Ook bekend met vrouwenvenijn?

01-05-2007 09:48 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrouwen doen poeslief in je gezicht, maar verspreiden valse roddels achter je rug. Vooral op de werkvloer doet dit fenomeen zich voor. Veel vrouwen denken:als ik het zwaar heb moet jij het ook zwaar hebben.Merk jij dat je zelf ook zo bent of dat je op deze manier behandeld wordt door collega's of andere vrouwen? bewerkt door moderator,
Alle reacties Link kopieren
Daar herken ik mezelf wel in ja....met 1 vriendin heb ik het nog wel een paar keer geprobeerd maar er zijn ook twee anderen met wie er 1x iets is voorgevallen, en ik denk dat dat nooit meer goed komt. En ja goed, het waren ook wel naaistreken die ze me leverden, maar als een man een andere man een naaistreek levert zijn ze woedend op elkaar, maar twee weken later, of twee maanden later, is het zand erover.

Vrouwen zijn niet goed in zand erover, of in elk geval ik niet, ik kan echt tot in de eeuwigheid pissig blijven. Ik geef het grif toe :D
Alle reacties Link kopieren
maar als een man een andere man een naaistreek levert zijn ze woedend op elkaar, maar twee weken later, of twee maanden later, is het zand erover.
Zo doen ze wel altijd, maar ze vergeten die dingen echt niet hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoelde dus na een ruzie of incident. Meestal wil ik best wel uitleggen waarom ik iemand niet meer wil zien, als dat al niet duidelijk is, maar daarna ben ik er vaak ook klaar mee. Ligt er aan wie het is natuurlijk. Er zijn vriendinnen die zo ongeveer alles kunnen flikken zonder dat ik met ze breek, al zijn dat het soort vriendinnen waarvan ik niet verwacht dat ze dat doen. En dan heb je het soort dat gewoon niet zoveel krediet heeft en waarmee ik eerder klaar ben.

En dan ga ik niet eeuwig zwart maken, eeuwig roddelen of afzeiken, dan ben ik na enige tijd gewoon klaar met iemand. Waarom het er dan nog over hebben? Ik vat dat niet, mensen die eeuwig blijven vertellen aan wie het ook maar wil horen hoe slecht een ander is. Boeiend...



En ik ken dus ook zat mannen die jaren later nog zieltjes proberen te winnen door de ander zwart te maken. Die een ruzie maar niet los kunnen laten en die steeds maar weer het onderwerp zogenaamd "luchtig en oh zo toevallig" weer eens aansnijden.
Alle reacties Link kopieren




quote: Bradamante reageerde



maar als een man een andere man een naaistreek levert zijn ze woedend op elkaar, maar twee weken later, of twee maanden later, is het zand erover.

Zo doen ze wel altijd, maar ze vergeten die dingen echt niet hoor!



Mooi niet dus nee. En je zou mannen eens over elkaar moeten horen als ze eens een keer toevallig op dezelfde vrouw vallen...niet van de lucht die concurrentiestrijd!
Alle reacties Link kopieren
@Nijntje: Met dat onderstreepte doelde ik op jouw uitspraak "Wat nou niet mijn bestaan erkennen?". Ik zie het gewoon zo, als ik niks aardigs meer kan opbrengen waarom dan nog zelf over iemand gaan beginnen?
Alle reacties Link kopieren
@Nijntje: Met dat onderstreepte doelde ik op jouw uitspraak "Wat nou niet mijn bestaan erkennen?". Ik zie het gewoon zo, als ik niks aardigs meer kan opbrengen waarom dan nog zelf over iemand gaan beginnen?






Oh, je hebt het dus specifiek over roddelen. Ik dacht dat je me zou doodzwijgen ofzo, niet meer tegen me praten omdat ik de moeite niet meer waard zou zijn, zoiets.



Capice. :)
Alle reacties Link kopieren
Hallo (ve-)Nijntje  !!    :D
Alle reacties Link kopieren
Hallo (ve-)Nijntje  !!    :D
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat rivaliteit/strijd van/tussen mannen veel meer geaccepteerd is en derhalve openlijker en positiever beoordeeld kan plaatsvinden. It's all in the mind, imho.



Als je leest hoeveel mannen ook structureel last hebben van pesterijen en intimidatie op bv het werk, dan geloof ik er trouwens ook niet zo in dat het tussen mannen altijd gaat van knal voor je kanis en dan drinken we er een biertje op.



Anyway, vrouwenvenijn, ik heb het nooit aan den lijve ondervonden. Ik heb om me heen op het werk wel eens dames elkaar het leven zuur zien maken, mannen elkaar het leven zuur zien maken, mannen vrouwen het leven zuur zien maken en andersom. De grote overeenkomst tussen deze pestkoppen was dat het nogal gefrustreerde kneuzen waren. Aangezien vrouwen steeds minder hebben om gefrustreerd over te zijn en mannen steeds meer (en misschien daarom wel gaan terugverlangen naar de oertijd en de ordening in het dierenrijk nogal aantrekkelijk gaan vinden), vermoed ik dat het vrouwenvenijn een uitstervend fenomeen is.
Alle reacties Link kopieren
Hallo (ve-)Nijntje  !!    :D






:D 



Maar ik hoop niet dat je erop doelt dat mijn laatste post aan Minny venijnig zou zijn, want dat was ´ie niet. Ik maak daarin slechts duidelijk dat ik begrijp wat ze bedoelt. Ik weet dat het met enkel het geschreven woord makkelijk op venijn kan lijken, vandaar dat ik een smily gebruikte: :) om aan te geven dat het gewoon vriendelijk bedoeld was.



:)
Alle reacties Link kopieren
Dat mannen alles bij een biertje zo weer vergeten is ECHT  niet zo hoor, ik ben zelf getrouwd met een man die absoluut weigert zijn broer nog te bezoeken....ik weet niet eens wat er nou is voorgevallen...maar het is al 20 jaar geleden.



En ik vind zijn broer ook een vreemde vogel, daar niet van, maar om nou 20 jaar kwaad te blijven..?
Alle reacties Link kopieren
Vrouwenvenijn is mij helaas wel bekend.. Op verschillende plaatsen gewerkt (in een vrouwenberoep) en vaak te maken gehad met geroddel achter mijn rug. Ik was niet echt een zelfverzekerd persoon en wist mij vaak geen houding te geven, was sociaal wat 'onhandig'. Je voelt gewoon dat je niet goed in de groep ligt, dat is heel rot. Er wordt niks in je gezicht gezegd, heel achterbaks. Ik werd achter m'n rug uitgelachen en er werd over me geroddeld. Ook tijdens de koffiepauzes keken collega's elkaar op zo'n 'bepaalde' manier aan, als ik eens iets zei, of durfde te zeggen. Dan laat je het de volgende keer maar zitten. In enkele gevallen is er ook tegen mijn werkgever gezegd dat ik mijn werk niet goed deed. Van 1 werkgever heb ik dat zelfs op papier ontvangen. Van ellende ben ik dus maar elke keer zelf vertrokken.

Ik weet eigenlijk niet uit ervaring of dit typisch vrouwengedrag is, maar uitgaande van verhalen van anderen, lijkt het er wel op.

In alle situaties waarin bovenstaande plaats vond, was ik stagiair/leerling. Vooral de collega's die net waren afgestudeerd of die wat hoger in funktie waren, waren goed in dit gedrag. Zoals ook vermeld stond in het Viva-artikel.
Alle reacties Link kopieren




quote: Tenderlover reageerde



Hallo (ve-)Nijntje  !!    :D



:D 



Maar ik hoop niet dat je erop doelt dat mijn laatste post aan Minny venijnig zou zijn, want dat was ´ie niet. Ik maak daarin slechts duidelijk dat ik begrijp wat ze bedoelt. Ik weet dat het met enkel het geschreven woord makkelijk op venijn kan lijken, vandaar dat ik een smily gebruikte: :) om aan te geven dat het gewoon vriendelijk bedoeld was.



:)
Ik heb geen idee wat TL als venijnig beschouwd, maar ik begrijp in ieder geval wat je bedoelde hoor Nijntje!:)



Alle reacties Link kopieren
Aangezien vrouwen steeds minder hebben om gefrustreerd over te zijn en mannen steeds meer (en misschien daarom wel gaan terugverlangen naar de oertijd en de ordening in het dierenrijk nogal aantrekkelijk gaan vinden), vermoed ik dat het vrouwenvenijn een uitstervend fenomeen is. 
Als over een jaar of 50 de Islam inderdaad de leidende religie is geworden in NL  zal dat leiden tot herstel van de suprematie van DE MAN.  De Islam is een uitgesproken macho godsdienst waarbij de man de baas (voogd) is over de vrouw. En Allah is uiteraard de baas over iedereen.

Nog even volhouden dus mannen;  er komen andere tijden !  





ow sorry ...  ik was geloof ik even off-topic  ...
Alle reacties Link kopieren
quote: Tenderlover reageerde



Als over een jaar of 50 de Islam inderdaad de leidende religie is geworden in NL  zal dat leiden tot herstel van de suprematie van DE MAN.  De Islam is een uitgesproken macho godsdienst waarbij de man de baas (voogd) is over de vrouw. En Allah is uiteraard de baas over iedereen.

Nog even volhouden dus mannen;  er komen andere tijden !  


Ach ja, de een haalt zijn vrouw uit Polen of Thailand, de ander hoopt op een terugkeer naar "betere tijden" door de opmars van welke sekse- en anderszins discriminerende overtuiging dan ook. Je kan het maar nodig hebben.....
Alle reacties Link kopieren
Hmmm .. ik  kan misschien toch beter voortaan eerst ff de sarcasme/modus zichtbaar aan en uit zetten ??





* TL krabt zich achter zijn oren .... )
Alle reacties Link kopieren
Hmmm .. ik  kan misschien toch beter voortaan eerst ff de sarcasme/modus zichtbaar aan en uit zetten ??



* TL krabt zich achter zijn oren .... ) 
Ik snap je wel hoor, schatje.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Hmmm .. ik  kan misschien toch beter voortaan eerst ff de sarcasme/modus zichtbaar aan en uit zetten ??
Nee, dat zou zonde zijn van het effect. Daarom doe ik het ook niet. Zo is het véél leuker.
Alle reacties Link kopieren
Wel ervaring met vervelende mensen in het algemeen. En een keer het omgekeerde, een lieve cheffin, meer een mentrix eigenlijk, die mij ontzettend stimuleerde.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb pedagogische wetenschappen gestudeerd en later nog een extra master gedaan aan een andere universiteit, de eerste keer was er een mannelijke medestudent in onze groep en de tweede keer geen een. Ik heb eigenlijk weinig problemen gehad. Wel vond ik dat de sfeer bij de tweede studie over het algemeen beter was, wat minder groepjesgedoe enzo, maar dat waren júist alleen maar vrouwen, ik had meer de indruk dat dat was omdat iedereen daar gemiddeld wat ouder en volwassener was.Er zijn zeker ook wel groepen vrouwen waarin een vervelende sfeer hangt, maar er zullen ook groepen mannen zijn waarin dat zo is, ik denk dat mannen onderling ook heel vervelend kunnen zijn. Ik vind het altijd een beetje een cliché dat vrouwen zo venijnig zijn en mannen o zo recht door zee.
Alle reacties Link kopieren
quote: eleonora reageerde



En dan hebben we het nog niet gehad over het mannenvenijn, wat ook bestaat als je bijvoorbeeld een man afwijst, die dan over jou verteld dat je een greppeldel bent, omdat hij niet in je broek mocht zitten. En mijn ex die overal rondverteld heeft dat ik hem aan de lopende band bedroog. Een hetro pur sang maar er niet vies van om mij zwart te maken als het hem uitkwam.

.





Of ze vertellen dat je lesbisch bent omdat je niet met HEM naar bed wilde. Nou, idd, als ik kon kiezen tussen seks met zo'n gluiperd of een vrouw, wordt het toch écht het laatste..
Alle reacties Link kopieren




quote: eleonora reageerde



En dan hebben we het nog niet gehad over het mannenvenijn, wat ook bestaat als je bijvoorbeeld een man afwijst, die dan over jou verteld dat je een greppeldel bent, omdat hij niet in je broek mocht zitten. En mijn ex die overal rondverteld heeft dat ik hem aan de lopende band bedroog. Een hetro pur sang maar er niet vies van om mij zwart te maken als het hem uitkwam.

.



Of ze vertellen dat je lesbisch bent omdat je niet met HEM naar bed wilde. Nou, idd, als ik kon kiezen tussen seks met zo'n gluiperd of een vrouw, wordt het toch écht het laatste..



Of de afgewezen man begint je het leven zuur te maken. Vertelt vervolgens doodleuk dat je iets met hem hebt gehad (wat dus niet waar is) en verspreidt allerlei leugens en/of roddels omdat z'n ego is gekrengd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven