Gezondheid alle pijlers

Leverpijn na alcohol

29-09-2016 00:22 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help!

Ik ben een 18 jarige jongen die in het weekend wel van een paar biertjes houd.

De laatste tijd is dit wat minder leuk dan eerst, na 3 biertjes begint mijn lever pijn te doen. ik heb dit nu al ruim een maand elke keer als ik drink, en de eerste keer dat ik dit had is ongeveer een half jaar geleden, maar toen was het nog niet elke keer..

Ik heb bijna elk weekend wel een feestje en ik ga over een jaar studeren. Stoppen met drinken is daarom bijna geen optie voor mij(ja ik weet dat het slecht is)

Ik ben al bij de huisarts geweest en heb bloedonderzoek laten doen. De resultaten hiervan waren anders dan verwacht; mijn lever had normale waarden.

Wie kan mij vertellen wat het is????

Ik zit zelfs te overwegen om een echo van mijn lever te laten maken als het zo doorgaat. Het is een stekende pijn die ongeveer 1 a 2 uur na het eerste drankje begint. Ik heb ook al andere alcoholische dranken geprobeerd maar dat mocht ook niet van mn lever:(

Vroeger kon ik zonder problemen 15 glazen over een hele avond aan.

Heeft iemand dezelfde ervaring of weet iemand wat er mis met mijn lever is????
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me echt af of het wel je lever is.

Het kan ook je darm zijn die gaat krampen van alcohol.(spastische darm bv)

Of zoals ik al eerder zei: je galblaas.

Die pijn straalt ook uit naar andere plekken.Ik heb zelf een galblaasverwijdering gehad.Het is de meest voorkomende operatie in Nederland. Hij kan ontstoken zijn. Of/en galblaasstenen.

Maar ik roep maar wat he?

Je moet terug naar je huisarts en echo's en/of ct- scan laten maken.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar je huisarts.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
Ik zou echt ff een paar maanden/half jaar helemaal niks drinken en dan es kijken of je af en toe, normale alcoholhoeveelheden (2-3 biertjes max) trekt. 18 is wel erg jong om je lichaam al te hebben overbelast met een ongezonde levensstijl, maar als je al jaren lang 15 biertjes op een avond (al zijn het alleen weekenden) wegtankt, kan dat best. Zelf heb ik ook veel gedronken als scholier en student en dacht dat het wel kon, gezien ik doordeweeks toch gewoon heel gezond deed! Maar op mijn 21e heb ik mijn alcoholgebruik behoorlijk teruggeschroefd, omdat mijn lichaam begon te protesteren. Sindsdien altijd braaf geleefd.

Dus ja, je kan pech hebben, als je jong bent voel je je onsterfelijk maar niet iedereen trekt die roofbouw. Je lichaam geeft een noodsignaal, beter dat je daar naar luistert.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 10 oktober een echo in het ziekenhuis ik zal laten weten wat er uit komt.

Bedankt voor de reacties iedereen!!
Alle reacties Link kopieren
Je merkt dat je pijn krijgt na het drinken van alcohol, maar blijft toch stug door drinken "want je gaat studeren?".







Het is je lichaam! Alsjeblieft luister daar naar en ga terug naar de dokter en kap met drinken! Ongelooflijk, sorry hoor, maar wat ontzettend dom.



edit: je hebt al gereageerd terwijl ik dit typte
En nu?
Alle reacties Link kopieren
quote:M_steinbach schreef op 29 september 2016 @ 14:21:

Ik heb 10 oktober een echo in het ziekenhuis ik zal laten weten wat er uit komt.

Bedankt voor de reacties iedereen!!En tot die tijd rustig aan met de alcohol
quote:M_steinbach schreef op 29 september 2016 @ 14:21:

Ik heb 10 oktober een echo in het ziekenhuis ik zal laten weten wat er uit komt.

Bedankt voor de reacties iedereen!!



Heel goed, ik ben benieuwd.



Succes.
Alle reacties Link kopieren
quote:M_steinbach schreef op 29 september 2016 @ 14:21:

Ik heb 10 oktober een echo in het ziekenhuis ik zal laten weten wat er uit komt.

Bedankt voor de reacties iedereen!!



Goed zo.

Succes en sterkte.
Alle reacties Link kopieren
nou net bij de dokter geweest het is een vernauwing van mijn urinebuis, waardoor de nier zijn vocht niet kwijt kan naar mijn blaas, en dus een beetje onder druk staat. het is aan de rechterkant, hierdoor associeerde ik het met mijn lever.

ik wordt doorverwezen naar de uroloog en die gaat het verhelpen,

nogmaals iedereen bedankt voor de reacties
super!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de update! Veel succes.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dar je weet waar de pijn vandaan komt!

Sterkte en succes met de behandeling!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte en succes met de behandeling.
Alle reacties Link kopieren
Update!

Ik ben geopereerd aan de buis, de vernauwing is eruit gesneden. Ik ben kerngezond en geniet elk weekend gelukkig weer van mijn biertjes!
Oke top
anoniem_63c133d68dbd4 wijzigde dit bericht op 06-03-2018 19:16
96.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Geniet ervan!
M_steinbach schreef:
06-03-2018 19:12
Update!

Ik ben geopereerd aan de buis, de vernauwing is eruit gesneden. Ik ben kerngezond en geniet elk weekend gelukkig weer van mijn biertjes!
Proost ! :cheers:
Alle reacties Link kopieren
M_steinbach schreef:
06-03-2018 19:12
Update!

Ik ben geopereerd aan de buis, de vernauwing is eruit gesneden. Ik ben kerngezond en geniet elk weekend gelukkig weer van mijn biertjes!
Geweldig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven