Gezondheid alle pijlers

Leverpijn na alcohol

29-09-2016 00:22 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help!

Ik ben een 18 jarige jongen die in het weekend wel van een paar biertjes houd.

De laatste tijd is dit wat minder leuk dan eerst, na 3 biertjes begint mijn lever pijn te doen. ik heb dit nu al ruim een maand elke keer als ik drink, en de eerste keer dat ik dit had is ongeveer een half jaar geleden, maar toen was het nog niet elke keer..

Ik heb bijna elk weekend wel een feestje en ik ga over een jaar studeren. Stoppen met drinken is daarom bijna geen optie voor mij(ja ik weet dat het slecht is)

Ik ben al bij de huisarts geweest en heb bloedonderzoek laten doen. De resultaten hiervan waren anders dan verwacht; mijn lever had normale waarden.

Wie kan mij vertellen wat het is????

Ik zit zelfs te overwegen om een echo van mijn lever te laten maken als het zo doorgaat. Het is een stekende pijn die ongeveer 1 a 2 uur na het eerste drankje begint. Ik heb ook al andere alcoholische dranken geprobeerd maar dat mocht ook niet van mn lever:(

Vroeger kon ik zonder problemen 15 glazen over een hele avond aan.

Heeft iemand dezelfde ervaring of weet iemand wat er mis met mijn lever is????
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me echt af of het wel je lever is.

Het kan ook je darm zijn die gaat krampen van alcohol.(spastische darm bv)

Of zoals ik al eerder zei: je galblaas.

Die pijn straalt ook uit naar andere plekken.Ik heb zelf een galblaasverwijdering gehad.Het is de meest voorkomende operatie in Nederland. Hij kan ontstoken zijn. Of/en galblaasstenen.

Maar ik roep maar wat he?

Je moet terug naar je huisarts en echo's en/of ct- scan laten maken.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar je huisarts.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.