Lactose vrije hapjes

29-09-2016 18:02 54 berichten
Hoi dames,



Ik organiseer binnenkort een klein feestje voor een (zwangere) vriendin met lactose intolerantie (ja ze weet ervan en het is gewenst ). Ik wil graag een aantal hapjes op tafel zetten, hartig en zoet, welke allemaal lactose vrij zijn zodat ze eens niet hoeft op te letten. Ik heb al een succesrecept voor bananenmuffins en chocolademuffins. Verder ben ik van plan een melkvrij brood te bakken en daar kleine sandwiches van te maken. Hebben jullie nog leuke ideeën? Succesrecepten? Beleg ideetjes?



Ik hoor ze graag
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je een lieve vriendin.

Dat je er zo'n moeite voor wil doen
Alle reacties Link kopieren
quote:Kokoro schreef op 29 september 2016 @ 18:55:

[...]



Zou kunnen. Ik weet dat ze ze liever niet slikt. Ik weet niet waarom en dat ga ik ook niet vragen .





Misschien toch even informeren. Als ze überhaupt geen lactase wil gebruiken (ik zou niet weten waarom niet, maar soit), dan is dat haar goed recht. Maar als ze niet anders kent dan de Kerutabs die standaard aangeraden worden en als ze die niet wil gebruiken omdat ze niet helpen, wat ook een redelijk standaard klacht is als ik internet mag geloven , dan is het voor haar misschien goed om te weten dat er ook lactase is van disolut die veel beter werkt.



Sinds ik die gebruik, kan ik weer gewoon uit eten zonder vooraf heel duidelijke afspraken te moeten maken met de kok. Ik ben heel gevoelig voor lactose en het zit gewoon bijna overal wel een beetje in. Nu neem ik gewoon die pilletjes bij het eten (en bestel ik natuurlijk geen gerechten met room o.i.d.) en kan ik zonder buikpijn uit eten. Hoefde ik met kerutabs niet te proberen.
Alle reacties Link kopieren
quote:migudu schreef op 29 september 2016 @ 23:01:

Ik vind je een lieve vriendin.

Dat je er zo'n moeite voor wil doen





En dit!



(En nou stop ik )
Dankjewel dames ! Het was een groot succes. Twee soorten heerlijke koekjes, sandwiches en worst en kaas in filodeeg. Het was allemaal rap op . Als iemand het recept wil van de rest velvet koekjes of de chocolat chip cookies dan kan ik het hier ff posten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven