Over slapen in bed en kinderwagen

30-09-2016 14:20 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even iets totaal onbelangrijks maar vroeg het me toch af...



Ik was met een vriendin aan het praten over dat mijn kind altijd zo makkelijk naar bed gaat. Haar kind gaat niet zo makkelijk naar bed maar slaapt wel vrij snel tijdens het rijden in de kinderwagen.

Toen bedacht ik mij, dat mijn kind juist nooit sliep in de kinderwagen, moe of niet. Vanaf een maand of 9 heeft hij niet meer erin getukt.



Ik liet mijn kind al vrij snel, denk vanaf 7-8 weken, elk slaapje in bed doen. Ik denk dat dat ermee te maken heeft dat kind makkelijk naar bed gaat (lees: zonder morren, moe of niet, gaat gewoon liggen en valt uiteindelijk in slaap).

Mijn tweede kind zal vaker in de kinderwagen moeten slapen omdat ik toch op stap wil met oudste kind, dus hoop niet dat de tweede daardoor een moeilijke "bedslaper" wordt.



Hoe was dat bij jullie?

Mijn kind...

Totaal aantal stemmen: 43

Slaapt goed in kinderwagen, slecht in bed (7%)
Slaapt goed in bed, slecht in kinderwagen (37%)
Beide even goed/slecht (56%)
Mijn kinderen sliepen overal even makkelijk.
Mijn oudste sliep zonder problemen in de wagen en in bed. Mijn jongste slaapt alleen in bed.
Alle reacties Link kopieren
mijn eerste sliep heel makkelijk, overal en heel veel...



mijn 2e sliep overal prima, maar was gewoon heel nieuwsgierig, en dus als ze maar genoeg zag bleef ze wakker.....

Denk niet dat je daar zelf echt een hand in hebt, het ene kind is gewoon het andere niet.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind heeft tot anderhalf, misschien zelfs later, zelfs op het kdv in de wagen geslapen overdag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 30 september 2016 @ 14:28:

Mijn kind heeft tot anderhalf, misschien zelfs later, zelfs op het kdv in de wagen geslapen overdag.Uiteindelijk toch een goede bedslaper geworden?
Alle reacties Link kopieren
quote:fientje111 schreef op 30 september 2016 @ 14:30:

[...]





Uiteindelijk toch een goede bedslaper geworden?Ja hoor.
Mijn kinderen sliepen overal. Zelfs in een campingbed dat achter in een feestzaal stond.

Toch ging mijn voorkeur uit naar het bed, dus sliepen ze in de wagen/box/wipstoel ik legde ze altijd in bed.
Alle reacties Link kopieren
De kleine hier slaapt prima in bed of zijn travel cot, maar daarbuiten alleen als hij dood op is. Dan heb ik het over de kinderwagen, fietskar, voorzitje en draagzak. Dat gebeurt dus alleen zeer zelden als werkgever door omstandigheden hem niet (op tijd) in bed kunnen leggen.



In het begin sliep hij overdag nergens behalve op mij of in de fietskar, met 4 maanden veranderde dat langzaam en met 6 sliep hij bijna alleen maar in bed tenzij hij dus zo moe was dat hij echt niet meer op kon blijven.
Ik denk dat dat ermee te maken heeft dat kind makkelijk naar bed gaat (lees: zonder morren, moe of niet, gaat gewoon liggen en valt uiteindelijk in slaap).





Ik denk dat je je eigen aandeel in het slapen van je kind ernstig overschat.
Ik heb 2 kinderen en de ene sliep niet goed in bed overdag ( en s'nachts ook niet hoor) en de andere wel.



De ene slaapt/ sliep zo in de auto en de kinderwagen en de andere juist niet. Echt ga je zelf niet op de borst zitten kloppen, zeker niet tegen die vriendin.
Alle reacties Link kopieren
De eerste slaapt alleen in een bed en in de auto

De tweede slaapt overal



Met de eerste hielden we ook echt rekening met slaaptijden, dan zorgde ik ervoor dat ik thuis was of ergens waar een bed klaar stond. De tweede moet inderdaad wat vaker mee voor de oudste en slaapt gelukkig ook in de wagen. Geen idee of dat toeval is of dat het toch ook wel komt omdat die vaker mee op stap gaat tijdens slaaptijden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 30 september 2016 @ 14:48:

Ik denk dat dat ermee te maken heeft dat kind makkelijk naar bed gaat (lees: zonder morren, moe of niet, gaat gewoon liggen en valt uiteindelijk in slaap).





Ik denk dat je je eigen aandeel in het slapen van je kind ernstig overschat.



Volgens mij kan je van kinderen geen goede slapers maken, dat zit er in of niet. Wel geloof ik dat je er slechte slapers van kan maken ook als ze dat van nature niet (zo erg) zijn, te laat weg leggen kan een reden zijn dat ren kind slecht gaat slapen. Of gewenning waardoor een kind niet (alleen) in bed in slaap kan vallen. Maar over het algemeen is het ect gewoon kind eigen of een fase/ziekte waarom ze slecht slapen.



Net als wanneer een kind 'pas' met 18 maanden gaat lopen of 'al' met 10 maanden, dat is kind eigen en ze ontwikkelen ze nou eenmaal op hun eigen manier en in hun eigen volgorde. Daar heb je als moeder of vader heel weinig inbreng in in mijn ogen.
Alle reacties Link kopieren
Het is net als met leren lopen. De een doet het met 9 maanden en de ander met 1,5 jaar. Met slapen is het hetzelfde. Ieder kind verschilt daarin. En dat merk je ook aan de antwoorden vsn de ouders met meerdere kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Beide kindjes sliepen tot zo'n 6 weken wel in de kinderwagen of elders. Daarna was de wereld interessanter en hebben ze er nooit meer in geslapen. Beide altijd in eigen bedje. Sliepen daar overigens altijd makkelijk in, overdag en 's nachts.
quote:my-little-appletree schreef op 30 september 2016 @ 15:10:

[...]





Volgens mij kan je van kinderen geen goede slapers maken, dat zit er in of niet. Wel geloof ik dat je er slechte slapers van kan maken ook als ze dat van nature niet (zo erg) zijn, te laat weg leggen kan een reden zijn dat ren kind slecht gaat slapen. Of gewenning waardoor een kind niet (alleen) in bed in slaap kan vallen. Maar over het algemeen is het ect gewoon kind eigen of een fase/ziekte waarom ze slecht slapen.



Net als wanneer een kind 'pas' met 18 maanden gaat lopen of 'al' met 10 maanden, dat is kind eigen en ze ontwikkelen ze nou eenmaal op hun eigen manier en in hun eigen volgorde. Daar heb je als moeder of vader heel weinig inbreng in in mijn ogen.Precies.
Hier was het vrijwel alleen aan de borst inslapen.
Alle reacties Link kopieren
Aan d borst in het grote bed, in de draagzak of als het moet in de kinderwagen. Aan de borst lukt trouwens bijna overal wel, zwembad, park, vliegtuig.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen lagen als pasgeborene overdag altijd in de kinderwagen, tot ze niet meer in de bak pasten/het niet meer veilig was (jongste draaide op zijn buik in de bak). Op een gegeven moment wel 1 slaapje overdag in eigen bed, maar ook dat gaf geen problemen, ze gingen ook al vrij snel om 19 uur naar boven om te slapen.
quote:Lein2013 schreef op 30 september 2016 @ 15:11:

Het is net als met leren lopen. De een doet het met 9 maanden en de ander met 1,5 jaar. Met slapen is het hetzelfde. Ieder kind verschilt daarin. En dat merk je ook aan de antwoorden vsn de ouders met meerdere kinderen.

Muah niet helemaal mee eens eigenlijk. Sommige ouders blijven maar met een doodmoe kind zeulen en wiegen want stel je voor dat een kind een minuut in zijn eentje huilt, terwijl heel eventjes huilen voor het slapen gaan best normaal is en een manier om de gebeurtenissen van de dag te verwerken. Maar ze krijgen de kans niet eens want ze moeten weer gewiegd worden. Of kinderen die Perse bij de ouders op de kamer moeten slapen want op hun eigen kamer is zielig terwijl de ouders snurken en het kind zo niet goed slaapt.



Nu zeg ik zeker niet dat dit bij ieder kind zo is maar veel kinderen worden slechte slapers genoemd terwijl de ouders ze gewoon ff met rust moeten laten en dan slaapt het kind prima.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 30 september 2016 @ 16:07:

[...]



Muah niet helemaal mee eens eigenlijk. Sommige ouders blijven maar met een doodmoe kind zeulen en wiegen want stel je voor dat een kind een minuut in zijn eentje huilt, terwijl heel eventjes huilen voor het slapen gaan best normaal is en een manier om de gebeurtenissen van de dag te verwerken. Maar ze krijgen de kans niet eens want ze moeten weer gewiegd worden. Of kinderen die Perse bij de ouders op de kamer moeten slapen want op hun eigen kamer is zielig terwijl de ouders snurken en het kind zo niet goed slaapt.



Nu zeg ik zeker niet dat dit bij ieder kind zo is maar veel kinderen worden slechte slapers genoemd terwijl de ouders ze gewoon ff met rust moeten laten en dan slaapt het kind prima.Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar dan om precies omgekeerde redenen Veel kinderen worden slechte slapers genoemd terwijl het hele euvel zo is opgelost door een kind in je bed te nemen bv. Maar ja, dat is mijn ervaring.
quote:Mevrouw75 schreef op 30 september 2016 @ 16:36:

[...]





Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar dan om precies omgekeerde redenen Veel kinderen worden slechte slapers genoemd terwijl het hele euvel zo is opgelost door een kind in je bed te nemen bv. Maar ja, dat is mijn ervaring.Dit. Cosleepen en later gewoon bij je in bed. Werkte hier het beste. Heb bij de eerste zo moeilijk gedaan in het begin en slaap gemist. Sloeg nergens op.
Alle reacties Link kopieren
Daar heb je weinig invloed op.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 30 september 2016 @ 16:36:

[...]





Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar dan om precies omgekeerde redenen Veel kinderen worden slechte slapers genoemd terwijl het hele euvel zo is opgelost door een kind in je bed te nemen bv. Maar ja, dat is mijn ervaring.Ik ben het met jullie allebei eens, voor het ene kind (en diens ouders) werkt in bed nemen en voor de ander lekker met rust laten het beste. Kinderen zijn nou eenmaal niet allemaal het zelfde en de aanpak die het beste voor hun werkt dus ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Oh en je kan het jezelf en je kind wel zo moeilijk of makkelijk maken als je wil. Ik doe makkelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven