Leuke medewerker ziekenhuis bericht sturen?

29-09-2016 17:28 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Vorige week was ik in het ziekenhuis voor een onderzoek aan mijn darmen. Het onderzoek werd uitgevoerd door een man die denk ik, een paar jaar puder was dan ik. Al meteen toen ik zijn hand schudde viel me op dat hij behoorlijk knap is. We maakten lang oogcontact en bij de begroeting lachte hij heel lang en daarna struikelde hij over zijn woorden. We gingen tijdens de voorbereiding kletsen over waar we wonen en ik merkte dat ik me erg op mijn gemak voelde bij hem. Op het eind van het onderzoek gingen we weer kletsen en het klinkt misschien raar maar het voelde alsof we een klein vonkje hadden. Bij het afscheid keek hij me weer lang en diep in de ogen en ik liep weg met een behoorlijke glimlach op mijn gezicht.

Ik vond hem in ieder geval een interessant persoon, maar natuurlijk weet ik niet wat hij van mij vind. Hij leek erg zijn best te doen om het goed te doen en leuk contact te krijgen en ook zijn lach toen we elkaar voor het eerst een hand gaven vond ik opmerkelijk. Maar goed, hij werkt natuurlijk in een dienstverlenend beroep en het is zijn taak om aardig te zijn en mensen op hun gemak te stellen. Dus misschien stelde het ook niks voor.

Ik weet hoe hij heet (zag ik op zijn naambordje) en heb hem op facebook gevonden. Ik twijfel nu of ik hem een berichtje zal sturen. Aan de ene kant lijkt het me leuk om hem nog eens te zien, aan de andere kant komt het misschien wanhopig over na een ontmoeting van een half uurtje. ook denk ik: als hij mij ook interessant vindt weet hij me wel te vinden. Hij heeft mijn naam immers. Voor de duidelijkheid: hij is niet mijn arts of behandelaar, maar iemand die gewoon 1 keer een controle deed. Hij is vrijgezel, zie ik op zijn facebook. Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:-Kia-Ora- schreef op 30 september 2016 @ 13:52:

[...]



Oh jawel hoor .



Ik bedoel niet de ziekelijke manier. Stalken en opdringerig zijn vind ik heel wat anders, dan subtiel uitvinden waar je iemand tegen kan komen. Als diegene in de buurt zou wonen, zou dat ook zomaar eens toevallig kunnen zijn. Dan kan het wel.



Voor mij zou de grens zijn hoe iemand dan reageert. Als ik ergens kom, sportclub of whatever, en daar komt een toevallig een man die mij wel leuk vindt (maar ik weet dat op dat moment nog niet) en hij gedraagt zich stalkerig,opdringerig of zit te staren (dat dan weer wel eens meegemaakt, en dat was nog voor de tijd van FB, dus daar had ie mij niet opgezocht ), dat vind ik veel vervelender, dan dat ik iemand ergens tegenkom, er toevallig een praatje ontstaat, en verder heel rustig er even een gesprekje is.



Het gaat ook om hoe handel je, Iemand vervelend benaderen is not done.



Mijn vader ging ook ergens heen waar mn moeder vroeger uit ging . Hij had haar ergens ontmoet, (ook via werk alleen niet arts patient relatie) vond haar leuk, kon haar niet meer vinden , kwam er via via achter waar ze wel eens heen ging. Ging daar ook met een vriend heen, hij heeft haar niet eens de 1e avonden gesproken, ook niet lopen staren of zo. Gewoon heel nonchalant. Na een paar keer raakten ze in gesprek, en zijn daarna 50 jaar getrouwd geweest.



En mijn moeder? Die vond het leuk dat hij moeite voor haar had gedaan. Maar hij heeft haar niet lopen stalken.
Alle reacties Link kopieren
Namita, ik weet wel wat mensen doen om in contact te komen met de ander. En dan niet alleen het stalkerige in contact treden. Maar ook de andere manieren. En er zullen best veel leuke situaties/relaties onstaan daaruit.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Kia-Ora- schreef op 30 september 2016 @ 14:23:

Namita, ik weet wel wat mensen doen om in contact te komen met de ander. En dan niet alleen het stalkerige in contact treden. Maar ook de andere manieren. En er zullen best veel leuke situaties/relaties onstaan daaruit.



En ik snap ook wel dat jij uit hoofde van je beroep en de ervaring(en) die je hebt gehad dit eng vindt. En daar ook wel huiverig voor bent, Het is ook een vreemde situatie dan.



Ik bedoelde alleen dat je soms het lot een beetje kan helpen.(Zonder garanties natuurlijk )Betekent niet dat ik dit zelf ooit zo gedaan heb
Alle reacties Link kopieren
Zoals Namita het beschrijft klinkt het dan ook wel weer ok...

Denk dus vooral dat het belangrijk is hoe je de boodschap brengt en het vooral heel luchtig en vrijblijvend moet houden, zonder verwachtingen...

Nou Asle 84, ik ben benieuwd hoe het afloopt of zie je er echt maar helemaal van af?
Alle reacties Link kopieren
Nou Asle 84, je mag best eens een gokje wagen in je leven. Niks te verliezen denk ik en veel te winnen.
Je kunt maar beter jezelf zijn, er zijn al genoeg anderen.
quote:lekkerdirect schreef op 30 september 2016 @ 15:15:

Nou Asle 84, je mag best eens een gokje wagen in je leven. Niks te verliezen denk ik en veel te winnen.Jij hebt een leuke Nick!!
Alle reacties Link kopieren
Dank je badmeester. Stempel voor kwaliteit en beschikbaarheid.
Je kunt maar beter jezelf zijn, er zijn al genoeg anderen.
Alle reacties Link kopieren
Blijf je bij een 'nee' TO? Ik voel anders namelijk een spannend topic aankomen, vol woest erotische verhalen.



Ik zeg doen
"People, what a bunch of bastards"
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 30 september 2016 @ 14:02:

Ik vind een kaartje afgeven/sturen de beste manier. Via FB betekent idd dat je hem opgezocht hebt en eigenlijk al zijn privé bent binnengedrongen. Ik zou daar een tikkie achterdochtig van worden, ook als iemand leuk lijkt. Bij een kaartje zou ik dat niet hebben.Serieus? Op Facebook zetten zijn prive indringen? Ik zie dat nu juist als werkelijk het meest laagdrempeligste dat er bestaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 30 september 2016 @ 14:02:

Ik vind een kaartje afgeven/sturen de beste manier. Via FB betekent idd dat je hem opgezocht hebt en eigenlijk al zijn privé bent binnengedrongen. Ik zou daar een tikkie achterdochtig van worden, ook als iemand leuk lijkt. Bij een kaartje zou ik dat niet hebben.



Eens.



Ik zou op zijn zachtst gezegd not amused zijn als een patient via een social media contact met mij zocht.



Een kaartje via het zh/afdeling is beter
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:Principe-Prinses schreef op 30 september 2016 @ 17:12:

[...]



Serieus? Op Facebook zetten zijn prive indringen? Ik zie dat nu juist als werkelijk het meest laagdrempeligste dat er bestaat.Met wat pech voor anderen zichtbaar? No way!
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Wat was zijn functie precies?



Zij gedrag kan wat betekenen, maar hoeft helemaal niet. Ik werk ook in de zorg en doe al die dingen die hij deed ook. Uit klantvriendelijkheid en inderdaad om mensen op hun gemak te stellen. En ik heb een vriend, dus absoluut geen andere intenties.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk zou ik daar echt enorm de zenuwen van krijgen, als iemand mij na een kort (zakelijk) contact zou opzoeken op social media of zelfs ineens zou opduiken op een onverwachte plek alleen omdat ik daar ben.

Ik denk eigenlijk dat de meeste mensen niet op zoiets in zouden gaan, en ik weet eigenlijk ook niet of ik een relatie zou willen met iemand die zich zo makkelijk laat versieren (als hij mij leuk vind als ik me als een enge stalker gedraag dan vind hij andere enge stalkers dus ook leuk )

Een bedankje doorgeven of een kaartje sturen via het ziekenhuis kan nog wel, maar verder zou ik niet gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:SuzanneSuus schreef op 30 september 2016 @ 17:20:

[...]





Met wat pech voor anderen zichtbaar? No way!Ik zou het ook niet doen (heb nieteens Facebook), maar om nu te zeggen dat kijken op Facebook indringen is in de privésfeer vind ik wat overtrokken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Principe-Prinses schreef op 30 september 2016 @ 17:55:

[...]



Ik zou het ook niet doen (heb nieteens Facebook), maar om nu te zeggen dat kijken op Facebook indringen is in de privésfeer vind ik wat overtrokken.



Ja? Nou voor mij wel en een achtergelaten berichtje daar vinden zeker.



Prima dat TO contact wil maar laat haar dat doen via de weg waar dat contact is ontstaan ( dus zh/afd) en niet via iets prive's als fb
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:SuzanneSuus schreef op 30 september 2016 @ 18:00:

[...]





Ja? Nou voor mij wel en een achtergelaten berichtje daar vinden zeker.



Prima dat TO contact wil maar laat haar dat doen via de weg waar dat contact is ontstaan ( dus zh/afd) en niet via iets prive's als fb



Ik zou helemaal geen bericht achterlaten, ik vind het hoe dan ook not-done.



Maar als je Facebook hebt, en open zodat TO zelfs kan zien dat hij vrijgezel is, sja moet je niet gek opkijken als mensen dan ook kijken. Je plemt het zelf het publiekelijke www op.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het doen. Je leeft immers maar 1 keer en niet geschoten is altijd mis.

Ik zou niet direct een vriendschapsverzoek doen, maar een pb'tje sturen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb veel gehad aan jullie berichten, brdankt daarvoor! Uiteindelijk heb ik definitief besloten om het toch niet te doen. Ik kan de situatie en mogelijke reactie te lastig inschatten, waardoor het risico op afgang/een blauwtjr voor mij te groot is. Daar komt ook bij dat ik nu, bijna 2 weken na het onderzoek, niet meer echt de drang voel hem perse weer te moeten zien, ik denk niet meer zo aan hem als in het begin. In het kort gezegd: de mogelijke nadelen van een afwijzing wegen niet op tegen eventuele voordelen die de situatie op zou kunnen leveren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven