nieuwbouwhuis

12-12-2014 23:12 2859 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn misschien van plan om een nieuwbouw huis te kopen.

Ik ben mij aan het verdiepen in kosten, dingen waar je rekening mee moet houden enz.

Nu vraag ik mij af zijn er meer mensen die een nieuwbouw woning (redelijk recent) hebben gekocht? Zo ja op wat voor kosten kun je rekenen na het tekenen van de koopakte? Ik lees termen als bouwrente en depotrente.

Wat ik mij verder nog afvroeg was, Stel je ondertekend de koopakte in Maart. Je huis wordt opgeleverd in januari het jaar daarop. Moet je dan al betalen voor je hypotheek? Hoe gaat dit in zijn werk?

Hopelijk zijn er mensen hier op het viva forum die wat ervaringen willen delen.
Alle reacties Link kopieren
@friction wat vervelend zeg. Jammer dat ze zo tegen werken. Is het misschien mogelijk dat ze de installatie van de wc wel plaatsen en jullie dan zelf de wc plaatsen of laten plaatsen?



@bij ons belde vanmorgen de keuken winkel. Een stopcontact is niet op de juiste plaats in onze keuken geplaatst. Deze moet door de bouwer verplaatst worden. Ze waren hier nog niet zo happig op. We horen begin volgende week meer.

Wij hebben gewoon het leiding plan ingeleverd en daar is het duidelijk op te zien. + dat we bijna 800euro moesten betalen om alle leidingen te laten aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
@friction wat balen. Maar heb je dan geen tekeningen van het huis gehad waar het op stond?

Dat bouwbesluit is irritant . Wij hebben ook last van een verwarming in badkamer....willen we niet daar en niet groot. Maar hoe groot weten ze nog niet en we mochten hem ook niet laten vervallen. Dus straks zitten we met gaten in de nieuwe tegels als wij hem zelf veranderen ( want ja dat mag dan wel)



@ kaartje zucht.....ook balen. Ja moet bouwen natuurlijk oplossen.

Ik vind het ook spannend met dat leiding werk.....of 't echt goed komt.

Mag ook niet te ver uitsteken bij onze keuken dus zie t al voor mij haha....



Thanks voor meedenken voor de oven. Ondertussen er achter dat zo'n combi die wij willen wel bestaat. Bij kvik weten ze dus amper wat haha.

We gaan dus toch voor een combi oven met magnetron functie. Waarschijnlijk siemens met variospeed.

Twijfel alleen nog of we ook zelfreinigende willen. Aldus collega van mijn man moet je erg uitkijken met je kastjes omdat de oven dan 400/500 graden wordt....



Nog niks over kunnen vinden.

Lijkt mij wel makkelijk...hoef ik niet te schrobben als er eens iets overeen gaat
Alle reacties Link kopieren
@ kaartje, pff dat is ook niet fijn van dat soort prijzige tegenslagen. Er komt toch een hoop kijken bij zo'n nieuwbouwhuis. Denk niet dat ik dit hele proces snel nog een keer ga doen haha :P



@jua, ook niet fijn van die verwarming inderdaad. Die konden wij gelukkig wel meteen omruilen voor vloerverwarming.



Inmiddels contact gehad met de makelaar en die zei, nee er moet absoluut een wc komen boven, staat ook in de beschrijving, ze kunnen het niet maken om die niet te maken. Hij zei dat ie er zsm achteraan ging en maandag al om tafel wilde gaan zitten met de bouwaannemer. Hopelijk verloopt alles voorspoedig. Maargoed ik zet pas een handtekening als die wc er komt.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
@friction ach waarschijnlijk als je in je mooie huis woont is het het allemaal waard geweest.



@jua jij het komt allemaal nogal precies. Dit zijn wel de eerste tegen slagen. Maar goed.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan morgen naar Superkeukens en Ikea om voor een keuken te kijken, hebben jullie nog tips qua keuken, merken voor apparatuur? Wellicht een andere keukenboer die aan te raden is waar je voor een redelijke prijs een keuken kan krijgen? #keukennewbie
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
Waar woon je friction? Wij zijn fijn geslaagd net over de grens in Duitsland, bij Nijmegen.
Alle reacties Link kopieren
In die prijsklasse kun je ook bij kvik kijken....

De duidelijkheid van ikea maar mooiere kwaliteit en wel persoonlijke aandacht en service.



Wij krijgen een xxl keuken dus extra diep aanrechtblad en kasten/ laden ook stuk dieper.
Alle reacties Link kopieren
@friction wij zijn ook in Duitsland geslaagd maar dan over de grens bij Emmen. Woon je in de buurt van Duitsland (voor ons een uurtje rijden) is dat zeker een aanrader.
Alle reacties Link kopieren
Friction,

Wij zijn bij ikea geslaagd en hebben na een flinke zoektocht op internet(met veel uitzoeken, vergelijken enz.) uitgekomen op Siemens apparatuur bij veiligkopen.nl

De vaatwasser is wel ikea zelf, omdat vaatwassers van andere merken niet goed passen. De schuifrails van de ikea deur werken niet goed op andere merken. Lekker duidelijk verhaal dit.....zoek het anders even op via google....zwangerschapsdementie



Ik hoor ook veel goeds over Duitsland.



Wij hebben gister de voorschouw gehad. Zo heerlijk om in dat huis te zijn!

Er is ons niet heel veel opgevallen. Wat gaten in het stuucwerk en de wc deur is te breedt waardoor hij niet dicht kan. Al het meerwerk is uitgevoerd.

Verder erg lastig om kritisch te kijken, omdat ik er zo van geniet om daar te zijn. Ik ben vooral van de oeh en aah...

Bij de oplevering dus een bouwkundige van VEH mee die lekker kritisch mag zijn.



Voor de andere met schuifpui.....

Ik dacht dat je een schuifpui van buiten niet kon openen. Bij ons zit er echter gewoon een slot, dus kan je hem van buiten met de sluiten openen en op slot draaien. Wel zit het schuif gedeelte aan de buitenkant waardoor je hem moeilijk extra kan beveiligen(bijv. Een stok bij het bewegende deel, zodat hij niet open kan). Heeft iemand hier een idee voor? Ik lees namelijk vrij veel over de inbraakgevoeligheid van de schuifpui.
Alle reacties Link kopieren
Friction,

Wat vervelend dat de aannemer nu zo moeilijk doet over het plaatsen van de 2de wc. Hopelijk kan de makelaar ze van gedachten veranderen.



Kaartje,

Apart dat het stopcontact verkeerd zit. Heeft de aannemer hem echt verkeerd geplaatst of staat hij fout op de tekening?

Jammer voor ze dat ze er niet zo happig op zijn....als het hun fout is, dan moeten ze dit herstellen!
Alle reacties Link kopieren
Leuk fonteyn dat je de voorschouw hebt gehad en het vooralsnog allemaal prima uitziet.



Hier een keuken van budgetkeukens in Dordrecht. Hebben alle apparauur van Whirlpool.



Balen Jua van die wc. Hopelijk kan de makelaar hierin nog iets betekenen:-)



Nou wij kunnen niet meer ongevraagd het bouwterrein op. 2 toekomstige bewoners zijn gisteren opgewacht door 3 politiewagens en 1 beveiligingswagen. Namen opgeschreven. Dus zo vreemd was het niet dat ik vorige week op het sprinten zette toen mijn vriend me in de maling nam haha.



En 2e verdieping ligt er nu ook al op :-) gaat ineend hard.
Goede tip hierboven van KVIK, .ziet er goed uit op de site. Wij hebben er zelf een samengesteld bij Ikea, maar nog niets besteld. Valt KVIK in dezelfde prijsklasse? Waar ik van baal bij Ikea is dat de vaatwasser moeilijker in de hoge kast kan. wil namelijk de vaatwasser op werkhoogte ivm rugklachten. Misschien toch eens bij KVIK kijken, zie dat deze in Breda zit. Hier moeten we toch nog heen ivm bestellen keuken bij Ikea. Dan is t misschien wel handig om KVIK eerst uit te diepen.



@Fonteyn, leuk he! Wij mochten er van de week ook in. Ik ben idd ook van de Oeh en ah's dus wij nemen ook een bouwkundige mee. Zou dat met de nieuwste schuifpuien ook zijn? Zit er geen politie-veilig keurmerk op?

Wij krijgen gewoon een deur dus kan je daar niet bij helpen.



@kaatje, bij ons zelfde probleem met stopcontact, zo stom. Best wat gemaild over de prijs hiervoor (ik vind 350€ voor 70 cm hoger achterlijk veel geld, maar t was zo arbeidsintensief blabla ze warme lang bezig geweest..) kom je daar... zit die gewoon op standaard hoogte in de badkamer. Badkamer was al helemaal af, dus nu moeten ze slopen en opnieuw tegelen daarna. Zo krijg ik wel waar voor €350.. merk steeds meer dat je keuken-badkamerbedrijven en aannemer niet blindelings moet vertrouwen maar offertes heel goed moet controleren en moet mailen. Zaten zoveel "fouten" in bij ons. Dat je bepaalde bedragen en aan de badkamerboer betaald en aan de aannemer (badkamer valt binnen project), dubbele kosten dus. Het is er nu af, denk dat het totaal om €800 ging.



Wij krijgen 2e week november de sleutel. Afgelopen week mochten we het huis bekijken en kregen we uitleg over het warmtesysteem. De pomp is zo groot dat er niet eens een stofzuiger bij past in de trapkast, dat wordt op termijn toch nog een berging aanbouwen aan de achterkant. Je voorraadmogelijkheden vervallen zo ook helemaal.



Wie van jullie kiest ook voor laminaat? ?was best zoektocht omdat we zowel vloerverwarming als vloerkoeling krijgen. Zijn hierdoor aangewezen op Quickstep kregen we te horen. Iemand ervaring hiermee?
Alle reacties Link kopieren
@ shadowfaxx

Mag ik vragen waarom je voor laminaat kiest en niet voor bijvoorbeeld pvc?
Alle reacties Link kopieren
Pat,

Oei....dat is niet best. Wij hebben dat sowieso niet gedaan...de bouwplaats op.

Gelukkig waren jullie er een week eerder en kwam jij met de schrik van een grapje weg.



Shadowfaxx,

Heb je bij ikea zelf besproken of de vaatwasser op werk hoogte kan?

Ik heb nog nooit gehoord van Kvik....ga eens even op de site kijken

Als je toch in de buurt moet zijn, dan zou ik daar inderdaad ook even langs gaan.



Wat stom dat de pomp bij jullie in de trapkast staat. Hij is hartstikke groot...ervan uitgaande dat jullie dezelfde hebben als wij(van ruim 1,8m hoog...).

Bij ons staat hij op zolder naast de plek voor de wasmachine en droger.



Wij hebben ook naar laminaat gekeken, maar zijn er toch van afgestapt omdat je wel echt warmte verlies hebt. Ik kan je er dus niet mee helpen. Pvc is geen optie? ik zou je aanraden om naar een interieur zaak te gaan waar ze pvc verkopen, maar misschien heb je dit allang gedaan.
Alle reacties Link kopieren
@kvik is geloof iets duurder dan ikea maar je krijgt ook wel de persoonlijke begeleiding waarvoor je bij ikea extra moet betalen. En de kwaliteit is mi nog beter.

Gewoon gaan kijken zou ik zeggen. Moet wel net je stijl bij zijn natuurlijk. Wij gaan voor de mano keuken.



@bouwterrein pfffff dan durft ik ook niet meer haha. Maar 1 keer gedaan en ondertussen kunnen we er redelijk bij om van achter hek te kijken.



@laminaat nemen wij alleen boven. Beneden dus keramisch parket ivm de goede geleiding met vloerverwarming
Alle reacties Link kopieren
@fontyen wat leuk dat jullie de voorschouw hebben gehad. Wij nemen ook een adviseur mee van vereniging eigen huis bij de definitieve oplevering. Ik vind alles ook heel snel mooi. Trouwens ons bouwbedrijf adviseert zelf om een bouwkundige mee te nemen. Er staat dan bij bijvoorbeeld van vereniging eigen huis.



@bouwterrein ik durf daar nu ook niet meer op hoor. Gewoon geduldig afwachten haha.



@stopcontact het stopcontact is door de aannemer niet juist geplaatst. Het staat wel goed op de tekening.

Het stopcontact is bij ons ook op de standaardplaats uitgevoerd i.p.v. op de aangepaste plaats. Het gaat om het stopcontact voor de afzuigkap. Wanneer nu de afzuigkap wordt geinstaleerd dan zou de stekker eruit steken zeg maar. I.p.v. dat de stekker en het stopcontact mooi in de schouw komt te zitten. Hopelijk is het zo duidelijk?



@shadowfox De warmtepomp is toch voor de vloerverwarming? Zijn die dingen altijd zo groot? Ik dacht dat ze ook wel iets kleiner konden.
Alle reacties Link kopieren
Veel tips over keukens bedankt!



@Fonteyn, hebben jullie dan geen enkele inbouw apparatuur vanuit ikea genomen, dus alleen een losse keuken? Want bij ikea krijg je geen inbouw apparatuur van siemens.





Vandaag bij superkeukens geweest, mooie keuken ontworpen met dure apparatuur van Siemens (koelkast), AEG combi stoomoven (jeus wat n duur ding), en de rest Etna (vaatwasser, kookplaat en afzuiging). Komen totaal rond de 7500 inclusief montage, wat ik best prima vind. Ikea zal wsl iets lager uitkomen (denk zo'n 1000) maar dan heb je niet de betere apparatuur, met name de kookplaat (5-pit gas) is echt een verademing tov van die van ikea (erg weinig plaats).



Nog aan het twijfelen over de koelkast, kunnen ook een Zanussi doen om wat kosten te besparen, iemand ervaring met dat merk? Lijkt me geen topmerk.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
@friction zanussi hebben wij nu een koelkast van. Is bij ons geen succes. Na ruim 3,5 jaar is dat ding meer dood dan levend



Veder vergeet niet te onderhandelen over de keuken.

Ik zou als ik jullie was sowieso nog naar een andere keuken winkel gaan. Los van de Ikea. Gewoon nog eens een offerte laten maken. Gewoon om te kijken wat je gevoel daar bij is.
quote:Zebra123 schreef op 01 oktober 2016 @ 12:07:

@ shadowfaxx

Mag ik vragen waarom je voor laminaat kiest en niet voor bijvoorbeeld pvc?Hele stomme reden.. ik vind pvc minder fijn lopen. Is naar mijn idee wat harder dan laminaat. Maar jullie hebben gelijk dat het beter is voor de warmtegeleiding.. misschien toch nog een keer goed over nadenken.
@kaatje, de warmtepomp is inderdaad 1.8 hoog en behoorlijk diep. Zit een 180 liter tank in voor warm water, dat zorgt ervoor dat het ding ook zo groot is. Op zolder is een veel betere plek voor dat grote logge ding. Bij ons kon her alleen op die plek .



@friction; ik zou zelf niet kiezen voor zanussi. Beter iets meer betalen voor een a-merk.
Alle reacties Link kopieren
quote:shadowfaxx schreef op 01 oktober 2016 @ 18:19:

[...]





Hele stomme reden.. ik vind pvc minder fijn lopen. Is naar mijn idee wat harder dan laminaat. Maar jullie hebben gelijk dat het beter is voor de warmtegeleiding.. misschien toch nog een keer goed over nadenken.Van laminaat naar pvc overgegaan maar pvc is echt vele malen zachter en warmer dan laminaat.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Wij nemen boven in de kinderkamers vinyl ipv laminaat ivm ook vloerverwarming.



Ik vraag me alleen af of het in de winter met alleen vloerverwarming wel warm genoeg wordt boven? Want als beneden warm is dan slaat het boven niet meer aan toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:pat78 schreef op 01 oktober 2016 @ 19:06:

Wij nemen boven in de kinderkamers vinyl ipv laminaat ivm ook vloerverwarming.



Ik vraag me alleen af of het in de winter met alleen vloerverwarming wel warm genoeg wordt boven? Want als beneden warm is dan slaat het boven niet meer aan toch?Maar daar moeten ze toch standaard voor zorgen in een nieuwbouwhuis? Kan je dat niet bij de bouwer navragen hoe dat geregeld gaat worden? hier heeft elke kamer volgens mij een temperatuur regelaar.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:shadowfaxx schreef op 01 oktober 2016 @ 18:19:

[...]





Hele stomme reden.. ik vind pvc minder fijn lopen. Is naar mijn idee wat harder dan laminaat. Maar jullie hebben gelijk dat het beter is voor de warmtegeleiding.. misschien toch nog een keer goed over nadenken.Hmm ik heb juist het idee dat het wat zachter is. Groot voordeel is dat het direct op de vloer wordt gelijmd, bij laminaat heb je altijd een ondervloer nodig. Daarbij kan pvc goed tegen vocht en zal het niet zo werken als laminaat doet. En nee ik heb geen aandelen in pvc
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er trouwens ervaring met het uitzoeken van kleuren als je de muren met renovlies laat behangen? Werk je dan met RAL kleuren ofzo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven