Amber Alert

29-09-2016 17:46 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zet zojuist de tv aan en het was het eerste wat er in beeld kwam: http://www.amberalert.nl/en/



Deel het hier dus ook maar, want je weet immers maar nooit.
Alle reacties Link kopieren
En hier een artikel met wat meer informatie: http://www.ad.nl/amsterda ... voerde-insiya-2~a894c50a/
Sommige ouders



Arm grietje
De Amsterdamse politie heeft een Amber Alert uitgegeven voor de 2-jarige Insiya Hemani. Het meisje is vanochtend met geweld gekidnapt door drie onbekende mannen.



Een buurtbewoner die tussenbeide probeerde te komen meldde aan de lokale omroep AT5 dat een van de ontvoerders gewond is geraakt. De politie heeft deze man aangehouden, hij wordt op dit moment verhoord.



Vermoed wordt dat Insiya naar haar vader is gebracht. Het meisje heeft bruine haren en bruine ogen. Ze draagt een witte romper met roze opdruk.



Alle reacties Link kopieren
Wat een naar verhaal. Ik kreeg inderdaad een berichtje binnen. Hopelijk kunnen ze het meisje terughalen!
Alle reacties Link kopieren
Als dit een actie vanuit de vader is dan hoop ik dat hij beseft welke psychische gevolgen een 'kidnapping door drie onbekenden met geweld' teweeg brengt bij het kind. Los van de schade die zij ongetwijfeld verder oploopt in zo'n ouderconflict.
Het glas is halfvol
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ongelofelijk stoer en dapper van de buurman dat hij bovenop een van de daders is gedoken en de man tegen de grond heeft gewerkt en vastgehouden tot de politie kwam, ondanks dat hij met een taser ! in zijn buik werd geraakt. Ik hoop dat ze via deze dader de andere twee kunnen achterhalen. En het meisje natuurlijk.
.
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooi kind. Hopelijk wordt ze snel gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het ook, maar ben bang van niet.

Vaak weten ze wel met de auto naar het zuiden te rijden en daar toch op het vliegtuig te stappen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een droppie

Hoop dat ze snel word gevonden, arm grietje
.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 29 september 2016 @ 18:31:

Ik vind het ongelofelijk stoer en dapper van de buurman dat hij bovenop een van de daders is gedoken en de man tegen de grond heeft gewerkt en vastgehouden tot de politie kwam, ondanks dat hij met een taser ! in zijn buik werd geraakt. Ik hoop dat ze via deze dader de andere twee kunnen achterhalen. En het meisje natuurlijk.Idd. Top van die buurman
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nounog1drankjedan schreef op 29 september 2016 @ 18:23:

Als dit een actie vanuit de vader is dan hoop ik dat hij beseft welke psychische gevolgen een 'kidnapping door drie onbekenden met geweld' teweeg brengt bij het kind. Los van de schade die zij ongetwijfeld verder oploopt in zo'n ouderconflict.

Ga er maar van uit dat hem dat een zorg zal zijn, daar staat men meestal niet bij stil.

Dit soort ontvoeringen zijn verschrikkelijk en heeft veel gevolgen (niet dat er een goede soort bestaat) voor het kind, de achterblijvende ouder en de rest van de familie. Ik ga heel hard hopen dat het dit meisje en haar moeder bespaard blijft en dat ze snel gevonden wordt. Arme schaapje en wat zal de moeder in alle staten zijn.

Petje af voor de buurman! Door hem hebben ze mogelijk meer kans om dit tot een goed einde te brengen.
If accidentally read, induce vomiting.
Alle reacties Link kopieren
Vreemd ik heb geen berichtje ontvangen. Maar inderdaad een naar verhaal, en hulde aan de buurman. Dit kindje zit nu waarschijnlijk ergens in India.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
quote:Miskotto schreef op 30 september 2016 @ 10:19:

Vreemd ik heb geen berichtje ontvangen. Maar inderdaad een naar verhaal, en hulde aan de buurman. Dit kindje zit nu waarschijnlijk ergens in India.Dat vrees ik ook ja.
Alle reacties Link kopieren
Hele sneue situatie zeg. Wat goed dat de buurman er een overmeesterd heeft, hopelijk helpt dat iets. Maar ik vrees er wel voor. Ze zullen vast ook een plan gehad hebben om het kind zo snel mogelijk ver weg te krijgen, ik denk dat ze al lang de grens over zijn. Als ze India halen dan houd het denk ik helemaal op. Wat een nachtmerrie voor de moeder en de overige familie maar ook zeker voor het kindje dat op zo een manier wordt weggerukt uit haar omgeving ook al is ze nog zo klein.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Toch zal er iets meer aan de hand zijn dan alleen de ontvoering. Bij een Alert wordt gevreest voor het leven van een kind.



Een AMBER Alert is een landelijk waarschuwingsbericht dat wordt uitgestuurd als de politie vreest voor het leven van een vermist of ontvoerd kind.



Bron, Wiki
Alle reacties Link kopieren
Een AMBER Alert is een landelijk waarschuwingsbericht dat wordt uitgestuurd wanneer de Nederlandse politie vreest voor het leven van een vermist of ontvoerd kind. Met behulp van AMBER Alert verandert het hele land in één grote opsporingsposter. Zo worden er reclameschermen, snelwegborden, apps, SMS en email ingezet. Op die manier wordt de kans op een goede afloop enorm vergroot.



Delen van het AMBER Alert systeem worden ook enkele tientallen keren per jaar ingezet bij urgente kindervermissingen via onder andere Twitter, Facebook, PC-screensavers en website banners.



Bron: Amber Alert
If accidentally read, induce vomiting.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sarcastaballcoach schreef op 30 september 2016 @ 13:11:

Een AMBER Alert is een landelijk waarschuwingsbericht dat wordt uitgestuurd wanneer de Nederlandse politie vreest voor het leven van een vermist of ontvoerd kind. Met behulp van AMBER Alert verandert het hele land in één grote opsporingsposter. Zo worden er reclameschermen, snelwegborden, apps, SMS en email ingezet. Op die manier wordt de kans op een goede afloop enorm vergroot.



Delen van het AMBER Alert systeem worden ook enkele tientallen keren per jaar ingezet bij urgente kindervermissingen via onder andere Twitter, Facebook, PC-screensavers en website banners.



Wanneer een kindervermissing (net) niet voldoet aan de criteria van een AMBER Alert kan de politie besluiten om burgers ook te informeren over deze vermissing. Een kindervermissing is urgent wanneer er substantiële aanwijzingen zijn dat het vermiste kind een hoge mate van risico loopt en/of in direct gevaar verkeert, waarbij snel handelen noodzakelijk is.



Bron: Amber Alert
If accidentally read, induce vomiting.
Ah thanks voor de aanvulling.
Alle reacties Link kopieren
Is er al meet bekend ?
Er schijnen 2 aanhoudingen verricht te zijn, maar helaas nog geen spoor van het meisje.



Ik zag op internet telkens dezelfde foto circuleren en het viel mij op dat het meisje 2 totaal verschillende ogen en wenkbrauwen lijkt te hebben. Zou dat een ongelukkig genomen foto zijn, of zou dat echt zo zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk de belichting/invalshoek vd foto.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat het door de belichting komt. Ik vind het een prachtig meisje trouwens.

Gelukkig is er een tweede persoon opgepakt, hopelijk word ze snel gevonden..
.
Het zou kunnen. Anders zou je denken dat ze wel heel erg herkenbaar is met twee totaal verschillende ogen/wenkbrauwen en ook wel op zal vallen op de plek waar ze nu is.
http://nos.nl/artikel/2137440-moeder-on ... -auto.html



Nog steeds niet terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven