Gezondheid alle pijlers

Hormonale migraine en anticonceptie

26-08-2016 13:56 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jaren last van hormonale migraine. Ik slik hiervoor naratriptan, wat goed werkt, alleen voel ik me dagen lang niet lekker tijdens menstruatie en ovulatie. Vooral erg moe, pijn in nek en schouders en gewoon niet fit. Na de ovulatie tot aan de menstruatie ben ik klachtenvrij. Op dit moment gebruik ik geen AC. Ik ben naar de huisarts geweest en heb de driefasen pil meegekregen, hopelijk heb ik nu minder last van hormonale schommelingen die bij mij de migraine en andere klachten veroorzaken. Ooit eens microgynon gebruikt, daar kreeg ik verschrikkelijke migraine van. Ik ben erg benieuwd of dit gaat werken en of anderen hiermee ervaring hebben. Ik ben ook benieuwd of iemand ervaring heeft met AC waarbij migraine klachten zijn verdwenen of verminderd, andersom komt namelijk ook vaak voor.
Alle reacties Link kopieren
Goede-fee, had jij dan ook last van migraine tijdens menstruatie, en heb je nu geen last meer van migraine?



De prikpil is idd plan B, mocht dit niet bevallen
quote:Dajka schreef op 27 augustus 2016 @ 17:15:

Goede-fee, had jij dan ook last van migraine tijdens menstruatie, en heb je nu geen last meer van migraine?



De prikpil is idd plan B, mocht dit niet bevallenJa vreselijke hoofdpijnen en nog meer andere pijnklachten in rug, nergens meer last van.
Alle reacties Link kopieren
Strikjemetstippels, slik je de pil dan een aantal maanden door?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben juist gestopt met AC ivm migraine (2e dag van menstruatie) en lage rugpijn weke doortrok in mn bil/been. Op advies osteopaat gestopt met pil en zou ik voor spiraaltje gaan (alleen durf ik dat nog niet)

Nadat ik 2 mnd gestopt was geen klachten van migraine en rugpijn meer.
Alle reacties Link kopieren
t beste is natuurlijk geen AC, maar migraine, hevig vloeien, heb je bijna geen keus.. prikpil leek mij juist niks, zoveel hormonen in 1 x en als je klachten hebt kun je niet stoppen.. ik heb nu de Zoely pil, 1e maand.
quote:viva400 schreef op 28 augustus 2016 @ 15:26:

t beste is natuurlijk geen AC, maar migraine, hevig vloeien, heb je bijna geen keus.. prikpil leek mij juist niks, zoveel hormonen in 1 x en als je klachten hebt kun je niet stoppen.. ik heb nu de Zoely pil, 1e maand.Mijn klachten waren zo erg dat ik dat voor lief nam. En met succes. Ik ben na een prik een dag een beetje misselijk.
quote:jedine schreef op 27 augustus 2016 @ 20:21:

Ik ben juist gestopt met AC ivm migraine (2e dag van menstruatie) en lage rugpijn weke doortrok in mn bil/been. Op advies osteopaat gestopt met pil en zou ik voor spiraaltje gaan (alleen durf ik dat nog niet)

Nadat ik 2 mnd gestopt was geen klachten van migraine en rugpijn meer.Ik heb een half jaar geen AC gehad na 2 kinderen en een sterilisatie. Ik neem puur voor de hormonen en het was hel zonder AC. Net als de keren ervoor dat ik geen AC slikte voor langere periode. Een niet hormonaal spiraaltje werkte ook niet trouwens tegen mijn klachten.
quote:Dajka schreef op 27 augustus 2016 @ 13:16:

Dank voor alle tips en ervaringen! Het helpt zeker. Ik begin volgende week aan de driefasen pil, ben benieuwd hoe dat gaat.Succes, ik hoop dat het volgende maand beter gaat. Je gaat doorslikken?
Ik heb hetzelfde en slik daarom geregeld de pil door om migraine te voorkomen
Alle reacties Link kopieren
Goede fee,

Ik ga eerst wel gewoon een stopweek doen, gewoon om vast te stellen hoe dat is. Heb al in geen tien jaar AC geslikt. Maar als ik dan knallende migriane krijg, ga ik de volgende keer natuurlijk doorslikken!



Kraplapje, welke pil slik jij als ik vragen mag?
Alle reacties Link kopieren
ik ben nu 2 maanden aan de zoely en nog geen menstruatie weer gehad zonder doorpillen.. ik ben zoooooooooooo blij !

Wel last van opvliegers,maar zal wel gewenning zijn .
Ik lees mee. Slik microgynon 30, paar maanden door, nog steeds af en toe last van migraine. En als het geen migraine wordt, dan is het wel zo'n lichte zeurderige migraine (zoals nu) (zoals zo vaak).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jaren de pil doorgeslikt om zoveel mogelijk migraines te voorkomen. Desondanks had ik nog zo'n zes keer per jaar doorbraakbloedingen met ernstige migraineklachten. Toen vorig jaar mijn bloedingen nog frequenter werden ben ik naar de huisarts gestapt en de mogelijkheden besproken. Een hormoonspiraaltje had ik al geprobeerd en werkte totaal niet, en mijn huisarts wilde geen andere pil meer voorschrijven i.v.m. mijn leeftijd van boven de 40. Als laatste optie in maart een Implanon laten inbrengen in mijn arm en nu al ruim een half jaar niet ongesteld geweest én belangrijker al een half jaar geen migraine gehad.

Wat mij betreft dus absoluut het overwegen waard!
Leven en laten leven.
Alle reacties Link kopieren
Viva400. Dat klinkt goed! Had jij ook last migraine? Is het normaal om geen bloedingen te krijgen bij die pil?



MarindaH, dat zeurderige gevoel van een beetje migraine is zooooo herkenbaar voor mij. Kan bij mij echt dagen duren, hoewel het echt geen ernstige aanval is, is het toch erg vervelend. Had je zonder pil meer last van migraine? Ik slik nu de drie-fasen pil sinds een maand. Ben er nog niet uit of ik beter af ben, heb wel af en toe migraine maar kan ook komen door het beginnen met de pil, misschien neemt het nog af, dus nog even afwachten.



Vierhetleven, bedankt voor het delen van je verhaal. Implanon of prikpil ga ik misschien ook nog proberen als het nu niet beter wordt.
Alle reacties Link kopieren
ik kreeg van 1 pil migraine.. deze opvliegers en wat hoofdpijn.. 3e strip... menstruatie dacht ff dit is HET... nu wat spotting.. het is normaal bij deze pil om minder te vloeien of helemaal niet. En er zit een hormoon in die je zelf ook aanmaakt,waarschijnlijk ook minder klachten.. ik geef t een paar maanden om te wennen.. ik ben erg gevoelig voor hormonen (zoals de meeste )
Ik had wel migraine zonder de pil... Als ik het me goed herinner. Heb maar kort zonder pil gedaan. Altijd hoofdpijn gehad iig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven