Hotel tips

25-09-2016 21:05 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Mijn man wordt 30 eind november en in december ben ik jarig. Nu leek het me leuk om dan een overnachting te boeken maar vind het nogal lastig om een leuk hotel/plaats te vinden in NL.



Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen over hotels en plaatsen. We komen zelf uit Alkmaar. Amsterdam lijkt me erg leuk en Arnhem ook.



Bedankt alvast voor de reacties!

Fijne avond.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben voor mijn verjaardag een keer meegenomen naar Rotterdam. Sightseeing gedaan en geslapen in Hotel New York. Fantastisch.
Alle reacties Link kopieren
Het kleinste kasteeltje in Hattum, erg leuk. Ook leuk; Bilderberg Zeist
Find people who will make you better (M. Obama)
Alle reacties Link kopieren
Een suite in hotel de reehorst in ede. Mooie luxe suites en redelijk dicht bij Arnhem.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook zeggen Rotterdam en dan idd ergens aan het water, zoals hotel New York. Dan zit je toch wel even in een hele ander sfeer dan het 'kneuterige' van Alkmaar en ook Amsterdam en Arnhem.

Maak een havenrondvaart en neem de watertaxi naar je hotel.
.
Alle reacties Link kopieren
Het Waldorf Astoria in Amsterdam lijkt mij wel wat. Of het Faralda hotel.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn laatst óók in Rotterdam geweest en we hebben geslapen in het Mainport hotel aan de Leuvehaven. Super uitzicht en vlakbij (Witte de Withstraat) lekker gewinkeld en gegeten. Over een paar maanden gaan we weer, zo goed is het bevallen!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb bij het Mövenpick geboekt omdat ik toch Amsterdam in wil en aangezien ik in december wil gaan zal het zeker de moeite zijn.

Ps; de tip over het Waldorf.. dankje!
Alle reacties Link kopieren
Mövenpick ligt wel net een beetje in een dooie hoek. Ik zou dan je fietsen meenemen (als die niet mooi zijn, er wordt natuurlijk wel veel gejat) of fietsen huren. Anders loop je je ongans telkens vanaf daar en weer terug. Het fietsen in Amsterdam is wel nogal hectisch en 'agressief', en overal toeristen die opeens voor je fiets lopen, moet je tegen kunnen.



Om te eten zou ik dan EYE filminstituut aanraden, gaaf uitzicht en onwijs lekker eten. Reserveren noodzakelijk, kan online. Je kan er ook leuk lunchen. Let op dat je dan de veerpont neemt naar Buiksloterweg, niet een andere. In Google Maps zie je stippellijntjes in het water als je inzoomt, en waar de aanlegsteiger dus is bij CS.

En Choux, een vrij nieuw restaurant, beetje haute-cuisine-achtig.

En Mata Hari, zit in de wallen tussen de neonlichten, maar het restaurant zelf is sfeervol met een beetje art deco en vintage.

Voor een biertje of borreltje is In 't Aepjen leuk, in een heel toeristische straat en toch komen er ook genoeg Amsterdammers. Een klein, gezellig bruin café, ze zeggen zelf dat ze de oudste kroeg van de stad zijn en dat de uitdrukking 'in de aap gelogeerd zijn' daar vandaan komt.

Allemaal redelijk in de buurt van Mövenpick. Maar je kan natuurlijk ook heel ergens anders in de stad gaan eten.

Hanneke's Boom is ook dichtbij jullie maar daar hoef je geen service te verwachten........



In december is ook het Light Festival, kun je langs die lichtkunstwerken wandelen nadat het donker is, of met een bootje. Wel heel druk met dat wandelen!
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven