Esthetisch profileren

28-09-2016 23:29 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is het pronkstuk in jouw huis? Een bepaald meubelstuk, iets wat deel uitmaakt van een bepaalde verzameling of gewoon iets waar een mooi verhaal achter schuilt?



Geef jij om kunst(werken), heb je iets in huis dat niemand anders heeft of geef je hier niks om en is een Ikea schilderij ook prima.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 29 september 2016 @ 17:37:

Felice, ik woon zo'n 20 minuten met de trein van Leiden. Het is wel de moeite waard als diegene echt goed is!Ja, ze woont in Voorschoten en doet ook stoelen. Ik ben heel erg tevreden! Ik mag geen reclame maken maar als je googled op meubelrestauratie voorschoten heb je haar zo. *** meubelrestauratie :-)
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
quote:Sabeltandcavia schreef op 29 september 2016 @ 18:06:

[...]





Ben jij Gerard Joling?







Oh hell no!
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 29 september 2016 @ 13:47:

[...]



Maar is dat het pronkstuk in je huis? Een replica (poster dus) van een schilderij?Wat een misselijke opmerking!
Felice, bedankt!
quote:Ketelbinkie020 schreef op 29 september 2016 @ 16:43:

[...]





Wij hebben hem in Brazilië laten maken. En hij is inderdaad fantastisch, en iedere dag word hij alleen maar mooier. Wij hebben hem toen laten verschepen, daarna is hij in Nederland op een soort voorzetmuur gespannen. Dit is gedaan door een kunstenaar in Adam (welke zijn atelier heeft op de NDSM (kan je z'n telefoonnummer wel geven). Daarna is de pui eruit gehaald, en is hij door middel van een verhuislift heel voorzichtig naar binnen gebracht. Godsvermogen heeft dat ding gekocht, maar hij is echt heel gaaf.Gaaf zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ketelbinkie020 schreef op 29 september 2016 @ 07:01:

Leren muur. Op maat laten maken toen we in Brazilie waren. Nog speciaal de buren gebeld of ze de afmetingen van de muur wilden opnemen. In dat leer is een schitterende wereld kaart gesneden inclusief de meest bevaren scheepvaartroutes, inclusief een afbeelding van het schip dat die route als eerste heeft bevaren. (denk aan grote 4 bij 3).Foto !!
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
quote:swaentje71 schreef op 29 september 2016 @ 20:28:

[...]





Wat een misselijke opmerking!+1
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een pronkstuk van mijn overgrootouders uit Indië. Een ingelegde kastdeur, de kast kon niet meegenomen worden uit Indië toen ze zijn vertrokken maar mijn overgrootmoeder wilde er geen afstand van doen. Ze heeft een van de deurtjes in haar dekenkist meegenomen aan boord. Ik geniet nog elke dag van het ingelegde hout met parelmoer, been, ivoor en zwart gelakte achtergrond. Zou nu niet meer verkocht worden maar het is zó schitterend!
quote:pom-01 schreef op 29 september 2016 @ 17:52:

Mijn opgezette dieren, insecten en schedels, ik heb oa een kerkuil, caracal, flamingo, woudnimf, neushoornvogel, attacus atlas, heilige ibis en een konijn.Dat lijkt me soms ook best beangstigend maar ook wel heel vet, want je hebt wel echt bijzondere dieren
Alle reacties Link kopieren
quote:Ketelbinkie020 schreef op 29 september 2016 @ 22:09:

[...]





Dat lijkt me soms ook best beangstigend maar ook wel heel vet, want je hebt wel echt bijzondere dierenDat begrijp ik hoor, ik heb een vriendin die er ook echt aan moest wennen. Dat is inmiddels gelukt, maar mn opgezette haplopelma minax vindt ze nog steeds heel akelig (als ze komt zet ik hem even achter een stapeltje boeken).
Alle reacties Link kopieren
quote:pom-01 schreef op 29 september 2016 @ 22:28:

[...]





Dat begrijp ik hoor, ik heb een vriendin die er ook echt aan moest wennen. Dat is inmiddels gelukt, maar mn opgezette haplopelma minax vindt ze nog steeds heel akelig (als ze komt zet ik hem even achter een stapeltje boeken).Waarom o waarom moest ik dat googlen
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 29 september 2016 @ 11:34:

[...]





Ik ben juist veel boeken aan het wegdoen nu ik een e-reader heb. Gisteren nog kwam een vrouw een hele stapel halen van dezelfde schrijver, die ik zelf nu wel aan het herlezen ben maar dan digitaal. Zij blij, ik blij.

In mijn kast staan vooral dingen die ik vroeger las. Alleen echt mooie / goede boeken houd ik nog, en leen ik ook wel eens uit.



Bij andere mensen vind ik het soms wel gezellig eruit zien zo'n hele boekenwand, maar soms ook bedompt en donker en deprimerend. Ligt denk ik ook aan de verhoudingen in de ruimte, en het soort boeken.



Ik ben ruim de helft kwijtgeraakt in mijn scheiding, toen heb ik er nog een heleboel weggegooid, en nu heb ik zo'n 200 boeken over. Dus bijna niets in mijn ogen.

Ik heb een grote woonkamer, en de boeken staan in 2 hoge smalle lichte kasten, niet naast elkaar. Ik vind namelijk ook dat het heel massief kan zijn. En het zijn stofnesten. Maar mijn boeken geven me een gevoel van rijkdom dat ik niet kan uitleggen, en dat niets met geld te maken te maken heeft.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook nog een stationsklok, heet dat zo? Met wijzerplaat aan 2 kanten?

Hij ziet eruit alsof hij enorm antiek is, in werkelijkheid is dat niet zo.

Zoveel mensen die bij mij binnenkomen leveren positief commentaar op die klok, de makelaar probeerde hem zelfs met mijn oude huis te verkopen. Uhm, nee, die klok neem ik toch echt mee vriend.

Prachtig ding, en hij krijgt ook altijd een prominente plek. In dit huis hangt hij tussen de keuken en de woonkamer.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
Ook gaaf delite, mooi altijd zo'n stationsklok.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ons huis zelf. Het is van een eigenwijze architect. Er kwamen vroeger japanners kijken ;)



En een aantal originelen, een van jan hendrik Dolman, de waddenschilder van een strand waar ik bijzondere herinneringen aan heb.



En onze prachtige poezen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sabeltandcavia schreef op 29 september 2016 @ 22:39:

[...]





Waarom o waarom moest ik dat googlen Daar had ik dus even spin bij moeten zetten, sorry!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven