Mode & Beauty alle pijlers

Saunakilt

15-09-2016 10:49 647 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik ben laatst met mijn vrouw voor de eerste naar de sauna gegaan. Dit was op een badkleding mag dag. Wij zijn gegaan in bad textiel omdat wij niet naakt willen om verschillende redenen.

De dag was fifty fifty kwa geklede en ongeklede mensen. Wij merkte echter dat we boze blikken kregen van ongeklede gasten en er waren zelfs mensen die begonnen te lachen. Wij hadden eigenlijk verwacht dat deze dag veel meer mensen gekleed zouden gaan omdat het de enigste dag in de maand is dat badkleding is toegestaan en deze dag daarom zouden mijden. Er hebben zelfs geklaagd bij de receptie dat er mensen in badkleding rondliepen. We hadden achteraf het gevoel dat we de regels van de Sauna onderneming hadden overtreden terwijl dit niet het geval is. Wij hebben ons aan de stilte regels gehouden en altijd in de sauna netjes een handdoek gelegd dus wij hebben ons niet misdragen.



Desondanks bovenstaande is ons de dag goed bevallen en hebben we toch kunnen genieten en relaxen. Wij gaan binnenkort eens voor de eerste keer naar een verplicht badkleding dag en we gaan kijken of ons dit beter bevalt. Een nadeel is echter dat de locatie die aan onze wensen voldoet kwa faciliteiten ons 400 KM reizen kost op een dag.



Omdat we in de toekomst wellicht nog een keer dichter in de buurt naar deze badkleding mag dag willen gaan waren oplossingen aan het bedenken om de volgende keer boze blikken en ongemakkelijke situaties te vermijden.

Wij vonden op internet wellicht de oplossing: de saunakilt. Dit is een soort badhanddoek met elastiek. Onze bedoeling is dan zonder badtextiel de sauna in te gaan en deze saunakilt te dragen.

Je ziet eigenlijk op elke promotiefoto van een sauna mensen met een badhanddoek om.



Wij vragen ons echter af hoe ongeklede saunagangers hier tegen aan kijken. Zal dit beter geaccepteerd worden dan met badtextiel de sauna in?



Alvast bedankt voor jullie reactie.



Groetjes,

Mark
Alle reacties Link kopieren
Nou, nou...ik heb niet alle reacties gelezen in dit topic, maar ik ken meer dan genoeg mensen die niet naakt naar een gemengde sauna gaan. Zo vreemd is dat echt niet.

Ik doe het zelf ook niet. Het interesseert mij weinig of mensen wel of niet naar elkaar kijken in de naaktsauna. Ik vind naaktlopen onder vreemden gewoon niet fijn. En ik wil ook niet dat mijn partner het doet.
Alle reacties Link kopieren
Wat is dat, een saunaklit?
Alle reacties Link kopieren
quote:blueberry schreef op 30 september 2016 @ 11:24:

Nou, nou...ik heb niet alle reacties gelezen in dit topic, maar ik ken meer dan genoeg mensen die niet naakt naar een gemengde sauna gaan. Zo vreemd is dat echt niet.

Ik doe het zelf ook niet. Het interesseert mij weinig of mensen wel of niet naar elkaar kijken in de naaktsauna. Ik vind naaktlopen onder vreemden gewoon niet fijn. En ik wil ook niet dat mijn partner het doet.



Prima, daar zijn ook badkledingdagen voor. Maar TO probeert ons te overtuigen dat naakt smerig is en er gegluurd wordt en dat er meer badkledingdagen moeten komen.

En dat begint ondertussen op fanatiek bekeren te lijken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:MarkLI schreef op 30 september 2016 @ 11:16:

[...]





Ja dat snap ik wel maar het lijkt wel of je/jullie mij niet kunnen of willen snappen Ik kan me wel de hele tijd in jullie situatie inleven maar andersom niet.

Je verklapt het eigenlijk zelf al met "Misschien als je niet zoveel gewend bent". Dat zijn gluurders inderdaad niet hebben geen vrouw of vriendin en komen duidelijk iets te kort.Hoe komt het dat je dat zo goed weet?
Alle reacties Link kopieren
quote:MarkLI schreef op 30 september 2016 @ 11:16:

[...]

