een aanrader. Kun je heerlijk de kerstsfeer opdoen in Valkenburg en op excursies. Baby in draagdoek en wandelwagen en huppa.

Huisjes daar zijn ook erg mooi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven