Gezondheid alle pijlers

Hormonale migraine en anticonceptie

26-08-2016 13:56 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jaren last van hormonale migraine. Ik slik hiervoor naratriptan, wat goed werkt, alleen voel ik me dagen lang niet lekker tijdens menstruatie en ovulatie. Vooral erg moe, pijn in nek en schouders en gewoon niet fit. Na de ovulatie tot aan de menstruatie ben ik klachtenvrij. Op dit moment gebruik ik geen AC. Ik ben naar de huisarts geweest en heb de driefasen pil meegekregen, hopelijk heb ik nu minder last van hormonale schommelingen die bij mij de migraine en andere klachten veroorzaken. Ooit eens microgynon gebruikt, daar kreeg ik verschrikkelijke migraine van. Ik ben erg benieuwd of dit gaat werken en of anderen hiermee ervaring hebben. Ik ben ook benieuwd of iemand ervaring heeft met AC waarbij migraine klachten zijn verdwenen of verminderd, andersom komt namelijk ook vaak voor.
Alle reacties Link kopieren
Goede-fee, had jij dan ook last van migraine tijdens menstruatie, en heb je nu geen last meer van migraine?



De prikpil is idd plan B, mocht dit niet bevallen
quote:Dajka schreef op 27 augustus 2016 @ 17:15:

Goede-fee, had jij dan ook last van migraine tijdens menstruatie, en heb je nu geen last meer van migraine?



De prikpil is idd plan B, mocht dit niet bevallenJa vreselijke hoofdpijnen en nog meer andere pijnklachten in rug, nergens meer last van.
Alle reacties Link kopieren
Strikjemetstippels, slik je de pil dan een aantal maanden door?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben juist gestopt met AC ivm migraine (2e dag van menstruatie) en lage rugpijn weke doortrok in mn bil/been. Op advies osteopaat gestopt met pil en zou ik voor spiraaltje gaan (alleen durf ik dat nog niet)

Nadat ik 2 mnd gestopt was geen klachten van migraine en rugpijn meer.
Alle reacties Link kopieren