Je verklapt het eigenlijk zelf al met "Misschien als je niet zoveel gewend bent". Dat zijn gluurders inderdaad niet hebben geen vrouw of vriendin en komen duidelijk iets te kort.



Je hebt onderzoek gedaan naar gluurders in de sauna, hebt ze aan een diepte-interview onderworpen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 30 september 2016 @ 09:05:

Oh en als er dan vrouwen in die vrouwensauna zijn die op vrouwen vallen?





Iiiieeeuuuwwwww !!!!!



Vrouwen vallen niet op vrouwen, en als ze denken dat ze dat wel doen, dan zullen types als MarkLi hen wel van die waanbeelden afhelpen met hun toverstokje. Ze hebben gewoon een échte kerel nodig.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:GijsdeGoede schreef op 30 september 2016 @ 11:28:

Wat is dat, een saunaklit?Als verklaring had ik gevonden: Saunatuch-mit-Klettverschluss.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:MarkLI schreef op 29 september 2016 @ 00:06:

[...]





Wat mij betreft is er een einde aan deze discussie gekomen.Jippie, slotje dan maar?
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 30 september 2016 @ 11:38:

[...]





Prima, daar zijn ook badkledingdagen voor. Maar TO probeert ons te overtuigen dat naakt smerig is en er gegluurd wordt en dat er meer badkledingdagen moeten komen.

En dat begint ondertussen op fanatiek bekeren te lijken.



Ik vind naakt helemaal niet smerig ik heb er gewoon moeite mee om naakt te zijn tussen vreemden.

En ik wilde graag jullie begrijpen het is niet mijn bedoeling jullie te bekeren. Voor mij is er eigenlijk maar een hoofdreden om niet naakt met mijn vrouw te gaan naar een gemengde sauna en dat is de angst voor gluurders.



De enigste die fanatiek aan het bekeren zijn een aantal van jullie. Proberen zelfs het naakt gaan van mijn vrouw naar een vrouwensauna af te schieten om toch maar naar een gemengde sauna te gaan.



Gluurders is gewoon taboe onder saunagangers daar mag je niet over praten. Gluurders zijn "The sort that gives that sort a bad name". En als je dat als reden gebruikt ben je zelf een gluurder. Zelfde als je aan een roker vraagt: waarom stop je niet met roken is toch slecht voor je? Krijg je vaak als antwoord: je wil gewoon zelf eens aan een sigaret trekken.
quote:MarkLI schreef op 30 september 2016 @ 12:13:

[...]





Gluurders is gewoon taboe onder saunagangers daar mag je niet over praten. Gluurders zijn "The sort that gives that sort a bad name". En als je dat als reden gebruikt ben je zelf een gluurder. Zelfde als je aan een roker vraagt: waarom stop je niet met roken is toch slecht voor je? Krijg je vaak als antwoord: je wil gewoon zelf eens aan een sigaret trekken.Zelden zoveel onzin gelezen, echt waar. Natuurlijk mag je over gluurders praten, ik ontken ook niet dat ze er zijn. Maar ik kies ervoor om me niet te laten tegenhouden door gluurders. Gluurders zijn overal. En het interesseert mij inderdaad niet dat gluurders mij naakt zien of met kleren aan. Jij komt er vervolgens mee dat je dergelijke vrouwen niet netjes vindt. Zijn vrouwen met een slim jeans en hoge hakken ook niet netjes? Daar kijken gluurders namelijk ook naar. Waarom dat verschil in oordeel over naakte vrouwen en vrouwen met kleren aan?
Alle reacties Link kopieren
Zelfde als je aan een roker vraagt: waarom stop je niet met roken is toch slecht voor je? Krijg je vaak als antwoord: je wil gewoon zelf eens aan een sigaret trekken



Hèhè, eindelijk kom je uit de ontkenningsfase. Je erkent dat je je eigen ideeën projecteert op mannen die gewoon lekker in de sauna willen ontspannen.



Volgende stap in dit proces: Besluiten niet meer naar welke sauna dan ook te gaan. Weet je wel hoe erotiserend tenen zijn ? Er is een hele markt voor voetenseks.



Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 30 september 2016 @ 12:24:

[...]





Zelden zoveel onzin gelezen, echt waar. Natuurlijk mag je over gluurders praten, ik ontken ook niet dat ze er zijn. Maar ik kies ervoor om me niet te laten tegenhouden door gluurders. Gluurders zijn overal. En het interesseert mij inderdaad niet dat gluurders mij naakt zien of met kleren aan. Jij komt er vervolgens mee dat je dergelijke vrouwen niet netjes vindt. Zijn vrouwen met een slim jeans en hoge hakken ook niet netjes? Daar kijken gluurders namelijk ook naar. Waarom dat verschil in oordeel over naakte vrouwen en vrouwen met kleren aan?



Nee ik bedoel vrouwen die er plezier aan hebben dat een gluurder ze bekijkt dat is een groot verschil. Dat had ik misschien beter moeten nuanceren. Mijn excuses daarvoor.



Dat vrouwen zoals als jij daar zich niet door laten tegen houden kan ik alleen maar bewondering voor hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:GijsdeGoede schreef op 30 september 2016 @ 11:28:

Wat is dat, een saunaklit?Een leesfout
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:MarkLI schreef op 30 september 2016 @ 07:41:

[...]





Op het strand heb je badkleding aan in de sauna niets.

Waar denk je waar ze meer geïnteresseerd in zijn?



Als een engerd mijn vrouw in bikini ziet kan hij alleen raden hoe het eronder eruit ziet maar wat hij het liefste wil zien dat ziet hij niet.



Ik vind het dapper dat jullie je daar over kunnen heen zetten ik niet.



Een engerd die naar je kijkt als je een bikini aanhebt is nét zo eng als een engerd die naar je kijkt als je niets aan hebt. Alleen.. op plekken waar je naakt mag, zijn vaak minder engerds. Die worden weggestuurd. Er is zelfs sociale controle, andere mannen vinden het namelijk ook niets als er 'engerds' rondlopen.



Echt..een engerd is een engerd. Tegen het ongemakkelijke gevoel, dat je als vrouw daarvan kunt krijgen, helpt geen driehoekje stof. En 3 driehoekjes ook niet. En of zo'n engerd nou kijkt naar de kloof tussen m'n borsten of naar m'n tepel, naar m'n navel of naar m'n schaamlippen, het maakt allemaal niet uit. Eng is eng, gluren is gluren, huid is huid.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:MarkLI schreef op 30 september 2016 @ 09:52:

[...]





Als je de nieuwsberichten er op na leest worden gluurders meestal in de kleedhokjes verwijderd in een zwembad. Waar vrouwen zich uitkleden en naakt zijn.



Waarom vind je me raar als ik het 10 keer erger vind dat een gluurder mijn vrouw volledig naakt ziet dan in kleren? Als mijn vrouw het door heeft in kleren zal ze achteraf denken nou hij heeft niets gezien en zal er misschien nog even om lachen ook en thuis grappen tegen mij van ik heb sjans gehad vandaag.

Zou in het begin wel schrikken en me zorgen maken maar omdat ze er om kan lachen zal het mij ook minder boeien.



Wij zien kleren als een soort schild waarin we ons veilig in voelen tegen gluurders. Thuis is voor ons ook een veilige omgeving en loop ik ook af en toe bloot rond.

Dus daarom ook naar de vrouwensauna de meeste vrouwen die daar komen hebben geen zin in dat soort mannen.



en ze worden dus ook verwijderd uit een sauna. Op beide plekken blijken ze te zijn (verrassing)

En op het naaktstrand worden ze snéller verwijderd dan op een klerestrand. (als het niet is door een beheerder, dan wel door andere naaktgangers)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:MarkLI schreef op 30 september 2016 @ 10:39:

[...]





Daar voor heb je vaders die hun dochter na het stappen komen ophalen.

En wat voor vervelende incidenten bedoel je dan? Als iemand jou buiten de sauna naakt wil zien dan zal hij iets strafbaars moeten doen.

En de sauna is nu eenmaal de plek waar ze dit wel ongestraft kunnen doen. Dat is voor veel mensen voornamelijk vrouwen een van de redenen om niet naar een gemengde sauna naakt te gaan.



Wat ik dus net al zei: als een man jou op een ongewenste manier benaderd, is dat buiten de sauna enger dan in een sauna, wat een behoorlijk veilige plek is voor vrouwen. Het is naïef te denken dat een bikini (of meer kleren) een vrouw zoveel bescherming bieden. Zelfs vrouwen in dikke winterkleding worden aangerand. En dan hebben ze net zoveel of weinig verweer als wanneer ze naakt zijn.



En ja. dat is dus strafbaar, aanranden, maar dat is ongewenste aandacht in een sauna of op een naturistenterrein ook. En dan worden ze makkelijker verwijderd.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:MarkLI schreef op 30 september 2016 @ 11:16:

[...]





Ja dat snap ik wel maar het lijkt wel of je/jullie mij niet kunnen of willen snappen Ik kan me wel de hele tijd in jullie situatie inleven maar andersom niet.

Je verklapt het eigenlijk zelf al met "Misschien als je niet zoveel gewend bent". Dat zijn gluurders inderdaad niet hebben geen vrouw of vriendin en komen duidelijk iets te kort.Maar kijken doet geen pijn. Gluren heb ik nog nooit zien gebeuren.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 30 september 2016 @ 11:47:

[...]





Als verklaring had ik gevonden: Saunatuch-mit-Klettverschluss. Nee, dat is de sauna k.i.l.t. en die wordt ook beschreven in de OP. Niet een sauna k.l.i.t. De L zit op een andere plek
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:MarkLI schreef op 30 september 2016 @ 12:13:

[...]





Ik vind naakt helemaal niet smerig ik heb er gewoon moeite mee om naakt te zijn tussen vreemden.

En ik wilde graag jullie begrijpen het is niet mijn bedoeling jullie te bekeren. Voor mij is er eigenlijk maar een hoofdreden om niet naakt met mijn vrouw te gaan naar een gemengde sauna en dat is de angst voor gluurders.



De enigste die fanatiek aan het bekeren zijn een aantal van jullie. Proberen zelfs het naakt gaan van mijn vrouw naar een vrouwensauna af te schieten om toch maar naar een gemengde sauna te gaan.



Gluurders is gewoon taboe onder saunagangers daar mag je niet over praten. Gluurders zijn "The sort that gives that sort a bad name". En als je dat als reden gebruikt ben je zelf een gluurder. Zelfde als je aan een roker vraagt: waarom stop je niet met roken is toch slecht voor je? Krijg je vaak als antwoord: je wil gewoon zelf eens aan een sigaret trekken.Jij hebt een angst voor iets wat (vrijwel) niet voorkomt en daardoor belemmer je jezelf en je vrouw tot een bepaalde ervaring. Kan, mag.. geen probleem. Maar zoals jij het brengt zitten er altijd gluurders in een gemengde sauna en worden wij continu begluurd als we naaktlopen. Daarvan wil je ons steeds maar weer overtuigen, maar dat is gewoon nietzo en dat krijgen we er bij jou niet in, want: waar vrouwen naaktlopen in gemengd gezelschap, gluren er mannen. Zo leef jij. En dat is jammer, want zo is het gewoon niet.
Later is nu
quote:MarkLI schreef op 30 september 2016 @ 12:45:

[...]





Nee ik bedoel vrouwen die er plezier aan hebben dat een gluurder ze bekijkt dat is een groot verschil. Dat had ik misschien beter moeten nuanceren. Mijn excuses daarvoor.



Dat vrouwen zoals als jij daar zich niet door laten tegen houden kan ik alleen maar bewondering voor hebben.



En die zijn in een sauna net zo zeldzaam als gluurders. Er zijn gluurders en er zijn vrouwen die dat prettig vinden. Maar die vind je (bijna) niet in een sauna. Bovendien zijn er gelegenheden (ook sauna's, maar een ander soort sauna's) die daar veel geschikter voor zijn.



En ik hoop dat jouw vrouw zich ook ooit zo vrij voelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 30 september 2016 @ 14:00:

[...]





Jij hebt een angst voor iets wat (vrijwel) niet voorkomt en daardoor belemmer je jezelf en je vrouw tot een bepaalde ervaring. Kan, mag.. geen probleem. Maar zoals jij het brengt zitten er altijd gluurders in een gemengde sauna en worden wij continu begluurd als we naaktlopen. Daarvan wil je ons steeds maar weer overtuigen, maar dat is gewoon nietzo en dat krijgen we er bij jou niet in, want: waar vrouwen naaktlopen in gemengd gezelschap, gluren er mannen. Zo leef jij. En dat is jammer, want zo is het gewoon niet.



Ergens op een website stond dat minder dan 1 op de 10 mannen daarvoor naar de sauna komt.

En ik heb gezegd dat ik het risico niet ga lopen dat er een rondloopt dat betekent voor mij ook dat de kans klein is dat er een rondloopt. En hoe klein die kans ook is zal ik daarom niet samen met mijn vrouw naakt naar de gemengde sauna gaan. Als ze dat wil dan gaat ze naar een vrouwensauna.



Dus ik wil jullie nergens van overtuigen laat dat duidelijk zijn.



Waarom geef je niet gewoon toe dat jij ons aan overtuigen bent? In een post toen ik zei dat mijn vrouw een bikini aan had ipv badpak suggereerde je dat ze de volgende keer haar topje beter kon uit doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het eerder aanmoedigen is, ik ken veel mensen die begonnen zijn met het bezoeken van sauna's in badkleding en die, na het wagen van de grote sprong, het bloot nog veel fijner vonden. We raden mensen dus graag aan het een kans te geven.

Maar bovenal moet ieder het voor zich weten; hoe ze al dan niet gekleed gaan en wat ze een "aanvaardbaar risico" vinden.

We willen alleen graag de mythe dat sauna's vol gluurders zitten de wereld uit helpen. Er zal zo nu en dan vast een viespeuk zitten, maar dat is niet anders dan elke andere willekeurige, publiekelijk toegankelijke plek. En de ervaringen leren dat er een heel strikt beleid is, mocht zich toch iets voordoen. Veel sauna's hebben dat ook in huisregels etc. staan.



Ik kan natuurlijk alleen voor mijzelf spreken maat gebruik hier "we" gezien ik de indruk heb dat vele hetzelfde zeggen als ik nu doe
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 30 september 2016 @ 14:33:

Ik denk dat het eerder aanmoedigen is, ik ken veel mensen die begonnen zijn met het bezoeken van sauna's in badkleding en die, na het wagen van de grote sprong, het bloot nog veel fijner vonden. We raden mensen dus graag aan het een kans te geven.

Maar bovenal moet ieder het voor zich weten; hoe ze al dan niet gekleed gaan en wat ze een "aanvaardbaar risico" vinden.

We willen alleen graag de mythe dat sauna's vol gluurders zitten de wereld uit helpen. Er zal zo nu en dan vast een viespeuk zitten, maar dat is niet anders dan elke andere willekeurige, publiekelijk toegankelijke plek. En de ervaringen leren dat er een heel strikt beleid is, mocht zich toch iets voordoen. Veel sauna's hebben dat ook in huisregels etc. staan.



Ik kan natuurlijk alleen voor mijzelf spreken maat gebruik hier "we" gezien ik de indruk heb dat vele hetzelfde zeggen als ik nu doe



Ja maar waarom ontmoedigen om naar een vrouwensauna te gaan? Daar kan ze toch ook ervaren hoe het is om bloot te zijn in de sauna.

Ik heb in mijn vorige posts zo'n beetje uitgelegd waarom we het in een publieke plek minder erg vinden.

Op internet lees je verhalen van mensen die ook zo'n ervaring als jou hadden. De verhalen dus van mannen die alleen maar te vinden zijn op plekken waar vrouwen zijn of mannen die een arm om hun vrouw moeten slaan demonstratief en die man in zijn ogen moet aankijken. Dat schrikt ons af om gemengd naakt te zitten.



Misschien als een gemengde sauna alleen toegankelijk is voor leden die een verklaring van goed verdrag kunnen afgeven zullen we wellicht overwegen om samen naakt te gaan. Maar dan ligt de bal weer bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Als ze naar een vrouwensauna wil moet ze dat uiteraard vooral doen! Het enige waarom ik dat af zou raden is omdat jullie er dan niet samen van kunnen genieten En ik vind het juist gezellig om met mijn man te gaan.

Maar dat wil niet zeggen dat het een slecht idee is ofzo hoor.
ach laat ook maar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven