Gezondheid alle pijlers

Leverpijn na alcohol

29-09-2016 00:22 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help!

Ik ben een 18 jarige jongen die in het weekend wel van een paar biertjes houd.

De laatste tijd is dit wat minder leuk dan eerst, na 3 biertjes begint mijn lever pijn te doen. ik heb dit nu al ruim een maand elke keer als ik drink, en de eerste keer dat ik dit had is ongeveer een half jaar geleden, maar toen was het nog niet elke keer..

Ik heb bijna elk weekend wel een feestje en ik ga over een jaar studeren. Stoppen met drinken is daarom bijna geen optie voor mij(ja ik weet dat het slecht is)

Ik ben al bij de huisarts geweest en heb bloedonderzoek laten doen. De resultaten hiervan waren anders dan verwacht; mijn lever had normale waarden.

Wie kan mij vertellen wat het is????

Ik zit zelfs te overwegen om een echo van mijn lever te laten maken als het zo doorgaat. Het is een stekende pijn die ongeveer 1 a 2 uur na het eerste drankje begint. Ik heb ook al andere alcoholische dranken geprobeerd maar dat mocht ook niet van mn lever:(

Vroeger kon ik zonder problemen 15 glazen over een hele avond aan.

Heeft iemand dezelfde ervaring of weet iemand wat er mis met mijn lever is????
Alle reacties Link kopieren
Misschien voorlopig dan helemaal stoppen met drinken want wat levert het je op? Niks
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Als je leven je lief is dan.......acuut stoppen met drinken.

Op je vraag of iemand weet wat er mis is met je lever.....dat weet je zelf ook wel.
Alle reacties Link kopieren
Je lever of je milt?

Ik had bij mijn milt en drink ook best veel.. ja ben gewoon doorgegaan en leef nog steeds. Van die steken ?
Alle reacties Link kopieren
@manji ik heb oprecht geen idee wat er mis is met mijn lever, daarom vraag ik het hier.



En ik kan prima plezier hebben zonder alcohol, maar soms is het net wat leuker met alcohol op.



@divadevil Ik denk niet dat het mn milt is want de pijn zit echt aan de rechterkant van mijn buik..
Alle reacties Link kopieren
Waarom is stoppen met drinken als je gaat studeren geen optie?

Ik heb denk ik 3 alcoholische drankjes genuttigd tijdens mijn studie. En heb genoeg lol en plezier gehad. Vrienden vonden het zelfs super handig. Altijd een bob bij de hand . Ik denk echt dat je moet stoppen met drinken als je achttienjarige lever nu al tegen je gilt dat het de alcohol niet kan verwerken. Dit kan je je leven kosten...

Wat heb je liever, drie jaar lol ( vraag me af hoeveel lol je dan hebt, leverpijn is klote) en een heel pijnlijke dood sterven of nog zestig jaar leven zonder pijn?



Ik zou terug gaan naar je ha en je goed laten voorlichten over de gevolgen van alcohol. En misschien eens een bezoekje brengen aan het ziekenhuis op de mdl afdeling.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Zelfs bij een ernstige leveraandoening kunnen in sommige gevallen de bloedwaarden normaal zijn omdat de lever een grote reservecapaciteit heeft.

Als je last blijft houden en je blijft toch drinken dan moet je niet zeuren. Stop je met drinken en blijf je last houden ga dan terug en vraag om extra onderzoek zoals de echo. Maar vaak kan een arts al voelen of er iets mis is met de lever.



Er kunnen ook andere aandoeningen zijn waarbij je last en pijn krijgt bij alcohol. De enige manier om daar achter te komen is om voorlopig niet te drinken en naar de dokter terug te gaan als je last blijft houden.

Blijf je toch drinken dan heb je waarschijnlijk nog niet genoeg pijn. Maar ik zou het risico niet nemen als ik jou was.
Waarom steeds weer gaan drinken als je steek krijgt. Je lichaam geeft aan dat er iets aan de hand is.
Alle reacties Link kopieren
Lekker blijven zuipen!



Sjongejongejonge
Alle reacties Link kopieren
Waar heb je precies pijn? Heb je pijn ter hoogte van je borst been?



Ik denk namelijk niet dat je je levert voelt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Stoppen met drinken is ALTIJD een optie, en ook nog eens de gezondste. Voor iedereen maar zeker als je op jouw leeftijd al last hebt! Gewoon een kwestie van voorrang geven aan je gezondheid.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
Je bent 18 maar VROEGER kon je drinken wat je wilde????



Je weet zelf ook wel dat je beter kunt stoppen met drinken, maar je zoekt een manier waarop je ten koste van je lijf wél kunt drinken. Ga je niet vinden. Een leven zonder alcohol is echt geen straf hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou terug gaan naar je dokter en om raad vragen.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Terug naar de dokter! Drinken is niet gezond maar wat jij hebt is niet normaal. Ik herken het als het verhaal van mijn buurjongen. Die had een aangeboren afwijking en dezelfde klachten. Vrijdags stappen, zaterdags ziek van de pijn. Hij is geopereerd en kan nooit meer drinken.
Je mag dus al bijna een jaar drinken en 'vroeger' dronk je 'met gemak' 15 glazen op een avond.

Ik denk niet dat er iets met je lever is, ik denk dat er iets met je hersens is.
[quote]M_steinbach schreef op 29 september 2016 @ 00:44:

@manji ik heb oprecht geen idee wat er mis is met mijn lever, daarom vraag ik het hier.



Wij zijn geen doktoren hier!!!
Alle reacties Link kopieren
Kan het niet je galblaas zijn?

Dan heb je ook pijn rechts,onder je ribben.

Maar dan zou je wel vaker pijn moeten hebben dan alleen na drinken alcohol.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doortanken TO
"People, what a bunch of bastards"
Alle reacties Link kopieren
quote:kiddootje schreef op 29 september 2016 @ 08:34:

Kan het niet je galblaas zijn?

Dan heb je ook pijn rechts,onder je ribben.

Maar dan zou je wel vaker pijn moeten hebben dan alleen na drinken alcohol.De lever zit meer links onet het hart.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 29 september 2016 @ 08:44:

[...]





De lever zit meer links onet het hart.Maar er wordt altijd rechts gevoeld?
Alle reacties Link kopieren
De lever zit rechts, evenals de galblaas.





Plaatjes genoeg om even te googlen.
Alle reacties Link kopieren
Tja, dit is een beetje als 'het doet pijn als ik hier hard duw. Dan moet je daar niet duwen'.

Je kan toch (tijdelijk) stoppen met drinken neem ik aan? Als de pijn dan wegblijft ligt het aan je alcoholgebruik, zo niet ga je terug naar de dokter. En als je niet kan stoppen met drinken ga je al helemaal naar de dokter!!
quote:Principe-Prinses schreef op 29 september 2016 @ 09:10:

De lever zit rechts, evenals de galblaas.





Plaatjes genoeg om even te googlen.Dat dacht ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het toch wat anders dan je lever, bijvoorbeeld dikke darm of spieren.





Ik zou hoe dan ook blijven teruggaan naar de arts.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
[quote]M_steinbach schreef op 29 september 2016 @ 00:44:

@manji ik heb oprecht geen idee wat er mis is met mijn lever, daarom vraag ik het hier.



Hier zul je geen antwoord krijgen op je vraag,want wij zijn geen dokter.

Maar als je last van je lever hebt en je blijft door zuipen dan gewoon door gaan joh.

Wat kan jou het schelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven