Gezondheid alle pijlers

Longembolie..en nu?

28-09-2016 12:28 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even wat van me afschrijven en tegelijkertijd op zoek naar herkenning en wellicht wat tips!

Afgelopen zaterdag naar de ehbo gegaan ivm kortademigheid, dacht wellicht een uit de hand gelopen bronchitis. Na uren onderzoek bleek ik een dubbele long embolie te hebben. Omdat ik er al even mee liep heeft dit een infarct in mn long veroorzaakt.Totaal overdonderd opgenomen in het ziekenhuis. Omdat ik pas 28 ben wilden ze me paar dagen houden ter observatie, hoort eigenlijk niet voor te komen op jouw leeftijd is me verteld...tja kan je weinig mee. Sinds gisteren ontslagen en nu langzaam herstellen.

Nu heb ik veel pijn, op m'n rug en schouder en slik heel arsenaal aan pijnstillers. Soms komt de pijn door de morfine heen en weer ik echt even niet wat te doen met mezelf. Dat is lastig, maar ik hou hoop dat het binnenkort beter wordt.

Niemand kon me echt kon vertellen hoe nu verder..hoe lang tot ik weer kan werken/ dingen ondernemen bijvoorbeeld? Ik weet dat het per persoon verschillende is maar misschien zijn hier mensen die hetzelfde hebben meegemaakt en die wat tips of ervaringen zouden willen delen.
Alle reacties Link kopieren
Ga er meteen naar kijken Leentje! Bedankt voor de tip!!
Nou kijk, als je weet, dat bijna alle wetenschappelijke onderzoeken naar medicatie met mannelijke proefpersonen werken, dan weet je ook, dat medicatie voor vrouwen niet goed onderzocht wordt. Dat het risico het grootst is in de eerste twee jaar, nog nooit van gehoord. Juist op latere leeftijd hoor je ervan. Ik bedoel, ken jij veel mensen van 18 die een longembolie hebben gehad? Want de meeste meiden beginnen op hun 16e met de pil. Daar klopt dus geen hout van.



En, je hebt wel een afwijkende menstruatie, dwz het is dan wel normaal in principe maar zo jong al zo heftig menstrueren is toch niet gemiddeld natuurlijk. Dat doet mij dan weer denken, misschien is er daarom wel een verband met die pil. Een embolie is een stolling van bloed namelijk. Ik vind het echt van de zotte dat ze je niet meteen van de pil af halen, echt. Zelf een beetje assertief zijn, is soms hard nodig met artsen want ze denken dat ze alles weten, nou nee. Je moet zelf na blijven denken, is mijn ervaring.
Als je als puber zo enorm menstrueerde, kan het best zijn dat je daar nu overheen bent gegroeid. Je kunt het dus sowieso proberen zonder de pil.



Ik ken een paar mensen die longembolie hebben gehad, maar beiden (zeer waarschijnlijk) door de combinatie pil + roken.



Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Helaas pas 31 oktober een follow-up afspraak dus tot die tijd onzeker..

Bedankt voor alle reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven