Ff van de schrik bekomen

29-09-2016 22:40 150 berichten
Mijn man had vanavond een vriend op bezoek en toen hij wegging liet hij mijn hond ontsnappen. Wat een drama.



Hij is zeer ( hond) agressief, is volkomen doof, halfblind maar kan schijnbaar nog keihard rennen en is 16 en heeft werkelijk alles al overleefd.



Dacht echt dat ik gek werd, heb zelf " griep" en heb 2 uur door de wijk rondjes gerend in mijn pyama, allemaal mensen opgetrommeld om te helpen zoeken, heb zelfs in mijn wanhoop de politie gebeld om te helpen zoeken ( wat ze natuurlijk niet deden, logisch maar op dat moment vond ik het echt erg).



Wou het al bijna opgeven tot ik hem zag rennen, bij een heel druk kruispunt. Steekt keihard de weg over toen er een auto aankwam en goddank kon die meneer nog keihard op zijn remmen trappen en kon ik mijn hond pakken.



Gelukkig mankeert hij niets en heeft hij voor zover ik nu weet geen gekkigheid uitgehaald ( heb aantal dierenartsen gebeld om te vragen dat wanneer er honden binnenkomen die aangevallen zijn door een hond zonder baasje dat ze mijn nummer moesten doorgeven).



Maar wat ben ik woest zeg, 100 keer per dag zeg ik tegen iedereen doe die tussendeur dicht en iedereen vergeet het altijd. Mijn hond had wel dood kunnen zijn of andere honden kunnen verwonden. Zit er nog steeds helemaal van te shaken.
Alle reacties Link kopieren
quote:newimprovedkitty schreef op 29 september 2016 @ 23:48:

[...]



Ja, wel als die gebreken anderen echt tot last kunnen zijn of bij agressie gevallen.



En dan bedoel ik natuurlijk niet de normale ouderdomsgebreken, om even duidelijk te zijn.Het dier is al zijn hele leven hondagressief. Hij (?) is daarmee echt niet uniek. De enige last die het dier nu (en in het verleden) heeft veroorzaakt is dat de gezinsleden moeten zorgen dat de hond niet de straat op kan wandelen. Lijkt mij ook weer niet zo heel veel moeite.
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:newimprovedkitty schreef op 29 september 2016 @ 23:48:

[...]



Ja, wel als die gebreken anderen echt tot last kunnen zijn of bij agressie gevallen.



En dan bedoel ik natuurlijk niet de normale ouderdomsgebreken, om even duidelijk te zijn. ivm zijn hondagressie: dat heeft hij altijd al gehad, raskenmerk en naar verleden. Hij was 1 toen ik hem kreeg en ik was toen al zijn 8ste eigenaar en met hond agressie valt prima te leven. Buiten altijd aangelijnd ( en een muilkorf om maar dat ligt meer aan mij dan aan hem), geen andere honden in huis hier en ik neem hem nooit mee naar anderen toe ( vind hij ook gewoon echt niet fijn). En zijn agressie is ook nooit echt een issue geweest maar omdat hij vandaag is weggelopen is dat wel een risico geweest natuurlijk wat onze schuld was ( nouja van man en vriend). Maat echt geen reden om hem in te laten slapen, wat iemand anders al zei als alle agressie honden afgemaakt moesten worden hadden dierenartsen er een dagtaak aan.



En zijn ouderdomskwalen zijn doofheid, staar, HD/artrose WAT elke hond van die leeftijd heeft. Mocht hij pijn krijgen zou ik hem in laten slapen, mocht hij helemaal blind worden dan weet ik nog niet wat ik doe dat ligt dan aan hem en als hij mensagressief gaat worden laat ik hem inslapen.



En verder zijn jullie wel eens met een hond naar een dierenarts geweest om die in te laten slapen? Gewoon omdat de hond oud is of een ander een knauw heeft gegeven? Want een dierenarts doet dat echt niet zomaar en doet hij dat wel dan is het een slechte.
quote:Frizz schreef op 29 september 2016 @ 23:53:

Hoe laat jij je hond uit zonder kinderen en een man in het buitenland?Veldje voor de deur om snel te plassen en tussen de middag en in de avond babyfoon bij de buurvrouw. Kan ik een " eind" lopen ( zover loopt hij normaal niet). Hell no dat ik met hem en kinderen ga lopen, straks gebeurd er wat en dan sta ik met handen tekort.
Alle reacties Link kopieren
Maar je laat hem inslapen als hij mens agressief wordt. Is er dan geen risico dat je dat merkt als het te laat is met 2 kinderen en en een dove en bijna blinde hond?
quote:juul29 schreef op 30 september 2016 @ 00:29:

Maar je laat hem inslapen als hij mens agressief wordt. Is er dan geen risico dat je dat merkt als het te laat is met 2 kinderen en en een dove en bijna blinde hond?Elk dier is een risico, als je zo gaat redeneren zou elk ( huis) dier verboden moeten worden en alles afgemaakt moeten worden.
Een hamster is niet zo gevaarlijk. Goudvis ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 30 september 2016 @ 00:34:

[...]



Elk dier is een risico, als je zo gaat redeneren zou elk ( huis) dier verboden moeten worden en alles afgemaakt moeten worden.



Dat is onzin. In jouw geval loop je meer risico want:

-je hebt de onvoorspelbaarheid van je kinderen

-je hond is doof en slecht ziend

-je hond is agressief naar andere honden

- je hond is hoogbejaard

-je hebt een 'moeilijk' ras



En het is geen antwoord op mijn vraag. Ben je er niet bang voor?
Alle reacties Link kopieren
quote:juul29 schreef op 30 september 2016 @ 00:41:

[...]





Dat is onzin. In jouw geval loop je meer risico want:

-je hebt de onvoorspelbaarheid van je kinderen

-je hond is doof en slecht ziend

-je hond is agressief naar andere honden

- je hond is hoogbejaard

-je hebt een 'moeilijk' ras



En het is geen antwoord op mijn vraag. Ben je er niet bang voor?



Dit. Een hond, die doof en slechtziend is is nogal een risico. Want hoe lief ook in het verleden, de hond mist steeds meer zintuigen om te beoordelen hoe te handelen. Het risico dat hij iets gaat doen richting je kinderen als ze hem onverwacht aanhalen bv is dus behoorlijk.

Dat hij er nu vandoor ging terwijl hij dat anders nooit deed, zou voor mij een alarmbel zijn: is zijn gedrag aan het veranderen. Is hij nog voldoende betrouwbaar.



Drangers op de deuren, ja leuk, maar realiseer je dat een hond op leeftijd met serieuze gebreken zeer onbetrouwbaar is.
At the end of each day, life should ask: "Do you want to save changes?"
Mm, ik hoef geloof ik niet eens de reacties te lezen om te weten wat de zorg is. Ik heb ooit een agressieve hond gehad. Manmanman wat hield ik veel van dat beest. Maar ik ben wel blij dat ie d'r niet meer is hoor. Ik had ogen in mijn rug en moest continue alles en iedereen in de gaten houden. Jouw hond heeft een mooie leeftijd bereikt en hij is niet meer in orde. Ik neem aan dat je wilt wachten tot het echt echt niet meer anders kan. Maar ik vind, dat je er een eind aan moet breien. Waarom? Niet voor jezelf, nee, want je kunt het prima handelen, zo te horen. Maar voor hem. Een hond heeft een hele andere beleving dan wij mensen en ik kan je garanderen, dat hij pijn heeft. Dat soort honden, daar merk je geen drol aan als ze pijn hebben.



Mijn hond is 11 geworden, toen ik hem in liet slapen, bleek dat hij onder de kanker zat, terwijl hij nauwelijks iets liet merken. Ik had echt spijt, dat ik het niet eerder had laten doen. Ook al was ie best okee nog, je kunt echt ervan uitgaan dat ie geen leuk leven meer heeft, alles in aanmerking genomen. Die agressie, die kan ook te maken hebben met een chronische aandoening, zoveel is er niet bekend daarover van honden. Misschien lijdt ie al heel lang. En je wil zoiets toch nooit meer meemaken? Het einde van het leven van je huisdier, denk er goed over na, want jij bent de regisseur. Je dierenarts zal absoluut meewerken, dat deed ie bij mij ook terwijl hij nog redelijk fit was. Het leven, was gewoon niet leuk meer voor hem. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje TO, wat zullen jullie geschrokken zijn...

Hier een kat die niet buiten komt. Ben ook altijd zo panisch voor de deuren, want sommige mensen letten er gewoon niet op, ondanks meermaals zeggen. Is natuurlijk wel anders als jouw hond, maar ik ben dan ook zo bang dat hij wordt aangereden oid.



Wat ontzettend fijn dat hij weer veilig in zijn warme mandje ligt bij zn baasjes. Hij zal ook wel geschrokken zijn... Wij hebben ook een hond gehad die 80% blind was en een beetje doof, die had soms ook ineens rare streken. Komt toch wel een beetje door de ouderdom.



Geniet nog lekker van je beestje, wees niet te boos op je man, die heeft het ook niet expres gedaan.

En geef die ouwe lobbes nog een extra aai over zn kop.
Alle reacties Link kopieren
Zo, daar kan je het mee doen. Mensen adviseren je nu al om hem in te laten slapen zonder dat ze hem ooit gezien hebben. Ik dacht dat speculeren vooral iets was voor de relatie pijler
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 29 september 2016 @ 23:02:

Wanneer je meent dat je naar dierenartsen in de buurt moet gaan bellen vanwege de schade die jouw beest kan aanrichten, dan zou je eens in de spiegel moeten kijken in plaats van je pijlen op je man te richten.



Ik zit echt met open mond te lezen hoe iemand zo ontzettend haar prioriteiten verkeerd heeft.Helemaal mee eens.
Speculaas past overal bij. Ach ja, ik heb ook geen idee hoe de hond eraan toe is maar het hele verhaal, riekt naar iemand die zijn hond niet los kan laten. En ik heb daar vreselijke voorbeelden van gezien, honden die door de poten zakken tijdens de wandeling en de baas die zegt, ach ja hij wordt een dagje ouder he. Honden laten niet zien dat ze lijden, dat zit in de aard van het beestje. Dus als je hem ietsjes ziet manken, bedenk dat ie dan zoveel pijn heeft, dat wij niet meer zouden lopen. Als hij niet wil eten, zouden wij met een ambulance weg worden gebracht, zo ziek is ie dan. Vermenigvuldig met veel. Dat bedoel ik.



Ik geloof meteen dat To dol op hem is en dat ie nog redelijk fit is hoor. Ik weet gewoon uit ervaring dat naasten, vrienden en kennissen vaak hun mond houden, uit mededogen. Een vreemde kan dan een ander perspectief bieden soms.
O hond-agressie is heel iets anders dan mens-agressie. Niet hondenkenners snappen daar geen drol van, eigenlijk altijd. Maar het is of het 1, of het ander. Heeft met het ras te maken of de mix van rassen. Er zijn heeeeel weinig honden die beide hebben. Dat soort honden, werken meestal bij de politie.
Alle reacties Link kopieren
quote:newimprovedkitty schreef op 29 september 2016 @ 23:29:

uhm.. hoe zeg ik dit vriendelijk..



hoe erg ik ook van mijn hond zou houden, op het moment dat hij doof, half blind, 16 jaar en agressief naar andere honden is dan is een gesprek met de dierenarts toch op zijn plaats.Dit dacht ik ook. De stap van agressief naar andere honden naar agressief naar kinderen is heel klein. Het beestje is 16. Heeft ws een mooi leven gehad. Dus ingrijpen voordat ee ongelukken gebeuren
quote:TrueColours schreef op 29 september 2016 @ 23:46:

Wat maakt het ras nou uit? Krijg je die vooroordelen weer. In dit geval zijn het geen vooroordelen, toch?
Da's niet waar hoor, pearle, een hond-agressieve hond pakt echt geen kind. Hoe blind en doof hij ook is, honden gebruiken hun neus meer dan hun ogen en oren om te herkennen wat er voor ze staat. Maar goed, een blinde en dove hond, schrikt zich natuurlijk het apezuur als wie dan ook hem aanraakt. En dan kan ook een niet-agressieve hond gaan snappen.



Maar goed, wie weet laat To hem niet meer buitenshuis en heeft ze nooit kinderen op visite. Dan is het toch een ander verhaal hoor. Maar ik vind ook, kwaliteit van leven is er gewoon niet meer in de juiste hoeveelheid, dat kun je in dit geval ook objectief vaststellen.
quote:Ameliaaa schreef op 30 september 2016 @ 06:24:

Maar goed, wie weet laat To hem niet meer buitenshuis en heeft ze nooit kinderen op visite.Die hoeven niet op visite te komen, die zijn er al. Ze heeft zelf heel jonge kinderen.
quote:newimprovedkitty schreef op 30 september 2016 @ 00:37:

Een hamster is niet zo gevaarlijk. Goudvis ook niet.Nou met hamsters kunnen er ook onverwachtte dingen gebeuren die je niet in de hand hebt, heel even de kooi open laten staan kan al het einde betekenen voor die beesjes
Alle reacties Link kopieren
quote:Ameliaaa schreef op 30 september 2016 @ 05:54:

Speculaas past overal bij. Ach ja, ik heb ook geen idee hoe de hond eraan toe is maar het hele verhaal, riekt naar iemand die zijn hond niet los kan laten. En ik heb daar vreselijke voorbeelden van gezien, honden die door de poten zakken tijdens de wandeling en de baas die zegt, ach ja hij wordt een dagje ouder he. Honden laten niet zien dat ze lijden, dat zit in de aard van het beestje. Dus als je hem ietsjes ziet manken, bedenk dat ie dan zoveel pijn heeft, dat wij niet meer zouden lopen. Als hij niet wil eten, zouden wij met een ambulance weg worden gebracht, zo ziek is ie dan. Vermenigvuldig met veel. Dat bedoel ik.



Ik geloof meteen dat To dol op hem is en dat ie nog redelijk fit is hoor. Ik weet gewoon uit ervaring dat naasten, vrienden en kennissen vaak hun mond houden, uit mededogen. Een vreemde kan dan een ander perspectief bieden soms.Eens dierenarts stelt geen diagnose zonder het beest gezien te hebben. Waarom doe jij dat dan wel?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Ik stel geen diagnose, ik geef mijn mening. Waar zie jij dan een aandoening staan in mijn verhaal?
Een dierenarts is ook een mens en die heeft ook gezond verstand, hopelijk, en ik denk dat die precies hetzelfde zou zeggen als de meeste mensen namelijk, o, dat klinkt niet best en het lijkt me dat de hond het leven niet zo prettig meer kan vinden. Dat kun je toch wel objectief vaststellen, vind ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ameliaaa schreef op 30 september 2016 @ 06:57:

Een dierenarts is ook een mens en die heeft ook gezond verstand, hopelijk, en ik denk dat die precies hetzelfde zou zeggen als de meeste mensen namelijk, o, dat klinkt niet best en het lijkt me dat de hond het leven niet zo prettig meer kan vinden. Dat kun je toch wel objectief vaststellen, vind ik.Een dierenarts die de hond gezien heeft kan er iets zinnigs over zeggen. Ik vind het nogal wat om op basis van pure speculatie iemand te adviseren haar hond te laten inslapen.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:newimprovedkitty schreef op 29 september 2016 @ 23:34:

[...]





ik ook hoor....

ik vraag me af: waarom? wat is de toegevoegde waarde dan nog van zo 'n hond? En ik ben een echte dierenliefhebber, ben helaas zelf verschrikkelijk allergisch, maar heb vroeger zelf veel huisdieren gehad, maar ik zou dan toch even achter mijn oren gaan krabben en diep nadenken of dit nog wel te doen is. Voor gezin en voor hond. Zo'n hond is op een gegeven moment toch ook op?



En ja, ik heb mijn laatste hond ook moeten laten inslapen toen deze 16 was omdat zijn lichaam op was, maar zijn hart nog vrolijk doorklopte. Had daar een portie agressie bij gezeten dat was dat waarschijnlijk al jaren eerder gebeurd. Dierenliefde is prima, niks mis mee, maar in mijn ogen zit daar toch echt een grens aan.



Dit schoot bij mij ook door m'n hoofd.

Maar even los van dit voorval zul je toch langzaamaan je moeten voorbereiden dat de hond jullie gezin over niet al te lange tijd verlaat. 16 is echt superoud, dus hij zal geen jaren meer leven. Bedenk goed in hoeverre je je huis en gezin nog aan wil passen voor zo'n hond en wanneer de grens is bereikt. Ik herken het van ons eigen huisdier. We gingen op een gegeven moment steeds meer 'ongemakken' goedpraten en ons gezin erop aanpassen totdat zelfs de dierenarts zei dat dit toch niet meer te verenigen was met een normaal functionerend gezin. Hij heeft ons echt de ogen geopend. We wilden eigenlijk nog niet inzien hoe oud hij was en hoe hij ons leven bepaalde. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 29 september 2016 @ 22:53:

[...]



Dat is waar, zodra ik niet meer ziek ben maar even een hekje gaan kopen voor op de hal.Of een dranger op de tusse deur, of als je een voortuin hebt een hek met vee-sluiting.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven