Nieuw Zeeland, ga je mee?

28-09-2016 17:44 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey reisliefhebbers,



Zou jij t ook super vet vinden om eens naar Nieuw Zeeland te gaan, maar durf of wil je niet zo goed alleen....

Ik durf wel, maar zou graag een deel van de reis samen doen. Samen mooie wandelingen maken en van t prachtige land genieten. T liefst ga ik een gedeelte van mijn reis een auto huren en ook budgettechnisch is t fijner om dat samen te doen.

Mijn plan is om half januari te vertrekken en 10 weken weg te blijven. Ik snap dat niet iedereen zo'n tijd vrij kan krijgen van werk. Ik zou t ook al super leuk vinden als je 4 of 6 weken mee kan.

Lijkt t je super vet om dit avontuur samen te beleven.....? Laat dan wat weten...

Groetjes Karin
Live your dreams
Alle reacties Link kopieren
Wil je werkelijk met een totaal onbekende, of iemand die je een paar keer hebt gezien, weken op pad?



Iemand die misschien van uitslapen houdt en jij niet, iemand die zo goedkoop mogelijk wil overnachten terwijl jij een eigen douche en wc een must vindt, iemand die niks lust en zeurt over het eten, iemand die ontzettend druk is en de héle dag kakelt, terwijl jij geniet van de natuur.



En dan zijn 6 weken héél lang!



Ga naar een backpackershostel, neem daar desnoods een 1 persoonskamer en leer mensen kennen. Daar trek je dan een paar dagen mee op, je deelt de kosten en daarna, als het toch niet blijkt te klikken, ga je allebei je eigen weg.



24/7 met iemand optrekken vergt veel van beiden.



Maar Nieuw-Zeeland is schitterend, dus alvast fijne vakantie.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Oh to! Super vet! Ik heb dit ook een x zo gedaan, ook via een oproep!



Het was de beste vakantie ooit en hele leuke contacten aan overgehouden!



Juist als je elkaar niet zo goed kent ga je niet zitten chagrijnen enzo. Natuurlijk had ik van te voren wel een paar keer afgesproken maar dat was vooral vakantie voorpret!
Lijkt me prima te doen hoor om een paar weken met een onbekende op te trekken en rond te reizen maar het hoeft helemaal niet. Je stapt een hostel binnen, slaapt in een dorm en je hebt zo reisgenoten of een lift naar de volgende bestemming. Gewoon gaan, als er iemand aanhaakt vanuit Nederland, leuk, als er niemand aanhaakt dan vind je ze daar wel.
Alle reacties Link kopieren
Januari zeg je? Dan houdt Bruce Springsteen ook zijn tour door Australië en Nieuw-Zeeland die ik wel graag bij wil wonen



Maar ik kan helaas niet mee, moet werken.
Vivo per lei
Ik hoef in principe niet iemand goed te kijken, maar met jou weet ik niet of het klikt? Al zou het natuurlijk goed kunnen. Maar als je iemand van een hostel/ in het echt kent bijvoorbeeld kun je dat inschatten? En dat zal je andersom ook hebben.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik gaan er in februari/maart naar toe. Mocht je niemand kunnen vinden om samen mee te reizen mag je best een deel van de reis met ons meerijden om kosten te delen. Moet er wel bijzeggen dat onze reis al helemaal gepland is qua route, dus dat moet wel net uitkomen
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er half november tot half december, helaas! Als het dan blijkt te klikken wil ik best samen tijdje optrekken, waarom niet? Alleen 4 weken is dan wel.erg lang..

Heb trouwens van een andere reiziger de tip gekregen van de app Backpackr

Kan je oproepjes plaatsen!.
Alle reacties Link kopieren
@himalaya, als je zelf al eens op zo'n manier hebt gereisd zou je beter weten.

Wat gooloib ook zegt, juist met een onbekende pas je je sneller aan en ga je minder chagrijnen.



Ik heb al meer dan 10x met vreemde gereisd. Allemaal leren kennen via Internet,de ene spreek je een paar keer mee af van te voren en de ander had ik van te voren nooit gezien, omdat ik al op reis was. Samen gereisd van een week tot 2,5 maand en is altijd super leuk geweest. Met een vriendin op vakantie kan een vriendschap verpesten,met een onbekende kun je alleen maar een vriendschap winnen of elke niet meer zien. Heb mijn beste vriendin 5 jaar geleden op dezelfde manier in China leren kennen... zou nu niet weten wat ik zonder haar zou moeten.

Ik ben een persoon die positief in t leven staat en mij niet laat leiden door angst. Nuchter ben ik wel, als t echt niet klikt breek je gewoon op en ga je alleen verder. Heb ik nog niet eerder meegemaakt.

@Jasminn, dankje voor de tip!



Als er nog meiden zijn die t wel tof vinden om met mij mee te gaan... Let me know!
Live your dreams
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 28 september 2016 @ 17:53:

Wil je werkelijk met een totaal onbekende, of iemand die je een paar keer hebt gezien, weken op pad?



Iemand die misschien van uitslapen houdt en jij niet, iemand die zo goedkoop mogelijk wil overnachten terwijl jij een eigen douche en wc een must vindt, iemand die niks lust en zeurt over het eten, iemand die ontzettend druk is en de héle dag kakelt, terwijl jij geniet van de natuur.



En dan zijn 6 weken héél lang!



Ga naar een backpackershostel, neem daar desnoods een 1 persoonskamer en leer mensen kennen. Daar trek je dan een paar dagen mee op, je deelt de kosten en daarna, als het toch niet blijkt te klikken, ga je allebei je eigen weg.



24/7 met iemand optrekken vergt veel van beiden.



Maar Nieuw-Zeeland is schitterend, dus alvast fijne vakantie.



Helemaal mee eens. De hel op aarde zou dat voor mij zijn! De hele tijd alles afstemmen met iemand die je amper kent.

Bij diverse toertjes heb ik wel eens een paar dagen bij een groep 'geplakt' gezeten, ik word heel moe van dat 'sociaal doen' ook al zijn mensen nog zo aardig. En er zitten altijd wel een paar aso's en eikels tussen. Dan ben ik altijd weer blij als ik mijn eigen gang mag gaan.

Ook via sporttoernooitjes vaak genoeg een kamer gedeeld met een of meer kennisjes. Kan gezellig zijn maar al na een paar dagen vind ik het dodelijk vermoeiend.



Wel heb ik vaak op reis spontaan mensen ontmoet met wie het bleek te klikken en daar dan hele stukken mee opgereisd of telkens weer afgesproken. Veel fijner, zo spontaan en 'no strings attached'. Dan is het ook helemaal niet raar om te melden dat je vanaf morgen een andere kant op gaat. Als je van tevoren hebt afgesproken met iemand om weken samen te reizen, dan is dat wél drama.



Maar goed, iedereen is anders. Hopelijk heb je hoe dan ook een mooie reis! De natuur schijnt er prachtig te zijn!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:Werelsreiziger schreef op 30 september 2016 @ 14:44:

@himalaya, als je zelf al eens op zo'n manier hebt gereisd zou je beter weten.

Wat gooloib ook zegt, juist met een onbekende pas je je sneller aan en ga je minder chagrijnen.





Juist dat aanpassen staat mij zo tegen. Het is ook mijn vakantie, ik wil gewoon lekker mezelf kunnen zijn en mijn eigen gang gaan. Daarom ga ik vaak solo, heerlijk. Of met vrienden bij wie ik mezelf kan zijn en die het ook snappen als ik even een paar uurtjes mijn eigen gang wil gaan (en die dat zelf ook doen).



Nou ja TO zal zelf wel weten wat voor type zij is, ik denk een stuk flexibeler dan ik



- EDIT - oh sorry ik zie nu dat jij ook de TO was
You can never have too many hats, gloves and shoes
Mocht je wel alleen gaan, ik vertrek in januari voor 6 maanden. Dus mocht je met iemand af willen spreken/korte trip doen; let me know.
Alle reacties Link kopieren
Is het mogelijk om iemand een privé bericht te sturen?
Live your dreams
Alle reacties Link kopieren
quote:Werelsreiziger schreef op 02 oktober 2016 @ 20:48:

Is het mogelijk om iemand een privé bericht te sturen?Ja als diegene die optie heeft aanstaan.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
@treurniet12 kun je mij een prive bericht sturen?

Ben heel benieuwd naar jou plannen voor NZ
Live your dreams
Ik heb je een berichtje gestuurd!
Alle reacties Link kopieren
#
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven