Pup is vandaag nul geworden

22-06-2016 23:16 780 berichten
Hieperdepiep mijn aanstaande pup is vandaag geboren! Nu moet ik nog minstens 8 weken wachten voordat we samen gaan wonen. Ik vind dat er verdacht veel topics over katten zijn hier maar heel weinig over honden. Hebben jullie tips voor wat ik in de tussentijd kan doen behalve wachten en op bezoek gaan? Een goed boek dat ik kan lezen, spulletjes om te kopen?
quote:Murrmurr schreef op 29 september 2016 @ 17:55:

Thanks allen, we gaan nu voor een hele maand dierenartsvrij!Wij doen mee!
Puppycursus is saai, ik ga hem tot model opleiden. Dit is een classic over the shoulder pose waar Tyra Banks wat van kan leren.



https://postimg.org/image/ghqucm2l5/
Alle reacties Link kopieren
Fijn murrmurr! Een hele opluchting zeg!!

Wij geven onze pup voornamelijk 'diervoeding' zoals koekjes, kauwstokjes, varkensoor, beef yerkey ofzo haha

En we geven haar af en toe wat fruit, dat vindt zij ook erg lekker!



Wij kregen trouwens als tip over een hondenkussen om eerst zelf erop te zitten zodat jouw geur erin komt, kan namelijk territorium gedrag zijn.. Sinds wij dat gedaan hebben gaat het een stuk beter!!



Probleem nu is... Wanneer wij haar corrigeren en naar haar plaats wijzen (tijdens haar dolle kwartiertje) kijkt zij ons uitdagend aan, en gaat ze plassen... (heb gelezen dat ze op die leeftijd, 17 weken, dat nog niet doen...)

Afgelopen zondag plaste ze 4 keer in huis binnen een uur... Terwijl ze net uitgelaten was...

Maar steeds nadat wij haar naar haar plaatst wezen en geen aandacht wilden geven...
Alle reacties Link kopieren
Angst voor de stofzuiger...

Via vensterbank boven op de bench geklommen....



https://postimg.org/image/kmsgvvwnx/
quote:Isayez schreef op 29 september 2016 @ 20:53:

Angst voor de stofzuiger...

Via vensterbank boven op de bench geklommen....



https://postimg.org/image/kmsgvvwnx/
Hallo allen,



klopt het dat dit topic gebruikt wordt door/voor puppy-ervaringen?



Nadat onze 13-jarige hond afgelopen voorjaar is overleden, denken wij nu serieus over een nieuwe hond. We kijken naar 'Spaanse weggooi hondjes' en hebben inmiddels contact met hetzelfde asiel als onze vorige hond ook vandaan kwam.



We hebben nu 2 hondjes op het oog, 1 van 5 maanden oud en 1 van 8 maanden oud. Beiden nog jong, maar geen mini-pup meer dus.



Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met het opbouwen van het even alleen kunnen laten van een hondje. Ik heb eea gegoogled en lees regelmatig dat mensen aangeven het hondje de eerste week nog geen seconde alleen laten. Ik vraag me dan af hoe je zoiets praktisch regelt en ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.

Wij kunnen er echt wel voor zorgen dat er in de eerste periode in principe altijd iemand thuis is, maar deze persoon zal ook soms een boodschap moeten doen en/of de kinderen naar school brengen of halen. Of op zijn minst eens boven de was ophangen. Kan dat ook allemaal niet?

Onze vorige hond had ernstige verlatingsangst en we hopen dat we daar deze keer niet mee te maken krijgen.



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Branca schreef op 30 september 2016 @ 13:36:

Hallo allen,



klopt het dat dit topic gebruikt wordt door/voor puppy-ervaringen?



Nadat onze 13-jarige hond afgelopen voorjaar is overleden, denken wij nu serieus over een nieuwe hond. We kijken naar 'Spaanse weggooi hondjes' en hebben inmiddels contact met hetzelfde asiel als onze vorige hond ook vandaan kwam.



We hebben nu 2 hondjes op het oog, 1 van 5 maanden oud en 1 van 8 maanden oud. Beiden nog jong, maar geen mini-pup meer dus.



Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met het opbouwen van het even alleen kunnen laten van een hondje. Ik heb eea gegoogled en lees regelmatig dat mensen aangeven het hondje de eerste week nog geen seconde alleen laten. Ik vraag me dan af hoe je zoiets praktisch regelt en ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.

Wij kunnen er echt wel voor zorgen dat er in de eerste periode in principe altijd iemand thuis is, maar deze persoon zal ook soms een boodschap moeten doen en/of de kinderen naar school brengen of halen. Of op zijn minst eens boven de was ophangen. Kan dat ook allemaal niet?

Onze vorige hond had ernstige verlatingsangst en we hopen dat we daar deze keer niet mee te maken krijgen.



Alvast bedankt!



Je hond leren om alleen te zijn



Signalen dat je weg gaat voorkomen



Honden letten heel erg op details. Als je altijd dezelfde handelingen verricht voordat je de deur uit gaat, zal je hond dit leren. Denk bijvoorbeeld aan hem in de bench doen of in een bepaalde kamer leggen. Hij kan dan al tegen die stap op gaan zien, mogelijk proberen tegen te werken, en in het ergste geval verlatingsangst krijgen. Probeer, om dit te voorkomen, onvoorspelbaar te zijn. Leg je hond bijvoorbeeld ook af en toe met een kluif in de bench als je zelf gewoon in de kamer blijft. En doe de lade waar de autosleutels in zitten ook soms open en dicht zonder dat je weg gaat.



Het alleen laten opbouwen



Bouw het alleen zijn rustig op, idealiter neem je de eerste weken dat je pup in huis komt vrij of regel je oppas. Als je van plan bent je hond in de bench te laten begin je met benchtraining totdat hij comfortabel in een dichte bench kan blijven zolang jij in de kamer bent. Maak vervolgens de tijd dat je hond ‘alleen’ is rustig aan langer. Begin met uit zicht lopen en weer terug komen. Haal vervolgens iets uit een andere kamer en bouw dit op door bijvoorbeeld boven de was op te gaan vouwen, of een kopje koffie bij de buren te gaan drinken. Zorg er voor dat je niet alleen buiten zicht maar ook gehoor bent, dus als je in huis blijft kun je beter niet gaan telefoneren of iets dergelijks en ga soms ook echt naar buiten om te checken of je hond dat al aan kan. Oefen het liefst gespreid over de dag. Dus in plaats van 5 keer achter elkaar de deur door te gaan en deze achter je dicht te trekken doe je het een keer en later op de dag nog een keer. Zolang je hond rustig blijft kun je de tijd dat je uit zicht bent langer maken, als hij gaat piepen bouw je te snel op en kun je beter de vorige stap nog een paar keer herhalen. Zodra je puppy het oké vindt om enkele minuten alleen gelaten te worden is gewoonlijk de tijd dat je weg kunt alleen nog beperkt door zijn behoefte om uitgelaten te worden. Het alleen laten opbouwen lijkt op deze manier veel tijd te kosten, maar je spaart jezelf veel meer tijd uit als je kunt voorkomen dat hij gedragsproblemen krijgt.
Hoi Pluisje,



bedankt! Ik heb zelf ook al eea van internet geplukt. En het proberen te wisselen van signalen, niet al te herkenbaar weg gaan enzo gaan we zeker proberen.



Maar ik vraag me vooral af hoe anderen praktisch omgaan met bijvoorbeeld:

Morgen mogen we het hondje eventueel mee naar huis nemen en we kunnen zaterdag en zondag de hele dag bij hem zijn. Maandag kan mijn man de kinderen naar school brengen en blijf ik thuis. Maar.... moet ik rond de lunch 1 kind kort van school halen, mee naar de dokter nemen en weer terug brengen. Er is dan verder niemand thuis, oppas hebben we niet. Hondje meenemen in de auto zodat ie alleen het kwartiertje dat we echt bij de huisarts binnen zijn alleen is? Of is dat gelijk al te heftig?

Later op de middag moet ik 4 kinderen van school halen, in dat geval kan het hondje mee (ook in de auto) en hoe ik 'm niet alleen te laten. Gaan we samen op het plein staan wachten.

Denk ik nu te ingewikkeld of is dit te veel voor een hondje dat net bij ons is?
Alle reacties Link kopieren
quote:Branca schreef op 30 september 2016 @ 15:07:

Hoi Pluisje,



bedankt! Ik heb zelf ook al eea van internet geplukt. En het proberen te wisselen van signalen, niet al te herkenbaar weg gaan enzo gaan we zeker proberen.



Maar ik vraag me vooral af hoe anderen praktisch omgaan met bijvoorbeeld:

Morgen mogen we het hondje eventueel mee naar huis nemen en we kunnen zaterdag en zondag de hele dag bij hem zijn. Maandag kan mijn man de kinderen naar school brengen en blijf ik thuis. Maar.... moet ik rond de lunch 1 kind kort van school halen, mee naar de dokter nemen en weer terug brengen. Er is dan verder niemand thuis, oppas hebben we niet. Hondje meenemen in de auto zodat ie alleen het kwartiertje dat we echt bij de huisarts binnen zijn alleen is? Of is dat gelijk al te heftig?

Later op de middag moet ik 4 kinderen van school halen, in dat geval kan het hondje mee (ook in de auto) en hoe ik 'm niet alleen te laten. Gaan we samen op het plein staan wachten.

Denk ik nu te ingewikkeld of is dit te veel voor een hondje dat net bij ons is?Het kan goed gaan, maar het kan ook teveel zijn. Het hondje is nog maar net bij jullie. Een oppas is het beste denk ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Murrmurr schreef op 29 september 2016 @ 19:18:

Puppycursus is saai, ik ga hem tot model opleiden. Dit is een classic over the shoulder pose waar Tyra Banks wat van kan leren.



https://postimg.org/image/ghqucm2l5/Wat een ongelooflijk dropje!
Oh dear, how sad, never mind.
Ik ben het ook aan het opbouwen, moet nu wel meer uren lijfelijk aanwezig zijn op mijn werk. Vandaag was hij 3 uur en 20 minuten alleen (iets langer dan gepland) en ging super, op kranten geplast (beetje ernaast), niks kapot, nergens een drol, en superblij om me weer te zien!



Voor langer dan 3 uur komt er iemand langs, voor hele dagen (moet straks) komt deel buurvrouw om 1 uur en fiets ik rond 4 uur op en neer, is het plan.
https://postimg.org/image/vreuux9gv/



De vermoorde onschuld.
Alle reacties Link kopieren
Om op te vreten

Wat een scheetje...
Branca, heb je het hondje nog gehaald? En zo ja, hoe gaat het?
Oh wat lief dat je het vraagt! We hebben hem inderdaad meegenomen, hij is zoooo leuk! Voor het idee, zie hier:



http://www.animalinneed.com/honden-in-nederland

Het gaat om het tweede hondje, Leno. Wij hebben hem een andere naam gegeven..



Voor een pup is hij vrij rustig, hoewel nu ook al wat stoerder en brutaler aan het worden (sinds zaterdag bij ons). Hij is zindelijk, maar verder kent en weet hij nog weinig. De eerste 2 nachten in coma gelegen in de bench (op onze slaapkamer, zodat we op tijd zijn voor signalen en hij bij 'huilen' ook niet het hele huis wakker maakt). Gisteravond had hij besloten te willen spelen ipv slapen (overdag al veel geslapen, aangezien de kinderen nu naar school waren, kon hij bijtanken na het weekend). Dat werd dus ineens wel 'huilen' in de bench. We hebben de poot stijf gehouden en de bench niet open gemaakt, pfff, moeilijk zeg. Wel hebben we tegen hem gepraat en ben ik een poosje naast de bench gaan zitten om hem te kalmeren. Dat laatste maakte dat hij al heel snel in slaap viel. Heel schattig met zijn neusje tegen het hek op de plek waar ik mijn hand hield.



Overdag wil / durf ik hem nog niet in de bench te doen en alleen te laten. Hij vindt de bench een lekker plekje om te gaan liggen, deurtje dicht wil hij nog niet. Wel mogen we zonder problemen de kamer uitlopen en heb ik hem gisteren uiteindelijk een uurtje bij een buurvrouw mogen brengen toen ik met mijn zoon naar de dokter moest. Dat vond hij prima, hij lag te slapen toen ik hem kwam halen.

Vandaag is hij voor een dagje terug naar de kennel waar hij vandaan kwam omdat man en ik het met ons werk echt niet geregeld kregen, de rest van de week is gecoverd met thuis werken. Man liet net al weten dat hij heel leuk had gespeeld. We hebben er echt een kind bij.
Leuke hond Branca!
Mooi beest idd, wat een wijze ogen.
Alle reacties Link kopieren
Fijne dierendag allemaal!

Nog wat leuks of lekkers voor de beestjes gehaald??
Oops dat was me helemaal ontgaan! Slecht, slecht baasje. Hij krijgt straks wel een knuffel en een kluifje.
Branca, wat een leuk hondje!

Fijn dat hij al zindelijk is! De conditionering zal vanzelf wel komen want hij is nog heel jong. Het is inderdaad hetzelfde als een klein kind en je kunt ze eigenlijk geen moment uit het oog verliezen.

Ga je er nog mee op cursus?
Alle hondjes een leuke eerste dierendag gehad? Onze Bram had super gespeeld met een vriendje in de kennel, vond het autorijden erheen en weer terug niet erg leuk, maar verder een blij hondje.

Vinden jullie hondjes de auto ook spannend? Onze vorige hond konden we geen groter plezier doen dan mee in de auto, maar Bram gaat er tegenspartelend in en vindt het duidelijk eng. Het helpt wel als hij om zich heen kan kijken.



We gaan trouwens zeker met hem op cursus, ik ben al op zoek naar een geschikte. Lastig is vooral dat wij graag alle vier mee willen kunnen, waardoor alle doordeweekse avonden afvallen (wordt te laat voor de kinderen). Er is er 1 die me aanspreekt, maar die is op zaterdagochtend om 10 uur, net het tijdstip dat beide kinderen sporten... Maar daar verzinnen we wat op, want nuttig is het wel.
Pup vindt hier alles geweldig, van autorijden, balspelletjes, zoeken en zojuist heeft ze een eierdoos gekregen om te slopen waar voertjes in zitten. Ik ben nog steeds ziek thuis en ze hoeft nu niet naar de oppas wat ze trouwens ook prima vond want haar speelkameraadje woont daar. We staan op de wachtlijst voor de cursus omdat ik uiteindelijk met haar agility wil gaan doen, apporteren doet ze ook goed en haar vader was goed in speuren dus wie weet.



Uiteraard komt alles niet aanwaaien en moet ik haar ook dwingen om rust te nemen anders blijft ze doorgaan waar ze strontvervelend van wordt. Laatst heeft de buurvrouw een dagje opgepast en die was gevloerd aan het einde van de dag. Die kwam haar in alles tegemoet, haha.
Alle reacties Link kopieren
Mijn pup moest verplicht rusten na eten, spelen en wandelen. Dan is een bench wel handig.

Nu hij 7 maanden is laten we hem alleen met rust na het voeren.

Oh boy, hij zit in de pubertijd! Ik heb mn handen vol. Rustig blijven is soms moeilijk.
quote:Daaromniet schreef op 05 oktober 2016 @ 20:01:

Mijn pup moest verplicht rusten na eten, spelen en wandelen. Dan is een bench wel handig.

Nu hij 7 maanden is laten we hem alleen met rust na het voeren.

Oh boy, hij zit in de pubertijd! Ik heb mn handen vol. Rustig blijven is soms moeilijk.



Ik maak ook gebruik van een bench, prima hulpmiddel, ook in de nacht. Ik zie haar ook nog echt niet vrij rondlopen. Ze heeft exact door wanneer ik even niet op haar let en het zijn net kinderen. Als het even te stil is moet je gaan kijken.



Zij zit ook richting puberteit en ze is de ene dag zus en de volgende dag zo.
De mijne is geweldig in auto's, bussen, en treinen, maar wordt wel wat vaker en langer druk de laatste dagen en slaapt beduidend minder overdag. Kweenie of het de leeftijd is (over een week alweer 16 weken!) of het feit dat hij vaker alleen is en er soms andere mensen komen om hem uit te laten. Ik denk dat laatste, en dat hij wel slaapt als hij alleen is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven