Wekker voor kinderen; bestaat wat ik wil wel?

29-09-2016 22:17 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen beginnen eindelijk een beetje op een leeftijd te komen dat ze snappen dat 05.30 niet persé een lekker tijdstip is om je bed uit te komen (althans niet voor ons ) en ze blijven steeds vaker liggen totdat het licht begint te worden. Nou wordt het natuurlijk steeds later licht, dus dat kunnen we niet echt meer als referentie voor ze aanhouden wanneer ze hun bed uit mogen. Ik ben nu op zoek naar een klokje/ wekker waarop ze in het donker kunnen zien dat het tijd is om hun bed uit te gaan. Ze kunnen nog geen klokkijken, dus dat zal waarschijnlijk alleen met een lichtje (in een bepaalde kleur?) kunnen zijn.



We hebben nu de Nijntje slaaptrainer, maar die heeft wat mij betreft twee nadelen. Ten eerste maakt Nijntje geluid als ze haar oogjes open doet waardoor ze, in de zeldzame gevallen dat ze iets langer slapen, door Nijntje wakker gemaakt worden. En ten tweede kunnen ze dus met de huidige ochtend duisternis niet zien of de oogjes van Nijntje al open zijn als ze wakker worden.



Wie heeft de gouden tip?
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn je kinderen? Die van ons kregen met 3 jaar een gewone digitale wekker. De minuten afgeplakt met een stukje tape en uitgelegd dat ze mogen opstaan als er een 7 staat.
Deze kun je zo instellen dat alleen het lampje aangaat: http://www.mediamarkt.nl/ ... -ocr-410bt-w-1383725.html
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter was trouwens panisch voor de nijntje wekker. Het idee dat de ogen open kunnen gaan, maar je weet niet wanneer, zoiets denk ik. Hij mocht nooit mee naar boven en we hebben hem snel weggedaan, maar desondanks heeft ze nog steeds wel eens enge dromen over Nijntje.
quote:nuquixx schreef op 29 september 2016 @ 22:33:

[...]





Werkt die goed? Wij hebben twee Disney nachtlampjes van Philips en niks dan ellende mee gehad; ze zijn beide zeker al drie keer omgeruild door Philips omdat ze het niet meer deden.Jazeker, gekocht op MP en staan al zeker een jaar op de kinderkamers.
Alle reacties Link kopieren
Goed idee, zo'n timer op een gewoon (klein) lampje.



Nog goedkoper; knip van het "plak"gedeelte van een gele post-it een pijl en plak die op een gewone wekker:

De kleine/dikke wijzer moet bij de pijl staan.
Alle reacties Link kopieren




Deze hebben wij. Ideaal, want je kunt alles instellen. Ook hoeveel licht hij geeft.

Als ze van de kamer mogen, komt het zonnetje. In de nacht een ster, met kleine sterretjes eromheen. De kleine sterretjes verdwijnen langzaam, zodat ze ook kunnen zien dat ze pas halverwege de nacht zijn (mochten ze wakker worden).

Dochter is nu oud genoeg om klok te kijken, maar ze gebruikt hem nog steeds omdat hij een heel klein beetje licht geeft. We hebben hem op z'n donkerst staan.
De gro clock die Helena net post hebben wij ook. Ideaal ding idd!
Alle reacties Link kopieren
Trouwens besteld bij amazon.de



Ik weet niet of ie er ook in Nederland is.
Alle reacties Link kopieren
Zucht, nu moet ik uit al deze tips iets kiezen... .



Dank allemaal!
Alle reacties Link kopieren
http://www.philips.nl/c-p/445003516/myk ... -tafellamp

Deze hebben wij, ideaal! :-)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook Sam het schaap. Ideaal ding! Ik sluit me aan bij het feit dat je de ogen hoort open gaan. Soms slaapt dochter daar doorheen, maar meestal is ze dan al wakker.

Nog een toevoeging: de wekker heeft sterren als hij groen licht geeft(in totaal duurt dat een half uur totdat het schaapje wakker wordt=wit licht). Deze sterren verdwijnen dan, zodat je kunt zien dat de tijd verstrijkt.
Alle reacties Link kopieren
Kidssleep is heel fijn. Het design is heel duidelijk voor kinderen ipv oogjes of kleuren en dergelijke maar ook omdat hij ook aangeeft wanneer het tijd is om te slapen en niet alleen wanneer het tijd is om op te staan.
Philips Hue
Het geluid van de Nijntje wekker kun je ook uitzetten toch? Of gaat het echt om het openen van de ogen wat lawaai maakt? (is hier alweer 5 jaar geleden) Onze zoon deed de ogen gewoon zelf open (met geweld) zodat hij uit bed kon dus Nijntje heeft het hier niet lang volgehouden.
Alle reacties Link kopieren
Tvp

Handige tips en links, ben ook op zoek naar zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Ik had voor de kinderen een simpele klok gehaald bij de ikea. Daar met post it stikkers op aangegeven hoe de wijzers moesten staan als ze uit bed mochten komen. Met het nachtlampje was dat prima en zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven