Agressie op het schoolplein

29-09-2016 23:41 44 berichten
Agressie op het schoolplein, hoe ga je daar als ouder mee om en wat kan je doen om zoiets te voorkomen?



Deze week is er een heftige vechtpartij geweest op het schoolplein van mijn zoon. Een klasgenoot is door een paar jongens aangevallen, hij is daarbij flink gewond geraakt. Mijn zoon staat hier trouwens geheel buiten, hij was pietjepoets op dat moment.



De juffen hebben actie ondernomen, deze heren mogen de komende week niet meer in de pauze naar buiten. Dat zal ze leren!
Alle reacties Link kopieren
quote:Scenieke schreef op 30 september 2016 @ 00:27:

[...]





Nee yoh! Mijn zoon is de enige die daarin eigenlijk wel de 'baas' zou kunnen zijn. Hij is groot en sterk, absoluut niet te groot en zeker niet dik, puur spieren. Hij beoefend ook een vechtsport. Maar daarnaast is hij heel sociaal en geen vechtersbaas.Dan heb jij dus geen enkele rol in deze en snap ik niet zo goed wat jouw doel was om dit topic te openen. Hij kan alles aan, is weerbaar en is sociaal. Waarom zie jij dan in deze nog een rol om zaken te willen voorkomen? Jij hebt geen rol behalve dan dat je geschokt bent. Dat kan maar dat geeft je niet een rol in deze situatie. School en betrokken ouders hebben gehandeld en dus hun verantwoordelijkheden genomen en jij hebt er niets mee te maken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 30 september 2016 @ 00:31:

[...]



Dan heb jij dus geen enkele rol in deze en snap ik niet zo goed wat jouw doel was om dit topic te openen. Hij kan alles aan, is weerbaar en is sociaal. Waarom zie jij dan in deze nog een rol om zaken te voorkomen? Jij hebt geen rol.-
Alle reacties Link kopieren
Tsja, jij vindt dat de school dus niet goed gehandeld heeft in een situatie waarvan jij de ins- en outs niet weet. Jij bent niet bij het interne overleg geweest, niet bij mogelijke telefoongesprekken met ouders, je weet niet wat er is afgesproken met deze ouders, je weet niet wat er is besproken door ouders met deze jongens.....



Maar je weet blijkbaar wel dat school niet de juiste berisping heeft gegeven.

Stel je voor dat ik jouw zoon een vechtersbaas noem omdat hij meerdere malen bij de leerkracht ,moest komen omdat hij vocht. Weliswaar omdat hij een punt moest zetten, maar dat weet ik niet want ik ben zijn moeder niet. Ik zie een grote jongen die mat op het plein. Een vechtersbaas dus die niet de juiste berispingen krijgt, ermee wegkomt en zijn moeder is nog blij ook, noemt hem sociaal en leuk.





Zie je al ongeveer wat ik bedoel? Je vult in voor anderen op basis van jouw mening.

Juist jij als moeder van een 'vechtersbaas' zou kunnen snappen dat zaken soms anders liggen en meer genuanceerd.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 30 september 2016 @ 00:45:

Tsja, jij vindt dat de school dus niet goed gehandeld heeft in een situatie waarvan jij de ins- en outs niet weet. Jij bent niet bij het interne overleg geweest, niet bij mogelijke telefoongesprekken met ouders, je weet niet wat er is afgesproken met deze ouders, je weet niet wat er is besproken door ouders met deze jongens.....



Maar je weet blijkbaar wel dat school niet de juiste berisping heeft gegeven.

Stel je voor dat ik jouw zoon een vechtersbaas noem omdat hij meerdere malen bij de leerkracht ,moest komen omdat hij vocht. Weliswaar omdat hij een punt moest zetten, maar dat weet ik niet want ik ben zijn moeder niet. Ik zie een grote jongen die mat op het plein. Een vechtersbaas dus die niet de juiste berispingen krijgt, ermee wegkomt en zijn moeder is nog blij ook, noemt hem sociaal en leuk.





Zie je al ongeveer wat ik bedoel? Je vult in voor anderen op basis van jouw mening.
Alle reacties Link kopieren
Dus school heeft met jou alle ins en outs gecommuniceerd? Dat kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen want je bent niet de ouder van een van de betrokken kinderen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Afijn het maakt niet dat ik gelijk heb of zou willen hebben. Integendeel maar wellicht geeft het jou wel een beeld van hoe jij wel kan nuanceren in het gedrag van jouw zoon. Maar dit blijkbaar lastig vindt om te doen in het gedrag van andere kinderen en in het handelen van een school. Dan zeg ik: doe eens een beroep op je verplaatsingsvermogen voordat je oordeelt over anderen en school. Want bijvoorbeeld het gedrag van jouw zoon is een zeer goed voorbeeld van hoe iets kan ogen naar buiten toe en hoe het in werkelijkheid in elkaar zat.



Ik hoop dat de betrokken ouders, hun kinderen en school hier samen op een goede wijze uit gaan komen want om hen draait dit tenslotte.

Slaap lekker voor straks.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
-
Alle reacties Link kopieren
quote:Scenieke schreef op 30 september 2016 @ 01:01:

[...]





We hebben 1 juf, die heb ik gesproken, de moeder van die jongen heb ik gesproken.



De moeders van die 3 ga ik ook aanspreken trouwens. Kom nou, dat soort gedrag kan niet.

Waarom? Je komt nu echt op mij over als een enorme schoolplein bemoeial.



Serieus als ik een van de moeders van de betrokken jongens zou zijn, zou ik je echt geen blik waardig keuren, mij fijn omdraaien en lekker thuis koffie gaan drinken. Het is jouw plek niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 30 september 2016 @ 00:08:

Toen ik zelf op de basisschool zat ( groep 6 of 7 was dat volgens mij). Zijn ook 2 klasgenoten op de vuist gegaan en echt heel erg ook. Gebroken tanden, gebroken oogkassen en gaten in hun hoofden aan toe, echt heel erg. Ze zijn toen geschorst en daarna altijd aangekeken als de agressievelingen waar niemand echt meer mee om wou gaan dus denk dat de reacties van de klasgenoten wel straf genoeg zal zijn.



Van 1 van die jongens weet ik dat hij altijd heel agressief is gebleven en zelfs in de gevangenis heeft gezeten, hij zat trouwens in boer zoekt vrouw en hb echt medelijden met die meid die met hem verder is gegaan.



Gewoon je zoon goed duidelijk maken dat dit geen normaal gedrag is.Welke boer was dat dan?
quote:Enn schreef op 30 september 2016 @ 01:03:

Waarom? Je komt nu echt op mij over als een enorme schoolplein bemoeial.



Natuurlijk niet, ik ben geen bemoeial. Wellicht komt het zo over, omdat het me raakt.



Die moeder is een hele goede vriendin. De juf heb ik er inderdaad over gesproken. Het raakt me.
Alle reacties Link kopieren
quote:Scenieke schreef op 30 september 2016 @ 01:06:

[...]





Natuurlijk niet, ik ben geen bemoeial. Wellicht komt het zo over, omdat het me raakt.



Die moeder is een hele goede vriendin. De juf heb ik er inderdaad over gesproken. Het raakt me.Ok, wat deel je toch elke keer laat belangrijke info. Daardoor wordt een lezer zoals ik keer op keer op het verkeerde been gezet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik koffie drinken bij die moeder maar haar eerst het verhaal laten doen. Dat jij geraakt bent is geen issue want ik denk dat als zij er behoefte aan heeft het haar beurt is.



Nu ga ik echt slapen, slaap zacht voor straks.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 30 september 2016 @ 01:10:

Dan zou ik koffie drinken bij die moeder maar haar eerst het verhaal laten doen. Dat jij geraakt bent is geen issue want ik denk dat als zij er behoefte aan heeft het haar beurt is.



Nu ga ik echt slapen, slaap zacht voor straks. Slaap lekker en bedankt voor je reacties
Alle reacties Link kopieren
quote:Louise70 schreef op 30 september 2016 @ 01:03:

[...]



Welke boer was dat dan?Gezien het geboortejaar Henk of Jan. Ik ga voor de laatste.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Welke boer, Lovely?

Henk leek me geen agressief type en wie was Jan ook alweer?
quote:Louise70 schreef op 30 september 2016 @ 01:03:

[...]



Welke boer was dat dan?Haha juist. Dat was ook mijn enige vraag bij het lezen van dit topic ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 30 september 2016 @ 08:06:

Welke boer, Lovely?

Henk leek me geen agressief type en wie was Jan ook alweer?die van Texel met dat brilletje. Vreemd. Vind het ook eigenlijk helemaal niks voor hem. Het moet wel een succesverhaal zijn met een 'gelukte' relatie. Dan valt Gerrit af; mijn eerste ingeving. Kan alleen het 'geboortejaar' van Lovely niet meer kloppen. Vragen, vragen....
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Macarinata schreef op 30 september 2016 @ 19:44:

[...]





die van Texel met dat brilletje. Vreemd. Vind het ook eigenlijk helemaal niks voor hem. Het moet wel een succesverhaal zijn met een 'gelukte' relatie. Dan valt Gerrit af; mijn eerste ingeving. Kan alleen het 'geboortejaar' van Lovely niet meer kloppen. Vragen, vragen....Lovely woont niet op Texel, dus Jan kan het niet zijn
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:anoniem3092016 schreef op 30 september 2016 @ 00:17:

[...]





Dat bedoel ik, deze heren hebben een iniminie strafje, daar lachen ze om.



Mijn zoon is ook niet heilig, ik ben ontelbare keren bij de juf op het matje geweest. Mijn zoon mat ook wat af. Net zo goed, het is een jongen, en jongens vechten. Prima. De keren dat mijn zoon sloeg was om dit soort volk letterlijk van zich af te slaan, gelukkig is hij heel sterk en groot, dus hem vallen ze niet meer lastig. Er is volgens mij geen jongen op het schoolplein die dat nog aandurft.



Maar om met een groepje een jongen uit te kiezen die al niet al te sterk in de schoenen staat, en vervolgens die met 3 man aan te vallen..Jongens vechten? Nee hoor. Normale jongens niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven